Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrang naar drugs

Drang naar drugs

57 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Balen man!

Maar je hebt het vanaf ground zero wel ongeveer anderhalve maand uitgehouden... Dat is denk ik iets waar je op kunt voortborduren. Alleen een beetje jammer dat je dan afgelopen weekend weer gebruikt hebt
d
drugsgekLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vanaf vandaag minderen met blowen.
En vanaf volgende week helemaal stoppen met blowen.
S
SmikkelLid
01-01-2024, 00:00
#3
MusicIsLife zei:
Balen man!

Maar je hebt het vanaf ground zero wel ongeveer anderhalve maand uitgehouden... Dat is denk ik iets waar je op kunt voortborduren. Alleen een beetje jammer dat je dan afgelopen weekend weer gebruikt hebt
Klik om te vergroten...

Dit weekend kon ik mezelf niet tegenhouden.
Hardcore feestje, iedereen van de groep aan de xtc, er kwamen zelfs mensen uit andere steden/dorpen naar hier, dus de sfeer zat er wel dik in! Ook nog een vriendin van me die voor het eerst aan de X ging, wat ik wel samen met haar wou doen, ook was ik de enige die ze kende van onze groep,

Het probleem is, dat ik 1,5 maand (6 weken) pauze houden elke keer doe. Sinds dat ik gebruik heb ik vaak pauzes gehad van 1,5 maand en soms 2 a 2,5 maand er tussen. Toch merk ik de laatste tijd dat ik een soort tolerantie langzaam aan het opbouwen ben. Ik baal wel om het feit dat ik geen 3 maanden pauze hou en regelmatig mdma icm speed gebruik.. niet enorme balen speed ofzo. Eerst was het een paar punten op een avond, nu een vijfje voor voor t feest, tijdens en dr na.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het probleem is juist dat die 3-maanden regel geld voor 'normaal' gebruik. :P

Ik heb het ergens terug uitgelegd dat je pas problemen ondervindt zodra je hersenen minder plastisch zijn en je wat ouder wordt. Nu vangen andere 'delen' het wel op, later niet meer.

Lees het onderstaande topic eens door vanaf de aangegeven post tot het einde?
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 7#p1159878
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen nou werkelijk dit forum bezoeken en slechts meelezen in plaats van een account aan te maken en actief participeren in de conversaties. :grin:
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik denk dat de meeste mensen, als ze eenmaal xtc hebben gehad, het zo lekker vinden dat ze het vaker gebruiken dan de richtlijn (ik althans wel) en dan ligt een verslaving op de loer.

heb het geluk dat ik pas op latere leeftijd in aanraking kwam met drugs (45 plus) en der redelijk verantwoord mee om kan gaan.

als ik jonger was geweest... ik denk niet dat het goed met me was afgelopen.

ik lees der ook veel over en ik ben met vlagen mee bezig.

veelal slorpen de dagelijkse beslommeringen me op, werk, gezin, sociale contacten, familie, huis etc.
want ja, als je ouder bent, heb je verantwoordelijkheden.
en dat is dan het lekkere van drugs, die verantwoordelijkheden vergeet je en je ontspant je.

ja, ik heb een drang naar drugs, met het 3e xtc pilletje werd die deur wagenwijd open gezet.

ik geloof dat ik mijn kinderen ga adviseren dat ze best mogen experimenteren met drugs, maar dat ze het bij 2 x moeten laten.
maar ik ga mijn kinderen helemaal niet vertellen over mijn drugsgebruik!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
k gebruik nu al z'n 1,5 jaar hard drugs, heb verschijnende ervaringen met verschillende stoffen. Op een of andere manier is er sinds mijn eerste keer hard drugs (XTC) een rare drang/interesse bij mij ontstaan voor drugs. Tijdens de lessen op school deed ik niks anders dan fora als deze, partyflock, bluelight en sites als Erowid afspitten. Ik vind het enorm interessant om over verschillende stoffen te lezen.
Klik om te vergroten...


Interesse in drugs is volgens mij wel een vrij bekend verschijnsel bij mensen. IK heb zelf ook menig uurtje gespendeerd achter de computer om informatie en en kennis over (voornamelijk) harddrugs te vinden. Het leuke vind ik eraan dat ik niet alleen theoretisch maar ook praktijkgericht bezig ben. :grin: Dat je op school bezig met fora als deze af te stropen zal ik dan wel weer een beetje mee uitkijken. Verder is het lachen om op dit forum kennis en informatie met elkaar te delen, je hebt er in het echte leven ook wat aan, en wat hier in het algemeen wordt verkondigd is geen onzin.

Langzamerhand ben ik steeds meer verschillende stoffen gaan opzoeken en ontdekken, ik vind het echt geweldig om te trippen op een drug! Blowen doe ik dagelijks, hard drugs wel met regelmaat maar zeker niet wekelijks, eerder maandelijks. Zoals afgelopen maand (augustus) heb ik 9&10 augustus op een festival ketamine voor het eerst geprobeerd, mdma, pillen en speed gebruikt en de 31e weer speed & pillen (normaal neem ik wel minimaal 1,5 maand pauze van de X/M). In Juli heb ik een keer gebruikt, 2 rode supermans op een avondje. In Juni ook maar een keertje gebruikt, 2,5 XTC pil op een festival. In mei, ook een avondje, 2 2C-B pillen gepakt en later op de avond nog 1 XTC. April naar festival geweest, daar 4-FMP, Speed en halve XTC gebruikt, Maart niks gebruikt, Februari 1 avond 1,5 pil en in Januari 1 avondje een halve gram MDMA icm wat speed. De volgende trip is alweer gepland, en dat is de 20e, we gaan met z'n allen lekker aan de 2C-B, ik ben van plan hier 16-20mg te pakken.
Klik om te vergroten...

Zoals fool aangeeft, je gebruikt stevig MDMA. Ik zou daar in ieder geval wel wat mee uitkijken. XTC is absoluut geen onschuldig middel, het neemt heel veel van je stofje serotonine, wat eigenlijk heel belangrijk is bij je dagelijks functioneren. Ik snap wel dat je als MDMA ontdekt, je enorm de drang hebt elke keer van de kaart te gaan. Heb zelf ook wel weekenden achter elkaar geslikt, maar hoort ook een beetje bij de ontdekkingsfase. Ik raad je echter wel aan die drie maanden regel echt in acht te nemen. En elke dag blowen? Houdt daar mee op man, blowen werkt zo geniepig op je persoonlijkheid, het maakt je lui en bevordert je algemene prestaties niet. Heb je er nog geen negatieve consequenties ervan ondervonden, in welke vorm dan ook? Elke dag blowen leidt echt snel tot verslaving.

Mag ik vragen hoe oud jullie waren toen jullie begonnen en jullie nu zijn?
Klik om te vergroten...

Blowen vanaf mijn 16e, XTC en Speed vanaf mijn 18e. Is ook cocaine bijgekomen, maar ben er niet echt van onder de indruk. (kan ook aan kwaliteit van de sos liggen) Gebruik dat verder ook amper. Speed gebruik ik iets te vaak op weekend basis, moet daar eigenlijk vanaf.
L
Lola2014Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Net lid hier en mijn aandacht ging gelijk naar dit forumonderwerp.. Ik ben sinds deze lente "begonnen" met het gebruiken van MDMA. Gelukkig nu pas(op mijn 34e) want ik vrees dat wanneer ik was begonnen in mijn jongere jaren, ik er minder verantwoordelijk mee om was gegAn. Ik moet eerlijk zeggen, dat mijn eerste ervaring een hele heftige was. Had me van tevoren goed ingelezen en we waren met een groep van 8 vriendinnen allemaal nog nooit wat gebruikt. We wilden dit samen beleven en dat was ook een erg bijzondere dag:wink:. Naast het inlezen op internet, heb ik zelfs gesproken met iemand van Novadic haha. Die persoon heeft me superveel nuttige info gegeven waar ik op moet letten bij een dip enz. Mijn drugs heb ik laten testen en er bleven twee mensen in de groep nuchter. Anyway, het was mega intens. Na die eerste keer, bijna 3 maanden gewacht tot het volgende feestje. Maar daarna werden de intervallen wat korter. Heb nu vanaf april een keer of vijf wat gebruikt, meer dan de norm. Ik lees er veel over, wil er echt superveel over praten en ik vind het echt geweldig. Sindsdien drink ik ook geen alcohol meer omdat ik dat simpelweg gewoon niks meer aan vind. Probeer er echt verantwoordelijk mee om te gaan. Goed voor mezelf zorgen door goed te sporten, gezond te blijven eten, niet teveel drugs gebruiken als ik op een feestje ben, ik hou het altijd bij MDMa combineer geen verschillende drugs, volgende dag start ik met dat 5HTP. Ik heb ook nooit last van dipjes hoewel vriendinnen van me dat wel hebben en die zijn in dezelfde periode begonnen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Oké kijk dat je het super interessant vindt en er veel over opzoekt is niks mis mee. Dat doe ik zelf ook. Als vrienden mij vragen over mijn drugs ervaringen ben ik ook altijd zo enthousiast en positief erover dat ze direct denken dat ik een mega junk ben, terwijl ik in werkelijkheid helemaal niet zo vaak of veel gebruik (oké in de zomervakantie wat vaker, en dan de rest van het jaar nauwelijks meer ivm studie). Maar je data zijn wel kielekiele, één maand is eigenlijk net wat te kort. Je kan beter 2 of zelfs 3 maanden pauze houden. En zorg dat je ook naar feestjes gaat waar je wel zou gebruiken, zonder te gebruiken. En zorg ervoor dat je niet makkelijk over te halen bent als vrienden van je wel gebruiken, of spreek af dat dan niet mee gaat als je dat lastig vindt. Pas gewoon op jezelf en zorg dat je er controle over houdt, dan blijft het allemaal leuk en aardig. Ok? (:

Ik dacht dat we ergens een topic hadden met de vraag hoe oud je begonnen bent met drugs, maar het kan zijn dat die verwijderd is.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat ik trouwens doe maar wat niet heel gezond is is de grens opzoeken en af en toe vaker gebruiken dan eigenlijk verstandig is (aka zomervakantie). Soms heb ik het even nodig om me zo kapot te voelen, alsof ik dan pas weer voel dat ik echt leef. En kan er dan weer intens van genieten om een tijd lang achter elkaar heerlijk nuchter te zijn en goed voor mezelf te zorgen en gezond te leven.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
Wat ik trouwens doe maar wat niet heel gezond is is de grens opzoeken en af en toe vaker gebruiken dan eigenlijk verstandig is (aka zomervakantie). Soms heb ik het even nodig om me zo kapot te voelen, alsof ik dan pas weer voel dat ik echt leef. En kan er dan weer intens van genieten om een tijd lang achter elkaar heerlijk nuchter te zijn en goed voor mezelf te zorgen en gezond te leven.
Klik om te vergroten...
Als ik dat soort geintjes uithaal krijg ik juist het gevoel dat ik het nuchter zijn minder vindt en weer een roes op wilt zoeken, hier moet je maar net tegen kunnen!

Alhoewel de langere nuchtere periodes bij mij vaak wel gepaard gaan met drukte en veel dingen te doen.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#12
heb de laatste tijd ongelooflijk veel zin in psychedelica. Komt denk omdat mn laatste lsd trip een beetje verpest is door een 2cb pil van eerder op de dag (tolerantie enzo) nu maar de maanden door komen met 2c zooi totdat er weer acid is :hearteyes:
S
SmikkelLid
01-01-2024, 00:00
#13
ZERO- zei:
Wat ik trouwens doe maar wat niet heel gezond is is de grens opzoeken en af en toe vaker gebruiken dan eigenlijk verstandig is (aka zomervakantie). Soms heb ik het even nodig om me zo kapot te voelen, alsof ik dan pas weer voel dat ik echt leef. En kan er dan weer intens van genieten om een tijd lang achter elkaar heerlijk nuchter te zijn en goed voor mezelf te zorgen en gezond te leven.
Klik om te vergroten...

Zo is mijn zomervakantie ook geweest.. Heb nu ook met m'n vriendengroep ons drugs gebruik besproken en vrijwel iedereen is het ermee eens dat het nu ivm studie gewoon echt niet meer zovaak kan. Ik heb er vertrouwen in dat ik er vanaf kan blijven, in ieder geval van de MDMA/XTC.
In de vakanties wil ik nog wel een aantal tripmiddelen proberen, maar daar is het dan dus ook vakantie voor :)!

Ik wil ook af van het dagelijks blowen, nu het nog makkelijk kan. Precies een jaar terug (toevallig) ben ik dagelijks gaan blowen, in die tijd ben ik hoogstens 15-20 dagen niet stoned geweest. Waarvan er een stuk of 10 de laatste 1,5 maand. Ben van plan om doordeweeks vrijwel niet te blowen, tenzij ik serieus alles klaar heb voor school. Dan vind ik een jointje niet zo erg, zo lang het ook maar bij een jointje blijft.

Wow, had eerlijk gezegd niet verwacht dat er zoveel volwassenen nog beginnen met hard drugs.
Interessant om jullie verhalen te lezen! Kan me goed herrineren hoe mijn eerste keer XTC was! Fantastisch!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hmm ja ik heb dat niet echt, ik wil nu echt 100% voor mijn stage gaan en ik heb al slaapproblemen waardoor ik me soms niet kan concentreren. Dus me niet kunnen concentreren omdat ik iets gebruikt heb het weekend ervoor wil ik al helemaal niet. Voor mij is dan direct de behoefte ook niet zo groot meer. Weet dat ik het volgend jaar wel weer een keer doe en dat is prima.
S
SmikkelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hmm zelf ondervind ik niet al te grote problemen zoals concentratie na gebruik, wel een beetje natuurlijk maar ik kan nog wel functioneren op school. Dan ben ik wel de rest van de dag kapot en kan ik dan echt niks meer doen dan een beetje chillen.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wil ook af van het dagelijks blowen, nu het nog makkelijk kan. Precies een jaar terug (toevallig) ben ik dagelijks gaan blowen, in die tijd ben ik hoogstens 15-20 dagen niet stoned geweest. Waarvan er een stuk of 10 de laatste 1,5 maand. Ben van plan om doordeweeks vrijwel niet te blowen, tenzij ik serieus alles klaar heb voor school. Dan vind ik een jointje niet zo erg, zo lang het ook maar bij een jointje blijft.
Klik om te vergroten...

Goedzo, ik ben na 2 jaar hardcore blowen ook gestopt. Pas als je helemaal gestopt ben begin je in te zien hoe nutteloos het is elke dag stoned te zijn. Blowen al je vrienden? Dat is wel vaak een lastige trigger om weer een dikke spliff aan te steken, daar moet je een manier op zien te vinden.
Dat je zo nu en dan wat MDMA gebruikt is niks mis mee, is blijft de lekkerste drugs, al zijn de katers gruwelijk :rock:
R
RidaDavLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit is de Ideale periode van het jaar om eens 3 maanden NIETS te nemen, zelfs geen alcohol. Dan kun in de winter het feestje van je leven houden! Ik ben het in elk geval van plan:)n
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is mij ook nog niet gelukt om blowen uit mijn dagelijkse routine te krijgen.
Het is gwn een van je dagelijkse activiteiten en dat verander je niet zo snel.
J
Jonathan5Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Smikkel zei:
Yup al m'n vrienden blowen, en tis standaard dat we blowen als we iets doen.
Vandaag niet geblowd, maar ook maar bij toeval.. puur omdat m'n dealert niks had en niemand tijd had om langs de shop te gaan..

erg..
Klik om te vergroten...
Hey Smikkel.

Het is toevallig dat ik op deze forum zit.
Ben zaterdag naar carre gegaan met een gram coke maar heb maar halve gepakt en ben nu de andere halve aan het nemen. Ik moet zeggen, ik neem niet veel. Alleen tijdens het uitgaan. Het is de eerste keer dat ik op mijn eentje thuis coke snuif en kvind het wel gezellig. Nu ik zie dat jij al wat ervaring gebt. Hoeveel lijnen zou ik of iemand kunnen nemen vooraleer we over een overdosis praten? sorry dat ik nu net jou lastig val maar heb nood aan een babbel hierover :tongueout:

Grtz Jonathan
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is gewoon een ritme, zodra je dat uit je systeem hebt is het geen probleem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."