Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrang naar drugs

Drang naar drugs

57 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
h
hardheadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maybe ligt het aan het feit dat er nog een drugs forum site beschikbaar is. Dit wekte al eens wat verwarring bij mij. Hebben beide veel overeenkomsten in lay out etc.

Verder 316 personen op hetzelfde tijdstip is volgens mij best een behoorlijk aantal. En ik zie altijd wel een gebruiker of 20 online. Dus de informatie wordt best wel goed gelezen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die 316 gaat over geregistreerde gebruikers, daarnaast dus nog een hoop gasten. Dat is vrij veel en overtref je niet zomaar :wink:

hardhead zei:
Maybe ligt het aan het feit dat er nog een drugs forum site beschikbaar is. Dit wekte al eens wat verwarring bij mij. Hebben beide veel overeenkomsten in lay out etc.
Klik om te vergroten...

Dat zou kunnen, maar er is maar 1 echt DrugsForum :grin:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat klopt wel, maar welk drugsforum is actiever en wordt vaker bezocht. Drugsforum.nl of Drugsforum.info? Je merkt trouwens dat het hier de laatste tijd wel steeds drukker wordt, dat is dan wel weer lachen.
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#4
14:blowen
15: xtc,truffels
16: speed,coke,ket

Ben niet egt van plan om te stoppen maar minderen lijkt me ook leuker om alles wat specialer te houden
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Interesses in drugs zijn wel redelijk normaal ja, je moet echter inderdaad oppassen dat je niet overlaat. Als je hier bang voor bent, stel jezelf dan de vraag: "Hoevaak ga ik nuchter LEUK uit?"

Daarbij, je XTC/MDMA gebruik klinkt nogal frequent/veel in zodanige niveau's dat het wel degelijk schadelijk is.
S
SmikkelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi DF!

Ik gebruik nu al z'n 1,5 jaar hard drugs, heb verschijnende ervaringen met verschillende stoffen. Op een of andere manier is er sinds mijn eerste keer hard drugs (XTC) een rare drang/interesse bij mij ontstaan voor drugs. Tijdens de lessen op school deed ik niks anders dan fora als deze, partyflock, bluelight en sites als Erowid afspitten. Ik vind het enorm interessant om over verschillende stoffen te lezen.

Langzamerhand ben ik steeds meer verschillende stoffen gaan opzoeken en ontdekken, ik vind het echt geweldig om te trippen op een drug! Blowen doe ik dagelijks, hard drugs wel met regelmaat maar zeker niet wekelijks, eerder maandelijks. Zoals afgelopen maand (augustus) heb ik 9&10 augustus op een festival ketamine voor het eerst geprobeerd, mdma, pillen en speed gebruikt en de 31e weer speed & pillen (normaal neem ik wel minimaal 1,5 maand pauze van de X/M). In Juli heb ik een keer gebruikt, 2 rode supermans op een avondje. In Juni ook maar een keertje gebruikt, 2,5 XTC pil op een festival. In mei, ook een avondje, 2 2C-B pillen gepakt en later op de avond nog 1 XTC. April naar festival geweest, daar 4-FMP, Speed en halve XTC gebruikt, Maart niks gebruikt, Februari 1 avond 1,5 pil en in Januari 1 avondje een halve gram MDMA icm wat speed. De volgende trip is alweer gepland, en dat is de 20e, we gaan met z'n allen lekker aan de 2C-B, ik ben van plan hier 16-20mg te pakken.

Het baat mijn omgeving zorgen dat ik zoveel interesse bij drugs heb, ondanks dat ik ze steeds opnieuw vertel dat ik het volledig in de hand heb en het gewoon leuk vind om te gebruiken.

Natuurlijk doet het wel wat met je als persoon als je omgeving dit aangeeft, en als ik er zo over nadenk heb ik vorige week gebruikt maar ik heb nu al zin in een trip, zin in een nieuwe stof. Zo ging de gedachte door me heen om dit weekend 2C-P te proberen, maar niet gedaan.

Is dit iets normaals? Hebben meer mensen dit?
Ben wel erg benieuwd naar jullie meningen.
e
enlightmentLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er is niks raars aan dat je geïnteresseerd bent in drugs. Dat zijn de meeste mensen op deze of vergelijkbare fora. Ik besteed zelf ook aardig wat tijd aan het lezen over drugs, maar heb mijn drugsgebruik wel aardig in de hand, omdat ik door het inlezen over drugs de gevolgen en gevaren kan inschatten. Daar pas ik zelf mijn drugsgebruik op aan, bij mij werkt dit goed. Interesse in drugs kan ook gewoon blijven bij het theoretische deel, en het praktische deel op een verantwoordelijke manier.

Jij zegt zelf je drugsgebruik toch aardig in de hand te hebben. Maar ik moet je zeggen dat je toch redelijk frequent drugs gebruikt, niet heel extreem, maar wel iets om wat aandacht aan te besteden. Je hebt dit bericht geplaatst om te vragen of je je zorgen moet maken over je drang naar drugs. Dit geeft aan dat je enige mate van zorgen maakt, wat goed is. Maar wat wil je dat we zeggen? Wat wil je horen?
Je weet zelf dat het niet goed voor je is, dit heb je neem ik aan ook geleerd bij het inlezen over drugs. Het antwoord heb je zelf al. Wij kunnen je niet helpen met je weerhouden van de middelen, dat moet echt uit jezelf komen.
Dit zeg ik allemaal niet om je af te schrikken. Je weet zelf het beste wat goed en niet goed voor je is. Hier moet je naar leren luisteren is mijn advies.
S
Siemen23Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Had uit mezelf al een grote interesse naar drugs voordatik ook maar iets gebruikt had, vooral het lezen van tripreports vond\\vind ik fantastisch. maar ben na mijn eerste keer xtc ook egt gaan experimenteren ipv gwn te lezen. In drukke tijden als ik veel aan mijn hoofd heb ben ik er wel wat minder me bezig maar vanaf dat het weer wat rustiger ga ik mij terug wat bezig houden ermee.

Ik denk dat het wel normaal is om interesse te hebben in drugs maar je moet ermee oppassen, heb zelf tijden gehad dat ik drugs een van de enige interresaante onderwepen vond om over te praten.
Als je wat meer te doen hebt verdwijnt die interresse altijd wat meer naar de achtergrond
S
SmikkelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb dit topic uiteraard ook gemaakt voor zelfzorg, maar niet zozeer dat ik me echt zorgen maak over mijn drugsgebruik. Eerder voor een informatief doeleinde, tot nu toe heb ik zeer interessante reacties gehad waar ik wel wat mee kan, bedankt!

Vanaf nu dus ook geen MDMAA/X/Speed/4F (vrijwel alles behalve een keertje 2cb en een keer salvia) tot aan 1 november. Net begonnen aan een nieuwe opleiding, eerst daar op richten,

Mag ik vragen hoe oud jullie waren toen jullie begonnen en jullie nu zijn?
In mijn geval ben ik op m'n 16e begonnen met een keertje X op een festival, waar ik onverwachts heen ging. Inmiddels ben ik 17 en in December 18 en heb ik voor mijn gevoel al (te)veel drugs gebruikt, zullen veel mensen zijn die het met me eens zijn. Ergens vind ik mijn drugsgebruik vrij onschuldig en niks anders dan een interesse wat een hobby is geworden, ik ben er dan ook van overtuigd nog te kunnen stoppen met het gebruiken van hard drugs.

Maja, hoe leg je dat uit aan de mensen die om je geven?
Mijn vrienden zijn zelf wel van een pilletje, een enkeling wil wel een smartshop drug proberen en en wel wat anders. Ik weet van mezelf dat ik al teveel XTC en MDMA heb gebruikt, niet in erg overdreven mate, maar iig met regelmaat. Daar probeer ik een beetje van aftestappen, zoals laatst op een festival had ik voor het eerst ketamine (wel eerst in een thuissetting getest), niemand anders in onze groep had het geprobeerd, iedereen dacht er eigenlijk maar een beetje raar tegenop. Die dag dat ik het had gebruikt had ik er ook vrij veel (400-500mg) MDMA bij gebruikt, dus voor gebruik was ik al flink wazig. In totaal iets van 5-6 nakken keta gehad in ongeveer 4 uurtjes tijd, de laatste nak voor de after was per ongeluk wat veel. Praten was zeer moeilijk en lopen ging niet helemaal soepel meer, wat toch wel een rare indruk achter liet bij m'n maten.

Ik lees me altijd ook goed in voordat ik iets gebruik, ook vertel ik wat ik heb gelezen aan m'n vrienden. Zo ben ik langzamerhand ook wel een soort aanspreekpunt geworden over drugs in m'n vriendengroep. Heb ook vrijwel maar een keer een slechte ervaring gehad met drugs, een avondje Dangerouzmind. 1,5 gele bitcoin in 4u tijd genomen.. totaal niet over de korte tijd er tussen nagedacht op het feest. Heb de laatste 3 uurtjes op een stoeltje gezeten buiten de zaal, ontzettend misselijk en veelste hard aan t gaan. Ook een ander minder prettige ervaring was dat ik over m'n nek ging na speed T+4;00 165 mg 4F t+6:30 1 Kwart XTC (Rode superman) T+9:00 nog een kwartje van de superman, niet kut gevoelt ofzo, maar t moest eruit.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn eerste ervaring met 'drugs' buiten alcohol en wiet waren truffels op mijn 16e, verder harddrugs(pilletje) op mijn 18e.

Ben je wel bekend met de adviezen over XTC-gebruik qua hoeveelheden en frequentie, klinkt namelijk of je vooral daarmee over de streep gaat?
S
SmikkelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Mijn eerste ervaring met 'drugs' buiten alcohol en wiet waren truffels op mijn 16e, verder harddrugs(pilletje) op mijn 18e.

Ben je wel bekend met de adviezen over XTC-gebruik qua hoeveelheden en frequentie, klinkt namelijk of je vooral daarmee over de streep gaat?
Klik om te vergroten...

Ja, ik weet van de 3 maanden regel en dat ik me daar niet aan hou.
Ik ondervind er nu alleen niet zoveel problemen van, alleen dat ik me de week na gebruik lichtjes depressief voel. Waarschijnlijk als ik zo door ga, ga ik er wel wat van merken, daarom wil ik ook onderhand wel naar langere pauzes.

Qua hoeveelheden die ik in neem, ja die zijn ookwel belachelijk, maar ook niet in het extreme.
Tolerantie is een b*tch, eerst nam ik nooit meer dan een heel pilletje op een avondje, of 200-300 mg MDMA. Ik had het toch wel in de gaten dat ik steeds meer nodig heb voor het zelfde effect, jammer.. Nog een reden om me wel aan die pauzes te gaan houden, ookal kan de tolerantie blijvend zijn.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het probleem is juist dat die 3-maanden regel geld voor 'normaal' gebruik. :P

Ik heb het ergens terug uitgelegd dat je pas problemen ondervindt zodra je hersenen minder plastisch zijn en je wat ouder wordt. Nu vangen andere 'delen' het wel op, later niet meer.

Lees het onderstaande topic eens door vanaf de aangegeven post tot het einde?
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 7#p1159878
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen nou werkelijk dit forum bezoeken en slechts meelezen in plaats van een account aan te maken en actief participeren in de conversaties. :grin:
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik denk dat de meeste mensen, als ze eenmaal xtc hebben gehad, het zo lekker vinden dat ze het vaker gebruiken dan de richtlijn (ik althans wel) en dan ligt een verslaving op de loer.

heb het geluk dat ik pas op latere leeftijd in aanraking kwam met drugs (45 plus) en der redelijk verantwoord mee om kan gaan.

als ik jonger was geweest... ik denk niet dat het goed met me was afgelopen.

ik lees der ook veel over en ik ben met vlagen mee bezig.

veelal slorpen de dagelijkse beslommeringen me op, werk, gezin, sociale contacten, familie, huis etc.
want ja, als je ouder bent, heb je verantwoordelijkheden.
en dat is dan het lekkere van drugs, die verantwoordelijkheden vergeet je en je ontspant je.

ja, ik heb een drang naar drugs, met het 3e xtc pilletje werd die deur wagenwijd open gezet.

ik geloof dat ik mijn kinderen ga adviseren dat ze best mogen experimenteren met drugs, maar dat ze het bij 2 x moeten laten.
maar ik ga mijn kinderen helemaal niet vertellen over mijn drugsgebruik!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
k gebruik nu al z'n 1,5 jaar hard drugs, heb verschijnende ervaringen met verschillende stoffen. Op een of andere manier is er sinds mijn eerste keer hard drugs (XTC) een rare drang/interesse bij mij ontstaan voor drugs. Tijdens de lessen op school deed ik niks anders dan fora als deze, partyflock, bluelight en sites als Erowid afspitten. Ik vind het enorm interessant om over verschillende stoffen te lezen.
Klik om te vergroten...


Interesse in drugs is volgens mij wel een vrij bekend verschijnsel bij mensen. IK heb zelf ook menig uurtje gespendeerd achter de computer om informatie en en kennis over (voornamelijk) harddrugs te vinden. Het leuke vind ik eraan dat ik niet alleen theoretisch maar ook praktijkgericht bezig ben. :grin: Dat je op school bezig met fora als deze af te stropen zal ik dan wel weer een beetje mee uitkijken. Verder is het lachen om op dit forum kennis en informatie met elkaar te delen, je hebt er in het echte leven ook wat aan, en wat hier in het algemeen wordt verkondigd is geen onzin.

Langzamerhand ben ik steeds meer verschillende stoffen gaan opzoeken en ontdekken, ik vind het echt geweldig om te trippen op een drug! Blowen doe ik dagelijks, hard drugs wel met regelmaat maar zeker niet wekelijks, eerder maandelijks. Zoals afgelopen maand (augustus) heb ik 9&10 augustus op een festival ketamine voor het eerst geprobeerd, mdma, pillen en speed gebruikt en de 31e weer speed & pillen (normaal neem ik wel minimaal 1,5 maand pauze van de X/M). In Juli heb ik een keer gebruikt, 2 rode supermans op een avondje. In Juni ook maar een keertje gebruikt, 2,5 XTC pil op een festival. In mei, ook een avondje, 2 2C-B pillen gepakt en later op de avond nog 1 XTC. April naar festival geweest, daar 4-FMP, Speed en halve XTC gebruikt, Maart niks gebruikt, Februari 1 avond 1,5 pil en in Januari 1 avondje een halve gram MDMA icm wat speed. De volgende trip is alweer gepland, en dat is de 20e, we gaan met z'n allen lekker aan de 2C-B, ik ben van plan hier 16-20mg te pakken.
Klik om te vergroten...

Zoals fool aangeeft, je gebruikt stevig MDMA. Ik zou daar in ieder geval wel wat mee uitkijken. XTC is absoluut geen onschuldig middel, het neemt heel veel van je stofje serotonine, wat eigenlijk heel belangrijk is bij je dagelijks functioneren. Ik snap wel dat je als MDMA ontdekt, je enorm de drang hebt elke keer van de kaart te gaan. Heb zelf ook wel weekenden achter elkaar geslikt, maar hoort ook een beetje bij de ontdekkingsfase. Ik raad je echter wel aan die drie maanden regel echt in acht te nemen. En elke dag blowen? Houdt daar mee op man, blowen werkt zo geniepig op je persoonlijkheid, het maakt je lui en bevordert je algemene prestaties niet. Heb je er nog geen negatieve consequenties ervan ondervonden, in welke vorm dan ook? Elke dag blowen leidt echt snel tot verslaving.

Mag ik vragen hoe oud jullie waren toen jullie begonnen en jullie nu zijn?
Klik om te vergroten...

Blowen vanaf mijn 16e, XTC en Speed vanaf mijn 18e. Is ook cocaine bijgekomen, maar ben er niet echt van onder de indruk. (kan ook aan kwaliteit van de sos liggen) Gebruik dat verder ook amper. Speed gebruik ik iets te vaak op weekend basis, moet daar eigenlijk vanaf.
L
Lola2014Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Net lid hier en mijn aandacht ging gelijk naar dit forumonderwerp.. Ik ben sinds deze lente "begonnen" met het gebruiken van MDMA. Gelukkig nu pas(op mijn 34e) want ik vrees dat wanneer ik was begonnen in mijn jongere jaren, ik er minder verantwoordelijk mee om was gegAn. Ik moet eerlijk zeggen, dat mijn eerste ervaring een hele heftige was. Had me van tevoren goed ingelezen en we waren met een groep van 8 vriendinnen allemaal nog nooit wat gebruikt. We wilden dit samen beleven en dat was ook een erg bijzondere dag:wink:. Naast het inlezen op internet, heb ik zelfs gesproken met iemand van Novadic haha. Die persoon heeft me superveel nuttige info gegeven waar ik op moet letten bij een dip enz. Mijn drugs heb ik laten testen en er bleven twee mensen in de groep nuchter. Anyway, het was mega intens. Na die eerste keer, bijna 3 maanden gewacht tot het volgende feestje. Maar daarna werden de intervallen wat korter. Heb nu vanaf april een keer of vijf wat gebruikt, meer dan de norm. Ik lees er veel over, wil er echt superveel over praten en ik vind het echt geweldig. Sindsdien drink ik ook geen alcohol meer omdat ik dat simpelweg gewoon niks meer aan vind. Probeer er echt verantwoordelijk mee om te gaan. Goed voor mezelf zorgen door goed te sporten, gezond te blijven eten, niet teveel drugs gebruiken als ik op een feestje ben, ik hou het altijd bij MDMa combineer geen verschillende drugs, volgende dag start ik met dat 5HTP. Ik heb ook nooit last van dipjes hoewel vriendinnen van me dat wel hebben en die zijn in dezelfde periode begonnen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Oké kijk dat je het super interessant vindt en er veel over opzoekt is niks mis mee. Dat doe ik zelf ook. Als vrienden mij vragen over mijn drugs ervaringen ben ik ook altijd zo enthousiast en positief erover dat ze direct denken dat ik een mega junk ben, terwijl ik in werkelijkheid helemaal niet zo vaak of veel gebruik (oké in de zomervakantie wat vaker, en dan de rest van het jaar nauwelijks meer ivm studie). Maar je data zijn wel kielekiele, één maand is eigenlijk net wat te kort. Je kan beter 2 of zelfs 3 maanden pauze houden. En zorg dat je ook naar feestjes gaat waar je wel zou gebruiken, zonder te gebruiken. En zorg ervoor dat je niet makkelijk over te halen bent als vrienden van je wel gebruiken, of spreek af dat dan niet mee gaat als je dat lastig vindt. Pas gewoon op jezelf en zorg dat je er controle over houdt, dan blijft het allemaal leuk en aardig. Ok? (:

Ik dacht dat we ergens een topic hadden met de vraag hoe oud je begonnen bent met drugs, maar het kan zijn dat die verwijderd is.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ik trouwens doe maar wat niet heel gezond is is de grens opzoeken en af en toe vaker gebruiken dan eigenlijk verstandig is (aka zomervakantie). Soms heb ik het even nodig om me zo kapot te voelen, alsof ik dan pas weer voel dat ik echt leef. En kan er dan weer intens van genieten om een tijd lang achter elkaar heerlijk nuchter te zijn en goed voor mezelf te zorgen en gezond te leven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."