Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Is heel verschillend bij mij. Hardstyle tot 2006, RAW hardstyle, hardcore, drum en bass of techno luistert altijd lekker weg. Ik ben nogal open minded en luister veel stromingen. Enige voorwaarde is dat het vol energie zit en leker klinkt. O ja en Linkin Park tijdens een goede snuif"
"Wanneer klachten verergeren moet je dit niet onderkennen. Je lichaam geeft een signaal. Beter te luisteren en te stoppen met gebruik. Ik ben ook eindelijk gestopt na jaren van misbruik en het ontkennen van klachten en symptomen."
"Sleutelpuntjes: Zeker wanneer je kwaliteit speed hebt, dan is het voor de eerste keer aan te raden om sleutelpuntje's te snuiven. Je hebt nog geen idee wat een lekkere dosering voor je is. En door het snuiven van kleine sleutelpuntje's kun je langzaam bij pakken tot wat voor jouw lekker voelt. Dit is bij ieder persoon weer anders. Dus je niets aantrekken van wat anderen naar binnen werken. Met lijntje's, bommetje's en capsules kun je al snel teveel doseren de eerste keer. En door een te hoge dosering kun je veel negatieve effecten ervaren zoals hartkloppingen, benauwdheid en paranoia gevoel. Daarom beter punten. En de smaak is echt niet zo vies als gezegd word. En dit trekt weg na het ophalen van je neus. Om brakheid tegen te gaan is aan te raden om genoeg te eten en te drinken, ook tijdens gebruik. Al zal eten wel lastig worden voor je. Om de dip en het brakke gevoel erna tegen te gaan kun je extra vitaminen tot je nemen, Vooral vitamine C en E de antioxidanten. Ik nam altijd voor mijn gebruik 2000mg C en de dagen na het gebruik ook. Dit vangt de dip op. En zorgt voor een aanzienlijk minder brak gevoel. Skirre zei: En anders heb ik nog altijd het excuus dat ik een nacht niet geslapen heb maar dat gaat idd wel goed komen. Ben pas rond negen smorgens thuis dus zal wel tegen één à twee uur weer opstaan. Tips zijn altijd welkom, zeker aangezien het de eerste keer wordt. Skirre Klik om te vergroten... Na het gebruik van speed zal je wel niet slapen na thuiskomst. En gewoon de ochtend doortrekken richting de middag. Om ergens in de avond pas vermoeid te raken. Beste is om de speed gewoon uit te laten werken. Dus niet geforceerd proberen te gaan slapen. Want dit lukt toch niet. Frustreert alleen maar. En je lichaam geeft vanzelf wel aan dat die moe is. Die dag dus lekker veel proberen te eten en te drinken. Wat vooral lekker is zijn drinkontbijt, yogurt, fruit, pasta met veel saus en soup. Beetje sappig spul dus, En relaxte dingen doen tijdens het uitbrakken zoals gamen, films kijken, met brakke maatjes chillen, blowen of zwemmen/sauna. Dit deed mij altijd goed."
"Je kunt rustig als start 4 sleutelpuntje's nemen. Half uur tot drie kwartier wachten en wanneer je weinig voelt er nog 2 nemen. Dit doe je tot het moment dat jij je top voelt. Ik kreeg de eerste keer van speed een ongelofelijk lekker, euforisch gevoel met een lekkere body rush. De praatkick was niet te stoppen en ik had energie voor 10. Echt een heerlijk gevoel!!! Alles gaat en voelt ook beter wanneer je onder invloed bent van speed. Ik vind de smaak van mdma veel ranziger dan de smaak van speed. Dit is natuurlijk persoonlijk. Maar mdma wekt echt kots neigingen bij mij op. Waarbij ik bij speed nergens last heb. Skirre zei: Ik ga wel even op bed liggen anders gaat mams klagen dat ik wel even moet slapen . Probeer sowieso al wat meer te eten de laatste weken maar om bepaalde redenen (denk 100% natuurlijke serotinonine) krijg ik er niet veel in . Paar bakken yoghurt met fruit lukt trouwens altijd wel dus hope dat dat ook goed gaat komen. Klik om te vergroten... De dagen rond je gebruik moet je goed eten en veel vitaminen tot je nemen. Helpt echt. Het is altijd verstandig om na een feest goed te ontbijten en dan lekker op bed te gaan liggen. Ook al voel jij je niet moe door de werking van de speed, toch is het verstandig om enkele uren tot rust te komen. Dit heeft je lichaam echt nodig na een feest. Skirre zei: Had wel nog een vraag mbt alcohol; "je moet de juiste balans vinden tussen alcohol en pep". Dat zou neerkomen op ongeveer zes tot tien pils op de hele avond. Dit is een beetje aftasten hoe ik reageer op speed neem ik aan en dus niet aan te raden?? Van wat ik erover gelezen heb onderdrukken amfetamines de merkbare effecten van alcohol deels(?). Klik om te vergroten... Ik drink ook vrij vaak bier wanneer ik amfetamine gebruik. Het klopt dat alcohol een downer is en speed een upper. In theorie werkt dit elkaar tegen. In de praktijk vind ik het gewoon erg lekker. Niets mis met een lekker biertje wanneer je onder invloed bent van speed. Gewoon lekker drinken zoals je normaal ook doet. En je gevoel volgen. En je zal merken dat je dan meer glazen alcohol kan consumeren. Je voelt minder van de alcohol doordat speed de werking hiervan onderdrukt. Maar wanneer de speed begint uit te werken zou je in theorie een klap kunnen krijgen van de alcohol, doordat het voelt alsof die opeens begint te werken. Beter gewoon normaal een glaasje drinken dus. En alcohol + speed geeft een flinke kater de dagen erna. Hou daar rekening mee."
"lisaasil zei: Yooo, ik heb ff een vraagje voor jou. Ik heb zaterdag (het is nu maandag) een top festival gehad, alleen voel me nu echt heel erg verrot. Heb in mijn verleden al zovaak xtc, mdma en de hele mikmak gedaan. Alleen na zaterdag kan ik niks normaal meer doen. Kan me niet concentreren, haal dingen door elkaar, ben mega moe en heb telkens het gevoel dat ik moet overgeven. Terwijl ik gewoon normaal eet. Zatrdag heb ik over d3 gehele dag 1 pilletje gedaan en paar nakkies speed. Speed vind ik echt gacking eraan maar dacht dat ik moas wel wat nuchterder er van werd. Dit was trouwens de eerste keer speed. Heb jij ervaring met zulke gevoelens en wat ken ik eraan doen? Klik om te vergroten... Ik begrijp uit je verhaal dus dat je te hard ging? En om nuchterder te worden maar een paar nakkie's hebt genomen? Enige resultaat dat je krijgt is dat het love gevoel weggaat en je heel erg strak gaat staan. Het speedy gevoel gaat overheersen. Misschien heb je in het verleden te vaak xtc gebruikt zonder pauze tussendoor? Dan worden de katers ook steeds heftiger. En de combinatie speed + xtc geeft een extra sterke en lange kater. Gecombineerd gebruik is tevens extra toxisch voor de hersenen. Dus schadelijker. En je herstelt minder snel van de extra zware kater. Enige wat je kunt doen is veel slapen, gezond eten en extra vitaminen tot je nemen. Vooral antioxidanten zoals vitamine C en E."
"Ik ben vroeger geboren in een niet echt ideale setting. Daar mijn vader zwaar schizofreen is. Hierdoor groeide ik op tussen zijn psychoses, hallucinaties en zijn agressieve momenten. Ook zijn crack verslaving hielp niet echt mee. Verder is mijn vader echt een goede man. Maar wordt zijn persoon overmant door zijn ziektes. Op de basisschool heb ik er nooit echt bij gehoord. Ik werd regelmatig gepest omdat ik de allerkleinste was. Dit was ook niet de beste ervaring. Toen ik in de brugklas terecht kwam wilde ik graag bij de groep horen. Bij de “stoere” jongens. Ik kwam er achter dat alle “stoere” jongens wiet rookten. Dus in de avond ben ik wiet gaan regelen. En heb ik samen met vriendje’s ons eerste stickie gerookt. Het restant nam ik de volgende dag mee naar school toe. En hiermee had ik al snel vrienden gemaakt. De weken erna rookte ik in de avond elke dag een stickie. Het restant werd de volgende middag gebruikt met de jongens van school. Al vrij snel begon ik ook voor schooltijd te roken. Tijdens de pauze snel een stickie. En tussenuren werden optimaal benut om te blowen. In de jaren die volgde groeide mijn gebruik explosief. Een stickie werden jointjes. En op het laatst rookte ik 3 tot 5 gram per dag. Dan van die zware indica soorten. Dit zorgde ervoor dat ik de gehele dag totaal stoned was. En er kwam echt niets zinnigs uit mij. Tijdens deze jaren van gebruik werd ik langzaam aan steeds minder sociaal. Ik raakte op mezelf en had steeds minder interactie met mensen. Mijn functioneren en schoolprestaties liepen hard achteruit. Ik ontwikkelde concentratie problemen en mijn geheugen leek wel een gatenkaas. En ik begon als enige vreemde geluiden en gelach waar te nemen. In een gesprek werd duidelijk dat ik sterk afwijkend gedrag vertoonde en dat bepaalde symptomen steeds sterker naar voren traden. Mensen uitte hun zorgen om mij. Ik wuifde alles weg en schreef mijn gedrag toe aan het intens en diep stoned zijn. Uiteindelijk ben ik gestopt met het roken van wiet in een poging mijn diploma te redden. Alle symptomen zwakte af en verdwenen naar de achtergrond. Na mijn 16e werd mij op een avond xtc aangeboden. Ik wilde dit in eerste instantie niet maar heb me toch laten overhalen om het te proberen. Wow wat een ervaring. Ik heb me nog nooit zo intens gelukkig gevoeld. Alles werd mooier, iedereen werd liever en muziek klonk hemels. De weekenden die volgde gebruikte ik steeds meer xtc. Ik sloeg geen weekend over. En gebruikte van vrijdag tot zondag. Heb dit zo ongeveer 1 jaar volgehouden. Ik gebruikte steeds meer en begon ook de negatieve effecten te ervaren. De dip werd sterker en duurde langer. En ik ontwikkelde angsten. Toen ben ik amfetamine tegengekomen. Het eerste weekend 2 lijnen gehad. En ik ging als een raket. Vervolgens gebruikte ik dit ieder weekend, soms in combinatie met xtc. Na het weekend was ik totaal afgemat. Zowel geestelijk als lichamelijk. De wekelijkse dip werd ingeruild voor een depressie. Ik was zo brak dat ik me bed amper uit kwam. En energie had ik al helemaal niet meer. Toen besloten om in de ochtend amfetamine te gaan snuiven. Dit resulteerde erin dat ik door de weeks weer op de been was. Ik had weer energie, en dit van puntjes. Een puntje werd al snel een lijntje en lijntjes werden groter. Snuiven gebeurde steeds vaker. Uiteindelijk gebruikte ik iedere dag amfetamine. Soms sloeg ik een nachtje over, dan weer 2 of 3. Mijn psychotische klachten verergerde met de week. Ik werd achterdochtig, enorm angstig, had last van stemmen en wanen. Maar toch bleef ik volhouden dat er niks mis was met mij. Enkele jaren heb ik zo rondgelopen. Om uiteindelijk in een psychose te belanden. Daar loop ik voor in behandeling. Heb zware medicatie gekregen. En sinds ik die krijg, 1 jaar terug, ben ik geleidelijk uit de psychose gekomen. Op zich gaat het wel goed. Speed ben ik tegen advies in blijven gebruiken. Maar daar komt verandering in. Gister heb ik mijn laatste amfetamine gebruikt. En dan is het op en over. Dit wordt afkicken dus. Ben er best bang voor. Geen idee wat ik zou kunnen verwachten."
"Ik ben sinds gister gestopt met het snuiven van amfetamine. Ik had een heel verhaal gepost in de verslaving sectie. Maar zie die nu niet gepost zijn? Weird..... Gister mijn laatste lijn gehad. En nu afkicken. Heb volgende week een afpraak bij tactus met deskundigen."
"Ik heb vorig jaar in een psychose rond gelopen. De symptomen had ik al jaren en werden door mij ontkent. Door de psychiater is mij Risperdal voor geschreven. Ik krijg dit sinds een jaar, iedere 2 weken enkele injecties. Gedurende afgelopen jaar ben ik amfetamine blijven gebruiken. Ik gebruikte zoveel amfetamine dat ik totaal strak stond. Dit gedurende de hele week. Na gebruik van het medicijn is de uitwerking van de amfetamine iets afgenomen. Je wordt als het ware een beetje geremd. En gaat minder lekker dan voorheen. Mijn vraag. Is er iets bekend over gecombineerd gebruik van beide stoffen? En hebben ze een wisselwerking? OF is de combi schadelijk of zelfs dodelijk?"
"Ik heb nu sinds mijn eerdere bericht geen amfetamine meer gebruikt. De eerste dagen had ik een heel naar gevoel in mijn hoofd en lichaam. Een soort van pijnlijke steken, gevoel en hoofdpijn. Gelukkig is dit na enkele dagen weggetrokken. Ook de drang valt me 100% mee. Het zijn meer de momenten waarop is gewend was te gebruiken dat ik het erg moeilijk heb. Maar tot nu toe heb ik niet aan die drang toegegeven. Heb nu sporadisch contact met mijn vader. En er komt langzaam aan wat verbetering in. Heb hem jaren niet gezien. En recentelijk is daar verandering in gekomen. Toch heb ik mijn Mavo diploma weten te behalen. En heb ik 2 verschillende mbo opleidingen afgerond."
"Ik heb jullie vragen beantwoord. Alleen is het nogal een verhaal geworden. Ik probeer zo helder en duidelijk mogelijk te antwoorden. Anders wordt het snel een warrig en onsamenhangend geheel. En misschien hebben mensen wat aan mijn verhaal of kan hier een goede les uit worden geleerd."