Fishhead0707 zei:
Drientje zei:
Ik heb geen goede diploma's. Nu verdien ik meer dan de meeste van jullie op dit forum. Ik werk hard, ben vaak nog aan het werk als iedereen feest aan het vieren is.
Kansen in je leven die voorbij komen en die je met beide handen aangrijpt zijn vele malen belagrijker.
Ik heb zelf ook "nog" geen goede diploma's. En ik verdien goed, maar geld is niet zaligmakend.
Maar je werkt hard, en vaak aan het werk terwijl anderen aan het feest vieren zijn? Vind je dat een plus dan?
Kansen zijn inderdaad belangrijk om aan te pakken.
Maar uiteindelijk is het heel simpel, heb je een diploma (of haal je via je werk een diploma) dan kan je doorstromen en anders "bijna" niet. Dus vroeg of laat moet je toch een diploma halen(als je hoger op wilt, misschien heb je die ambities wel niet).
Of gewoon harder werken en duidelijk maken dat er ook voor ongeschoolden kansen zijn als je maar wil. Work hard, play hard.
Ik heb doorgroei mogelijkheden binnen de ANWB, als ik wil kan ik afdelings hoofd worden. Wie onderaan de ladder begint weet meer dan iemand die zogenaamd geschoold is en halverwege de ladder instapt. Leuk dat je zo hard geleerd hebt maar je hebt geen idee wat er aan de hand is met de mensen en hoe die zoch onder je zich omhoog werken. En hoe hard er geploeterd wordt om de resultaten van de afdeling in dat mooie lijstje met cijfers gelijk te krijgen.
Ik heb nooit de eerlijke kans gehad om door te studeren en als je dat wel kunt moet je dat ook zeker doen maar vertel niet dat je zonder diploma's nooit ergens komt. Mijn moeder zegt graag dat wie voor een dubbeltje geboren is nooit een kwartje worden zal.
Ik ken een man die is geboren, net na de oorlog in grote armoede. Door zijn eigen creatieve geest, doorzettings vermogen en daadkracht staat hij nu wel in de quote 500 elk jaar.
Dus als ik een dubbeltje ben kan ik er zelf voor zorgen meer te worden, maar daar moet je voor knokken en als dat betekend dat ik soms werk als een ander aan het feesten is, so be it.
Toevallig sta ik wel tussen de feestende mensen werk te doen waar ik van hou en voor de volle 100% voor ga.