Timmie94 zei:
Heb jij(of iemand) dan ook ervaring met lsd op een festival, of alleen met gebruik in thuis situatie? ikzelf moet nog zegels testen op hun sterkte, dus zat er misschien aan te denken om 1/4e of 1/2e zegel te testen op een (techno/techhouse/deephouse) festival een keertje.
Ik heb het wel vaker gebruikt op technofeesten enzo. Gaat op zich prima, maar je moet voor jezelf de 'sweetspot' leren kennen. Goed doseren is echt belangrijk. Lage doseringen kun je echt met veel minder 'voorbereiding' nemen, gewoon om het te leren kennen (hoewel ik dat ook de 1e keer niet op een festival zou doen; beter dat je het op je gemak leert kennen als je wat meer grip op je omgeving hebt) En de een vind vervormingen wel grappig, voor de ander is het teveel van het goede op n festival. Ik houd de dosering ook liever wat lager als ik minder grip heb op de omgeving (zoals op een festival ipv thuis).
Neem gewoon eens 1/8 papertrip als je een dagje de stad ingaat ofzo. Of zelfs nog lager, als dat teveel is. Niet te gespannen over doen, als je laag genoeg zit heb je waarschijnlijk gewoon een heel erg goeie dag. Wel vroeg nemen, je slaapt zeker de komende 12 uur niet. Je moet een beetje leren waar je je nog prettig mee voelt, en waar mee niet, want dat komt soms nauw: met 20ug kan ik eigenlijk alles wel doen, bv zelfs wel eens een paspoort bij de gemeente aangevraagd met 20ug op, ging prima en was een interessante ervaring
![:)]()
met 40ug komt de omgeving toch al veel intenser binnen waardoor ik veel meer op moet letten waar ik naar toe ga.
Als je de LSD een beetje beter leert kennen op lagere doseringen dan ontdek je dat het iets heel anders kan zijn dan op hoge doseringen, veel meer 'in control'. De amfetamine-achtige kant van LSD komt dan meer naar voren, bij hogere doseringen wordt de stimulerende kant toch erg overstemd door het psychedelische. lagere doseringen maakt het ook wat makkelijker om LSD beter te leren kennen, omdat de drempel minder hoog wordt.
Alles wat Mindless zegt is voor mij herkenbaar:
Mindless zei:
in controle ben gebleven met lsd, ik barst van de energie, mijn lichaam spontaan begint te dansen, muziek ongelofelijk is met lsd en dat ik ook gewoon goed in staat was om gesprekken te voeren.
én geen kater. én 12 uur op 1 dosering.
Met LSD komt alles veel intenser binnen. Dat kan inderdaad ook nadelen hebben. Ik weet zelf dat ik dan soms ineens veel meer last kon hebben van mensen met een negatieve rotsfeer, of vervelende muziek, of een bepaalde drukte. Veel prikkels is niet het probleem: mooie muziek en een fijne groep mensen kan waanzinnig fijn zijn met LSD. Het punt is vooral dat je je minder kunt verweren tegen prikkels die niet fijn zijn. Dus, veel prikkels kan wel, als het maar de goede prikkels zijn. Je sluit je gewoon minder makkelijk af. Elk feest heeft zo zn eigen sfeer, en als je je daar thuis voelt dan zit het normaal wel goed.
Enige waar ik echt slechte ervaringen mee heb, is de combi met mdma. Dat heeft vooral te maken met de volgorde, denk ik: ik had de comedown van mdma op het moment dat de lsd volop bezig was. Niet echt fijne ervaring... Schijnt leuk te kunnen zijn, maar als je dat zou willen dan zou ik eerst de LSD doen, en pas tegen het einde de MDMA.