Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs op een festival

Welke drugs op een festival

76 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
M
MogheluitjessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iemand anders toevallig nog een interessante upper/downer combinatie met dexamfetamine en alcohol? Of een upper die ik hier nog niet voorbij heb zien komen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Amfetamine, methoxetamine en een paar biertjes is goddelijk, maar niet teveel overdrijven met die laatste twee. :P
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik las dat ook best wel wat mensen lichte dosissen mdma met 2c-b combineren. Een lichte dosis 2c-b geeft niet/nauwelijks psychedelische effecten maar wel het euforische gevoel van mdma. Van 2c-b hou je vrijwel geen kater over en een lichte dosis mdma geeft een lichtere kater, een veel lichtere kater dus dan wanneer je 'alleen mdma' gebruikt.
Een 'vol' mdma tripje met veel lichtere dip om het zo maar te zeggen.

Hetzelfde moet ongveer in principe ook mogelijk wezen voor 6APB in combinatie met bk-2-c-b wat hetzelfde soort effect zou moeten geven maar dan zo'n 2-3uur langer. Hier valt echter weinig informatie over te vinden, ik ga binnenkort even een thread aanmaken om te polsen naar mensen die ervaring hebben met één van deze combinaties.

In PIKHAL staat ook beschreven dat het opvolgen van een mdma trip met 2c-b zeer wenselijke effecten geeft omdat er veel aspecten van de mdma trip overgedragen worden naar de 2c-b trip, maar dat is weer een ander verhaal.
M
MogheluitjessLid
01-01-2024, 00:00
#4
JMThomas zei:
Ik las dat ook best wel wat mensen lichte dosissen mdma met 2c-b combineren. Een lichte dosis 2c-b geeft niet/nauwelijks psychedelische effecten maar wel het euforische gevoel van mdma. Van 2c-b hou je vrijwel geen kater over en een lichte dosis mdma geeft een lichtere kater, een veel lichtere kater dus dan wanneer je 'alleen mdma' gebruikt.
Een 'vol' mdma tripje met veel lichtere dip om het zo maar te zeggen.

Hetzelfde moet ongveer in principe ook mogelijk wezen voor 6APB in combinatie met bk-2-c-b wat hetzelfde soort effect zou moeten geven maar dan zo'n 2-3uur langer. Hier valt echter weinig informatie over te vinden, ik ga binnenkort even een thread aanmaken om te polsen naar mensen die ervaring hebben met één van deze combinaties.

In PIKHAL staat ook beschreven dat het opvolgen van een mdma trip met 2c-b zeer wenselijke effecten geeft omdat er veel aspecten van de mdma trip overgedragen worden naar de 2c-b trip, maar dat is weer een ander verhaal.
Klik om te vergroten...

bedankt voor je reply, helaas ook niet helemaal wat ik zoek :(
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja daar zeg je wel wat mindless, vooral over die euforie, hij voelde zoveel natuurlijker aan. En over het algemeen chill je idd wel wat meer met psychedelica. Het was een te kleine dosis om echt van een flip te spreken denk ik alhoewel het welredelijk vloeiend in.elkaar.leek over te lopen.

Ik zat er aan te denken om na 2/2,5u nog bij te nemen, dan werkt het nog wel als versterkend toch?. Maar goed dat ik dat maar niet heb gedaan. Volgende keer miss 30ug proberen idd.

Het was wel grappig als mensen /vrienden vroegen wat ik op had. "ja een kwartje" zo jij gaat dan al lekker van een kwartje. "ja een kwartje LSD" :tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een kwartje LSD. :tearsofjoy: Los je je zegel dan trouwens op in water, of heb je 'm werkelijk door vieren gedeeld?

Ik heb gehoord en gelezen dat je met LSD al heel snel enkel de trip verlengt met bij doseren en dus niet versterkt. Omdat zo'n trip toch al zo'n 12 uren duurt, heeft dat dus weinig zin. Dus als 't even kan direct genoeg doseren. Maar dat is dus toch even experimenteren eerst (ik kan me vervelendere experimenten indenken :wink: ). Zelf heb ik nog nooit bij gedoseerd.

En de euforie is vooral veel natuurlijker ja. Van die pure onschuldige vreugde en verwondering die je als klein kind had. Het gaat me ook nooit vervelen. Dat xtc gevoel denk ik wel.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk te lezen dat je het hebt geprobeerd!
Ook mooi, die euforie en het contact met andere mensen.

Begrijp ik het goed dat eigenlijk het enige minpunt het dansen was?
Het zou kunnen dat de dosering iets lager had moeten zijn, dat zal wel schelen in de 'controle' over je ledematen. Bewegen wordt altijd wel anders, en lastiger te controleren naarmate de dosering stijgt. Aan de andere kant is 40ug ook weer zo'n hoeveelheid dat je echte problemen met coördinatie verwacht, maar het zou net kunnen schelen als je iets zakt.

Het is ook het overwegen waard of er misschien iets anders speelt: als je gewend bent te dansen op XTC, "wil" LSD je misschien iets heel anders leren wat betreft dansen. Geen idee of dat zo voor je is, maar ik merk altijd met LSD dat het me uit gewoontepatronen haalt. Stel dat je met dansen heel erg in een vaste "groef" zit van bepaalde bewegingen etc., LSD zou je dan kunnen prikkelen om het dansen helemaal opnieuw te ontdekken, met nieuwe bewegingen, waarbij je veel meer laat zien wat er in je gebeurt via het dansen. Dan zou lager doseren niet de oplossing zijn, maar juist onderzoeken wat voor onverwachts er mogelijk is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed punt. Ik heb ook wel met LSD gehad dat ik een totaal andere lichaamstaal kreeg. Dat ik aan een bekende van me dacht of een beroemd iemand en diegene zijn lichaamstaal zo 1 op 1 moeiteloos overnam. Heel vreemd, maar ook weer fascinerend. Sowieso prikkelt LSD je om nieuwe dingen te doen. Dansen ging met LSD ook heel spontaan en vanzelf.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb hem trouwens gewoon in vieren geknipt, ik had geen tijd meer om zon druppelaar te halen en te experimenteren..

Mindless zei:
En de euforie is vooral veel natuurlijker ja. Van die pure onschuldige vreugde en verwondering die je als klein kind had. Het gaat me ook nooit vervelen. Dat xtc gevoel denk ik wel.
Klik om te vergroten...

het blijft inderdaad leuk, maar ik ben er ergens ook wel een beetje klaar mee, het speciale begint er een beetje af te raken :rolleyes:

wat je zegt klopt wel Cheiron, ben denk ik wel een beetje vastgeroest in mn dansmoves die ik normaliter uitvoer met mdma of 4F op. nu wou ik vooral veel natuurlijker bewegen, rondjes draaien, tollen, zweven en met mn armen zwaaien. wat ik ook wel heerlijk heb gedaan voor zover ik de ruimte had en niet iedereen aanstootte (deed het natuurlijk ook nog is met mn ogen dicht :rolleyes: )

misschien dat dat hashje er natuurlijk ook wel voor zorgde dat ik meer wou chillen. ik ga het denk ik nog wel een keer proberen, dan misschien mn 33ug zegel proberen.

al met al vond ik het een hele leuke, bijzondere en leerzame ervaring. het was tof om weer eens een ander gevoel te hebben en het vanuit een ander perspectief mee te maken. :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat van dat anders willen dansen is wel een goed punt, dacht ik ook al aan. Met psychedelica dans ik ook altijd heel anders dan met uppers. Veel spontaner en losser. Ik doe altijd mijn dicht, ga rondjes om mijn eigen as draaien en laat me armen de vrije loop op de muziek. Met uppers blijft het toch altijd bij een standaard dans pasje.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Had twee vrienden wat DOC blotters gegeven om uit te proberen op DOUR festival (afgelopen weekend). Hier hadden ze beiden 2mg genomen en vandaag kreeg ik bericht van ze dat ze razend enthousiast zijn.

Beiden hebben ze in het verleden zeer vaak LSD gebruikt en ze gaven aan dat ze de DOC leuker vonden dan LSD. Kan natuurlijk te maken hebben het feit dat nieuwe dingen altijd leuker plus ze ze hebben denk ik iets teveel sterke psychedelica in het verleden gebruikt om er nog goed van te kunnen genieten. Zelf nog geen ervaring met LSD dus kan het moeilijk vergelijken maar kan me voorstellen dat meningen hierover kunnen verschillen al heb ik wel vaker gelezen dat mensen DOC boven LSD prefereren.

Maar mijn vermoeden dat DOC goed toepasbaar is voor festivals is bevestigd. Ze gaven aan dat ze het prettig vonden dat het de hele dag door werkte tijdens het festival, dat er vrijwel geen mindfuck aanwezig was, veel energie, erg euforisch.

Moet zeggen dat 1,5mg naar mijn ervaring net iets te weinig is om de effecten van DOC tot ontwikkeling te laten komen en dat ik voor een eerste keer kan aanraden niet meer of minder dan 2mg, je zit er tenslotte dik 10uur aan vast.

Een van de vrienden die 2mg DOC had uitgeprobeerd op DOUR had lang niet zoveel visuals als dat ik zelf had van 2mg, voor de mensen met meer 'tolerantie' of iets meer gevorderd met psychedelica kan het eventueel interessant wezen om iets meer dan 2mg te nemen, zou denk ik eens 2,2mg uit proberen dan, al durf ik het niet aan te raden aangezien ik hier zelf geen ervaring mee heb en de response curve van DOC sterk is van wat ik heb gelezen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klinkt goed. Ik heb ook DOC liggen, helaas maar 1 zegeltje (om te proberen). Het is trouwens niet altijd zo als iets nieuw is, dat het dan meteen ook helemaal geweldig is. AL-LAD was ook nieuw voor me, maar was imo lang niet zo leuk als LSD.

Als DOC echt zo leuk is, is dat mooi. Want het kost echt geen drol.
M
MogheluitjessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zit nog steeds een beetje met dit 'dilemma'. Festival seizoen is natuurlijk al weer lang en breed begonnen.

Op mijn 1e festival van dit jaar toen op aanraden van het andere forum de combinatie flubromazepam + (dex)amfetamine geprobeerd. Zou extra euforisch moeten zijn, maar helaas voelde ik bijna helemaal niks van de dexamfetamine en amfetamine. Met de dosissen die ik had genomen zou ik normaal ongelofelijk strak staan.

Iemand nog suggesties?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thanks voor het delen JMThomas! Krijg toch steeds meer het vermoeden dat DOC een goede optie is voor feesten. Hoewel ik er nog geen ervaring mee heb lijkt 2mg me dan een mooie dosering voor op een festival. Voor echt trippen lijkt 2mg me dan weer te weinig.

Dat het leuker is dan LSD kan ik me bijna niet voorstellen eigenlijk, maar zal ook wel per persoon verschillen. Psychedelica uit de fenetylamine familie hebben mij tot op hebben nog niet echt weten te enthousiasmeren, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat het leuker is dan LSD kan ik me bijna niet voorstellen eigenlijk, maar zal ook wel per persoon verschillen.
Klik om te vergroten...
Ja precies, persoonlijke voorkeur speelt altijd wel een sterke rol. Éen van die twee vrienden zei laatst nog tegen mij dat hij wel klaar was met alle mentaal zeer vermoeiende psychedelica en dat hij tegenwoordig liever iets 'luchtigs' uitprobeert meer richting de stimulerende kant leunend.
Iets meer 'feest' materiaal en minder 'introspectie'. Ik zelf vind 'geestverruimende middelen' vooral in sociale setting leuk en ben vrij chaotisch van aard waardoor een beetje dezelfde voorkeur heb als de desbetreffende vriend, kan een goede verklaring wezen maar ook reageert ieder persoon weer anders op verschillende stofjes.

Het is natuurlijk sowieso beetje niets zeggen te zeggen dat 'x' leuker is dan 'y' maar voor sommige mensen kan DOC zeker een winnaar wezen.

Klinkt goed. Ik heb ook DOC liggen, helaas maar 1 zegeltje (om te proberen).
Klik om te vergroten...
Ja had het er waarschijnlijk al uit afgeleid maar 1 zegel zou ik dus afraden aangezien dat waarschijnlijk minder dan 2mg is en dan de kans dan groot is dat je je enkel 10uur lang opgejaagd voelt zonder dat de gewenste effecten een beetje tot uiting kunnen komen al heb ik hier geen ervaring mee.
Als DOC echt zo leuk is, is dat mooi. Want het kost echt geen drol.
Klik om te vergroten...
Zijn sites die DOC in poedervorm verkopen voor dumpprijzen, ga binnenkort een partijtje kopen met een maat. :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
JMThomas zei:
Ja precies, persoonlijke voorkeur speelt altijd wel een sterke rol. Éen van die twee vrienden zei laatst nog tegen mij dat hij wel klaar was met alle mentaal zeer vermoeiende psychedelica en dat hij tegenwoordig liever iets 'luchtigs' uitprobeert meer richting de stimulerende kant leunend.
Klik om te vergroten...
Kan ik begrijpen ja. Maar het is altijd een keuze om mee te gaan in zulke gedachtestromen. Dat is zo'n beetje wat trippen nu inhoudt voor mij: het psychedelische middel laait de intensiteit van m'n gedachten flink op en ik "probeer" me daar niet door te laten verleiden. Doe je dat lang en consistent genoeg, dan geven die gedachten zich zeg maar over en breek je door naar een enorme stille "staat" van bewustzijn. Maar dat kan dus alsnog hard werken zijn eerst, dus ik begrijp ook wel waarom iemand soms meer zin heeft in iets luchtigs. Soms heb ik ook zin om gewoon dom stoned te zijn bijvoorbeeld en helemaal niets aan introspectie/meditatie te doen. :wink: En dan m'n nieuwe ontdekking van de laatste tijd erbij: lachgas. :grin:

Ja had het er waarschijnlijk al uit afgeleid maar 1 zegel zou ik dus afraden aangezien dat waarschijnlijk minder dan 2mg is en dan de kans dan groot is dat je je enkel 10uur lang opgejaagd voelt zonder dat de gewenste effecten een beetje tot uiting kunnen komen al heb ik hier geen ervaring mee.
Klik om te vergroten...
Ik bewaar dat zegeltje dan wel even en bestel er later wel wat bij. :) Zegel is inderdaad maar 1mg.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#17
2cb gebruik ik vaak op festivals als ik niet echt uppers ofzo wil gebruiken (waar je je vaak slecht door voelt de volgende dag) en dan met een heel klein beetje speed voor de energie.

Ghb en speed ook heerlijke combi, maar je zei dat je daar misselijk van werd. Misschien wiet roken na de tijd tegen de misselijkheid? Heb gehoord dat sommige mensen daar baat bij hebbem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."