Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs op een festival

Welke drugs op een festival

76 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
M
MogheluitjessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste DF'ers,

Vroeger waren mijn favoriete drugs op festivals voornamelijk xtc, speed en 4fmp (uiteraard niet allemaal door elkaar), hier ben ik een jaar terug mee gekapt omdat ik geen zin meer had om na een feest 4 dagen voor pampus te liggen. Ben toen over gestapt op de combinatie dexamfetamine (meestal 40mg, 8 van die 5mg tabletjes) en ghb, met over de dag verspreid wat alcohol. Erg fijne combinatie om te dansen en nergens last van de dagen erna.

Minpunten zijn dat ik door de ghb heel erg misselijk wordt op de terug reis van een festival en om eerlijk te zijn zit ik ook niet meer zo te wachten op die spanning als je voor de security staat met zo'n flesje ghb in je boxer.

Heb toen de combinatie dex met alcohol geprobeerd, maar dit is het net niet voor op een gaaf feest.

Dus wie o wie heeft voor mij het magische goedje of de magische combinatie waarmee ik lekker kan rammen op een techno festival, zonder dat ik de dagen erna helemaal fucked up ben.

O ja, 6apb en 3mmc heb ik ook geprobeerd maar vond ik beiden niet fijn.

:sunglasses:
A
AtlaxsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beetje mdma + LSA, als je de comedown van LSD te vervelend vind. Deze combi maakt mij altijd enorm euforisch en blij :grin: .
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb het geprobeerd, een lichte dosis lsd (40ug) op een festival. Het beviel me in eerste instantie echt super, de euforie die ik had was ongekend. echt nog 10x beter gevoel dan xtc. met mijn ogen dicht dansen was echt :hearteyes: . helaas wist ik na een tijdje gewoon niet meer wat ik met mijn benen aanmoest, ik wou heel graag dansen, maar mn benen voelde zo raar aan dat ik ook heel graag wou liggen. Dan maar rondje lopen, ik liep heerlijk bouncend, met een grijns van oor tot oor, en met mn armen van voor naar achter 'slingerend'. werd toen nog aangesproken door twee jonge dames, die zeiden dat ze zooo vrolijk van mij werden, van mijn doen en laten :grin: hier werd ik ook weer super blij van. ben na een rondje maar gaan chillen in het zonnetje en daar nieuwe interessante mensen ontmoet waar ik zo'n 2/3 uur mee heb zitten praten en een klein beetje hasj heb gerookt. Ik merkte dat ik me echt veel meer aangetrokken voelde tot de natuur, ik keek omhoog, door de takken en bladeren van een boom en vond dat zo een ongelooflijk mooi beeld.
Het voelde echt aan als een super intense high, maar was ook wel goed mellow.

zo'n vier uur na inname van de lsd toch ook maar gaan snoepen erbij, begonnen met 90mg, wat me niet zozeer meer energie gaf, ik voelde me nog steeds redelijk mellow maar was toch ook wel goed 'space'/high. in de loop van de avond wel meer gaan snoepen dus toen kon ik niet goed meer zeggen of de space meer van de xtc kwam of van de lsd, maar denk dat al snel de mdma begon te overheersen, wat niet erg was, zo'n 6/7uur na inname.

al met al was het zeker een hele interessante ervaring, of ik het weer zou doen weet ik nog niet, dit was misschien ook niet echt het geschikte festival ervoor. of de volgende keer nog net iets lager gaan zitten, rond de 30ug. Ik heb wel zitten twijfelen om nog eens 40ug erbij te nemen, maar ben achteraf blij dat ik dat niet heb gedaan en in plaats daarvan maar aan het snoepgoed ben gegaan, ik denk dat 80 me te veel was geworden, aangezien ik nu al last had van 'wat ik moet met mn ledematen aan', dat heb ik overigens bijna altijd tijdens een (truffel) trip. Of het had me net over dat randje geholpen en kon ik beter begrijpen dat ik dat voelde aangezien ik dan toch een 'redelijke' dosis zou hebben.

eerst maar eens goed doen (150ug denk ik) in een thuis setting. Is het al augustus? :rolleyes:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi om te horen dat het eerst zo goed beviel Timmie! Jammer dat je later niet meer wist wat je met je benen aanmoest. Maar goed, ik heb zelf dus ook geen ervaring met constant dansen op lsd, ik heb alleen af en toe (door de woonkamer :wink: ) gedanst en de meeste tijd gewoon op de bank en op stoelen gezeten, rondgelopen en een beetje naar buiten geweest. Als ik het zo hoor, had je misschien nog net een te hoge dosis voor een festival situatie(?) Misschien juist wat minder proberen, in plaats van wat meer? En dan inderdaad eventueel xtc bijnemen na een aantal uren (had je ook echt een candyflip?). Misschien is het trouwens ook wel zo dat de aard van een lsd trip niet is om constant te blijven dansen, maar ook zo nu en dan rustig aan te doen en gewoon te genieten van het moment...

Mensen zijn hier altijd zo enorm enthousiast over de euforie van xtc en hoewel dat ook wel terecht is, kun je met psychedelica zo enorm veel meer en diepere/meer betekenisvolle euforie voelen hè? En dan is lsd bijvoorbeeld ook nog lang niet zo schadelijk als xtc en kun je het praktisch elke week gebruiken (weet niet of het dan bijzonder blijft trouwens). Als de ideale dosis voor een festival wat bekend wordt, kan iedereen gewoon gaan overstappen. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klinkt interessant Timmie! Denk niet dat je helemaal van een candy flip kunt spreken, aangezien je daarvoor te weinig lsd had in verhouding tot mdma. Maar je timing was wel perfect voor een candy flip.

Denk ook niet dat het effect veel had toegenomen als je vier uur later nog 40ug had bijgenomen, maar dan was het effect wel veel langer aangebleven.

Ik ben in ieder geval overtuigd om dit ook eens te gaan proberen binnenkort. Zowel op een festival als een huisfeestje lijkt mij het wel geslaagd eigenlijk.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja daar zeg je wel wat mindless, vooral over die euforie, hij voelde zoveel natuurlijker aan. En over het algemeen chill je idd wel wat meer met psychedelica. Het was een te kleine dosis om echt van een flip te spreken denk ik alhoewel het welredelijk vloeiend in.elkaar.leek over te lopen.

Ik zat er aan te denken om na 2/2,5u nog bij te nemen, dan werkt het nog wel als versterkend toch?. Maar goed dat ik dat maar niet heb gedaan. Volgende keer miss 30ug proberen idd.

Het was wel grappig als mensen /vrienden vroegen wat ik op had. "ja een kwartje" zo jij gaat dan al lekker van een kwartje. "ja een kwartje LSD" :tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een kwartje LSD. :tearsofjoy: Los je je zegel dan trouwens op in water, of heb je 'm werkelijk door vieren gedeeld?

Ik heb gehoord en gelezen dat je met LSD al heel snel enkel de trip verlengt met bij doseren en dus niet versterkt. Omdat zo'n trip toch al zo'n 12 uren duurt, heeft dat dus weinig zin. Dus als 't even kan direct genoeg doseren. Maar dat is dus toch even experimenteren eerst (ik kan me vervelendere experimenten indenken :wink: ). Zelf heb ik nog nooit bij gedoseerd.

En de euforie is vooral veel natuurlijker ja. Van die pure onschuldige vreugde en verwondering die je als klein kind had. Het gaat me ook nooit vervelen. Dat xtc gevoel denk ik wel.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leuk te lezen dat je het hebt geprobeerd!
Ook mooi, die euforie en het contact met andere mensen.

Begrijp ik het goed dat eigenlijk het enige minpunt het dansen was?
Het zou kunnen dat de dosering iets lager had moeten zijn, dat zal wel schelen in de 'controle' over je ledematen. Bewegen wordt altijd wel anders, en lastiger te controleren naarmate de dosering stijgt. Aan de andere kant is 40ug ook weer zo'n hoeveelheid dat je echte problemen met coördinatie verwacht, maar het zou net kunnen schelen als je iets zakt.

Het is ook het overwegen waard of er misschien iets anders speelt: als je gewend bent te dansen op XTC, "wil" LSD je misschien iets heel anders leren wat betreft dansen. Geen idee of dat zo voor je is, maar ik merk altijd met LSD dat het me uit gewoontepatronen haalt. Stel dat je met dansen heel erg in een vaste "groef" zit van bepaalde bewegingen etc., LSD zou je dan kunnen prikkelen om het dansen helemaal opnieuw te ontdekken, met nieuwe bewegingen, waarbij je veel meer laat zien wat er in je gebeurt via het dansen. Dan zou lager doseren niet de oplossing zijn, maar juist onderzoeken wat voor onverwachts er mogelijk is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed punt. Ik heb ook wel met LSD gehad dat ik een totaal andere lichaamstaal kreeg. Dat ik aan een bekende van me dacht of een beroemd iemand en diegene zijn lichaamstaal zo 1 op 1 moeiteloos overnam. Heel vreemd, maar ook weer fascinerend. Sowieso prikkelt LSD je om nieuwe dingen te doen. Dansen ging met LSD ook heel spontaan en vanzelf.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb hem trouwens gewoon in vieren geknipt, ik had geen tijd meer om zon druppelaar te halen en te experimenteren..

Mindless zei:
En de euforie is vooral veel natuurlijker ja. Van die pure onschuldige vreugde en verwondering die je als klein kind had. Het gaat me ook nooit vervelen. Dat xtc gevoel denk ik wel.
Klik om te vergroten...

het blijft inderdaad leuk, maar ik ben er ergens ook wel een beetje klaar mee, het speciale begint er een beetje af te raken :rolleyes:

wat je zegt klopt wel Cheiron, ben denk ik wel een beetje vastgeroest in mn dansmoves die ik normaliter uitvoer met mdma of 4F op. nu wou ik vooral veel natuurlijker bewegen, rondjes draaien, tollen, zweven en met mn armen zwaaien. wat ik ook wel heerlijk heb gedaan voor zover ik de ruimte had en niet iedereen aanstootte (deed het natuurlijk ook nog is met mn ogen dicht :rolleyes: )

misschien dat dat hashje er natuurlijk ook wel voor zorgde dat ik meer wou chillen. ik ga het denk ik nog wel een keer proberen, dan misschien mn 33ug zegel proberen.

al met al vond ik het een hele leuke, bijzondere en leerzame ervaring. het was tof om weer eens een ander gevoel te hebben en het vanuit een ander perspectief mee te maken. :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat van dat anders willen dansen is wel een goed punt, dacht ik ook al aan. Met psychedelica dans ik ook altijd heel anders dan met uppers. Veel spontaner en losser. Ik doe altijd mijn dicht, ga rondjes om mijn eigen as draaien en laat me armen de vrije loop op de muziek. Met uppers blijft het toch altijd bij een standaard dans pasje.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Had twee vrienden wat DOC blotters gegeven om uit te proberen op DOUR festival (afgelopen weekend). Hier hadden ze beiden 2mg genomen en vandaag kreeg ik bericht van ze dat ze razend enthousiast zijn.

Beiden hebben ze in het verleden zeer vaak LSD gebruikt en ze gaven aan dat ze de DOC leuker vonden dan LSD. Kan natuurlijk te maken hebben het feit dat nieuwe dingen altijd leuker plus ze ze hebben denk ik iets teveel sterke psychedelica in het verleden gebruikt om er nog goed van te kunnen genieten. Zelf nog geen ervaring met LSD dus kan het moeilijk vergelijken maar kan me voorstellen dat meningen hierover kunnen verschillen al heb ik wel vaker gelezen dat mensen DOC boven LSD prefereren.

Maar mijn vermoeden dat DOC goed toepasbaar is voor festivals is bevestigd. Ze gaven aan dat ze het prettig vonden dat het de hele dag door werkte tijdens het festival, dat er vrijwel geen mindfuck aanwezig was, veel energie, erg euforisch.

Moet zeggen dat 1,5mg naar mijn ervaring net iets te weinig is om de effecten van DOC tot ontwikkeling te laten komen en dat ik voor een eerste keer kan aanraden niet meer of minder dan 2mg, je zit er tenslotte dik 10uur aan vast.

Een van de vrienden die 2mg DOC had uitgeprobeerd op DOUR had lang niet zoveel visuals als dat ik zelf had van 2mg, voor de mensen met meer 'tolerantie' of iets meer gevorderd met psychedelica kan het eventueel interessant wezen om iets meer dan 2mg te nemen, zou denk ik eens 2,2mg uit proberen dan, al durf ik het niet aan te raden aangezien ik hier zelf geen ervaring mee heb en de response curve van DOC sterk is van wat ik heb gelezen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klinkt goed. Ik heb ook DOC liggen, helaas maar 1 zegeltje (om te proberen). Het is trouwens niet altijd zo als iets nieuw is, dat het dan meteen ook helemaal geweldig is. AL-LAD was ook nieuw voor me, maar was imo lang niet zo leuk als LSD.

Als DOC echt zo leuk is, is dat mooi. Want het kost echt geen drol.
M
MogheluitjessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zit nog steeds een beetje met dit 'dilemma'. Festival seizoen is natuurlijk al weer lang en breed begonnen.

Op mijn 1e festival van dit jaar toen op aanraden van het andere forum de combinatie flubromazepam + (dex)amfetamine geprobeerd. Zou extra euforisch moeten zijn, maar helaas voelde ik bijna helemaal niks van de dexamfetamine en amfetamine. Met de dosissen die ik had genomen zou ik normaal ongelofelijk strak staan.

Iemand nog suggesties?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thanks voor het delen JMThomas! Krijg toch steeds meer het vermoeden dat DOC een goede optie is voor feesten. Hoewel ik er nog geen ervaring mee heb lijkt 2mg me dan een mooie dosering voor op een festival. Voor echt trippen lijkt 2mg me dan weer te weinig.

Dat het leuker is dan LSD kan ik me bijna niet voorstellen eigenlijk, maar zal ook wel per persoon verschillen. Psychedelica uit de fenetylamine familie hebben mij tot op hebben nog niet echt weten te enthousiasmeren, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat het leuker is dan LSD kan ik me bijna niet voorstellen eigenlijk, maar zal ook wel per persoon verschillen.
Klik om te vergroten...
Ja precies, persoonlijke voorkeur speelt altijd wel een sterke rol. Éen van die twee vrienden zei laatst nog tegen mij dat hij wel klaar was met alle mentaal zeer vermoeiende psychedelica en dat hij tegenwoordig liever iets 'luchtigs' uitprobeert meer richting de stimulerende kant leunend.
Iets meer 'feest' materiaal en minder 'introspectie'. Ik zelf vind 'geestverruimende middelen' vooral in sociale setting leuk en ben vrij chaotisch van aard waardoor een beetje dezelfde voorkeur heb als de desbetreffende vriend, kan een goede verklaring wezen maar ook reageert ieder persoon weer anders op verschillende stofjes.

Het is natuurlijk sowieso beetje niets zeggen te zeggen dat 'x' leuker is dan 'y' maar voor sommige mensen kan DOC zeker een winnaar wezen.

Klinkt goed. Ik heb ook DOC liggen, helaas maar 1 zegeltje (om te proberen).
Klik om te vergroten...
Ja had het er waarschijnlijk al uit afgeleid maar 1 zegel zou ik dus afraden aangezien dat waarschijnlijk minder dan 2mg is en dan de kans dan groot is dat je je enkel 10uur lang opgejaagd voelt zonder dat de gewenste effecten een beetje tot uiting kunnen komen al heb ik hier geen ervaring mee.
Als DOC echt zo leuk is, is dat mooi. Want het kost echt geen drol.
Klik om te vergroten...
Zijn sites die DOC in poedervorm verkopen voor dumpprijzen, ga binnenkort een partijtje kopen met een maat. :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
JMThomas zei:
Ja precies, persoonlijke voorkeur speelt altijd wel een sterke rol. Éen van die twee vrienden zei laatst nog tegen mij dat hij wel klaar was met alle mentaal zeer vermoeiende psychedelica en dat hij tegenwoordig liever iets 'luchtigs' uitprobeert meer richting de stimulerende kant leunend.
Klik om te vergroten...
Kan ik begrijpen ja. Maar het is altijd een keuze om mee te gaan in zulke gedachtestromen. Dat is zo'n beetje wat trippen nu inhoudt voor mij: het psychedelische middel laait de intensiteit van m'n gedachten flink op en ik "probeer" me daar niet door te laten verleiden. Doe je dat lang en consistent genoeg, dan geven die gedachten zich zeg maar over en breek je door naar een enorme stille "staat" van bewustzijn. Maar dat kan dus alsnog hard werken zijn eerst, dus ik begrijp ook wel waarom iemand soms meer zin heeft in iets luchtigs. Soms heb ik ook zin om gewoon dom stoned te zijn bijvoorbeeld en helemaal niets aan introspectie/meditatie te doen. :wink: En dan m'n nieuwe ontdekking van de laatste tijd erbij: lachgas. :grin:

Ja had het er waarschijnlijk al uit afgeleid maar 1 zegel zou ik dus afraden aangezien dat waarschijnlijk minder dan 2mg is en dan de kans dan groot is dat je je enkel 10uur lang opgejaagd voelt zonder dat de gewenste effecten een beetje tot uiting kunnen komen al heb ik hier geen ervaring mee.
Klik om te vergroten...
Ik bewaar dat zegeltje dan wel even en bestel er later wel wat bij. :) Zegel is inderdaad maar 1mg.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#18
2cb gebruik ik vaak op festivals als ik niet echt uppers ofzo wil gebruiken (waar je je vaak slecht door voelt de volgende dag) en dan met een heel klein beetje speed voor de energie.

Ghb en speed ook heerlijke combi, maar je zei dat je daar misselijk van werd. Misschien wiet roken na de tijd tegen de misselijkheid? Heb gehoord dat sommige mensen daar baat bij hebbem.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had laatst best flinke koppijn op een festival en toen hielp een beetje hasj ook wel :)

benniesmitters zei:
Misschien wiet roken na de tijd tegen de misselijkheid? Heb gehoord dat sommige mensen daar baat bij hebbem.
Klik om te vergroten...
M
MogheluitjessLid
01-01-2024, 00:00
#20
benniesmitters zei:
2cb gebruik ik vaak op festivals als ik niet echt uppers ofzo wil gebruiken (waar je je vaak slecht door voelt de volgende dag) en dan met een heel klein beetje speed voor de energie.

Ghb en speed ook heerlijke combi, maar je zei dat je daar misselijk van werd. Misschien wiet roken na de tijd tegen de misselijkheid? Heb gehoord dat sommige mensen daar baat bij hebbem.
Klik om te vergroten...
Wiet roken doe ik er al bij, helpt helaas niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."