Dag lieve mede drugs gebruikers,
Het leek me leuk om even een lachgas report je neer te zetten aangezien ik het heel vaak gedaan heb lijkt het me leuk om hier wat informatie te posten. (ik weet niet in welk subforum dit thuis hoort)
Lachgas (N2O) werd vroeger gebruikt bij verdovingen bij OA tandarts E.D daar werd het toegediend las 50% lachgas en 50% zuurstof, tegenwoordig wordt het nog zelden gebruikt voor die doeleinden.
Tegenwoordig wordt lachgas eigenlijk gebruikt om slagroom mee te spuiten om deze reden kan je het ook gewoon legaal kopen bij verschillende winkels zo als Blokker en Sligro.
Het wordt verkocht in capsules waar in het gas zit, deze capsules zijn lastig open te krijgen, zelf heb ik een n2o cracker gemaakt hiermee spuit ik het gas in een ballon, deze crackers zijn ook gewoon via e-bay te krijgen.
Het is dus zo dat je 100% n2o neemt in zon ballon en niet 50% n2o en 50% zuurstof zo als bij medisch gebruik. Dit doe je niet met recreatief gebruik omdat zuurstof de werking van lachgas verminderd.
Over de gevaren van lachgas verschillen de meningen maar goed zal het in ieder geval niet voor je zijn.
Volgens wikipedia zijn er de volgende risico's:
Risico's bij recreatief gebruik
Over het algemeen is amusementsgebruik niet onveiliger dan medisch gebruik, dit omdat het gas meestal door een ballon geïnhaleerd wordt. Zodra de gebruiker dreigt het bewustzijn te verliezen, zal de ballon wegvliegen, en krijgt de gebruiker weer zuurstof.
Echter, de "medische wijze" van het toedienen van lachgas (met een mondstuk) kan als dit niet secuur gebeurt, wel een risico betekenen. Zodra de gebruiker het bewustzijn verliest valt een mondkapje niet direct af en kan er zuurstoftekort optreden.
Tijdens sedatie kan onoplettendheid optreden waardoor deelname aan het verkeer erg gevaarlijk is. Echter, lachgas verlaat het lichaam zeer snel dus zodra de inname wordt gestopt verdwijnt dit effect binnen 5 minuten. Meestal is het effect na één minuut al uitgewerkt. Het veroorzaakt derealisatie , euforie , duizeligheid en vervorming in geluid (geluid krijgt een echo/Wahwah effect, of de gebruiker hoort een zoemend geluid). Na dit gas veel te inhaleren blijft er een zweverig tintelend gevoel in het lichaam.
Bij veelvuldig recreatief gebruik liggen de risico's van vitamine B12 deficiëntie op de loer, zich veelal uitend in een diversiteit aan neurologische symptomen
Het innemen:
Het innemen van lachgas rechtstreeks uit een buisje is erg gevaarlijk omdat het met een enorm lage temperatuur naar buiten komt en dan bevriezen je longen in het ergste geval, dus altijd via een ballon innemen.
Er zijn verschillende technieken om lachgas in te nemen ik heb er zelf 3 namen voor verzonnen
Op volg orde van intensiteit:
Lachen:Je gaat gewoon in en uitademen in de ballon tot je vanzelf begin te lachen, hiervoor moet je wel een beetje gestimuleerd worden door gezelschap of door een grappig tv fragment oid.
Trippen:Mijn favoriet, je ademt helemaal uit voordat je begin met inhaleren van het lachgas zodat er geen zuurstof meer in je longen zit, vervolgens neem je een diepe 'hijs' uit je ballon en houd die in tot alles een beetje vaag wordt en vervolgens ga je langzaam in en uitademen in de ballon. Bij deze methode moet je wel weten dat je erg bleek kan worden en je lippen helemaal blauw kunnen worden omdat je geen zuurstof krijgt, dit is niet erg maar het ziet er wat raar uit voor de toekijkers.
Fainten: Deze manier is erg raar maar leuk om een keer gedaan te hebben, wel voor mensen met ervaring. Bij fainten ga je net zo lang door tot je flauw valt/buiten westen raakt. dit is maar voor een seconde of 10. Deze methode is het zelfde als trippen of lachen alleen ga je veel langer door tot je 'weg' bent, het is erg lastig omdat je dus geen zuurstof krijgt.
De trip soorten:
Een lachgas trip duurt ongeveer 1 a 2 minuten erg kort dus maar omgerekend kost het maar ongeveer 30 cent per keer.
Het '
lachen' is erg leuk op feesten en met wat gezellige vrienden, je gaat gewoon kei hard lachen en je voelt je wat licht en vliegend je hebt ook niet helemaal door wat er allemaal gebeurd op het moment van inname, je bent een beetje in je eigen wereld.
Trippen is minder geschikt voor feesten, je bent erg ver weg het ziet er raar uit voor de omstanders en die zullen dan ook een negative sfeer me brengen, ze roepen dat je moet stoppen terweil je bezig bent etc, trippen is dus meer voor met vrienden op lekkere muziek of een spacend filmpje of zo.
Fainten: Fainten is ook zeker niet bedoeld voor op feesten en kun je beter doen met wat vrienden bij iemand thuis zorg dat je op een comfortabele plek zit dan je jezelf niet kan bezeren als je 'faint'. Fainten klinkt nog al eng maar het stelt niet zo veel voor je bent meestal ook vergeten wat er precies gebeurde dus het is ook niet aan te raden om het vaker te doen gewoon leuk om eens mee te experimenteren.
Lachgas ICM andere stuff,
Zelf heb ik erg goede ervaringen met lachgas en andere drugs, dan doel ik voornamelijk op weed & alcohol. Wanner je stoned lachgas gebruikt zal dat je trip verergeren alles wordt intenser en je hoort wat dingen die er niet zijn, en soms duurt je trip ook langer.
Alcohol en lachgas is ook goed te combineren maar ik heb het gevoel dat alcohol de trip verminderd het voelt fysiek veel zwaarder maar in je hoofd gebeurd er minder.
De trip reports:
Lachen:
Mijn eerste keren lachgas waren de leukste, gewoon gezellig met je vrienden een ballon doen. Het leukste is om het met zn allen tegelijk te doen dan let je op elkaar en dat stimuleert het lachen iedereen zal in lachen uitbarsten! Je voelt je zweverig en je bent erg positief als je niet bekend bent met lachgas en je doet het een keer dan zul je je erg vrolijk voelen omdat je zo lekker hebt kunnen lachen.
Spacen:
Spacen is de leukste manier van lachgas gebruiken en doe ik zelf het liefste als ik stoned ben maar dat is niet perse nodig. Als je gaat spacen op lachgas dan voel je het al na een 'hijs' het voordeel hiervan is dat je daarna nog een hele ballon hebt die je leeg kan werken :P Zelf heb ik ervaringen met wiskundige oplossingen die ik dacht te weten, ideeën over het leven en andere filosofische ingevingen.