Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"weyoun22 zei: Alcohol doodt idd hersencellen, maar van wiet is aangetoond dat het gebruik voor de hersenen volgroeid zijn blijvende veranderingen kan achterlaten. (slechtere coordinatie, geheugen en concentratie) Klik om te vergroten... Bron? Als ik een kind zou hebben zou ik veel liever hebben dat die af en toe blowt, dan dat die drinkt. Ik geloof dat wiet vooral slecht is voor de psyche op jonge leeftijd, omdat je je in een nogal aparte toestand vekeerd. Maar geheugenschade? Daar geloof ik niet veel van."
"Fishhead0707 zei: Het is volgens mij wetenschappelijk bewezen dat drugs en alcohol op jonge leeftijd schadelijk is voor de hersenen. Juist op jonge leeftijd omdat je dan in de groei bent. Klik om te vergroten... Ik zeg liever drugs, waaronder alcohol (belachelijk dat ze dat bij de preventie niet zo aanpakken!). En je had het specifiek over geheugenschade, die niet bij alle drugs (waaronder wiet) optreedt. Ook onderzoeken wetenschappers niet de schade van drugs in het algemeen, maar iedere drug specifiek. En zijn meiden vaak al op hun 15de uitgegroeid, maar groeien de hersenen nog tot 21 jaar door. Dus wat bedoelde je precies met "in de groei"? Fishhead0707 zei: Af en toe is beter dan vaak maar ook af en toe is schadelijker dan nooit. Klik om te vergroten... Nooit is schadelijk, en vaak is veel beter dan af en toe."
"De gedachte die erachter zat, is dat het veel makkelijker te maken is dan bijvoorbeeld spacecake. Je raakt niet in roes van de alcohol, omdat het weinig is. Je verpest er dus niets mee. En roken is ongezond. Nu een antwoord waar ik iets aan heb aub..."
"Ik ben niet eigenwijs, jij bent eigenwijs/kortzichtig dat jij dat antwoord van jou goed vind. Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen. Sommige mensen roken wiet. Andere mensen die willen het ook op een andere manier tot zich nemen zodat hun longen niet beschadigd raken. Die mensen die maken bijvoorbeeld wietboter. Wat is wietboter? Wietboter is thc en andere restproducten gehecht aan dierlijke vetten. Als men dit eet, wordt men stoned. Thc hecht niet alleen aan dierlijke vetten, maar blijkbaar ook aan alcohol. Dus ik vraag mij af, of je inplaats van eerst wietboter maken en dat dan in een gerecht verwerken, je het ook gewoon in bijvoorbeeld een glaasje whiskey kan gooien, zodat de thc daarin oplost, en het daarna tot je te nemen zodat je op een zeer eenvoudige en onschadelijke manier stoned wordt. En voor het geval dat het niet werkt, wil ik er niet zomaar wiet aan verspillen."
"Zijn er nog andere nadelen van een kleine bong als je zonder ijs rookt?"
"Hoeveel maakt de lengte van een bong uit? Want ik wil heel graag een bong kopen alleen ik heb niet veel plek. Dit is hem: http://azarius.nl/headshop/bongs/glass_ ... glass_ice/ Het liefst zou ik deze in medium nemen, maar misschien kom ik dan in plaatsnood (om te verstoppen). Zou je veel verschil merken tussen de small en medium?"
"Greenlabs zei: SmokeMe zei: Alcohol doet THC teniet Klik om te vergroten... Alcohol + THC = dubbel zo hard bij mij.... en bij véééééééél mensen die ik ken... Klik om te vergroten... Als je stoned bent en je drinkt een glaasje whiskey, dan ga je niet gelijk dubbel zo hard denk ik..."
"Greenlabs zei: zoek eens op "hasjolie" en "alcohol". Ik weet dat je hasjolie kan maken mbv alcohol; waarschijnlijk ga je daar je antwoord in vinden als je wat opzoekt & logisch nadenkt Klik om te vergroten... Word je dan stoned van hasj olie opdrinken? Ik weet dat je van gewoon hasj eten niet stoned wordt"
"Ik heb het denk ik gevonden: http://www.cannabis-med.org/dutch/faq/08-tincture.htm Het heet cannabistinctuur, het is zechmaar hasjolie waar de alcohol nog niet uit is gehaald. En het is vrij eenvoudig op een veilige manier te maken. Bedankt Greenlabs"
"W.F.L. zei: Maar ik twijfel eerlijk gezegd aan je intelligentie dus negeer mijn advies maar en doe nog maar een jaartje of 3 aan drinken.. Klik om te vergroten... Drinken! dat is lekker goed voor haar wil je zeggen. Op mijn 15de was ik nog niet eens 1x dronken geweest, dus dat is ook niet zo vanzelfsprekend. Nu, op 17 jarige leeftijd drink ik nog steeds bijna nooit, omdat ik weet dat het zeer slecht is voor de hersenen. Beter laat je haar gewoon een joint opsteken, het beste puur. Als ze per se aan de drugs wilt. Mocht ze toch aan iets anders toe zijn, zijn er nog wel een aantal andere leuke middelen, met veel minder risico's dan cocaine."