Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSnel, nuchter worden

Snel, nuchter worden

38 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
SperSIZEboon zei:
ik wil meestal nooit snel nuchter worden dus geen ervaring mee :grin:
Klik om te vergroten...

Gelijk heb je :grin:
c
croppLid
megatrippie zei:
Het werkt zwaar ontnuchterend als je schoonouders voor de deur staan.
Klik om te vergroten...
dan zou ik nog niet open doen :tearsofjoy:

dan zeg je gewoon:``och mensen, wat is het toch een kutweer he? ga maar snel naar huis!`` BAM deur weer dicht...
M
Miss KittinLid
De general is niet bedoeld voor drugsgerelateerde onderwerpen, deze mag naar drugs algemeen...
W
WinehouseLid
BENZOS
k
knolselderijLid
speed en coke geven je het gevoel dat je nuchter bent, je hebt gewoon zelf niet meer door dat je para bent. (heerlijk is t maar helpen doet t niet).

dus ga ik maar voor:
frisse lucht en slapen
S
SublimoLid
Je wordt normaal gezien alleen door te wachten terug nuchter maar je kunt inderdaad wel het proces versnellen soms... Zo helpen benzos goed bij het trippen als je wilt slapen :)
s
space jaceLid
gewoon de ''water-maat'' uithangen en 1liter water achterover slaan, kotsen en nog een keer 1l. water, dat proces een paar keer herhalen en ik ben nuchter ^^
c
croppLid
space jace zei:
gewoon de ''water-maat'' uithangen en 1liter water achterover slaan, kotsen en nog een keer 1l. water, dat proces een paar keer herhalen en ik ben nuchter ^^
Klik om te vergroten...
en bij acid?
B
BontkikkerLid
Coca-cola drinken, het vocht en de suiker maken je op de een of andere manier snel nuchter.
T
TeKNoZemLid
cropp zei:
space jace zei:
Klik om te vergroten...
en bij acid?
Klik om te vergroten...

Bij acid nog nooit van een wondermiddel o nuchter te worden gehoord.alhoewel ik verschillende keren heb gehoord dat antipsychotica best wel eens kunnen helpen. Ik betwijfel of het de tript stopt/af remt, maar het kan best een positieve impact kunnen hebben als iemand driegt fout te gaan ofzo.
D
DopezillaLid
SperSIZEboon zei:
ik wil meestal nooit snel nuchter worden dus geen ervaring mee :grin:
Klik om te vergroten...
Dit.

Olle
u
underworldLid
bij tripmiddelen werkt ghb best wel dempend. gebruik het meestal op het einde van me trip om weer een beetje te levelen
W
W.F.L.Lid
underworld zei:
bij tripmiddelen werkt ghb best wel dempend. gebruik het meestal op het einde van me trip om weer een beetje te levelen
Klik om te vergroten...

GHB of alcohol aan het einde van een periode met uppers om weer een beetje kalm te worden.
S
SublimoLid
W.F.L. zei:
underworld zei:
Klik om te vergroten...

GHB of alcohol aan het einde van een periode met uppers om weer een beetje kalm te worden.
Klik om te vergroten...

Ik heb een half flesje GHB na methylone gedronken en viel nog steeds niet in slaap... Werkt niet altijd hoor :)
W
W.F.L.Lid
Ik zei ook niet dat het werkte om te slapen, wel om rustiger te worden en de uitbrak periode te beginnen. :grin:
S
SporLid
Wat een topic :grin:

De TS vraagt hoe je het snelste NUCHTER word, en iedereen komt hier met pep - coke - benzo -en- ghb opties :P Daar word je niet nuchter van, in tegendeel; Als je zat bent je snuift word je misschien minder zat maar zeker niet nuchterder ! Als je een benzo pakt als je tript gaat je trip over maar je word er ook niet bepaald "nuchterder" op. En zo is dat met al deze opties. "snel nuchter worden" is een fabel, niet te bereiken; als je het mij vraagt ben je pas weer nuchter als je na de drugs zo veel slaap hebt gehad dat je niet moe bent als je opstaat :)

Een kortwerkende hypnotische benzo zou kunnen helpen in de zin van dan kun je direct slapen en voordat je weer wakker word, en je dus nuchter zou moeten zijn is die weer uitgewerkt. Maar om te zeggen dat je van meer drugs pakken, om minder te voelen van andere drugs nuchter word - gaat mij een beetje ver...
A
AmaranthLid
Spor zei:
als je het mij vraagt ben je pas weer nuchter als je na de drugs zo veel slaap hebt gehad dat je niet moe bent als je opstaat :)
Klik om te vergroten...
Ondanks dat ik niks gebruik door de week, leef ik volgens die theorie toch in een eeuwige roes :wink:
W
W.F.L.Lid
Spor zei:
De TS vraagt hoe je het snelste NUCHTER word, en iedereen komt hier met pep - coke - benzo -en- ghb opties :P Daar word je niet nuchter van, in tegendeel; Als je zat bent je snuift word je misschien minder zat maar zeker niet nuchterder !
Klik om te vergroten...

Tja, wat heet nuchter? Adrenaline (en anders dopamine dat omgezet wordt in adrenaline) heeft wel degelijk een ontnuchterend effect hoor, dat is geen onzin maar gewoon een feit. Dat je toevallig een adrenalinestoot krijgt van speed komt goed uit, dat is ook de enigste reden dat ik het noem. Daarbij gaat je metabolisme door die adrenaline sneller werken wat dus zorgt voor een snellere afbraak van de alcohol, sneller nuchter worden dus. Adrenaline verhoogt ook je reactiesnelheid, wat dus wel vrij belangerijk is (zie alcohol in het verkeer). Niet dat ik mezelf nuchter noem als ik pep gesnoven heb, maar hoe word je snel nuchter van alcohol? Adrenaline, en dat door speed te nemen. GHB werkt natuurlijk niet om nuchter te worden, maar speed wel.

Als ik erg dronken ben en ik neem coke word ik ook niet bepaald nuchter, wel is het zo dat ik de wazigheid van de alcohol niet meer voel, en daarna ook de alcohol niet meer. Als je niet dronken bent, noch high, dan ben je toch nuchter? Maar adrenaline is wel degelijk iets dat je nuchterder maakt en speed maakt dat vrij, dus. :grin:
V
VigilanteLid
Imo ben je nuchter als je niet onder invloed bent. Tijd is het antwoord.
S
SublimoLid
Winehouse zei:
Jonge, geloof mij, benzo's :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Benzo's maken je niet nuchter, ze onderdrukken alleen de hele boel.

Tijd is nog steeds het enige juiste antwoordt, iets dat de hele zooi direct uit je lichaam haalt moet nog uitgevonden worden. Diegene die dat lukt wordt stinkend rijk :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."