Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat heb jij voor het laatst gebruikt en wanneer ?

Wat heb jij voor het laatst gebruikt en wanneer ?

930 antwoorden
166 weergaven
18-5-2026
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt als een klassieke DPT ervaring. Mooi spul hè?
Zou mooi zijn als het je zou lukken om er nog wat over te schrijven, maar zulke ervaringen zijn zo moeilijk in woorden te vangen...

Ik heb soms ook al zulke hevige ervaringen vanaf 65 mg (en soms ook niet). Als ik er dan weer uit kom lig ik vrijwel altijd nog netjes op de bank. Wel 1 keer er afgerold, toen was ik voor een kort ogenblik in één keer weer terug op aarde en moest ik heel hard lachen. Mijn ervaring is dat wanneer er nood is, je automatisch weer terug in je lichaam komt (bij gemiddelde doseringen iig). Wanneer je moet overgeven bijvoorbeeld... Dat ik er dan achteraf achterkom dat ik netjes overeind ben gekomen en in de emmer heb gekotst, zonder dat ik me er bewust van was op dat moment. Een tripsitter is op zich geen overbodige luxe, maar zou ook niet mijn voorkeur hebben.

Ik wil het een volgende keer in een hogere dosering gaan gebruiken (ik denk aan 90-100 mg nasaal), maar dan voor het eerst toch niet alleen. Niet omdat ik me zorgen maak over veiligheid, maar omdat ik denk dat een andere setting mij verder kan helpen. Ik blijf de laatste tijd namelijk wat in dezelfde cirkeltjes draaien met DPT.

Maar het blijft een geweldig middel. :heartsuit:
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#2
NiandraLades zei:
Klinkt als een klassieke DPT ervaring. Mooi spul hè?
Klik om te vergroten...
Absoluut mooi spul. Eén van mijn favoriete stofjes. Alleen nog maar fijne ervaringen mee gehad tot nu toe. Het voelt heel warm en euforisch. Ook wel onder de indruk van de heftigheid op deze dosering, maar ik reageer altijd wel wat heftiger op de meeste stofjes in vergelijking tot andere mensen. M'n vriend heeft van (volgens mij was het) 55mg bijvoorbeeld niks gevoeld, behalve dan een mega-ontstemd gevoel waar hij zijn vinger niet op kon leggen.

NiandraLades zei:
Zou mooi zijn als het je zou lukken om er nog wat over te schrijven, maar zulke ervaringen zijn zo moeilijk in woorden te vangen...

Ik heb soms ook al zulke hevige ervaringen vanaf 65 mg (en soms ook niet). Als ik er dan weer uit kom lig ik vrijwel altijd nog netjes op de bank. Wel 1 keer er afgerold, toen was ik voor een kort ogenblik in één keer weer terug op aarde en moest ik heel hard lachen. Mijn ervaring is dat wanneer er nood is, je automatisch weer terug in je lichaam komt (bij gemiddelde doseringen iig). Wanneer je moet overgeven bijvoorbeeld... Dat ik er dan achteraf achterkom dat ik netjes overeind ben gekomen en in de emmer heb gekotst, zonder dat ik me er bewust van was op dat moment. Een tripsitter is op zich geen overbodige luxe, maar zou ook niet mijn voorkeur hebben.

Ik wil het een volgende keer in een hogere dosering gaan gebruiken (ik denk aan 90-100 mg nasaal), maar dan voor het eerst toch niet alleen. Niet omdat ik me zorgen maak over veiligheid, maar omdat ik denk dat een andere setting mij verder kan helpen. Ik blijf de laatste tijd namelijk wat in dezelfde cirkeltjes draaien met DPT.
Klik om te vergroten...
Inderdaad moeilijk om het in woorden te vangen, cliché, maar ze doen de ervaring altijd te kort.

Ik maak me ook vrijwel nooit echt zorgen over mijn veiligheid tijdens het trippen. Ik denk dat je wel gelijk hebt in dat je weer terug komt in je lichaam als het echt nodig is, mits je niet een absurd hoge dosering hebt genomen. Maar je weet nooit natuurlijk. Wat dat betreft is een tripsitter zeker geen overbodige luxe. Ik merk alleen wel dat ik met psychedelica altijd dieper kom wanneer ik alleen ben. Ik ben ook wel benieuwd naar een nog iets hogere dosering DPT. Ik vraag me dan vooral af of die heftigheid van het begin daarmee verlengd wordt. Heb jij al enig idee wanneer je de hogere dosering gaat doen? Ben benieuwd naar jouw ervaring.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, ik kom ook dieper als ik alleen ben.
Ik ben over het algemeen ook wat gevoeliger voor psychedelische stofjes dan gemiddeld. Mijn hoogste dosis was slechts 80 mg nasaal en dat was een heel groot verschil met 65 mg. Of de heftigheid van het begin in daadwerkelijke tijd verlengd werd weet ik niet, geloof wel iets, maar je tijdsbeleving veranderd compleet. Tijd bestond niet meer, het leek voor altijd te zijn. Ook totaal geen besef meer dat ik ergens anders ook nog een mens was met een lichaam etc, geen identiteit meer, geen besef meer dat ik ooit iets anders was geweest los van het geheel, laat staan dat ik nog wist dat ik iets had genomen natuurlijk. Toen ik er voor het eerst uit kwam was er geloof ik iets van een uur verstreken, iets wat ik me toen echt niet voor kon stellen. Daarna werd ik er nog een paar keer terug in gezogen maar steeds iets minder heftig. Een ander verschil vond ik dat ik zo veel informatie over me heen kreeg wat te groot was om te kunnen bevatten, waardoor ik het grootste gedeelte bijna direct alweer vergeten was na de trip. En wat overbleef was zo bizar dat ik in eerste instantie ook geen idee had hoe ik de informatie om kon zetten naar menselijke begrippen.
Het was voor mij dusdanig indrukwekkend dat ik sindsdien niet meer hoger dan 65 mg ben gegaan. Was ook in het donker en in stilte trouwens, iets waar ik sindsdien ook wat voorzichtiger mee ben.
Mijn ex nam pasgeleden iets van 80 mg DPT geloof ik, en hij viel er van in slaap. :flushed: Flinke verschillen in individuele gevoeligheid met dit stofje dus...

Ik hoop ergens in de komende weken de hogere dosering te gaan doen, maar ik wacht tot ik voel dat het moment daar is en dan moet de gelegenheid er ook nog zijn.

Er zijn wat forumleden die meer ervaring hebben met verschillende doseringen DPT, @ Verwondering bijvoorbeeld, die weten misschien meer te vertellen over het verschil.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#4
@NiandraLades
Leuk om te lezen en heel herkenbaar nu na mijn laatste keer DPT. Zeker een stofje waar je met respect mee om moet gaan en moet voelen dat je er aan toe bent/klaar voor bent. In elk geval alvast een hele mooie trip gewenst. :blush:
Het is een erg mooi stofje dat ik zeker nog verder wil verkennen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
6-APB op ADE. <3

Alcohol (en antidepressiva :’) waar ik pas ná ADE mee gestart ben, voordat iemand hierover valt) niet meegeteld. Zijn beide net zo goed drugs feitelijk.

Nu is het even afwachten + inlezen wat ik de komende tijd wel en niet meer kan doen. Over psychedelica en SSRI’s/SNRI’s is helaas niet al teveel bekend. Even oppassen dus.
L
LunaMilaLid
01-01-2024, 00:00
#6
3mmc nu:nevergonnagiveyouup:​
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zinnentuimel zei:
Tijdens het eerste halfuur kon ik mij vrijwel niet meer bewegen en heb ik gewoon op de bank gelegen, dus weinig risico om mezelf te verwonden. Toen ik weer een beetje terugkwam dacht ik wel even van: shiiiit hé, die gordijnen zouden maar vlam hebben gevat door de kaarsen ofzo. Brengt mij tot onderstaande.


Eens. Ik had “maar” 60mg gesnoven. Ik was er niet helemaal op bedacht dat ik zo ver weg zou raken van deze dosering. Volgende keer zou het wel beter als er iemand in de buurt is inderdaad. Hoewel ik het juist erg fijn vind om DPT alleen te doen, maar wellicht iemand in een andere ruimte ofzo.
Klik om te vergroten...

Zou je een specifieke dosis aanraden voor DPT, de eerste keer? Ik heb enige ervaring met DMT, dus heb qua heftigheid wel een globaal beeld van wat te verwachten, hoewel het ook niet helemaal duidelijk in hoeverre deze stoffen nu echt veel op elkaar lijken in de ervaring. Ik heb DPT al een hele tijd liggen maar ik heb het tot nu toe nog niet durven nemen, juist omdat ik er niet zo zeker van ben of ik dit veilig alleen kan doen. Het lijkt er inderdaad op dat ervaringen op ongeveer dezelfde dosis nogal verschillen per persoon. Jouw ontmoeting ermee klinkt heftig maar bijzonder!
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Zou je een specifieke dosis aanraden voor DPT, de eerste keer? Ik heb enige ervaring met DMT, dus heb qua heftigheid wel een globaal beeld van wat te verwachten, hoewel het ook niet helemaal duidelijk in hoeverre deze stoffen nu echt veel op elkaar lijken in de ervaring. Ik heb DPT al een hele tijd liggen maar ik heb het tot nu toe nog niet durven nemen, juist omdat ik er niet zo zeker van ben of ik dit veilig alleen kan doen. Het lijkt er inderdaad op dat ervaringen op ongeveer dezelfde dosis nogal verschillen per persoon. Jouw ontmoeting ermee klinkt heftig maar bijzonder!
Klik om te vergroten...
Poeh, een specifieke dosering geven vind ik erg lastig. Mijn eerste keer DPT was ~48mg en dat vind ik nu zo achteraf een hele mooie kennismaking. Ik ben trouwens een vrouw (65kg). Deze 60mg was (onbedoeld) qua intensiteit een totaal andere ervaring.Toch denk ik dat het wel een redelijk oké stofje is om veilig alleen te doen. Het werkt lichamelijk vrij sederend in hogere doseringen, dus als je zoveel hebt genomen dat je het volledige contact met de realiteit kwijt bent, zul je waarschijnlijk niet de kracht in je lijf hebben om naar het raam te lopen en jezelf eruit te gooien omdat je denkt dat je kunt vliegen. Bij wijze van :wink: Ik zou je aanraden om gewoon in de lage range te beginnen (voor een vrouw zit je denk ik met 45-55mg wel safe). Dan kan je het stofje gewoon rustig aftasten en als het te handelen is altijd een keertje meer nemen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zinnentuimel zei:
Poeh, een specifieke dosering geven vind ik erg lastig. Mijn eerste keer DPT was ~48mg en dat vind ik nu zo achteraf een hele mooie kennismaking. Ik ben trouwens een vrouw (65kg). Deze 60mg was (onbedoeld) qua intensiteit een totaal andere ervaring.Toch denk ik dat het wel een redelijk oké stofje is om veilig alleen te doen. Het werkt lichamelijk vrij sederend in hogere doseringen, dus als je zoveel hebt genomen dat je het volledige contact met de realiteit kwijt bent, zul je waarschijnlijk niet de kracht in je lijf hebben om naar het raam te lopen en jezelf eruit te gooien omdat je denkt dat je kunt vliegen. Bij wijze van :wink: Ik zou je aanraden om gewoon in de lage range te beginnen (voor een vrouw zit je denk ik met 45-55mg wel safe). Dan kan je het stofje gewoon rustig aftasten en als het te handelen is altijd een keertje meer nemen.
Klik om te vergroten...

Thanks voor de tip en info! Ik ben ook vrouw, tegen de 60 kg, verschilt niet zo heel veel van jouw gewicht dus. Ik zal rond de 40-50 mg beginnen dan. Wel zo safe ook, blijft toch altijd een klein risico met RC’s en dus langzaam opbouwen. Ik heb er ook genoeg van besteld om het op verschillende doseringen te kunnen proberen, dus heb geen haast. Wel tof om steeds meer ervaringen met DPT op het forum te lezen. Een tijdje terug was er nog amper wat over te vinden. Fijn dat jij ook je verhaal gedeeld hebt, ook al is zo’n overweldigende gebeurtenis amper in woorden te vatten, het is zeker wel waardevol voor mede-forummers. En waarschijnlijk in de eerste plaats ook voor jezelf. :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vrijdag een beetje speed, gister wat wiet.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#11
ADE was laatste keer. Begon met wat punten 3-MMC, lekkere energie begin van de nacht, zonder waus te zijn.

Daarna bommetje van +/- 140 mg 6-APB, deze wilde maar niet inkicken waardoor ik nog een keer 3-MMC nam, en je raadt het al -- toen kwamen ze tegelijk binnen, waardoor ik voor het eerst sinds jaren weer eens op de binnenkant van m'n mond stond te kauwen... (bleek de volgende dag).

Afijn, feestje afgesloten met een punt keta, bleef bij die ene punt aangezien m'n maat niet lekker ging op de keta en ik hem dus moest bijstaan enzo. Lichte anticlimax van deze combi.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
anhaedra zei:
ADE was laatste keer. Begon met wat punten 3-MMC, lekkere energie begin van de nacht, zonder waus te zijn.

Daarna bommetje van +/- 140 mg 6-APB, deze wilde maar niet inkicken waardoor ik nog een keer 3-MMC nam, en je raadt het al -- toen kwamen ze tegelijk binnen, waardoor ik voor het eerst sinds jaren weer eens op de binnenkant van m'n mond stond te kauwen... (bleek de volgende dag).

Afijn, feestje afgesloten met een punt keta, bleef bij die ene punt aangezien m'n maat niet lekker ging op de keta en ik hem dus moest bijstaan enzo. Lichte anticlimax van deze combi.
Klik om te vergroten...

Pas je op met dit soort combi’s? 3mmc en 6apb zijn rc’s waar nog weinig over bekend is. Ook zijn beide serotonine slurpers die ook extra belasting geven aan hart en bloedvaten.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Pas je op met dit soort combi’s? 3mmc en 6apb zijn rc’s waar nog weinig over bekend is. Ook zijn beide serotonine slurpers die ook extra belasting geven aan hart en bloedvaten.
Klik om te vergroten...
Wat ik zeg -- ik stond op m'n wangen te kauwen dus ik ben zeker gewaarschuwd, achteraf helaas. Normaal als ik combineer, laat ik het eerste middel eerst grotendeels uitwerken, maar omdat ik niks voelde van de 6-APB werd ik wat roekelozer.

Sowieso doseer ik 3-MMC altijd laag (sleutelpuntjes), zeker deze keer in de wetenschap dat ik ook 6-APB op had. Dusdanig laag dat het meer als coke voelt dan als een "serotonineslurper." Maar toch. Genoeg gerationaliseer. Was niet slim van me.

Overigens verder geen kater of dip gehad. Wat dat betreft zijn voor mij dit soort combinaties nog altijd beter dan de "standaard" praktijk van het hele feestje xtc herdoseren. En ik denk toch dat je kater wel iets zegt over de schadelijkheid.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
anhaedra zei:
En ik denk toch dat je kater wel iets zegt over de schadelijkheid.
Klik om te vergroten...

Dat weet ik niet hoor.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Dat weet ik niet hoor.
Klik om te vergroten...
Ik ook niet.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
anhaedra zei:
Sowieso doseer ik 3-MMC altijd laag (sleutelpuntjes), zeker deze keer in de wetenschap dat ik ook 6-APB op had. Dusdanig laag dat het meer als coke voelt dan als een "serotonineslurper." Maar toch. Genoeg gerationaliseer. Was niet slim van me.
Klik om te vergroten...
Nog even en dan ga je jezelf nog wijs maken dat MDMA op lage doseringen eigenlijk Amfetamine is.
https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-...le-mini-electronic-balance-black-2034101.html

Ebay search: empty capsule size 3
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jmths zei:
Nog even en dan ga je jezelf nog wijs maken dat MDMA op lage doseringen eigenlijk Amfetamine is.
https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-...le-mini-electronic-balance-black-2034101.html

Ebay search: empty capsule size 3
Klik om te vergroten...
Weet niet precies wat je bedoelt te zeggen?

Ik bedoel te zeggen dat als ik alleen energie voel, en geen bewustzijnsveranderingen/roes/wausheid, en ook geen dip heb naderhand, dan lijkt het serotonerge effect kleiner. Dit is geen feit, maar dat zeg ik ook niet.

MDMA op lage doseringen is niet gelijk aan amfetamine, maar belast je serotonerge systeem wel minder dan op hoge doseringen, gelijk aan 3-MMC, zou ik zeggen.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#18
Afgelopen zaterdag aardig enthousiast geweest met de hoeveelheid X op Resonate.
Dit moeten bekopen met een flinke dip. Gelukkig was de dip gister het heftigste en ben ik vandaag weer bijna de oude:grin:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zojuist overdosis zuurstof geinhaleerd. Ik voel me heerlijk nu, maar ik merk dat ik er verslaafd aan begin te raken... Die zuurstof.. Je kan het ook overal krijgen. Lastig om ooit nog vanaf te komen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Space Criminal zei:
Zojuist overdosis zuurstof geinhaleerd. Ik voel me heerlijk nu, maar ik merk dat ik er verslaafd aan begin te raken... Die zuurstof.. Je kan het ook overal krijgen. Lastig om ooit nog vanaf te komen.
Klik om te vergroten...

lol..
maar op een serieuze noot.. voor hoe lang nog?!

vorige week 1 milligram 2C-e om een dag door te trekken om in het ritme te komen na lange vlucht > jetlag.
je blijft er lekker wakker van en in lage dosis, weinig trippen, wel een bepaald sfeertje.
en toen einde van de dag en hapje genomen van wat spacefudge om lekker in slaap te komen en blijven.

btw, mag je hier trouwens wel coffee en smartshops benoemen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3031323334...47
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."