Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw drugs low 5?

Wat is jouw drugs low 5?

72 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psilocyloner zei:
Aii... dat wordt ruzie met @Jmths :wink:
Klik om te vergroten...
Was ik al bang voor :(

Moet zeggen dat ik er ook nog eens erg "zenuwachtig" van werd. Hele irritante comeup. En doordat de visuals en energie amper doorkwamen werd ik redelijk gefrustreerd. Toen ik 160mg 6-APB er bij gooide werd het iets beter.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sally Tessio zei:
1. Ketamine - Eenmaal een overdosering toegediend gekregen toen mijn kruisbanden zwaar ingescheurd waren en mijn knieschijf ernaast lag. Raakte mogelijk kortdurig psychotisch (waanideeën) en ervoer een ego-dood; dacht dat ik doodging, voelde me geen mens meer, zweefde rond in het universum als een sprankje energie, etc.
Klik om te vergroten...

Hmmm, heb 5x m'n knieschijf ernaast zien liggen maar nog nooit Keta gekregen.. :angry:

Ik heb maar een low 2:

1: speed - 1x gehad, 2 dagen niet geslapen, nooit meer!

2: wiet - als ik wil slapen moet ik dat spul roken. Als ik wil blowen (al jaaaaaren niet meer gedaan) pak ik hash
S
Sammeke47Lid
01-01-2024, 00:00
#3
1.Benzo's- Veel te gemakkelijk te gebruiken middeltje waar je al snel een gewoonte van maakt om te vluchten van de dagelijkse negativiteit of om je gevoelens en vooral angsten plat te leggen, wetende dat die gevoelens dubbel zo hard terugkomen bij langdurig gebruik van deze middelen, om nog maar te zwijgen van de slaapproblemen die dit gecreëerd heeft.

2.Alcohol- Ik kan hier heel af en toe nog wel van genieten, maar daar waar ik vroeger liters kon drinken en nog redelijk voor de dag komen s'anderendaags, heb ik nu al last van een verschrikkelijke kater na 3a4 zware biertjes die ik de avond/nacht ervoor gedronken heb.

3.GHB- ik heb dit maar tweemaal gebruikt, maar de twee keren waren een zware teleurstelling, aan de kwaliteit zal het niet gelegen hebben want vrienden van mij gingen hier blijkbaar lekker op terwijl dit bij mij weinig tot niets voorstelde en zonde van de ervaring was.

4.Metamfetaminen- maar een keer of drie gebruikt gehad, maar verschrikkelijke drug die het echt niet waard is om de cravings en deprimerende gevoelens te ervaren de dagen erna (ongeacht de hoeveelheid die gebruikt geweest is).

5.cocaïne- vroeger heel veel plezier van gehad, maar nu krijg ik hier amper euforie van integendeel zelf, ik wordt altijd diep ongelukkig over mezelf en ga me heel negatief voelen en denken tijdens en na het gebruik ervan (komt soiso omdat ik dit middel hevig misbruikt heb in het verleden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
1. GHB. Paar keer gebruikt, verschillende doseringen maar het deed me niet zo veel. Plus dat het erg slecht is voor je slokdarm en andere organen (gootsteenontstopper en velgenreiniger hallo) en het eventuele verslavingsrisico maakt het voor mij nummer 1 van de low 5. Veel mensen die ik op feestjes GHB zie gebruiken lopen er ook altijd niet te florissant bij. Pik ze er vaak zo tussenuit. Maar dat kan natuurlijk ook aan het combineren met andere drugs liggen.

2. 4-FA. Matige rush, matige effect en na een uur euforie wordt het gewoon net als amfetamine maar heb je wel je receptoren verkracht.

3. Poppers. 20 seconden heel warm en dan... niks. Hou ook niet van dingen in m'n reet dus vond hier niks aan.

4. Alcohol en wiet. Altijd kotsen als ik al veel gedronken heb en dan ga blowen.

5. Absinthe. Enorm smerig en je bent binnen no time de weg kwijt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is idd hoe het werkt.

We kunnen een stofje niet beschuldigingen van ons misbruik of slechte handeling...

We zijn bewust van de risico's en daar passen we ons op aan om het gebruik zo veilig mogelijk te maken.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
1. GHB. Paar keer gebruikt, verschillende doseringen maar het deed me niet zo veel. Plus dat het erg slecht is voor je slokdarm en andere organen (gootsteenontstopper en velgenreiniger hallo) en het eventuele verslavingsrisico maakt het voor mij nummer 1 van de low 5. Veel mensen die ik op feestjes GHB zie gebruiken lopen er ook altijd niet te florissant bij. Pik ze er vaak zo tussenuit. Maar dat kan natuurlijk ook aan het combineren met andere drugs liggen.
Klik om te vergroten...
Vanwaar is het slecht voor je slokdarm en andere organen? Volgens mij papegaai je gewoon wat mensen na. GBL is redelijk slecht voor je slokdarm door de verkeerde ph waarde, GHB niet.

En gootsteen onstopper en velgenreiniger? Er zit Natrium hydroxide in, wat toevallig ook gebruikt wordt voor het ontstoppen van je gootsteen. Maar door een chemische reactie ontstaat er GHB. Of eet jij ook geen drop? Daar zit namelijk ook "gootsteen onstopper" in :wink:.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Buu zei:
Vanwaar is het slecht voor je slokdarm en andere organen? Volgens mij papegaai je gewoon wat mensen na. GBL is redelijk slecht voor je slokdarm door de verkeerde ph waarde, GHB niet.

En gootsteen onstopper en velgenreiniger? Er zit Natrium hydroxide in, wat toevallig ook gebruikt wordt voor het ontstoppen van je gootsteen. Maar door een chemische reactie ontstaat er GHB. Of eet jij ook geen drop? Daar zit namelijk ook "gootsteen onstopper" in :wink:.
Klik om te vergroten...
Gezien de hoeveelheden chemicaliën die via je mond naar je maag gaan. Dat kan nooit goed zijn voor alles wat het aanraakt. Hoor ook meerdere mensen hier vermelden dat GHB pas leuk wordt na een aantal doseringen.
En ik eet inderdaad geen drop. Niet daarom maar omdat ik veganistisch eet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Buu zei:
Vanwaar is het slecht voor je slokdarm en andere organen? Volgens mij papegaai je gewoon wat mensen na. GBL is redelijk slecht voor je slokdarm door de verkeerde ph waarde, GHB niet.

En gootsteen onstopper en velgenreiniger? Er zit Natrium hydroxide in, wat toevallig ook gebruikt wordt voor het ontstoppen van je gootsteen. Maar door een chemische reactie ontstaat er GHB. Of eet jij ook geen drop? Daar zit namelijk ook "gootsteen onstopper" in :wink:.
Klik om te vergroten...
Ook vind ik de kans op deze bijwerkingen niet echt aantrekkelijk (gezien het doseren nogal nauw komt, helemaal als je al onder invloed vent.)

Vergiftiging
Bij GHB-gebruik is de kans op overdosering
groot. Dit komt door de snelle en niet-rechtlijnige
opname, de smalle werkingsbreedte en de moeilijke
doseerbaarheid van GHB (Brunt et al., 2014; Jazz
Pharmacauticals, 2012; Wojtowicz et al., 200:sunglasses:.
• Een overdosering heeft effect op vele orgaan-
systemen: de hersenen, het maagdarmstelsel, de
stofwisseling, de ademhaling, en hart en vaten.
• De meest voorkomende klachten zijn braken,
misselijkheid, vertraagde ademhaling, verlaagde
lichaamstemperatuur en vermindering van het
bewustzijn.
• Ook opwinding, vergeetachtigheid, stoornissen
in oriëntatie, verslapping, duizeligheid, trillen,
onwillekeurige bewegingen, epileptische insulten,
verwarde spraak, hoofdpijn, verminderde
coördinatie, trage reacties, hallucinaties,
onbedoeld verlies van urine of ontlasting
(incontinentie), diarree, verzuring van het
lichaam, een te hoge suikerspiegel, acute afbraak
van spierweefsel, ademhalingsproblemen
(variërend van te weinig ademen of helemaal niet
meer ademen tot een versnelde ademhaling of
onregelmatige ademhaling), hartritmestoornissen,
een te lage hartslag, een te lage of juist te hoge
bloeddruk, etc. kunnen optreden (Neptune, 2015).
• Levensbedreigend kunnen de
ademhalingsproblemen, trage hartslag en het
bewustzijnsverlies zijn. Een van de gevaren is
ook dat de gebruiker stikt in zijn eigen speeksel
of braaksel (zie kader outgaan). De meest
aannemelijke oorzaak van overlijden is een
afname van het aantal ademteugen (bradypnoe)
of helemaal stoppen met ademhalen (apnoe)
(Thai et al., 2006, 2007). Als ook de omgeving
het bewustzijnsverlies als ‘normaal’ onderdeel
van GHB-gebruik beschouwt en er geen
medische hulp gezocht wordt bij overdosering,
kan dit leiden tot onnodige sterfte.

Bron: zie bijlage (pfd van trimbos)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar goed, het is uiteindelijk mijn mening hé. Als mensen er plezier uit halen, prima maar voor mij wegen de vele nadelen niet op tegen de (voor mij) matige high.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Maar goed, het is uiteindelijk mijn mening hé. Als mensen er plezier uit halen, prima maar voor mij wegen de vele nadelen niet op tegen de (voor mij) matige high.
Klik om te vergroten...
De truck zoals met iedere drug is om geen overdosering te nemen wat heel erg makkelijk is met het juiste doserings plan.
Dan verandert Ghb plotseling in een van de veiligste drugs!

Ik ben het er volledig mee eens dat de Ghb high matig is maar een drug zwart maken omdat een overdosering kut is gaat wel best ver gezien dit met alles zo is.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lees de bijwerkingen van een doosje met paracetamol eens..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
benzzzy zei:
De truck zoals met iedere drug is om geen overdosering te nemen wat heel erg makkelijk is met het juiste doserings plan.
Dan verandert Ghb plotseling in een van de veiligste drugs!

Ik ben het er volledig mee eens dat de Ghb high matig is maar een drug zwart maken omdat een overdosering kut is gaat wel best ver gezien dit met alles zo is.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk, geldt voor elke drug. Maar feit blijft dat de dosering gewoon erg belangrijk is. En dat het snel mis gaat bij GHB om meerdere redenen. Oa door de opname via de maag (zie bijlage hierboven) en vertroebelde gebruikersfouten. GHB veranderd niet in een veilige drug, dat doet geen enkele drug.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Buu zei:
Lees de bijwerkingen van een doosje met paracetamol eens..
Klik om te vergroten...
Het gaat niet om paracetemol hier. De risico's om bijwerkingen te krijgen van GHB liggen veel hoger per dosis dan een paracetamol. Plus paracetamol is getest en goedgekeurd als medicijn.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja laten we drugs zwart maken voor het effect dat ze hebben als WIJ teveel pakken!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang💯 zei:
Het gaat niet om paracetemol hier. De risico's om bijwerkingen te krijgen van GHB liggen veel hoger per dosis dan een paracetamol. Plus paracetamol is getest en goedgekeurd als medicijn.
Klik om te vergroten...
Ghb is ook goedgekeurd als medicijn (;
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
www.apotheek.nl

Apotheek.nl

Apotheek.nl: informatie over medicijnen en gezondheid.
www.apotheek.nl www.apotheek.nl
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
benzzzy zei:
Ja laten we drugs zwart maken voor het effect dat ze hebben als WIJ teveel pakken!
Klik om te vergroten...
Zo kan je alles wel terugredeneren naar de gebruiker. Feit blijft dat er gewoon veel risico's aan kleven en fouten zwaar bestraft worden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
benzzzy zei:
Ghb is ook goedgekeurd als medicijn (;
Klik om te vergroten...
Dit heet Xyrem. En wordt op recept voorgeschreven. In goedgekeurde dosissen, zodat het niet fout kan gaan. Precies waar mijn punt over GHB over gaat dus wat wil je hier mee zeggen?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
Dit heet Xyrem. En wordt op recept voorgeschreven. In goedgekeurde dosissen, zodat het niet fout kan gaan. Precies waar mijn punt over GHB over gaat dus wat wil je hier mee zeggen?
Klik om te vergroten...
Dat Ghb veilig is waneer niet overgedozeerd.
Men kan met gemak een batch Ghb testen door een Max van 1.5 ml te pakken en van daaruit verder te gaan.

En uiteraard niet vaker dan 1x per 2 uur doseren.

Dit samen zou met een beetje gezond verstand het risico van overdosering vrijwel volledig in het niet doen...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
benzzzy zei:
We zijn bewust van de risico's en daar passen we ons op aan om het gebruik zo veilig mogelijk te maken.
Klik om te vergroten...
Wij inderdaad, maar 90% van de gebruikers hebben geen idee wat ze doen, met elke soort drugs.
benzzzy zei:
Dat Ghb veilig is waneer niet overgedozeerd.
Klik om te vergroten...
Een botsing met de auto tegen een paaltje met 1 kmh is ook relatief veilig.
benzzzy zei:
Men kan met gemak een batch Ghb testen door een Max van 1.5 ml te pakken en van daaruit verder te gaan.

En uiteraard niet vaker dan 1x per 2 uur doseren.

Dit samen zou met een beetje gezond verstand het risico van overdosering vrijwel volledig in het niet doen...
Klik om te vergroten...
Dit is natuurlijk een complete utopie. Juist omdat gezond verstand bij veel mensen ver te zoeken is maakt dat GHB voor mij een gevaarlijke stofje. Niet zozeer om de stof zelf maar de risico's er om heen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."