Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie regels mbt jullie druggebruik?

Jullie regels mbt jullie druggebruik?

49 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
waauuuuuuuuuuuw fack me ik ben aanh et holen
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
HOly shit wth zware trip niet normaal die o-pce is gestoord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je dat neemt echt opletten niet voor mietjes wtf ik ga nog altijd hard hier komt er trip report van wtf YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Buu zei:
Wel subcutaan?
Klik om te vergroten...
Alles waar een naald onder de huid komt valt voor mij onder dezelfde regel.

Het ontwerp van het menselijk lichaam is overwegend praktisch van aard.

Ik zou doodsangsten uitstaan mocht een drugs dermate fijn wezen dat ik deze enkel in afzondering zou willen gebruiken,
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goh, 'regels'. Ik heb een rare verhouding met mijn regels omtrent drugsgebruik. Ik heb talloze regels, noem het eigenlijk meer voornemens, maar die zijn erg aan verandering onderhevig. Een bepaalde mening of conclusie is bij mij nooit in steen gebeiteld. Ik blijf altijd openstaan voor nieuwe informatie en dan kan ik ergens over tot een andere conclusie komen.


- Ik ben erg behoudend wat betreft de verscheidenheid aan drugs die ik gebruik. Ooit was het 'nooit straatdrugs', maar dat veranderde toen er toch zuiver spul op mijn pad kwam, evenals het ontdekken van het bestaan van een testservice. Nu is eigenlijk de regel 'geen ongetest spul', maar ben hier tweemaal van afgeweken, eenmaal toen ik van iemand wat pep nam en een keer toen ik van iemand wat keta nam op een after ergens, beetje in de hitte van het moment/yolo-stemming, je kent 't wel. Ook lange tijd is het 'nooit rc's' geweest, waaromtrent ik in de loop der jaren door toegenomen kennis en gedeelde gebruikservaring wat vrijer ben geworden. Alsnog ben ik zeer bewust in mijn selectie van middelen. Zo moet een nieuw middel voor mij wel echt een toegevoegde waarde hebben aan de middelen die ik reeds heb en/of positieve gebruikservaring mee heb. Dit om mezelf te begrenzen in het aantal verschillende middelen, evenals het aantal aankopen/uitgaven aan drugs. Daar ik tevreden ben met 1P-LSD, zie ik onvoldoende meerwaarde in Al-LAD en ETH-LAD bijvoorbeeld, hoewel ik er zeker nieuwsgierig naar ben en me ook besef dat ze best kunnen verschillen van 1P-LSD. Evenzo ben ik dik tevreden over 6-APB, wat maakt dat ik 5-APB ondanks grote nieuwsgierigheid toch links laat liggen, ook al weet ik de effecten toch echt anders kunnen wezen... maar hoé anders om ze allebei te moeten hebben? Op die manier blijf je ook bezig. Moet je ook steeds weer een paar keer doen voordat je je persoonlijke sweet spot hebt gevonden, iets wat ik vooral bij serotonineslurpers bezwaarlijk vind gezien de limiet aan de frequentie van het gebruik. Ik wil daarnaast ook niet het eerste proefkonijn zijn, dat gaat mij persoonlijk te ver. Heb over mijn keuze van rc's in dit topic eens een heel epistel geschreven bedenk ik me opeens. Heb een tijd terug een uitglijdertje gemaakt met SL-164. Heb daar uiteindelijk een allergietest mee gedaan, maar nadien toch maar van afgezien en van de hand gedaan. Tot slot, om mijn selectie van middelen zo klein mogelijk te houden, gaat eventueel spul wat ik op basis van veelbelovende informatie op het internet heb geprobeerd maar wat mij persoonlijk niet bevalt ook gewoon de deur uit. Niet blijven hangen en toch hopen er iets prettigs uit te kunnen halen, of datgene eruit te halen wat een ander er wél uitkrijgt. Hiermee recent nog een uitglijder gemaakt wat betreft DPT, maar deze is nu toch ook definitief exit voor mij.

- Geen typische drugs-drugs (alle niet-psychedelica) thuis, met uitzondering van testruns in het kader van veiligheid. Zo heb ik voordat ik naar een feest ging GHB eerst thuis gedaan, in twee doseringen. Recent ook een eenmalige uitzondering gemaakt voor 3-MMC: keertje oraal en halve week later één lijntje nasaal genomen. Er ligt nog 4-FMA op de plank waar ik momenteel even niet weet wat ik ermee moet. Thuisgebruik van deze toch wel overwegend partydrug lijkt me toch beetje pointless. Ik heb overigens tijden gehad, en zo ben ik ooit begonnen, van 'uitsluitend psychedelica', een regel die gaandeweg ook soepeler is geworden met de gedachte dat het op een feestje ofzo ook wel'ns gewoon even op de makkelijke manier mag, met gewoon wat MDMA of 6-APB ofzo wat vrijwel garant staat voor een goede tijd, in plaats van alleen psychedelica waarbij je soms ook jezelf tegen komt.

- Geen disso's. Ketamine is een middel wat ik moeilijk kan weerstaan, door het gebruiksgemak van de korte werkingsduur met minimale na-effecten. Disso's... ik vind ze interessant, intrigerend, maar ook zó decadent en het voelt gewoon ontzettend ongezond, waarop ik uiteindelijk de keuze heb gemaakt om de hele groep van dissociatieve drugs terzijde te schuiven. Nadien heb ik eenmaal nog 3-MeO-PCE op een tripmeeting gedaan, omdat het stiekem toch wel lonkte weer eens een disso te doen. Toevallig heb ik vandaag, naar aanleiding van een jaloersmakend reportje psychedelicum + disso met als uitkomst een heel visueel spektakel, iets waar ik als iemand die nauwelijks visuele trips heeft toch wel naar verleng, eens wat 2F-DCK aangeschaft. Ik overweeg deze regel toch weer enigszins te versoepelen en alleen ketamine en dus eventueel 2F-DCK aan mezelf 'toe te staan'. De aanschaf van 2F-DCK is eigenlijk ook deels een breuk met wat ik eerder zei, daar de toegevoegde waarde van 2F-DCK bij de beschikbaarheid van ketamine vrij klein is, afgezien van de werkingsduur wellicht. Echter, sommigen preferen toch echt 2F-DCK over ketamine. Dat, tezamen met het meest slechte excuus om naar een rc te grijpen, namelijk dat ik 'echte' ketamine even niet voor handen heb, maakt dat ik deze toch in huis heb gehaald. Best slecht eigenlijk. Mocht ik 2F-DCK nou verkiezen boven ketamine, dan overweeg ik misschien ketamine te laten en een voorraadje van 2F-DCK aan te schaffen. Dit gaat ook deels in tegen mijn algemene opvatting dat ik een gangbaar middel prefereer over een sterk gelijkend middel met veel kortere gebruiksgeschiedenis en daarmee misschien meer risico's. Ketamine is bekend, oud en vertrouwd... dat is 2F-DCK niet.

- Serotonineslurpers max. 6 keer per jaar. De spreiding is enigszins afhankelijk van de planning van feesten en festivals. Nu is er een hoop gecanceld door de huidige pandemie, maar zo had ik begin juni een festival, half juli en eind augustus. Dat zou driemaal serotonineslurper zijn geweest met maar 6 weken ertussen. Als het qua planning zo uitkomt, wil ik er minimaal 4-6 weken tussen houden. De '3-maandenregel' vind ik maar erg arbitrair. Die is louter gebaseerd op een enkele losstaande opmerking van Ann Shulgin, zonder enige wetenschappelijke basis daaraan ten grondslag. Mijn devies wat serotonineslurpers betreft is gewoon 'spaarzaam, bescheiden, op weloverwogen momenten'. Doseringen houd ik ook zo laag mogelijk voor het bereiken van een gewenst effect. Zo ben ik met MDMA niet van plan ooit over de 125 mg totaal te gaan, hooguit één redose.

- In principe geen functioneel gebruik van middelen of gebruik om mezelf te verdoven. Ik heb enkele jaren stimulanten op doktersvoorschrift gebruikt tijdens mijn studie, in verband met ADD. Hieruit heb ik mijn lering wel getrokken. Het is een uitgestoken hand van de farmaceutische industrie waarvan je uiteindelijk geen vinger overhoudt, zo heb ik hier al eens vaker gezegd. Gebruiken om mezelf te verdoven is bij mij eigenlijk niet aan de orde.

- Psychedelica.... hierin ben ik ook in vele opzichten erg op en neer gegaan. Waar het ooit begon met serieuze tripjes op uitsluitend natuurlijke middelen in uitsluitend een natuurlijke omgeving, is dat gaandeweg gaan opschuiven naar hoofdzakelijk recreatief trippen of feesten en festivals, waarbij synthetische middelen ook hun intrede deden. Ik heb ook op synthetische middelen getript, veelal thuis binnenshuis. Recent heb ik me voorgenomen om back to nature te gaan, daar waar het voor mij allemaal begon, met natuurlijke middelen in een natuurlijke omgeving, dat wat me toch het meeste gebracht heeft en waar ik me gewoon het prettigst bij voel. Nu gemakkelijk te handhaven met het naderende zomerseizoen. Hoe ik dit komende winter ga invullen is nog even een dingetje. Ik wil daarnaast de nadruk ook weer wat meer terugleggen bij het serieus trippen, met maximaal bewustzijn en ontvankelijkheid. In de loop der tijd ga ik steeds op en neer tussen 'uitsluitend natuurlijk' via 'voor serieus natuurlijk, voor recreatie synthetisch' naar 'maakt niet uit, zolang het me wat oplevert'. Ik heb hier nog steeds niet echt een positie in kunnen vinden. Dit verandert continu. Ik zit nu weer in het midden, maar overweeg om, met respect voor het middel, toch eens een keer paddo's te nemen op een festival. Een festival, want paddo's moet voor mij wel echt gewoon in de buitenlucht, op z'n minst, liefst in een natuurlijke omgeving. Geïsoleerde of synthetische varianten van natuurlijke substanties (DMT, 5-MeO-DMT) blijft ook iets waar ik lastig mijn mening over gevormd krijg. Tot slot... gaandeweg is wel het inzicht ontstaan dat serieus en recreatief niet geheel los te koppelen zijn. Mijn trips vanuit een serieuze intentie hebben vaak ook wel gewoon een heel prettig tot ronduit recreatief karakter, net zoals mijn trips vanuit recreatieve intentie ook iets serieus op kunnen leveren. Dat verandert mijn houding ten opzichte van dit soort regels natuurlijk ook. Oh, en nog één ding: enige tijd geleden voelde ik me toch wat doorgeschoten in de frequentie van het trippen, waarbij ik het gevoel had dat het de magie wat dreigde te verliezen, waardoor ik nu de frequentie van het trippen lager probeer te houden en op de momenten dat ik trip er met meer voorbereiding in te gaan in plaats van 'doen we effe'.


Goh, heel lulverhaal. Naja, ik kan nog ingaan op allerlei specifiek regeltjes, maar dat lijkt me minder boeiend. Overall ben ik toch een erg bewuste gebruiker die zich maximaal inzet voor harm reduction al zeg ik het zelf. Dus goed eten en drinken, voldoende rust, bescheiden doseringen, bewust zijn van de reden om te gebruiken, niet 'naar de klote' gaan maar het eigenlijke doel voor ogen houden, etc. zijn voor mij toch eigenlijk wel vanzelfsprekendheden, al heb ik hier en daar zoals denk ik iedereen ook weleens uitglijders gemaakt. Ik heb geen regeltjes voor crack, meth, of IV en IM en dat soort dingen... dat boeit me allemaal niet zo en je weet nooit wat er op je pad komt en hoe. Stel ik zou heel goed bevriend raken met een verpleegkundige die veilig kan injecteren en aan zuivere ketamine kan komen, ik noem maar iets... nja, dan is dat iets om dat dán, in die omstandigheden, af te wegen.


Oh, dan écht het allerlaatste, wel heel belangrijk voor me op dit moment! Ik heb een tijd lang vastgezeten in een soort wil, wens of behoefte 'iets' te halen uit psychedelica wat ik er niet uit lijk te krijgen, waardoor ik veel ben gaan stunten met hoge doseringen in de hoop iets te forceren. Vrij recent ben ik nu echt even voor 'less is more'.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jmths zei:
Alles waar een naald onder de huid komt valt voor mij onder dezelfde regel.

Het ontwerp van het menselijk lichaam is overwegend praktisch van aard.

Ik zou doodsangsten uitstaan mocht een drugs dermate fijn wezen dat ik deze enkel in afzondering zou willen gebruiken,
Klik om te vergroten...
Kan ik inkomen. Injecteren an sich stelt geen drol voor. Al begin ik niet aan IV puur uit principe, toch weer net een trede hoger.

Wanneer ik farmaceutische esketamine zou kunnen krijgen zou ik dat IM gebruiken. Tryptamines IM spreken mij ook wel aan, maar je weet toch niet of het 100% zuiver is.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Buu zei:
Kan ik inkomen. Injecteren an sich stelt geen drol voor.
Klik om te vergroten...
In theorie stelt het allemaal geen drol voor, ik heb het ook wel overwogen maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het voor mij niet echt de moeite waard is om te proberen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
wooooooooooow zo trippe waaaaaaaaaaaaaaaaaaauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi allemaal en iedereen.

Ik lees hier af en toe dat sommigen regels hebben mbt hun druggebruik, dus het leek me een leuk idee om deze in een topic te verzamelen.

Misschien dat er al een gelijkaardig topic is, dan mag mijn post daarbij gezet worden uiteraard.

Ik heb mezelf ’n tijdje geleden wat regels opgelegd om vooral mijn liefde voor stimulanten wat beter in de hand te houden. En voorlopig werkt dit prima.

Bon, ik trap af met m'n eigen afspraken:
  • functioneel gebruik (i.v.m. ADD) v. stimulanten (methylfenidaat, dexamfetamine, Kratom) max. 2 keer/week + 's avonds 0,5 uur extra slaap incalculeren;
  • recreatief gebruik v. stimulanten (cocaïne, amfetamine, analogen) max. 1 keer/2 weken en niet 2 keer dezelfde stimulant na elkaar. Extra rust incalculeren na gebruik;
  • geen stimulanten gebruiken om vermoeidheid op te vangen + enkel gebruik als ik me zowel fysiek als mentaal fit voel (geldt uiteraard ook voor psychedelica);
  • ’s avonds geen benzo als ik ’s anderdaags voor de middag moet autorijden;
  • max. 2 keer/jaar een serotonine slurper zoals MDMA, 6-APB;
  • minstens 4 dagen/week volledig nuchter, dus ook geen functioneel gebruik;
  • geen IV;
  • altijd goed inlezen alvorens een nieuwe drug/RC uit te proberen.
Als ik merk dat het een uitdaging is om bepaalde regels in de hand te houden, herbekijken en desnoods langere pauze voor de betreffende drug(s).

Zo, dat was het voornaamste zowat.

Ik ben benieuwd hoe jullie bewust omgaan met jullie gebruik. :)

Laat maar komen!
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat drugs betreft ben ik nog niet super ervaren. Heb nu 2x XTC, 2-CB en 2 keer een lage dosis LSD gedaan, maar juist omdat ik nog zo onervaren ben en alles nog moet uitproberen is het goed om duidelijke regels op te stellen.
Wat XTC betreft wil ik me altijd aan de 3 maanden regel houden, en niet meer dan mijn lichaamsgewicht x 2 in mg MDMA nemen. Bij psychedelica wil ik pas nemen als ik in een goede setting zit, geen verantwoordelijkheden heb voor de komende uren en op een plek waar niemand me kan storen. Daarnaast wil ik psychedelica altijd rustig opbouwen, gezien ik een keer teveel 2-CB had genomen en een bad trip kreeg. Ook heb ik met mezelf afgesproken om alleen MDMA, LSD, psylocibine en DMT te gebruiken, en daarbuiten niets. Zeker niets dat gesnoven of geïnjecteerd moet worden.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik alleen drugs als ik naar een festival ga. Deze drugs is dan altijd XTC.
Helaas wordt de 3-maanden regel dan ook niet echt gehanteerd aangezien de hoeveelheid festivals altijd hard oplopen. Ik weet dat het echt belangrijk is om de regel in acht te nemen, echter gebeurd het helaas niet..
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mmm goeie vraag. Heb niet echt regels voor mezelf eigenlijk, laten het meer richtlijnen zijn ofzoiets. Drugs is leuk, maar ik probeer wel prioriteiten te stellen. Mijn werk en hobby en toekomst wil ik niet verneuken. Mijn toekomstige huis ben ik aan het renoveren, wat veel tijd kost en wil niet dat mn drugs gebruik gaat ten koste daarvan. Ach, diep van binnen weten we volgens mij allemaal wel wat goed of slecht voor je is. Vroeg of laat kom je daar wel achter.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
- wiet: Niet in de ochtend, bij voorkeur niet overdag dus eigenlijk alleen maar in de avond.
- alcohol: Niet te veel want dronken vind ik niet zo fijn, wil toch wel 2 alcoholvrije dagen door de week. Ook hier niet in de ochtend en op zijn vroegst in de namiddag.
- Coke: hooguit paar keer per jaar en dan nog alleen maar als het goede kwaliteit betreft. Less is more, ik zal niet zo gauw boven de 150mg uitkomen, vaak nog veel minder.
- Speed: Wat microdoseren mag, maar niet elke dag. wordt afgewisseld dus met periodes niet. Af en toe eens wat meer ter recreatie, 1 a 2 keer in de maand.
- Serotonineslurper 2 a 3 keer per jaar max.
- Geen downers
- Benzogebruik alleen functioneel (keer niet kunnen slapen of zo) dus niet recreatief.
- LSD: goede mindset verplicht, bij voorkeur met mooi weer en geen verplichtingen de volgende dag, tryptamines hetzelfde, maar door kortere werking kan ik nog wel wat doen een dag later. Beiden rekening houden met tolerantie.
- Geen IV,
- Goed inlezen betreffende alle drugs, ook die ik niet wil gebruiken.
- nacht overslaan mag af en toe, liefst niet vaker dan 1 keer in de maand. Maar dus maximaal 1 nacht en niet meer achter elkaar, dus geen binges!
- Bij voorkeur bulk kopen om prijzen te drukken, t leven is al duur genoeg!

Meer algemeen:
Niet in de problemen komen met drugs, mocht het toch die kant uit gaan, een langere drugspauze.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuke vraag!

Eerste regel is dat mijn sociale en professionele leven niet onder drugsgebruik mogen lijden.
Ook moet ik van mezelf altijd kunnen slapen, al is het maar voor even. Geen hele nachten meer overslaan zoals ik vroeger te vaak heb gedaan. 1 nacht zou nog wel eens mogen maar gebeurd eigenlijk niet meer.

-Coke wil ik niet vaker dan 2x in de maand gebruiken. Dan ook maar max 250mg per keer.
-Benzo's niet vaker dan 1x in de week. Lage dosis bijv 5 mg diazepam tijdens stressvolle periodes.
-Stimulanten niet vaker dan 1x in de week. Dan vaak ook niet veel. Bijv bij speed niet meer dan 50mg.
-Wiet tijdens vakantie absoluut niet vaker dan om de dag maar meestal minder. Tijdens werkweken niet vaker dan 1x in de week. Eigenlijk ook pas laat in de middag mijn eerste stick zodat ik overdag mezelf nog nuttig kan maken.
-Psychedelica niet vaker dan 1x in de week maar dat is meer omdat er anders tolerantie is.
-MDMA probeer ik altijd de 3maanden regel aan te houden. Maar soms worden dat maar 2 maanden.

Verder in het algemeen niet vaker dan 1x in de week een avondje aan de drugs. Wiet tel ik hier even voor het gemak niet in mee :). Maar dus niet dat als ik bijv vrijdag coke heb genomen, ik dan zaterdag nog eens aan de psychedelica ga. Wel zou er een dagje tussendoor kunnen glippen met een lage dosis stimulant.

Natuurlijk ook altijd zeker weten wat ik neem. Mezelf altijd bij onbekende middelen inlezen en met een lage dosering beginnen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
- Voor mij is sporten wel belangrijk wil ik mij goed in mn vel voelen. Wanneer ik niet meer in staat ben om te sporten in verband met middelengebruik is er een grens bereikt dus.

- Stimulanten zoals Amfetamine tot uiterlijk 17:00 in verband met slaap/rust.
Slaap is sowieso belangrijk, drugs mag hierbij niet in de weg komen tenzij specifiek gepland.

- Maximaal 60mg aan stimulant per dag (hier kom ik trouwens zelden aan).

- Zodra andere mensen merken dat ik onder invloed ben op momenten waarop dat niet bedoeld is gaat voor mij een grens over, wat soms wat lastig gezien de nabij gelegen bloedhond.

- Sociaal en professioneel leven mogen niet lijden onder gebruik.

- Serotonine releasers hou ik braaf 3 maanden tussen.

- Geen middelen binnen handbereik waarmee ik in het verleden ben doorgeslagen, overwegend benzodiazepines en opioiden dus.

- Eigenlijk zou ik een minimaal aantal dagen per week nuchter beter moeten aanhouden.

- Wanneer ik psychedelica of serotonine releaser neem vind ik het juiste gezelschap wel belangrijk.

- IM of IV vind ik geen prettig idee maar dat gaat eigenlijk vanzelf.
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Leuk topic. Ik heb tot nu toe qua hard drugs eigenlijk alleen maar psychedelica gebruikt. Ik heb daar als regel voor dat ik minimaal een maand tussen trips wil houden. Anders wordt het te gewoon en blijf je zo in die trip headspace zitten tijdens je normale leven. En natuurlijk alleen met mensen die ik ken en vertrouw en in een goede set en setting.

Voor de rest ga ik nog één keer hard aan de lachgas en dan ben ik er wel klaar mee. Ik haal niet echt meer iets nieuws uit lachgas op zichzelf dus daar kap ik mee ik ga het dan alleen nog eventueel doen tijdens het trippen.

Oh ja nog een belangrijke regel van me, als ik een nieuwe drug voor de eerste keer probeer moet ik 100% nuchter zijn, niet combineren dus, en moet het getest zijn. Dit omdat ik de eerste keer echt de drug op zichzelf wil ervaren zodat ik weet hoe dat is, combineren kan daarna wel.

Drinken en blowen doe ik al heel weinig, de enige regel die ik daarvoor heb ik dat ik niet in mn eentje drink of blow maar dat het een gezelligheid ding moet blijven.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn regels zijn vrij simpel denk ik.

  • Geen Xanax, geen Xanax en geen Xanax. Met stip op nummer 1. Zwaar verslaafd aan geweest, dus redelijk simpel waarom.
  • Opiaten: zo ver mogelijk van weg blijven. Op nummer 2. Veel te verslavend voor mij. Ook zeer makkelijk over te doseren, zeker ook als je veel pillen in huis hebt en je het verwart met iets anders. Overkwam mij nog dit jaar, en had veel te veel Oxy ingenomen. Liep goed af zonder drama hoor, maar wat zou dát dom zijn geweest. Leuk voor m'n ouders ook.
  • Niet zelf meer met het illegale circuit in aanraking komen. Van iemand coke gebruiken OK, maar niet zelf op zoek. Overigens doe ik dat ook al lang niet meer; coke is zeker 8 jaar geleden als het niet meer is. Alle pep overigens.
  • Alcohol: zo weinig mogelijk; bij afspreken of feestje geen rem er op want dat kan ik toch niet. Maar ik ga niet zo vaak meer weg dus dan lukt het. Alsnog zijn het gemiddeld genomen geen kleine hoeveelheden die ik per week wegtik, maar het was veel erger.
  • Benzo's in het algemeen: te makkelijk voor mij om te gebruiken. Een aantal weken tussenlaten voor ik iets bestel als Etizolam en shit.
  • Trippen: echte trips maximaal 1 keer per week. Verder microdoseren LSD.
  • Nicotine: mja, te veel. Gelukkig niet al te veel in totaal, maar sta soms een sigaret te roken waarvan ik denk 'pfff dit is toch geen zak aan.' Maar met mijn verslavingsverleden valt een sigaret wel mee.
  • Inlezen over alle drugs die ik neem of wil proberen / weleens van hoor. Ik ben hierin minder roekeloos geworden. Dat ik nog leef is bijna een wonder.
  • Niet bezopen zijn op werk. Microdosering mag nu wel met werk, omdat het geen vreemde effecten geeft.
  • Proberen meer in introspectie door trippen te vinden dan in het platleggen van het centraal zenuwstelsel. Want daar ligt mijn valkuil; ik verdoof zo graag.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Leuk topic! Ik heb eigenlijk niet heel veel regels daar ik niet zo vaak drugs gebruik, maar here we go:

– Pep en andere stimulanten (zoals bijv. 4-FA en 3-MMC) alleen gebruiken op festivals of feesten. En dan heb ik het niet over feestjes bij vrienden, maar echt feesten-feesten (bijv. hardstyle of hardcore feesten). Dit is een belangrijke regel omdat ik bang ben dat anders de grens snel vervaagt en ik elk weekend aan deze middelen zit.

– Minimaal twee weken tussen pep-gebruik (weekend-festivals daargelaten). Lukt prima aangezien ik tegenwoordig nog maar hooguit 6 feestjes/festivals per jaar pak.

– Geen MDMA meer op feestjes. Niet echt een regel, maar word er tegenwoordig alleen nog maar moe van, dus moet me er ook niet meer toe laten verleiden. Verder ook 3 maanden regel.

– Tussen trips op psychedelica minimaal een maand, maar heb sowieso nooit zoveel behoefte om dat snel achter elkaar te doen. Ik trip denk ik 2–4 keer per jaar.

– Benzo’s alleen na een feestje of wanneer ik een sportwedstrijd heb (en dus zenuwachtig ben).

– Geen GHB of opiaten, tenzij als ik terminaal ben. Vind de kans op verslaving te groot.

– Geen ketamine, ondanks dat ik nieuwsgierig ben. Heb een verleden met depressie en een dissociatieve stoornis. Dus lijkt met niet verstandig dat op te roepen.

Blowen en roken vind ik maar niks en alchohol drink ik ook maar weinig.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Pfff ik vind het lastig om er vaste regels voor te bedenken. Ik was voorheen veel strenger voor mezelf, en ik ben er nu iets losser mee, maar niet per sé op een negatieve manier. Drugs = naderhand vaak slecht voelen en dat probeerde ik dwangmatig te controleren, dus nu sta ik mezelf juist af en toe wél toe drugs te gebruiken en dan te accepteren of/hoe slecht ik me naderhand kan voelen. (Even een samenvatting van één van mijn therapiegesprekken lol). Voor mij zijn speed en xtc de drugs waar ik het meest bewust mee om ga omdat ik daar langer dan 1 dag brak van ben en ze meer met mijn stemming kunnen fucken. Voor de rest van de drugs hoef ik mezelf weinig meer 'op te leggen' omdat ik die toch niet zo vaak gebruik.

Wat dingen die ik probeer aan te houden:
- Per jaar max 2x xtc en 4x pep: en altijd lekker de maandag vrij nemen en voor mezelf zorgen :manmoon:
- Zo min mogelijk slaapritme verneuken; zo min mogelijk doorhalen
- Afhankelijk van hardloopwedstrijd x aantal weken geen alcohol/drugs meer vooraf
- Sowieso de winterperiode nauwelijks drugs (fuck winterdepressie)
- Per jaar minstens één maand waarin ik geen alcohol of cannabis gebruik
- Geen alcohol doordeweeks tenzij zomergezelligheidterrasjesweer
- Voorkomen dat ik elk weekend blow
- Voorkomen dat er altijd sos gehaald wordt als er alcohol gedronken wordt (zie ik in mijn omgeving steeds meer)
- Voorkomen dat ik op elk festival drugs gebruik (ook zonder is leuk bitches)
- En vergeet niet af en toe weer eens leuk te experimenteren hè het leven is een fissa :redflower:
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb niet echt regels over het maximum gebruik, omdat ik sowieso maar af en toe gebruik. Ik heb meer "regels" qua veiligheid zeg maar. Alleen de slaapmedicatie van de psychiater probeer ik wel echt max 3x in de week te gebruiken en het liefst minder.

Andere drugs:

- Inlezen van te voren
- Alleen kopen/ gebruiken van mensen die ik ken/vertrouw
- Testen
- Afwegen
- Eerste keer van iets niet combineren zodat ik goed weet wat voor effect het heeft
- Eigen snuifbuis gebruiken
- Niet meerdere nachten doorhalen
- Als ik in m'n eentje gebruikt heb met uitgaan laten weten aan een vriendin als ik weer veilig thuis ben
- Dag(en) na gebruik goed voor mezelf zorgen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb altijd regels voor mezelf maar heb nogal moeite met deze nakomen... 😤

Ik doe nu gewoon wat goed voelt en probeer gewoon logisch na te denken of het wel zo verstandig is. Onderbuik gevoel dat nee zegt, is ook echt een nee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."