Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie regels mbt jullie druggebruik?

Jullie regels mbt jullie druggebruik?

49 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
HOly shit wth zware trip niet normaal die o-pce is gestoord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je dat neemt echt opletten niet voor mietjes wtf ik ga nog altijd hard hier komt er trip report van wtf YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat drugs betreft ben ik nog niet super ervaren. Heb nu 2x XTC, 2-CB en 2 keer een lage dosis LSD gedaan, maar juist omdat ik nog zo onervaren ben en alles nog moet uitproberen is het goed om duidelijke regels op te stellen.
Wat XTC betreft wil ik me altijd aan de 3 maanden regel houden, en niet meer dan mijn lichaamsgewicht x 2 in mg MDMA nemen. Bij psychedelica wil ik pas nemen als ik in een goede setting zit, geen verantwoordelijkheden heb voor de komende uren en op een plek waar niemand me kan storen. Daarnaast wil ik psychedelica altijd rustig opbouwen, gezien ik een keer teveel 2-CB had genomen en een bad trip kreeg. Ook heb ik met mezelf afgesproken om alleen MDMA, LSD, psylocibine en DMT te gebruiken, en daarbuiten niets. Zeker niets dat gesnoven of geĂŻnjecteerd moet worden.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik alleen drugs als ik naar een festival ga. Deze drugs is dan altijd XTC.
Helaas wordt de 3-maanden regel dan ook niet echt gehanteerd aangezien de hoeveelheid festivals altijd hard oplopen. Ik weet dat het echt belangrijk is om de regel in acht te nemen, echter gebeurd het helaas niet..
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mmm goeie vraag. Heb niet echt regels voor mezelf eigenlijk, laten het meer richtlijnen zijn ofzoiets. Drugs is leuk, maar ik probeer wel prioriteiten te stellen. Mijn werk en hobby en toekomst wil ik niet verneuken. Mijn toekomstige huis ben ik aan het renoveren, wat veel tijd kost en wil niet dat mn drugs gebruik gaat ten koste daarvan. Ach, diep van binnen weten we volgens mij allemaal wel wat goed of slecht voor je is. Vroeg of laat kom je daar wel achter.
8
8ïžâƒŁ6ïžâƒŁLid
01-01-2024, 00:00
#5
- wiet: Niet in de ochtend, bij voorkeur niet overdag dus eigenlijk alleen maar in de avond.
- alcohol: Niet te veel want dronken vind ik niet zo fijn, wil toch wel 2 alcoholvrije dagen door de week. Ook hier niet in de ochtend en op zijn vroegst in de namiddag.
- Coke: hooguit paar keer per jaar en dan nog alleen maar als het goede kwaliteit betreft. Less is more, ik zal niet zo gauw boven de 150mg uitkomen, vaak nog veel minder.
- Speed: Wat microdoseren mag, maar niet elke dag. wordt afgewisseld dus met periodes niet. Af en toe eens wat meer ter recreatie, 1 a 2 keer in de maand.
- Serotonineslurper 2 a 3 keer per jaar max.
- Geen downers
- Benzogebruik alleen functioneel (keer niet kunnen slapen of zo) dus niet recreatief.
- LSD: goede mindset verplicht, bij voorkeur met mooi weer en geen verplichtingen de volgende dag, tryptamines hetzelfde, maar door kortere werking kan ik nog wel wat doen een dag later. Beiden rekening houden met tolerantie.
- Geen IV,
- Goed inlezen betreffende alle drugs, ook die ik niet wil gebruiken.
- nacht overslaan mag af en toe, liefst niet vaker dan 1 keer in de maand. Maar dus maximaal 1 nacht en niet meer achter elkaar, dus geen binges!
- Bij voorkeur bulk kopen om prijzen te drukken, t leven is al duur genoeg!

Meer algemeen:
Niet in de problemen komen met drugs, mocht het toch die kant uit gaan, een langere drugspauze.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuke vraag!

Eerste regel is dat mijn sociale en professionele leven niet onder drugsgebruik mogen lijden.
Ook moet ik van mezelf altijd kunnen slapen, al is het maar voor even. Geen hele nachten meer overslaan zoals ik vroeger te vaak heb gedaan. 1 nacht zou nog wel eens mogen maar gebeurd eigenlijk niet meer.

-Coke wil ik niet vaker dan 2x in de maand gebruiken. Dan ook maar max 250mg per keer.
-Benzo's niet vaker dan 1x in de week. Lage dosis bijv 5 mg diazepam tijdens stressvolle periodes.
-Stimulanten niet vaker dan 1x in de week. Dan vaak ook niet veel. Bijv bij speed niet meer dan 50mg.
-Wiet tijdens vakantie absoluut niet vaker dan om de dag maar meestal minder. Tijdens werkweken niet vaker dan 1x in de week. Eigenlijk ook pas laat in de middag mijn eerste stick zodat ik overdag mezelf nog nuttig kan maken.
-Psychedelica niet vaker dan 1x in de week maar dat is meer omdat er anders tolerantie is.
-MDMA probeer ik altijd de 3maanden regel aan te houden. Maar soms worden dat maar 2 maanden.

Verder in het algemeen niet vaker dan 1x in de week een avondje aan de drugs. Wiet tel ik hier even voor het gemak niet in mee :). Maar dus niet dat als ik bijv vrijdag coke heb genomen, ik dan zaterdag nog eens aan de psychedelica ga. Wel zou er een dagje tussendoor kunnen glippen met een lage dosis stimulant.

Natuurlijk ook altijd zeker weten wat ik neem. Mezelf altijd bij onbekende middelen inlezen en met een lage dosering beginnen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
- Voor mij is sporten wel belangrijk wil ik mij goed in mn vel voelen. Wanneer ik niet meer in staat ben om te sporten in verband met middelengebruik is er een grens bereikt dus.

- Stimulanten zoals Amfetamine tot uiterlijk 17:00 in verband met slaap/rust.
Slaap is sowieso belangrijk, drugs mag hierbij niet in de weg komen tenzij specifiek gepland.

- Maximaal 60mg aan stimulant per dag (hier kom ik trouwens zelden aan).

- Zodra andere mensen merken dat ik onder invloed ben op momenten waarop dat niet bedoeld is gaat voor mij een grens over, wat soms wat lastig gezien de nabij gelegen bloedhond.

- Sociaal en professioneel leven mogen niet lijden onder gebruik.

- Serotonine releasers hou ik braaf 3 maanden tussen.

- Geen middelen binnen handbereik waarmee ik in het verleden ben doorgeslagen, overwegend benzodiazepines en opioiden dus.

- Eigenlijk zou ik een minimaal aantal dagen per week nuchter beter moeten aanhouden.

- Wanneer ik psychedelica of serotonine releaser neem vind ik het juiste gezelschap wel belangrijk.

- IM of IV vind ik geen prettig idee maar dat gaat eigenlijk vanzelf.
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leuk topic. Ik heb tot nu toe qua hard drugs eigenlijk alleen maar psychedelica gebruikt. Ik heb daar als regel voor dat ik minimaal een maand tussen trips wil houden. Anders wordt het te gewoon en blijf je zo in die trip headspace zitten tijdens je normale leven. En natuurlijk alleen met mensen die ik ken en vertrouw en in een goede set en setting.

Voor de rest ga ik nog één keer hard aan de lachgas en dan ben ik er wel klaar mee. Ik haal niet echt meer iets nieuws uit lachgas op zichzelf dus daar kap ik mee ik ga het dan alleen nog eventueel doen tijdens het trippen.

Oh ja nog een belangrijke regel van me, als ik een nieuwe drug voor de eerste keer probeer moet ik 100% nuchter zijn, niet combineren dus, en moet het getest zijn. Dit omdat ik de eerste keer echt de drug op zichzelf wil ervaren zodat ik weet hoe dat is, combineren kan daarna wel.

Drinken en blowen doe ik al heel weinig, de enige regel die ik daarvoor heb ik dat ik niet in mn eentje drink of blow maar dat het een gezelligheid ding moet blijven.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn regels zijn vrij simpel denk ik.

  • Geen Xanax, geen Xanax en geen Xanax. Met stip op nummer 1. Zwaar verslaafd aan geweest, dus redelijk simpel waarom.
  • Opiaten: zo ver mogelijk van weg blijven. Op nummer 2. Veel te verslavend voor mij. Ook zeer makkelijk over te doseren, zeker ook als je veel pillen in huis hebt en je het verwart met iets anders. Overkwam mij nog dit jaar, en had veel te veel Oxy ingenomen. Liep goed af zonder drama hoor, maar wat zou dĂĄt dom zijn geweest. Leuk voor m'n ouders ook.
  • Niet zelf meer met het illegale circuit in aanraking komen. Van iemand coke gebruiken OK, maar niet zelf op zoek. Overigens doe ik dat ook al lang niet meer; coke is zeker 8 jaar geleden als het niet meer is. Alle pep overigens.
  • Alcohol: zo weinig mogelijk; bij afspreken of feestje geen rem er op want dat kan ik toch niet. Maar ik ga niet zo vaak meer weg dus dan lukt het. Alsnog zijn het gemiddeld genomen geen kleine hoeveelheden die ik per week wegtik, maar het was veel erger.
  • Benzo's in het algemeen: te makkelijk voor mij om te gebruiken. Een aantal weken tussenlaten voor ik iets bestel als Etizolam en shit.
  • Trippen: echte trips maximaal 1 keer per week. Verder microdoseren LSD.
  • Nicotine: mja, te veel. Gelukkig niet al te veel in totaal, maar sta soms een sigaret te roken waarvan ik denk 'pfff dit is toch geen zak aan.' Maar met mijn verslavingsverleden valt een sigaret wel mee.
  • Inlezen over alle drugs die ik neem of wil proberen / weleens van hoor. Ik ben hierin minder roekeloos geworden. Dat ik nog leef is bijna een wonder.
  • Niet bezopen zijn op werk. Microdosering mag nu wel met werk, omdat het geen vreemde effecten geeft.
  • Proberen meer in introspectie door trippen te vinden dan in het platleggen van het centraal zenuwstelsel. Want daar ligt mijn valkuil; ik verdoof zo graag.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leuk topic! Ik heb eigenlijk niet heel veel regels daar ik niet zo vaak drugs gebruik, maar here we go:

– Pep en andere stimulanten (zoals bijv. 4-FA en 3-MMC) alleen gebruiken op festivals of feesten. En dan heb ik het niet over feestjes bij vrienden, maar echt feesten-feesten (bijv. hardstyle of hardcore feesten). Dit is een belangrijke regel omdat ik bang ben dat anders de grens snel vervaagt en ik elk weekend aan deze middelen zit.

– Minimaal twee weken tussen pep-gebruik (weekend-festivals daargelaten). Lukt prima aangezien ik tegenwoordig nog maar hooguit 6 feestjes/festivals per jaar pak.

– Geen MDMA meer op feestjes. Niet echt een regel, maar word er tegenwoordig alleen nog maar moe van, dus moet me er ook niet meer toe laten verleiden. Verder ook 3 maanden regel.

– Tussen trips op psychedelica minimaal een maand, maar heb sowieso nooit zoveel behoefte om dat snel achter elkaar te doen. Ik trip denk ik 2–4 keer per jaar.

– Benzo’s alleen na een feestje of wanneer ik een sportwedstrijd heb (en dus zenuwachtig ben).

– Geen GHB of opiaten, tenzij als ik terminaal ben. Vind de kans op verslaving te groot.

– Geen ketamine, ondanks dat ik nieuwsgierig ben. Heb een verleden met depressie en een dissociatieve stoornis. Dus lijkt met niet verstandig dat op te roepen.

Blowen en roken vind ik maar niks en alchohol drink ik ook maar weinig.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Pfff ik vind het lastig om er vaste regels voor te bedenken. Ik was voorheen veel strenger voor mezelf, en ik ben er nu iets losser mee, maar niet per sé op een negatieve manier. Drugs = naderhand vaak slecht voelen en dat probeerde ik dwangmatig te controleren, dus nu sta ik mezelf juist af en toe wél toe drugs te gebruiken en dan te accepteren of/hoe slecht ik me naderhand kan voelen. (Even een samenvatting van één van mijn therapiegesprekken lol). Voor mij zijn speed en xtc de drugs waar ik het meest bewust mee om ga omdat ik daar langer dan 1 dag brak van ben en ze meer met mijn stemming kunnen fucken. Voor de rest van de drugs hoef ik mezelf weinig meer 'op te leggen' omdat ik die toch niet zo vaak gebruik.

Wat dingen die ik probeer aan te houden:
- Per jaar max 2x xtc en 4x pep: en altijd lekker de maandag vrij nemen en voor mezelf zorgen :manmoon:
- Zo min mogelijk slaapritme verneuken; zo min mogelijk doorhalen
- Afhankelijk van hardloopwedstrijd x aantal weken geen alcohol/drugs meer vooraf
- Sowieso de winterperiode nauwelijks drugs (fuck winterdepressie)
- Per jaar minstens één maand waarin ik geen alcohol of cannabis gebruik
- Geen alcohol doordeweeks tenzij zomergezelligheidterrasjesweer
- Voorkomen dat ik elk weekend blow
- Voorkomen dat er altijd sos gehaald wordt als er alcohol gedronken wordt (zie ik in mijn omgeving steeds meer)
- Voorkomen dat ik op elk festival drugs gebruik (ook zonder is leuk bitches)
- En vergeet niet af en toe weer eens leuk te experimenteren hĂš het leven is een fissa :redflower:
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb niet echt regels over het maximum gebruik, omdat ik sowieso maar af en toe gebruik. Ik heb meer "regels" qua veiligheid zeg maar. Alleen de slaapmedicatie van de psychiater probeer ik wel echt max 3x in de week te gebruiken en het liefst minder.

Andere drugs:

- Inlezen van te voren
- Alleen kopen/ gebruiken van mensen die ik ken/vertrouw
- Testen
- Afwegen
- Eerste keer van iets niet combineren zodat ik goed weet wat voor effect het heeft
- Eigen snuifbuis gebruiken
- Niet meerdere nachten doorhalen
- Als ik in m'n eentje gebruikt heb met uitgaan laten weten aan een vriendin als ik weer veilig thuis ben
- Dag(en) na gebruik goed voor mezelf zorgen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb altijd regels voor mezelf maar heb nogal moeite met deze nakomen... đŸ˜€

Ik doe nu gewoon wat goed voelt en probeer gewoon logisch na te denken of het wel zo verstandig is. Onderbuik gevoel dat nee zegt, is ook echt een nee.
k
kippenZijnRelaxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Algemeen:

- Niet combineren
- Uitgerust en mentaal op een goede plek zijn
- Niks spuiten, snuiven of roken (behalve jointje)
- Persoonlijk vond ik het niet fijn als de drug mij "overneemt"
- Alleen voor recreatief en sociaal gebruik

Wiet:

- Alleen in het weekend
- Alleen in gezelschap
- Volgende ochtend geen verplichtingen
- Stoppen zodra ik gesprekken niet meer kan volgen
- Bij spacecake: volgende dag geen verplichtingen

Alcohol:

- Alleen in het weekend
- Alleen in gezelschap
- Volgende ochtend geen verplichtingen
- Niet meer dan 4 glazen, want ik haat een kater
- Geen regel, maar ik drink nooit 2 dagen achter elkaar

2CB, LSD of truffels:

- Alleen in het weekend
- Alleen in gezelschap (kan ook tripsitter)
- Volgende dag geen verplichtingen
- Geen heroic doseringen

XTC (doe het niet meer, wel toen ik student was):

- Alleen in vakanties
- Alleen in gezelschap
- 3 maanden regel
- Volgende 2-3 dagen geen verplichtingen
- Geen regel, maar ik mikte altijd op 120 mg MDMA. (man, 80kg)
R
Rupsen God ❀Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb eigenlijk niet echt regels wat aan gaat drugs.. Over het algemeen vind ik het ook niet echt nodig voor mezelf. Soms gebruik ik 3 a 4 weekenden achter elkaar flink en goed, en dan weer een paar maanden helemaal niks. Ik ben op het moment sowieso al een tijdje weer nuchter omdat ik al een hele tijd met pijn in mijn borst loop; Ik heb geen idee of dat komt door hartproblemen, mijn ribben, een inwendige ontsteking of dat het te maken heeft met mijn rug (Ik heb intens veel pijn in mijn bovenrug de laatste tijd)
Dus eigenlijk durf ik op het moment ĂŒberhaupt geen drugs te nemen, totdat ik dat heb laten checken en hartproblemen volledig zijn uitgesloten. Iets met uitstelgedrag en angst voor de dokter, maar zal nu inmiddels toch wel moeten ivm een (plastische) operatie die eraan zit te komen.
Ik heb wel altijd de "regel" dat ik niet doordeweeks gebruik. En ik ben altijd netjes met de 3 maanden regel wat aan gaat MDMA. Over het algemeen gebruik ik ook liever geen drugs buitenshuis, Psy-Fi eind deze maand is echt een uitzondering, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur dan een regel. Spuiten doe ik ook absoluut niet. En eigenlijk gebruik ik het liefst drugs in het algemeen op vrijdagavond zodat ik nog 2 dagen heb om bij te komen.
Hmm.. bij nader inzien dus toch wel onbewust wat regeltjes voor mezelf opgesteld als ik het zo terug lees :tonguewink:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je maakt vaak regels over drugsgebruik..
Maar vaak ga je daar over heen.
Dat maakt drugs zo gevaarlijk/verslavend.
Gelukkig sla ik nooit echt door...
Maar verbreek wel vaker mijn eigen regels!
S
SorpresaLid
01-01-2024, 00:00
#17
- Probeer altijd wel serotonine pauzes in te lassen maar met het festivalseizoen gaat dat niet helemaal volgens plan. Ik kan me (ook onder invloed) gelukkig wel goed beheersen en niet overdoseren. Van dips ook weinig last. Maar goed, eigenlijk heb ik dus wel de regel om er twee maanden tussen te houden. Ik lees hier vaak drie maanden maar na zes weken is je voorraad weer aangevuld (tenzij je daar sowieso al problemen mee hebt door bijvoorbeeld depressie).
- Ik rijd geen auto als ik ook maar iets gebruikt heb, en de dag erna ook niet.
- Ik neem alleen uppers als ik de dag erna niet hoef te werken of iets anders belangrijks moet doen.
- Ik neem alleen drugs als ik lekker in mijn vel zit en in de juiste omgeving ben (en bij mensen die ik ken/vertrouw).
- Het mag geen vlucht worden. Lastige regel, want vluchten is soms fijn, maar probeer dit toch wel in de gaten te houden.
- Niet meer dan 2x per maand gebruiken is sowieso de norm, geldt voor alle drugs behalve alcohol en nicotine.
- Ik neem niet op impuls iets nieuws en ik gebruik niets dat ik van een vreemde krijg. Altijd eerst researchen/testen. En nieuwe stofjes laag doseren/in m'n eigen omgeving uitproberen.

Dat was het denk ik wel voor mij :blush:
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#18
- Beter goed gefeest dan slecht gespaced.

- Goed afwegen, iedereen krijgt zn eigen 5 gram zak zodat je precies ziet hoeveel je nog moet

- Geen sterke drank op festivals, bier mag wel. Dat lest de dorst

- Niet meer mee drugs terug naar huis dan om de afterparty ( soms 72 uur dat wel) mee vol te houden!

Zodra ik onraad ruik of beveiliging of politie zie alles tegelijk naar binnenkieperen zonder rare bekken te trekken

Neem nooit een pinpas of creditcard mee :wink:

Ook erg belangrijk is dat je je ogen niet geloofd op een drugsfeestje, Ken nog zo leuk zijn met allemaal liflafjes in dr outfit maar als je sochtends wakker wordt naast een Uruk-Hai met vlooien ben je mooi zuur hoor

Sorry, internet doet t weer na een week dus sta nog wat flauwe grappen in de min.

En dan toch echt numero uno die voor mij de rest afdoende samenvat,

BEZINT EER GE BEGINT
8
8ïžâƒŁ6ïžâƒŁLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Zwijgrecht
Ook erg belangrijk is dat je je ogen niet geloofd op een drugsfeestje, Ken nog zo leuk zijn met allemaal liflafjes in dr outfit maar als je sochtends wakker wordt naast een Uruk-Hai met vlooien ben je mooi zuur hoor
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
à€°
à€°à€€à€żLid
01-01-2024, 00:00
#20
-Ik moet het gevoel hebben dat een drug mij iets leert. Ik ben geen recreatieve gebruiker, op uitzonderingen na. Een heleboel drugs vallen wat mij betreft daardoor meteen af
-Drugs zijn voor mij een uitzondering. Momenteel rook ik wel elke avond één of meerdere pijpjes wiet, maar ik ken ook lange perioden van helemaal geen gebruik. Ik verbaas me regelmatig over het enorme gebruik van velen hier op DF. Ik hou zelf juist erg van momenten van helemaal geen gebruik (let wel: ik vermijd het woord ‘nuchterheid’ omdat onze perceptie altijd gekleurd is). Ik vind het leven fascinerend zonder drugs.
-Nuchter zijn is voor mij de basis, van daaruit opereer ik. Ik heb ‘binnen marges’ een aardig vastomlijnt idee wat mijn basis-ik is; dat geeft mij de stabiele basis die ik nodig heb.
-In perioden kan ik meer excessief zijn in gebruik, recreatief zelfs. Vooral toen ik een jaar dagelijks coke gebruikte. Maar ook dan zorg ik dat het niet teveel uit de klauwen loopt- niet te vaak gebruiken na 10u ‘savonds omdat het mijn normale dag-nacht ritme verstoord bijvoorbeeld. Niet teveel ‘snachts doorhalen.
-Ik hou de algehele balans in mij in de gaten. Ik ben me er bewust van dat ‘het doen van het één’ inhoudt dat je iets anders niet kan doen. Het is een afweging wat ik het belangrijkst vind. Niet alleen op het moment zelf, maar ook met in mijn achterhoofd het besef dat alles jou vormt. Vind ik het nuttig om drug A te nemen?
-Ik heb persoonlijke doelen in mijn leven. Conflicteert deze drug hiermee?
-Kortom serious business deze drugs haha.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."