Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJullie regels mbt jullie druggebruik?

Jullie regels mbt jullie druggebruik?

49 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#1
- Beter goed gefeest dan slecht gespaced.

- Goed afwegen, iedereen krijgt zn eigen 5 gram zak zodat je precies ziet hoeveel je nog moet

- Geen sterke drank op festivals, bier mag wel. Dat lest de dorst

- Niet meer mee drugs terug naar huis dan om de afterparty ( soms 72 uur dat wel) mee vol te houden!

Zodra ik onraad ruik of beveiliging of politie zie alles tegelijk naar binnenkieperen zonder rare bekken te trekken

Neem nooit een pinpas of creditcard mee :wink:

Ook erg belangrijk is dat je je ogen niet geloofd op een drugsfeestje, Ken nog zo leuk zijn met allemaal liflafjes in dr outfit maar als je sochtends wakker wordt naast een Uruk-Hai met vlooien ben je mooi zuur hoor

Sorry, internet doet t weer na een week dus sta nog wat flauwe grappen in de min.

En dan toch echt numero uno die voor mij de rest afdoende samenvat,

BEZINT EER GE BEGINT
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Zwijgrecht
Ook erg belangrijk is dat je je ogen niet geloofd op een drugsfeestje, Ken nog zo leuk zijn met allemaal liflafjes in dr outfit maar als je sochtends wakker wordt naast een Uruk-Hai met vlooien ben je mooi zuur hoor
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
-Ik moet het gevoel hebben dat een drug mij iets leert. Ik ben geen recreatieve gebruiker, op uitzonderingen na. Een heleboel drugs vallen wat mij betreft daardoor meteen af
-Drugs zijn voor mij een uitzondering. Momenteel rook ik wel elke avond één of meerdere pijpjes wiet, maar ik ken ook lange perioden van helemaal geen gebruik. Ik verbaas me regelmatig over het enorme gebruik van velen hier op DF. Ik hou zelf juist erg van momenten van helemaal geen gebruik (let wel: ik vermijd het woord ‘nuchterheid’ omdat onze perceptie altijd gekleurd is). Ik vind het leven fascinerend zonder drugs.
-Nuchter zijn is voor mij de basis, van daaruit opereer ik. Ik heb ‘binnen marges’ een aardig vastomlijnt idee wat mijn basis-ik is; dat geeft mij de stabiele basis die ik nodig heb.
-In perioden kan ik meer excessief zijn in gebruik, recreatief zelfs. Vooral toen ik een jaar dagelijks coke gebruikte. Maar ook dan zorg ik dat het niet teveel uit de klauwen loopt- niet te vaak gebruiken na 10u ‘savonds omdat het mijn normale dag-nacht ritme verstoord bijvoorbeeld. Niet teveel ‘snachts doorhalen.
-Ik hou de algehele balans in mij in de gaten. Ik ben me er bewust van dat ‘het doen van het één’ inhoudt dat je iets anders niet kan doen. Het is een afweging wat ik het belangrijkst vind. Niet alleen op het moment zelf, maar ook met in mijn achterhoofd het besef dat alles jou vormt. Vind ik het nuttig om drug A te nemen?
-Ik heb persoonlijke doelen in mijn leven. Conflicteert deze drug hiermee?
-Kortom serious business deze drugs haha.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Perenijsje zei:
Ik heb niet echt regels over het maximum gebruik, omdat ik sowieso maar af en toe gebruik. Ik heb meer "regels" qua veiligheid zeg maar. Alleen de slaapmedicatie van de psychiater probeer ik wel echt max 3x in de week te gebruiken en het liefst minder.

Andere drugs:

- Inlezen van te voren
- Alleen kopen/ gebruiken van mensen die ik ken/vertrouw
- Testen
- Afwegen
- Eerste keer van iets niet combineren zodat ik goed weet wat voor effect het heeft
- Eigen snuifbuis gebruiken
- Niet meerdere nachten doorhalen
- Als ik in m'n eentje gebruikt heb met uitgaan laten weten aan een vriendin als ik weer veilig thuis ben
- Dag(en) na gebruik goed voor mezelf zorgen
Klik om te vergroten...

Nou, we zijn 9 maanden verder zo'n beetje en deze regels had ik wel heel mooi bedacht toen, de meesten heb ik inmiddels wel regelmatig gebroken 🙈
En dat "af en toe" gebruiken is ook wel veranderd zoals jullie weten.
Ik heb nog nooit zelf wat laten testen. Ik weeg alleen RC's af, maar verder leg ik gewoon op het oog een lijn. Op feesten of afters of bij vrienden thuis vaak genoeg een nakkie van een vreemde genomen. Heb al ontelbaar keer een snuifbuisje gedeeld. Ook combineren heb ik wel gedaan, met zowel nieuwe dingen als ik al wat anders op had, maar ook wel meerdere uppers door elkaar combineren ( en pep en coke of en pep en mdma bijvoorbeeld), wat niet echt aan te raden is natuurlijk.

Niet meerdere nachten doorhalen, nou, jullie kennen me inmiddels en weten hoe het met Justme83 samen ging als we 5 nachten doorhaalden :sweatsmile: Maar ook alleen haal ik wel es een nacht of 2 door ( dan ben ik het vaak wel weer zat, samen is toch leuker). En goed voor mezelf zorgen vergeet ik tijdens het gebruik (voldoende drinken bijv) maar ook na gebruik eet ik niet extra gezond ofzo, maar gewoon zoals normaal. En vooral met Justme83 samen als we meerdere dagen gebruikten deden we niet heel erg veel aan zelfzorg verder. Dus eigenlijk alleen het inlezen doe ik op zich wel hier op het forum of op Psychonautwiki, en ik laat het wel altijd weten als ik weer thuis ben na een feest of van vrienden. Maar verder neem ik het toch niet meer zo nauw allemaal dus 🙈
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Perenijsje ik denk dat je titel "wijs gebruiker" dan binnenkort wel een aangepast zou kunnen worden lol
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Perenijsje zei:
Nou, we zijn 9 maanden verder zo'n beetje en deze regels had ik wel heel mooi bedacht toen, de meesten heb ik inmiddels wel regelmatig gebroken 🙈
En dat "af en toe" gebruiken is ook wel veranderd zoals jullie weten.
Ik heb nog nooit zelf wat laten testen. Ik weeg alleen RC's af, maar verder leg ik gewoon op het oog een lijn. Op feesten of afters of bij vrienden thuis vaak genoeg een nakkie van een vreemde genomen. Heb al ontelbaar keer een snuifbuisje gedeeld. Ook combineren heb ik wel gedaan, met zowel nieuwe dingen als ik al wat anders op had, maar ook wel meerdere uppers door elkaar combineren ( en pep en coke of en pep en mdma bijvoorbeeld), wat niet echt aan te raden is natuurlijk.

Niet meerdere nachten doorhalen, nou, jullie kennen me inmiddels en weten hoe het met Justme83 samen ging als we 5 nachten doorhaalden :sweatsmile: Maar ook alleen haal ik wel es een nacht of 2 door ( dan ben ik het vaak wel weer zat, samen is toch leuker). En goed voor mezelf zorgen vergeet ik tijdens het gebruik (voldoende drinken bijv) maar ook na gebruik eet ik niet extra gezond ofzo, maar gewoon zoals normaal. En vooral met Justme83 samen als we meerdere dagen gebruikten deden we niet heel erg veel aan zelfzorg verder. Dus eigenlijk alleen het inlezen doe ik op zich wel hier op het forum of op Psychonautwiki, en ik laat het wel altijd weten als ik weer thuis ben na een feest of van vrienden. Maar verder neem ik het toch niet meer zo nauw allemaal dus 🙈
Klik om te vergroten...

Maar dan is het misschien wel tijd om écht regels voor jezelf op te stellen en je daaraan te houden. We doen allemaal wel eens gekke dingen, maar bovenstaande dingen meerdere keren doen is echt niet verstandig en het is wachten tot het een keer mis gaat. Uiteindelijk is het iedere keer weer een bewuste keuze om een regel te breken.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Aangezien ik alleen psychedelica gebruik en om de 2-3 maanden mdma (of 6-apb nu). Heb ik niet echt regels behalve de pauzes.

Ik gebruik dusdanig weinig dat ik voor mezelf ook niet echt regels op hoef te stellen.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Uiteindelijk is het iedere keer weer een bewuste keuze om een regel te breken.
Klik om te vergroten...
@Perenijsje
Je beseft zelf ook wel dat, naarmate je dieper wegzakt in verslavingsgedrag, er steeds minder sprake is van de (bewuste) keuze om wel dan niet te gebruiken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
AphexTwin zei:
@Perenijsje
Je beseft zelf ook wel dat, naarmate je dieper wegzakt in verslavingsgedrag, er steeds minder sprake is van de (bewuste) keuze om wel dan niet te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ook dat. Goede toevoeging.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#10
- op school blijf ik nuchter. Af en toe stoned de les in kan wel maar het moet niet de norm worden.
- minstens 6 weken wachten na mdma gebruikt maar het liefst nog langer dan dat.
- als ik 2cb (of andere psychedelica) buiten gebruik moet het mooi weer zijn.
- op festivals niet al m'n pillen meenemen want dat neem ik sowieso te veel
- als iets te lekker voelt stop ik er mee. Dat heb ik nu met benzos. Daar zou ik echt verslaafd aan kunnen raken dus daar blijf ik van af.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
- Alleen gaan trippen als ik geen twijfels heb. Natuurlijk, een beetje spanning/twijfel kan er wel zijn, maar als mijn onderbuik 'nee' zegt, dan ga ik het ook echt niet meer doen. Ook niet meer te vaak trippen, maar dat is eigenlijk geen regel aangezien ik de laatste jaren geen behoefte meer heb aan frequent trippen.
- Wat @रति ook zegt: drugs horen (voor mij) bewustzijnsverruimend te zijn, niet vernauwend. Enige uitzondering is zo nu en dan een biertje, maar dat zie ik er wat buiten staan. Een drug mag vermakelijk zijn (LSD ofzo) maar moet meer bieden dan enkel vermaak.
- Sinds de laatste keer een maandje terug of zo, geen mdma of andere serotonine slurpers meer voor mij, ook al hield ik me best goed aan de 3 maanden regel de laatste jaren. Het is mooi geweest.
- Sporadisch wiet gebruiken. Niet meer dagen of zelfs weken achter elkaar. En het moet een goede reden hebben: pijn, spierspanning, etc.

Weinig regels, omdat ik enkel nog maar psychedelica en wiet gebruik. Ja en eens een flesje bier. Bevalt me prima zo. :) Misschien ook nog eens helemaal van de wiet af, maar dat wil ik niet forceren omdat het soms toch wel verlichting brengt van pijn of zo.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik had altijd erg veel moeite met regels qua drugsgebruik. Vond het allemaal veel te mooi, vooral mdma, speed en coke. Dat werd op een gegeven moment wekelijks en soms meerdere keren per week. Toen kwam 3-mmc ook nog om de hoek kijken en voor ik het wist zat ik in m'n eentje thuis te snuiven en porno te kijken.

Na een paar week zo doorgaan kwam ik erachter dat dit toch wel erg destructief was en heb ik hulp gezocht. Vorig jaar in totaal 5 x hard drugs gedaan en achteraf spijt van gehad.

Heb nu met mezelf afgesproken 1 x per 3 maanden. Dan mag ik ook wel even los. En dat gaat tot nu toe prima.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vraag me eerlijk gezegd af, hoeveel personen die hier op reageren, dit ook echt serieus menen en zich er ook écht aan houden, of dat je hier een mooi verhaaltje ophangt...🤥🤫

Maakt mij verder niet uit ofzo, wat je doet is je eigen zaak, maar vroeg het me gewoon oprecht af, is geen aanval🙃 (om vervelende discussies te voorkomen...😖).

Voor mij werkt het in deze zin in ieder geval niet, "regeltjes".. Weetje wat het is.. je hele leven, je bestaan, hangt samen uit verplichtingen en regeltjes, van je geboorte tot aan je dood.

Je moet school, moet werk, moet rekeningen betalen en ga zo maar door..

Ik gebruik juist om los te komen van alles wat mij word opgelegd, en ja ik ben ermee eens dat te vaak/veel gebruiken ook niet echt slim is, maar als je er echt diepzinnig over na gaat denken... Dan vraag ik mezelf af, waarom?
Het is toch jóuw leven, jij bepaalt toch wat wanneer en hoe je dat doet?

Als ik ergens zin in heb, dan doe ik dat gewoon! Natuurlijk zorg ik wel dat ik functioneer, werk en andere verplichtingen (..😜) nakom... Maar als ik zin heb in pep, dan doe ik dat toch gewoon lekker? Why the fck not !

We zijn een slaaf van de maatschappij geworden, geprogrammeerd om te doen wat "goed" is... Maar wie bepaalt dat dan? Ik vind al die verplichtingen wat altijd maar blijft terugkomen, je hele leven lang, veel erger voor m'n gezondheid (stress) dan dat pakje wat ik snuif, waardoor ik ff lekker mezelf kan zijn..

Ik gebruik als ik daar zin in heb, is mijn moraal van het verhaal, ik ga niet zitten terug rekenen, oh nee ik heb vorige week gedaan dan mag het nu niet..🤓 Fck die shit!

Dat kleine beetje controle dát ik nog heb in mijn bestaan, ga ik niet weer verwikkelen in regeltjes, wat ik al eerder zei, daar wil ik dan juist even niet aan denken🙂.

Waarschijnlijk zullen veel van jullie denken dat ik stom zit te lullen, maar dat is prima, iedereen mag zelf weten hoe je erin staat, en wat jij denkt dat goed voor je is😘

Maar zo denk ik erover, en als iets niet goed voor je is, gaat je lichaam vanzelf wel signalen afgeven, ik weet in ieder geval wat niet goed voor míj is... En dat is die hele slavernij maatschappij waar je niet onderuit komt, dus laat ik mezelf dan niet nog meer dingen aan mezelf opleggen...

Vergeet niet, het leven is kort, je weet nooit wanneer het voorbij is, dus pas op jezelf maar gun jezelf ook dat stukje vrijheid..

Want een ander doet het niet voor je!😉
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik deel je mening tot op zekere hoogte. Wel denk ik dat in hoeverre je een slaaf van de maatschappij bent, je dat in eigen hand hebt. Tuurlijk zijn er mensen die in situaties of omstandigheden terecht komen die zij niet over zichzelf hebben afgeroepen, maar een heleboel mensen ook wel. Dit zijn naar mijn mening ook de mensen die het hardste roepen dat het hen niet uitmaakt wat mensen over ze denken. Kijk naar landen waar helemaal geen verplichtingen zijn of een maatschappij als in ons land. Ik denk niet dat de mensen het daar beter hebben dan hier.

Het feit is misschien wel dat de keuzes die je nu maakt, je later duur komen te staan als je verder in je leven bent. Ik ben een groot voorstander van dat iedereen lekker moet doen waar hij of zij zin in heeft, zolang ik er maar geen last van kan ondervinden.

Ik heb het "geluk" dat mijn werk het simpelweg gewoon niet toe zou kunnen laten om veel drugs te gebruiken(misbruiken), waar ik eigenlijk ook wel blij mee ben. Ik vind dat ik zelf teveel te verliezen heb als ik toe zou geven aan de verleiding van drugs, dus dat zorgt er gelijk al voor dat ik het maar met mate gebruik.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#15
HierEnDaarEenFuifje zei:
Wel denk ik dat in hoeverre je een slaaf van de maatschappij bent, je dat in eigen hand hebt.
Klik om te vergroten...

Niet mee eens, sorry. Maar ik ben, om maar een voorbeeld te noemen, verplicht! om iedere maand zorgverzekering te betalen, daarin heb je niks te kiezen hoe je het ook went of keert... in mijn ogen is dat geen vorm van vrijheid.. En kan nog wel andere voorbeelden noemen maar ik denk dat je m'n punt wel snapt... toch?

HierEnDaarEenFuifje zei:
Kijk naar landen waar helemaal geen verplichtingen zijn of een maatschappij als in ons land. Ik denk niet dat de mensen het daar beter hebben dan hier.
Klik om te vergroten...

Kijk, die verplichtingen, ik snap het ene kant wel, tuurlijk... de zorg moet ook betaald worden, maar de andere kant, ik word ertoe verplicht, maar andersom... als ik zorg nodig heb, zoals bepaalde medicijnen, mag ik die daar bovenop ook nog eens zelf verplicht bijbetalen... Kijk nu naar dat corona gezeik dan! Je hele leven verplicht premie betalen, en nu is er een crisis, hebben ze niet eens genoeg capaciteit om iedereen te helpen, als de pleures echt uitbreekt... Wat is er met mijn zuurverdiende geld gebeurd dan? Juist...😉..Hoezo maffia🤨. Ik word ergens toe gedwongen, waar ik gewoon geen zeggenschap in heb, maar wat wel mijn leven sterk beïnvloed... Snapje een beetje waar ik zo op hamer, het hele verhaal is gewoon niet eerlijk en dáárom vind ik dat kleine stukje zelfgecontroleerde vrijheid belangrijk, want draait het leven daar uiteindelijk niet écht om?🙂

HierEnDaarEenFuifje zei:
iedereen lekker moet doen waar hij of zij zin in heeft, zolang ik er maar geen last van kan ondervinden.
Klik om te vergroten...

Juistem, dat vind ik ook wel, zolang je het gewoon voor jezelf houd een geen ander ermee belast, prima. Nou ik werk fulltime, met een rug die dat niet zo prettig vind, en mag dat nog verplicht! tot m'n 70e ofzo doen... Maar ik doe het wel en ik ben compleet onafhankelijk, dat geeft mij een stukje vrijheid... En die besteed ik dan graag aan iets wat IK leuk of lekker vind🙂. Als ik nou een dakloze was, die bedeld voor geld voor drugs, ja dan is het een ander verhaal...😅


Ik wil hiermee niet bereiken dat mensen nu ineens dik gaan zitten gebruiken ofzo, maar gewoon echt ff nadenken wat nou belangrijk is..

😁
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dus je hebt liever hoe het in Amerika was? Geen zorgverzekering, dus alles zelf betalen? Een keertje met de ambulance vervoeren kost je +- 1000 euro. Een nacht in een ziekenhuisbed kost je 500 en een nacht op de IC kost je 2500. Ik denk dat je heel dankbaar mag zijn dat Nederland een zorgstelsel heeft zoals het nu is, want dat is op heel veel plekken anders en vooral slechter geregeld. Iedereen kent de schrijnende verhalen van mensen die het geld niet hebben voor een behandeling of iets dergelijks. Ik weet niet hoeveel jij op de bank hebt staan, maar dat zal een hoop moeten zijn als je alle ziektekosten zelf wilt kunnen dekken als het fout gaat. Als de zorgverzekering niet verplicht was, dan hadden heel veel mensen veel grotere problemen dan die 140 euro die ze aftikken. Neem de mensen die geholpen worden met afkicken van drugs en zo zijn er nog tal van voordelen die ik zou kunnen benoemen.

Ook vind ik het meer dan logisch dat een land, zeker zo klein als Nederland, niet de capaciteit heeft om zoiets als corona aan te kunnen. Er solliciteren simpelweg niet eens genoeg mensen bij de zorg. En je premie zou nog een heel stuk hoger liggen als de zorg constant op maximale capaciteit zou draaien. Ik snap je punt voor "vrijheid" en ik ben er zeker van overtuigd dat we dat in Nederland genoeg hebben. Ik ondervind zorgtoeslag niet als een verplichting. Tuurlijk die 100-nogwat euro die wordt afgeschreven is niet leuk. Maar als ik mijn been breek zou ik dat nooit van mijn spaarrekening willen betalen.

Ook je werk zie je als iets wat verplicht is tot je 70e (?). Tuurlijk, ik moet ook naar mijn werk, maar dat is 100% een keuze. Ja dat je op een andere (legale) manier niet aan geld kan komen, dat klopt. Maar ik vind het allemaal iets te simpel gezocht .Ik snap je punt, alleen ik vind het iets te simpel om dat maar te gooien op maffia, verplichtingen en gedwongen zijn.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
die o-pce is niet normaal
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
transformated zei:
HOly shit wth zware trip niet normaal die o-pce is gestoord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je dat neemt echt opletten niet voor mietjes wtf ik ga nog altijd hard hier komt er trip report van wtf YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Klik om te vergroten...
Haha nice makker. Maar je zit wel in het verkeerde topic lekker te gaan :wink:
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#19
HierEnDaarEenFuifje zei:
Dus je hebt liever hoe het in Amerika was?
Klik om te vergroten...

Dat hoor je mij niet zeggen, als je goed leest, heb ik het over keuze vrijheid, en dat heb je niet op deze manier..

HierEnDaarEenFuifje zei:
Tuurlijk, ik moet ook naar mijn werk, maar dat is 100% een keuze
Klik om te vergroten...

Die snap ik ff niet? Je zegt het zelf, je moet, dus hoe is dat een keuze in jouw opinie...? Uhhh🤔


HierEnDaarEenFuifje zei:
ik vind het iets te simpel om dat maar te gooien op maffia, verplichtingen en gedwongen zijn
Klik om te vergroten...

Dat mag jij vinden, agree to dissagree...😉

Nogmaals ik snap heus wel dat er van alles bekostigd moet worden, daar gaat het mij niet om, gaat om het gevoel van vrije keuze, in mijn verhaal..

Mja we gaan het niet eens worden blijkbaar, prima toch, iedereen denkt er op z'n eigen manier over, niks mis mee verder...😄✌
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee er is ook niets mis met een discussie toch haha? Ik neem het ook totaal niet persoonlijk hoor :) .

Ja ik moet naar werk, want dat verwacht mijn werkgever. Maar werk hebben moet ik niet, daar kies ik zelf voor. Als ik er voor kies om ontslag te nemen, dan hoef ik niet meer naar werk te gaan.

Daarom, ik snap het gevoel dat er keuzes voor je gemaakt worden of verplicht en je dus niet volledig vrijheid hebt. En als alles vrij was, zou je je waarschijnlijk prima redden. Er zijn alleen een hoop mensen die het niet redden en een afgrond in gaan. Dat soort mensen moeten gewoon bepaalde dingen worden opgelegd, anders gaat het fout. Neem het verplichten van een voertuigverzekering of inderdaad de zorgverzekering.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."