Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd 1e x harddrugs

Leeftijd 1e x harddrugs

409 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
Meneer Koekepeer zei:
Als we toch af gaan dwalen:

Shandy valt wettelijk niet onder alcoholhoudende dranken omdat het alcoholpercentage onder de 0,5 ligt. Het mag daarom jongeren onder de 18 jaar verkocht worden.
Klik om te vergroten...
Raar. Onder 0.5% alcohol en word geen alcoholhoundedrankje genoemd, maar er zit toch echt wel alcohol in. Nice logic lol.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMAZING zei:
Raar. Onder 0.5% alcohol en word geen alcoholhoundedrankje genoemd, maar er zit toch echt wel alcohol in. Nice logic lol.
Klik om te vergroten...

Nederlandse logica weer he :tearsofjoy:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
16e alcohol
39e xtc (
acht.zes zei:
Onder de 10 dronk ik af en toe al shandy, dat was indertijd een zoet drankje met een beetje alcohol speciaal voor kinderen, iets wat nu ondenkbaar zou zijn.
Klik om te vergroten...
haha ja dat ken ik wel. Of je kreeg een Sneeuw Witje!
Zo lekker!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
15 coke
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stonologie zei:
Wiet: 15
Alcohol: 16

17....:
Ritalin
Pep
LSA
2C-B
Truffels
MDMA
Kratom
Kanna
LSD
Sex-E
Damiana
Salvia Divitorum
Ketamine
3-MeO-PCP
4-HO-MET
5-MeO-MiPT

Nu maar even 18 worden, anders gaat het wel heel snel.
Klik om te vergroten...

Jezus jij bent lekker losgegaan zeg pffff
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Witte et zei:
Jezus jij bent lekker losgegaan zeg pffff
Klik om te vergroten...
Hahaha zeker, wel allemaal 1-2 keer. Behalve wiet.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wiet vanaf mijn 15de.
Paddo's vanaf mijn 18de.
Al de rest vanaf mijn 19de.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
32

Mijn hersens zouden volgroeid moeten zijn
Ik twijfel toch
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Harddrugs. Eerste xtc pilletje toen ik 14 was. Eind jaren 80. Kort daaropvolgend speed, lsd en coke. Begon met een halve pil die ik van m’n neef kreeg. Die werkte niet, nieuwsgierig als ik was de week erop nog een halve en die werkte wel! Vanaf toen was ik verkocht.

Als ik het over kon doen zou ik nooit zo jong ermee begonnen zijn. Dat is dan ook meteen mijn advies voor anderen. Wacht tot je minstens 18 bent!!
Ik had de tijd van mijn leven dat kan ik niet ontkennen maar het leven is zo lang, geen reden om al zo jong te beginnen met die zooi. Wacht lekker tot je minstens 18 bent.

Natuurlijk was er toen minder bekend over xtc etc dan nu gezien het toen allemaal nog nieuw was.
Deste meer reden om nu vandaag de dag te wachten tot je minstens 18 bent.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#10
Meneer Koekepeer zei:
Wacht lekker tot je minstens 18 bent.
Klik om te vergroten...

Meneer Koekepeer zei:
Wacht tot je minstens 18 bent!!
Klik om te vergroten...

Meneer Koekepeer zei:
Deste meer reden om nu vandaag de dag te wachten tot je minstens 18 bent.
Klik om te vergroten...

Ik heb een vraag:

Ben jij van mening dat je minstens 18 jaar moet zijn voordat je gaat experimenteren met drugs?
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Avīci zei:
Ik heb een vraag:

Ben jij van mening dat je minstens 18 jaar moet zijn voordat je gaat experimenteren met drugs?
Klik om te vergroten...

Hoi grote vriend van mij!

Sterker nog, ik bN eigenlijk van mening dat je pas op je 21e moet gaan experimenteren.

Ik heb hier meerdere wetenschappelijke reden voor. Tenminste 18 jaar zou ik persoonlijk zeggen, de wetenschap terzijde.
Wat dan?

Ik wacht weer met grote spanning op je mening die haaks op de mijne staat!

Waarom zou je eerder beginnen? Je bent dan nog een kind?
Je hersenen zijn nog niet volgroeid zonder in details te treden.

En bovendien, zoals ik al zei, je hebt nog een heel leven voor je waarom zou je dat op het spel zetten door als KIND al te gaan experimenteren met drugs?

Met alle risico’s van dien, die onomkeerbaar zijn he, laten we dat niet vergeten!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Meneer Koekepeer zei:
Hoi grote vriend van mij!

Sterker nog, ik bN eigenlijk van mening dat je pas op je 21e moet gaan experimenteren.

Ik heb hier meerdere wetenschappelijke reden voor. Tenminste 18 jaar zou ik persoonlijk zeggen, de wetenschap terzijde.
Wat dan?

Ik wacht weer met grote spanning op je mening die haaks op de mijne staat!

Waarom zou je eerder beginnen? Je bent dan nog een kind?
Je hersenen zijn nog niet volgroeid zonder in details te treden.

En bovendien, zoals ik al zei, je hebt nog een heel leven voor je waarom zou je dat op het spel zetten door als KIND al te gaan experimenteren met drugs?

Met alle risico’s van dien, die onomkeerbaar zijn he, laten we dat niet vergeten!
Klik om te vergroten...
Ik ben het er mee eens dat het 21+ moet zijn, lekker hypocriet maar toch. Nu wel bijna 18 maar de keuze al eerder gemaakt. Wel weten we wat we doen. Doen veel research en houden ons aan de "regels".
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stonologie zei:
Ik ben het er mee eens dat het 21+ moet zijn, lekker hypocriet maar toch. Nu wel bijna 18 maar de keuze al eerder gemaakt. Wel weten we wat we doen. Doen veel research en houden ons aan de "regels".
Klik om te vergroten...

Ja joh 21 dan zijn bepaalde hersendelen pas volgroeid zonder in details te treden.
Maar ook de leeftijd anzich, met je 21e ben je meer volwassen dan opje 16e.
H
Haarsteeg1Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Gido zei:
Hoe oud was je toen je voor het eerst harddrugs gebruikte? Wat had je gebruikt? Hoe was dat? Enz.
ben benieuwd naar je verhaal.
:stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...
15 ketamine en xtc. Achteraf wel spijt dat ik zo vroeg ben begonnen. Op mijn 16e heb ik een tijd gehad dat ik standaard zaterdagavond keta of sos gebruikte. Natuurlijk niet goed
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#15
14: alcohol
16: wiet
32: xtc
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#16
18+: alcohol (is niet zo mijn ding)
16: sigaretten
32: xtc/MDMA
41: to do..2CB
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#17
MDMAZING zei:
Raar. Onder 0.5% alcohol en word geen alcoholhoundedrankje genoemd, maar er zit toch echt wel alcohol in. Nice logic lol.
Klik om te vergroten...
Sterker nog, in een pak sinaasappelsap van bijvoorbeeld Coolbest zit na een week in de koelkast +/- 0,3% alcohol. Fermenteert gewoon door in het pak, maar hier hoeft ook geen alcohollabel op want het valt onder de 0,5%!
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#18
14: voor het eerst een trekje genomen van een sigaret (nooit gerookt verder)
15: Voor het eerst alcohol
18: voor het eerst wiet gerookt
19: eenmalig 4-FMP
21: eenmalig coke
22: XTC
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Pff zo'n lijstje maken vind ik lastig :yum: Maar ik ga het toch proberen.

13 - Wiet
14 - Nicotine (als in, daadwerkelijk een sigaret gerookt)
15 - Ketamine
16 - (nou, daar komt het :sweatsmile:) MDMA, speed, 2C-B, GHB, GBL, LSD, lachgas, poppers
17 - Hasj, DMT, XTC, truffels, salvia, fentanyl, cocaĂŻne
18 - 2C-E, Methoxetamine
19 - Ritalin, tramadol, oxazepam
22? - Paddo's

Qua alcohol ben ik maar 2x echt dronken geweest, de eerste keer was toen ik 16 was en dat was ook de eerste keer drinken, en de tweede keer moet zo rond mijn 19de geweest zijn denk ik omdat ik er wel weer benieuwd naar was. Niet m'n ding. Ben nooit echt een drinker geweest.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
16- Alcohol
18- Nicotine
21- MDMA, Poppers, Lachgas
22- Speed
23- 4-FMP
25- 4-MMC
26- Ketamine, Coke
27- 6-APB

Wil echt een keertje psychedelica gebruiken maar moet nog een keer de juiste tijd en setting vinden en wat ik als eerste psychedelica zou nemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."