#1
Overal heb je goede en slechte gerechten en of koks..Geen idee hoe het in België gaat, maar veel toeristen in Nederland die je achteraf vraagt wat ze van het eten vonden moeten vaak een beetje grinniken. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat ze eens vast rooster hebben met wat ze eten elke week..
Als ik kook (ik kook , en men vrouw doet de vaat.) Probeer ik zo gevarieerd en lekker mogelijk te koken en te kruiden.
Bvb zeker 3x per week vis en 2 x per week vlees. Elke dag een andere groente en da ook elke week op een andere manier klaar gemaakt.
Ik vind vooral kruiding en goede gaartijd belangrijk.
Als je he kippefillet een half uur in de pan laat liggen weet je dat het een kauwgom word zonder smaak..
Qua restaurants in belgie varieert het wel eens , er komen ook als maar meer en meer "buitenlandse" keukens met traditionele gerechten van hun land.
Dat zal ik wrs niet zo lekker vinden..
Geef mij maar een typisch pitje stoofvlees met friet en mayo , of kalfswangetjes met krokketjes fzo
Men baas is een Nederlander, en als we in nl op restaurant gaan , vind ik er ook rare dingen tussen staan op het menu.
Zeker iets met pindasaus fzo , niet helemaal men ding.
Aan de andere kant , als een vrouw kookt , is het altijd overheerlijk (ze is half nl/Indonesische) dat zijn dan wel super lekkere gerechten.
Edit*
Ik heb geen vaste rooster voor eten , wat ik wel heb is een rooster in men hoofd voor die week.
Bvb maandag is patstadag, dinsdag rijst , woensdag pattatjes, donderdag frietjes ... etc.
