#1
Ik heb nooit wat in huis.
Alleen in de neus?Ik heb nooit wat in huis.
Hoezo?Als je verslaafd raakt doordat het in huis ligt dan is er wel meer aan de hand.
Valt wel mee toch, als jij uit je woonplek bent gezet omdat je een jointje op het dak rookte zou dat een vrij extreem gevolg zijn van eenzijdig handelen.vreemde aanname..
Tuurlijk kan een stampotje lekker zijn, het verbaast me alleen hoe weinig gevarieerd mensen in Nederland eten. Mijn vader staat echt lang per dag in de keuken (weekend natuurlijk) en mijn moeder is ook erg fan van lekker eten.Stamppotje kan best lekker zijn hoor, hoef je geen eens perse een heel pakje boter en een halve kilogram zout voor te gebruiken. Nergens ter wereld gaan mensen zo vroeg het ouderlijk huis als in Nederland en moeten dus relatief jong leren om zelfstandig te koken. Nederland staat daarnaast ook bekend om een vrij belachelijke voedsel productie, export en import. De ingrediënten voor een fatsoenlijke kok zouden wel aanwezig moeten wezen zou je denken.
In Groningen had ik tijdens mijn studie een huisgenoot van zo'n 28 jaar en die had vrij letterlijk nog nooit gekookt. Die bestelde standaard zijn eten via thuisbezorgd en zodra hij zijn eten op had gooide hij zijn overgebleven rotzooi letterlijk over zijn schouder heen. Terwijl er 4 meter aan afwas stond te schimmelen op het aanrecht zocht hij voorzichtig het meest schone bordje uit om die af te spoelen om dit ritueel de volgende dag weer te herhalen.
Er is in Nederland een aanzienlijke groep mensen die zelfs op latere leeftijd nog nooit zelf gekookt hebben.
En ondanks dat ik op vlak van koken de gemiddelde Vlaming als relatief immatuur beschouw is het ook wel voorgekomen dat iemand een gemeen potje pekestoemp (/ 'stamppotje') voor mij klaar zette. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.
ja, misschien het feit dat ik anderen daarin betrok ( die dat mss anders niet zouden doen? )Valt wel mee toch, als jij uit je woonplek bent gezet omdat je een jointje op het dak rookte zou dat een vrij extreem gevolg zijn van eenzijdig handelen.
Op dat moment ga ik er vanuit dat er meer mee speelt dan 'slechts een jointje op het dak'.
Dat zijn aardig wat aannames.Tuurlijk kan een stampotje lekker zijn, het verbaast me alleen hoe weinig gevarieerd mensen in Nederland eten. Ik at vroeger geen dag van de week eten uit hetzelfde land. Mijn vader staat minstens 5 uur per dag in de keuken en mijn moeder is ook erg fan van lekker eten.
Als ik dan snapchats krijg van "oef mijn vader heeft lekker gekookt" en dan zie ik een foto met het meest saaie eten ooit, schik ik wel. Mensen kunnen in Nederland ook echt heel erg genieten van een slecht restaurant. Geen idee hoe het in België gaat, maar de meeste toeristen in Nederland die je achteraf vraagt wat ze van het eten vonden moeten een beetje grinniken. Sws zijn er mensen in Nederland die elke week hetzelfde eten... da fuck...
We zijn in ieder geval niet zo erg als Noorwegen, wat daar geserveerd word...
Ja heb hem wat aangepast, merkte het zelf ook haha. Ik hou gewoon zo van eten, het is dat ik niet dik kan worden. Verder moet iedereen lekker koken wat hij of zei wil natuurlijk, ik hoop alleen dat mensen vooral gezond blijven eten, zeker in combi met drugsgebruik!Dat zijn aardig wat aannames.
Viel me ook op toen ik er was. Ook weinig keuze in de supermarkten vergeleken bij hier en heel veel lage kwaliteit voedsel. Brood in Nederland is ook hemels als je een paar weken in Noorwegen bent geweest met hun zoete kleffe 'boller' broodjes. Ik ken daar iemand en die zei dat dat zoete is, zodat ze er niets op hoeven te doen. Lazy bastards... Ze zijn daar echt super lui met hun eten en ik zie mezelf al als redelijk lui. Knakworstjes met die vieze broodjes zien ze als een volledige maaltijd... Ze hebben daar ook landelijk een soort traditie 'tacofredag' geloof ik, waar miljoenen mensen zich elke week religieus aan houden. Daarnaast ook veel diepvries pizza's en natuurlijk enorm veel zuipen om nog een beetje "sociaal" te kunnen zijn met elkaar. Niet best...We zijn in ieder geval niet zo erg als Noorwegen, wat daar geserveerd word...
Wat mij ook opviel is het gebrek aan verse vis in Noorwegen. Hoe kan dat voor het land waar bijna alle vis vandaan komt? Vangt iedereen het letterlijk zelf, of ben ik blind? Het enige wat wij konden vinden was een diepbevroren regenboogforel en "snelkookstampotpoeder". Nou, wij zaten te smullen, not!Viel me ook op toen ik er was. Ook weinig keuze in de supermarkten vergeleken bij hier en heel veel lage kwaliteit voedsel. Brood in Nederland is ook hemels als je een paar weken in Noorwegen bent geweest met hun zoete kleffe 'boller' broodjes. Ik ken daar iemand en die zei dat dat zoete is, zodat ze er niets op hoeven te doen. Lazy bastards... Ze zijn daar echt super lui met hun eten en ik zie mezelf al als redelijk lui. Knakworstjes met die vieze broodjes zien ze als een volledige maaltijd... Ze hebben daar ook landelijk een soort traditie 'tacofredag' geloof ik, waar miljoenen mensen zich elke week religieus aan houden. Daarnaast ook veel diepvries pizza's en natuurlijk enorm veel zuipen om nog een beetje "sociaal" te kunnen zijn met elkaar. Niet best...
Vind het verder wel een grappig volkje en aardige mensen als je eenmaal door het ijs heen weet te breken, maar die eetgewoonten zijn over het algemeen echt beroerd daar. En toch zijn ze ook heel actief vaak, waardoor ze er waarschijnlijk niet bijlopen als morbidly obese Amerikanen...
Overal heb je goede en slechte gerechten en of koks..Geen idee hoe het in België gaat, maar veel toeristen in Nederland die je achteraf vraagt wat ze van het eten vonden moeten vaak een beetje grinniken. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat ze eens vast rooster hebben met wat ze eten elke week..
Krijg je eens de kans om iemand te helpen, wordt deze kans weg op rigide wijze weggewerkt het moment dat deze betrapt kan worden op het maken van een fout.en het was wel een huis om jongeren die het wat moeilijker hadden te leren voor zichzelf te zorgen.
Monsanto Soja dus.Als je he kippefillet een half uur in de pan laat liggen weet je dat het een kauwgom word zonder smaak..
HAHAHAHA. Ben nu wel benieuwd naar dat artikel..Pinda's zijn de heilige graal der eiwitten, geen enkel ander plantaardig product dat zichzelf in Nederland naar Kaas weet te vernoemen.
26 FUCKING GRAM EIWITTEN OP 100 GRAM, PINDAKAAS! #PINDAKAASCRACK
Ik maakte maar een grapje.Ik heb toch ook nog inhoudelijk gereageerd verder? En suiker en vet zijn ook grote drugs in mijn ogen. Kun je ook wel echt verslaafd aan zijn. Ken ook genoeg mensen die afkicken van hun drugsverslaving en dan dus eetbuien krijgen om het daarmee te vervangen en zo met hun emoties om te gaan. Of al die rokers die nadat ze gestopt zijn flink aankomen omdat ze meer eten. Dus het heeft ook wel met elkaar te maken vind ik.
nou, over dat behang, ik zag een keer bij de Gamma....blablablabla😂Over twee jaar gaat het in dit forum over stuiterende televisies en behang kwaliteit ofso.
Ben benieuwd
Gamma, gast de Hornbach en Bauhaus zijn veel beter!!Poor @Albertospaghetti maakt topic over drugs en binnen no time gaat het over Noren, Belgen en Nederlanders die geen goed eten hebben 😂
nou, over dat behang, ik zag een keer bij de Gamma....blablablabla😂
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."