Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe drugs die je liever niet thuis hebt liggen

De drugs die je liever niet thuis hebt liggen

152 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nooit wat in huis.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
benzzzy zei:
Ik heb nooit wat in huis.
Klik om te vergroten...
Alleen in de neus?
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
Als je verslaafd raakt doordat het in huis ligt dan is er wel meer aan de hand.
Klik om te vergroten...
Hoezo?
Ik lees vaak zat dat mensen geen coke in huis hebben liggen omdat ze dat te riskie vinden voor zichzelf en dat snap ik wel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Best dom eigenlijk dat ik altijd wel wat wiet in huis houdt. In tijden dat ik mezelf opleg het niet te gebruiken is het in een moment van zwakte zo binnen handbereik. Aan de andere kant wil ik ook echt de discipline hebben om er nee tegen te zeggen ook al ligt het hier. En gooi ik liever ook geen spul weg...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gymschoen zei:
vreemde aanname..
Klik om te vergroten...
Valt wel mee toch, als jij uit je woonplek bent gezet omdat je een jointje op het dak rookte zou dat een vrij extreem gevolg zijn van eenzijdig handelen.

Op dat moment ga ik er vanuit dat er meer mee speelt dan 'slechts een jointje op het dak'.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
Stamppotje kan best lekker zijn hoor, hoef je geen eens perse een heel pakje boter en een halve kilogram zout voor te gebruiken. Nergens ter wereld gaan mensen zo vroeg het ouderlijk huis als in Nederland en moeten dus relatief jong leren om zelfstandig te koken. Nederland staat daarnaast ook bekend om een vrij belachelijke voedsel productie, export en import. De ingrediënten voor een fatsoenlijke kok zouden wel aanwezig moeten wezen zou je denken.

In Groningen had ik tijdens mijn studie een huisgenoot van zo'n 28 jaar en die had vrij letterlijk nog nooit gekookt. Die bestelde standaard zijn eten via thuisbezorgd en zodra hij zijn eten op had gooide hij zijn overgebleven rotzooi letterlijk over zijn schouder heen. Terwijl er 4 meter aan afwas stond te schimmelen op het aanrecht zocht hij voorzichtig het meest schone bordje uit om die af te spoelen om dit ritueel de volgende dag weer te herhalen.

Er is in Nederland een aanzienlijke groep mensen die zelfs op latere leeftijd nog nooit zelf gekookt hebben.

En ondanks dat ik op vlak van koken de gemiddelde Vlaming als relatief immatuur beschouw is het ook wel voorgekomen dat iemand een gemeen potje pekestoemp (/ 'stamppotje') voor mij klaar zette. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk kan een stampotje lekker zijn, het verbaast me alleen hoe weinig gevarieerd mensen in Nederland eten. Mijn vader staat echt lang per dag in de keuken (weekend natuurlijk) en mijn moeder is ook erg fan van lekker eten.

Als ik dan snapchats krijg van "oef mijn vader heeft eens een keer lekker gekookt:blush:" en dan zie ik een foto met een ongaar bord met eten zonder zout en peper, schik ik wel. Mensen kunnen in Nederland ook echt heel erg genieten van een wat saai restaurant. Geen idee hoe het in België gaat, maar veel toeristen in Nederland die je achteraf vraagt wat ze van het eten vonden moeten vaak een beetje grinniken. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat ze eens vast rooster hebben met wat ze eten elke week..

We zijn in ieder geval niet zo erg als Noorwegen, wat daar geserveerd word...

Wat je verder zegt helemaal mee eens, al is het natuurlijk ook interesse. Ik woon sindskort op mezelf en kook gevarieerd. Heb niet veel geleerd van mijn ouders maar vind het geweldig om lekker in de keuken te dansen met een muziekje! Kreeg mijn eerste sterren koksmes op mijn 7e haha. Was helemaal verliefd op koken toen.

Mensen zeggen hier ook veel te snel van zichzelf "ik kan niet koken". Wie kan er nou niet koken? Probeer het gewoon.

Nogal offtopic, vandaar even het volgende:
Wiet is het enige middel wat ik niet in huis kan hebben. Het moet op, wat dan ook. Uppers (eigenlijk alleen speed en ritalin, niet zo gevarieerd in uppers) heb ik ook best wel wat moeite mee, maar hier kan ik mij toch wel goed aan houden en omdat ik mijn dosissen zo laag hou zie ik het nog niet als een probleem. Ik gebruik maar heel zelden recreatief een upper, maar juist dat functionele is waarom ik toch steeds weer een koffie of een bommetje ritalin pak.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
Valt wel mee toch, als jij uit je woonplek bent gezet omdat je een jointje op het dak rookte zou dat een vrij extreem gevolg zijn van eenzijdig handelen.

Op dat moment ga ik er vanuit dat er meer mee speelt dan 'slechts een jointje op het dak'.
Klik om te vergroten...
ja, misschien het feit dat ik anderen daarin betrok ( die dat mss anders niet zouden doen? )
ik moest als enige weg ondanks dat er meerder op het dak met me aan het roken waren.
mijn weed.
' slechts een jointje op het dak '
sommige mensen denken heel anders over drugs.
en het was wel een huis om jongeren die het wat moeilijker hadden te leren voor zichzelf te zorgen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stonologie zei:
Tuurlijk kan een stampotje lekker zijn, het verbaast me alleen hoe weinig gevarieerd mensen in Nederland eten. Ik at vroeger geen dag van de week eten uit hetzelfde land. Mijn vader staat minstens 5 uur per dag in de keuken en mijn moeder is ook erg fan van lekker eten.

Als ik dan snapchats krijg van "oef mijn vader heeft lekker gekookt:blush:" en dan zie ik een foto met het meest saaie eten ooit, schik ik wel. Mensen kunnen in Nederland ook echt heel erg genieten van een slecht restaurant. Geen idee hoe het in België gaat, maar de meeste toeristen in Nederland die je achteraf vraagt wat ze van het eten vonden moeten een beetje grinniken. Sws zijn er mensen in Nederland die elke week hetzelfde eten... da fuck...

We zijn in ieder geval niet zo erg als Noorwegen, wat daar geserveerd word...
Klik om te vergroten...
Dat zijn aardig wat aannames.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Dat zijn aardig wat aannames.
Klik om te vergroten...
Ja heb hem wat aangepast, merkte het zelf ook haha. Ik hou gewoon zo van eten, het is dat ik niet dik kan worden. Verder moet iedereen lekker koken wat hij of zei wil natuurlijk, ik hoop alleen dat mensen vooral gezond blijven eten, zeker in combi met drugsgebruik!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan goed koken maar ik maak het zoals we dat gewend zijn.
Laatst heeft de vriend van mijn dochter (uit Irak) voor ons gekookt.
Hij ging kipfilet, Boontjes en krieltjes maken.
Toen hij het eten klaar had stonden we versteld.
Het zag er uit als een bijzonder gerecht.
Hij had gekeken wat we aan kruiden, groentes en sausjes in huis hadden.
Het smaakte super lekker!!!!.
Dus ipv alles apart te eten had hij er een heel gerecht van gemaakt. 😊👌
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stonologie zei:
We zijn in ieder geval niet zo erg als Noorwegen, wat daar geserveerd word...
Klik om te vergroten...
Viel me ook op toen ik er was. Ook weinig keuze in de supermarkten vergeleken bij hier en heel veel lage kwaliteit voedsel. Brood in Nederland is ook hemels als je een paar weken in Noorwegen bent geweest met hun zoete kleffe 'boller' broodjes. Ik ken daar iemand en die zei dat dat zoete is, zodat ze er niets op hoeven te doen. Lazy bastards... Ze zijn daar echt super lui met hun eten en ik zie mezelf al als redelijk lui. Knakworstjes met die vieze broodjes zien ze als een volledige maaltijd... Ze hebben daar ook landelijk een soort traditie 'tacofredag' geloof ik, waar miljoenen mensen zich elke week religieus aan houden. Daarnaast ook veel diepvries pizza's en natuurlijk enorm veel zuipen om nog een beetje "sociaal" te kunnen zijn met elkaar. Niet best...

Vind het verder wel een grappig volkje en aardige mensen als je eenmaal door het ijs heen weet te breken, maar die eetgewoonten zijn over het algemeen echt beroerd daar. En toch zijn ze ook heel actief vaak, waardoor ze er waarschijnlijk niet bijlopen als morbidly obese Amerikanen...
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Viel me ook op toen ik er was. Ook weinig keuze in de supermarkten vergeleken bij hier en heel veel lage kwaliteit voedsel. Brood in Nederland is ook hemels als je een paar weken in Noorwegen bent geweest met hun zoete kleffe 'boller' broodjes. Ik ken daar iemand en die zei dat dat zoete is, zodat ze er niets op hoeven te doen. Lazy bastards... Ze zijn daar echt super lui met hun eten en ik zie mezelf al als redelijk lui. Knakworstjes met die vieze broodjes zien ze als een volledige maaltijd... Ze hebben daar ook landelijk een soort traditie 'tacofredag' geloof ik, waar miljoenen mensen zich elke week religieus aan houden. Daarnaast ook veel diepvries pizza's en natuurlijk enorm veel zuipen om nog een beetje "sociaal" te kunnen zijn met elkaar. Niet best...

Vind het verder wel een grappig volkje en aardige mensen als je eenmaal door het ijs heen weet te breken, maar die eetgewoonten zijn over het algemeen echt beroerd daar. En toch zijn ze ook heel actief vaak, waardoor ze er waarschijnlijk niet bijlopen als morbidly obese Amerikanen...
Klik om te vergroten...
Wat mij ook opviel is het gebrek aan verse vis in Noorwegen. Hoe kan dat voor het land waar bijna alle vis vandaan komt? Vangt iedereen het letterlijk zelf, of ben ik blind? Het enige wat wij konden vinden was een diepbevroren regenboogforel en "snelkookstampotpoeder". Nou, wij zaten te smullen, not!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Precies ja, ze hebben er de beschikking over maar dat is bijna nergens terug te zien in hun eigen supermarkten. Van wat ik begrijp besparen Noren graag op hun eten en vinden ze het over het algemeen gewoon niet belangrijk. Gewoon een blik met gehaktballen in saus opentrekken en je zit ook vol. De supermarkten staan vol met dat soort spul.

Noren... :expressionless:



:tearsofjoy:
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stonologie zei:
Geen idee hoe het in België gaat, maar veel toeristen in Nederland die je achteraf vraagt wat ze van het eten vonden moeten vaak een beetje grinniken. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat ze eens vast rooster hebben met wat ze eten elke week..
Klik om te vergroten...
Overal heb je goede en slechte gerechten en of koks..
Als ik kook (ik kook , en men vrouw doet de vaat.) Probeer ik zo gevarieerd en lekker mogelijk te koken en te kruiden.
Bvb zeker 3x per week vis en 2 x per week vlees. Elke dag een andere groente en da ook elke week op een andere manier klaar gemaakt.
Ik vind vooral kruiding en goede gaartijd belangrijk.
Als je he kippefillet een half uur in de pan laat liggen weet je dat het een kauwgom word zonder smaak..

Qua restaurants in belgie varieert het wel eens , er komen ook als maar meer en meer "buitenlandse" keukens met traditionele gerechten van hun land.
Dat zal ik wrs niet zo lekker vinden..
Geef mij maar een typisch pitje stoofvlees met friet en mayo , of kalfswangetjes met krokketjes fzo :hearteyes:

Men baas is een Nederlander, en als we in nl op restaurant gaan , vind ik er ook rare dingen tussen staan op het menu.
Zeker iets met pindasaus fzo , niet helemaal men ding.
Aan de andere kant , als een vrouw kookt , is het altijd overheerlijk (ze is half nl/Indonesische) dat zijn dan wel super lekkere gerechten.

Edit*
Ik heb geen vaste rooster voor eten , wat ik wel heb is een rooster in men hoofd voor die week.
Bvb maandag is patstadag, dinsdag rijst , woensdag pattatjes, donderdag frietjes ... etc.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gymschoen zei:
en het was wel een huis om jongeren die het wat moeilijker hadden te leren voor zichzelf te zorgen.
Klik om te vergroten...
Krijg je eens de kans om iemand te helpen, wordt deze kans weg op rigide wijze weggewerkt het moment dat deze betrapt kan worden op het maken van een fout.

De logica van een repressief beleid.

Maar ik dwaal wederom af van dit kooktopic.
inner_search zei:
Als je he kippefillet een half uur in de pan laat liggen weet je dat het een kauwgom word zonder smaak..
Klik om te vergroten...
Monsanto Soja dus.

Pinda's zijn de heilige graal der eiwitten, geen enkel ander plantaardig product dat zichzelf in Nederland naar Kaas weet te vernoemen. :greenheart:

26 FUCKING GRAM EIWITTEN OP 100 GRAM, PINDAKAAS! #PINDAKAASCRACK
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
Pinda's zijn de heilige graal der eiwitten, geen enkel ander plantaardig product dat zichzelf in Nederland naar Kaas weet te vernoemen. :greenheart:

26 FUCKING GRAM EIWITTEN OP 100 GRAM, PINDAKAAS! #PINDAKAASCRACK
Klik om te vergroten...
HAHAHAHA. Ben nu wel benieuwd naar dat artikel..
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Perenijsje zei:
Ik heb toch ook nog inhoudelijk gereageerd verder? En suiker en vet zijn ook grote drugs in mijn ogen. Kun je ook wel echt verslaafd aan zijn. Ken ook genoeg mensen die afkicken van hun drugsverslaving en dan dus eetbuien krijgen om het daarmee te vervangen en zo met hun emoties om te gaan. Of al die rokers die nadat ze gestopt zijn flink aankomen omdat ze meer eten. Dus het heeft ook wel met elkaar te maken vind ik.
Klik om te vergroten...
Ik maakte maar een grapje.
Laat mensen het lekker hebben over wat ze willen. Ik zag net alweer dat het over vervelende noren en hun gevarieerd voedseltekort ging. Hoe we daarop zijn gekomen, ik heb geen idee. Over twee jaar gaat het in dit forum over stuiterende televisies en behang kwaliteit ofso.
Ben benieuwd
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Poor @Albertospaghetti maakt topic over drugs en binnen no time gaat het over Noren, Belgen en Nederlanders die geen goed eten hebben 😂


Albertospaghetti zei:
Over twee jaar gaat het in dit forum over stuiterende televisies en behang kwaliteit ofso.
Ben benieuwd
Klik om te vergroten...
nou, over dat behang, ik zag een keer bij de Gamma....blablablabla😂
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeelanddude zei:
Poor @Albertospaghetti maakt topic over drugs en binnen no time gaat het over Noren, Belgen en Nederlanders die geen goed eten hebben 😂


nou, over dat behang, ik zag een keer bij de Gamma....blablablabla😂
Klik om te vergroten...
Gamma, gast de Hornbach en Bauhaus zijn veel beter!!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Speed moet ik niet in huis hebben 😅
Ben nu 10 mnd clean, maar als het in me huis zou liggen ben ik bang dat het op gaat.
Dan is mijn zware missie verkloot

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."