Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDomme drugsdaden delen

Domme drugsdaden delen

246 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
Heftig joh, vooral omdat je er gewoon niks aan kon doen.
Ik ben ook totaal niet van het vechten, vind het een zwakte omdat je iets niet met woorden af kan.
Maar op zon moment zelf door de adrenaline vecht ik wel terug.
De grootste schrik komt bij mij altijd achteraf.
Dus jij moest onder de kots terug met de trein na huis 🙈
Klik om te vergroten...

Jij bent best wel een awesome persoon wist je dat?
Maar ja, heb me enigszins kunnen verschonen in verschillende badkamers, heb me kunnen opfrissen op het centraal station, en heb me uiteindelijk, met veel moeite want moest een hoeren eind lopen naar huis uiteindelijk thuis kunnen komen. Uiteindelijk zie ik de humor er wel van in. Als de situatie omgedraaid zou zijn had ik me helemaal kapot gelachen als het iemand anders was gebeurd.
Maar het is gewoon een hilarische situatie. Er hebben mensen gelachen, mijn beste vrienden hebben gelachen, want het is gewoon een hilarische situatie. Ik zie er de humor er wel van in. Ook al was het op het moment echt FUCKING KUT.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#2
In het verleden wel eens richting een gram aan xtc pillen gebruikt, de normale weekendjes bleef het tot maximaal een halve gram.
En dan van alles een beetje erbij. Beetje ket, puntje pep, coke, 2cb'tje na en ondertussen stevig door blowen en drinken.
Grappige was dan wel dat ik altijd de minst brakke was de volgende dag. Van alles een beetje en het balanceert mekaar uit. Althans, dat dacht ik toen, als ik toen uberhaupt dacht.

Zo lang geleden is het nog niet eens maar ik ervaar nu wat ik mezelf heb aangedaan in die periode en... zoveel lijkt het me niet te boeien. Echt depressief ben ik de laatste tijd ook niet meer. Al mijn emoties zijn gewoon afgevlakt tot op het punt dat ik niet echt meer voel.
Het is een stuk rustiger nu in mijn leven en ik ben weer redelijk in staat mij rationeel te gedragen, maar toch mis ik soms die zware momenten, die emotionele periodieke openbaring van waar je in vredesnaam mee bezig bent, de halve paniekaanvallen waar ik chronisch mee rond liep.
Soms was dat prettiger dan dit.
Ik kan geen motivatie opbrengen om de meest simpele taken uit te voeren, ik loop eigenlijk nergens meer echt warm voor.
Toch zet ik door, in de hoop dat die gevoelens terug gaan keren.
Dat beetje hoop en een gigantische onverschilligheid houden mij op de been.
Verheugen op de kleine dingen, dat bakje koffie op werk en een lekker sjekkie in de pauze... helaas zijn ook deze dingen gewoon uitkijken naar een verandering in gemoedstoestand door bewustzijns beïnvloedende middelen, hoe mild dan ook.
Die doen nog iets voor mij.

I just want to feel again..
Ik ben nog nooit verliefd geweest. Ik voel me natuurlijk wel is aangetrokken tot een ander, maar vlinders in je buik, dat rooskleurige gevoel die mensen omschrijven.. het is mij onbekend.
Omdat ik te druk was met mijn eigen gevoelens creëren, mijn eigen wereldje; fake as can be, maar waar ik wel iets van een geluk kon vinden. Die kortzichtige aanpak van mijn gevoelens kunstmatig tot stand laten komen met behulp van chemicaliën.

Ik hoop dat ik kan voelen, zelf kan voelen wat ik voel, niet voelen wat ik wil voelen door misbruik van middelen die mij ooit de magie gaven waar ik altijd naar verlangde, en nu net genoeg effect hebben dat ik in ieder geval 'iets' voel en de dag

Ik stop hier voor ik te.diep graaf. Dat is.onverstandig en overbodig. Ik ratel in een.uit leegte ontstaan vals gevoel van gevoel.
Dankjewel Hienkert, Dikke en Tinus.
"Wanneer je niks meer voelt en niet meer zeker weet wie bent en wie je ooit was, wil dat niet zeggen dat wij dat ook ervaren."
Daar waar ik onverwachts ruggen kreeg toegekeerd van mensen die ik anders had.ingeschat, mensen waar ik dacht op te kunnen vertrouwen, lieten jullie mij de andere kant zien. Het geduld dat jullie met mij hebben (gehad) en het niveau van betrokkenheid en belangstelling dat jullie hadden bij mijn situatie.. waarschijnlijk zullen jullie dit nooit lezen maar oneindig love naar jullie. Als het niet voor jullie was denk ik dat ik het hier al jaren terug voor gezien had gehouden.

Voor die mensen die mij in de steek hebben gelaten voel ik geen haat.
Maar jullie.. jullie die mij doelbewust verder naar beneden hebben getrapt toen ik op de bodem van de put zat, ik wens jullie een nare toekomst. Ik hoop dat als ik mijn leegte zonder drugs kan gaan vullen, jullie zelf mogen ervaren hoe dit is.
Als dit je bekend in de oren klinkt, check dan mijn vorige posts maar even. Als jij in een van bovenstaande categorien valt dan kan je makkelijk herleiden wie ik ben.
En J, deze is voor jou; je mag mij uitmaken voor wat je wil, maar leugens en roddels verspreiden over mij hou ik niet fan.
Dit heeft mij bijna mijn nieuwe baan gekost.
Gelukkig heb ik ook een breed netwerk van kennissen, maar dat heb je volgens mij al wel.gemerkt. En dat zal mogelijk in de toekomst nog wel aanhouden.

Het is makkelijk om mensen te laten geloven wat jij wil dat ze geloven. Jij had het voordeel dat ik drugs verslaafd was, en 'zo'n junkie is niet te vertrouwen'.

Onvoorbereid was ik niet, die kleine subtiele leugens, de leugens waarmee je overtuiging zonder feiten kon behalen met het juiste niveau van taalbeheersing leken je wel slim ja. Maar ik had altijd een alibi en keer na keer schoot je jezelf weer in je voet. Die eerste gevallen steen van jouw djenga toren is hieraan te verwijten. Die eerste steen is symbolisch voor je betrouwbaarheid, of moet.ik zeggen afwezigheid daarvan.

Maar mensen in jouw omgeving zijn niet achterlijk. Die kennen mij langer dan de poppenkast die jij hun voorlegde. De gevolgen van jouw trieste wanhopige poging mij verder naar de klote te werken presenteerde zich als obstakels die ik moest omzeilen.
En nu zie ik jou strijden met dezelfde obstakels.
'Wat gij niet wil dat u geschied, doe dat dan ook een ander niet' zei mijn vader altijd.
Die normen en waarden zijn een van de weinige dingen die ik als een dogma naleef.

Gelukkig ging die regel hier niet echt op.
Waar schijn en bedrog jou aanpak waren, heb ik mij beperkt tot de eindheffing van Ik probeer het leuk onder woorden te brengen maar een plezierige situatie is het niet.
Ik haal hier geen plezier uit, maar wel een soort gerechtigheid. Toen ik eenmaal wist waar.jij je zoal stiekem mee bezig houd is mijn laatste restantje empatisch vermogen omgeslagen in een opluchting, een gevoel van goedkeuring jou eens in mijn schoenen te laten staan. Dat je nood gedwongen niet in staat bent die schoenen uit te trekken maar, integendeel, heel gauw leert rennen is niet de rechtvaardigheid waar wij beiden in geloven.
Denk heel goed na over je volgende zet. Jij hebt van je leven een djenga toren gemaakt, vroeg of laat stort deze toch wel in, mijn hulp heb je.hier niet.bij nodig. Jij hebt dat spelletje zelf opgezet, ik heb aan een steen getrokken. We hebben volgens jouw regels gespeeld.
All is not lost.
All is not lost.
But everything comes at a cost.
I've paid the price, you; you don't even know how much you owe yet.

Oja, en houd je niet te lang bezig met het oprapen van je jenga blokjes. Zon toren stort.sneller in dan je denkt.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Jij bent best wel een persoon wist je dat?
Klik om te vergroten...

Ooooh thanks, nu ga ik blozen 🙈😄
Achteraf zijn zulke dingem echt hilarisch!!.
Dat zijn de verhalen die je op elk feest of verjaardag weer te horen krijgt, geniaal!!!.
Ik heb ook vaak van die akward situaties 🤣
Na avond stappen onderweg naar huis heeel nodig moeten plassen.
Ff achter wat struiken in de berm dan maar...
Maar ik verlies me evenwicht en val na voren.
Maar dat waren doornstruiken en ik deed mijn handen naar voren om mijn val te breken.
Hele klauwe vol doorns, ⚡🔥au 😄
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Ik heb ooit een keer toen ik een XTC pil had gebruikt tijdens een festival (en ik ga vrijwel nooit naar festivals) mijn hele gezicht ondergekotst inclusief mensen achter mij toen ik naar de WC wilde gaan.

Ik had in de trein voor het festival de pil genomen. Ongetest, maar blijkbaar 180 milligram. Ik heb veel ervaring MDMA en dit zou voor mij zeker niet de eerste keer zijn. Maar blijkbaar zat er iets in mijn maag wat het er niet helemaal mee eens was. Ik had geen rare dingen gegeten maar er zat iets mijn mijn maag dat zei "dit moet eruit". Ik voelde me misselijk. Eenmaal op het festival begon de pil langzaamaan in te slaan. Ik zat in die klamme handjes, wazig gevoel en opborrelende eurofie fase. Ik moest naar de WC dus ik denk snel even een plasje doen voor hij inslaat. Maar er stond zo'n grote rij dat ik een beetje in paniek raakte. Mijn darmen begonnen opeens heel raar te doen en ik voelde me zo misselijk en ziek dat ik het gevoel had te moeten overgeven. Maar het festival was ZO druk ik kon nergens heen. En de rij was zo lang ik kon niet zo lang wachten.

Uiteindelijk uit blinde paniek mijn handen voor mijn gezicht gehouden en toen kwam de straal... Één grote straal kots volledig in mijn gezicht over mijn hele kleren en ook inclusief de mensen achter en naast mij. Het was alsof ik in in een film zat. Het stonk verschrikkelijk. Ik ben uiteindelijk naar buiten gestrompeld met mijn staart tussen mijn benen.
Klik om te vergroten...

Omgg.... sorry ik bedoel dit echt niet lullig, maar ik moest echt ff hardop lachen toen ik dit las... heb nogal een beeldvormende gedachtegang...😂😂😂

Maar lijkt me idd wel zwaar fcked om mee te maken, tering😳
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Ja zeker, ze waren laaiend. Ze begonnen hun mouwen op te stropen maar toen wist ik al hoe laat het was. Ben als een haas naar buiten gerend.

I'm a lover not a fighter. Ik ben praktisch waardeloos in een gevecht. Ik ben ook veel te emotioneel voor een gevecht. Als er ooit ingebroken wordt bij mij ik zou zeggen "mijn pinpas licht op mijn nachtkastje pincode is 1234 geld licht onder mijn nachtkastje veel plezier", en ik neem de benen.
Klik om te vergroten...

En dit is dan juist de reactie, die ik echt niet (meer) kan.
Vroegah, toen ik op de lagere school zat, ben ik gigantisch gepest.
En dit ging door, op de middelbare school.
Daarvan loop je schade op.
En toen kwam er een moment, dat ik het zat was.
Ik ging op twee verschillende vechtsporten.
Na dit intensief ongeveer 1 1/2 jaar gedaan had, had ik een enorme zelfverzekerdheid opgebouwd, en...de beuk ging er letterlijk en figuurlijk in.
En eenmaal als legionnair heb ik er nog veel meer van bijgeleerd.
Maar, me ook leren beheersen.
En dit laatste is nog belangrijker, dan de sporten op zich...
Maar als er iemand aan mijn spullen, of mijn lijf wil komen, dan wordt het anders.
Ook al ben ik wat strammer en wat minder soepel, de kans is erg groot dat de aanrander in kwestie spijt krijgt van zijn voornemen. Jazeker.

De visie van " ik loop lever weg" is eigenlijk de beste....
B
BoxofLoveLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dom of teleurstellende drugs?
Gisteren een zegeltje op, niet getest. Het was verkocht als 210mg lsd. Ik weet niet wat het was, maar het was geen lsd.
De visuals bleven bij heldere Uv kleuren en lichte vervormingen. Qua gevoel was alles heel vlak, eerder geen emoties. Wat heel raar voor mij is, omdat ik juist heel gevoelig ben. Stijve kaken, en niet klapperen. Hoofd ook nog helder en wakker. Kon verder ook eten. Het duurde ongeveer 6/7 uur voordat het uitgewerkt was. Oh ja en nu fris wakker alsof ik niet op had.
Wie weet wat dit was? :(
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk, dat niemand kan zeggen Wat dit voor een stof geweest is...
Daarvoor is een test nodig.
Is 220 ug niet erg hoog qua dosering?
Als deze dosering al klopt, want ik vind de werking ervan vrij matig....voor dat wat ik er al van weet. En ik ben in deze middelen niet erg goed thuis.
Ik lees hier op DF toch qua dosering en effect andere tripreports.
Ik ben zelf nu ook benieuwd naar reacties van andere leden hierover...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
BoxofLove zei:
Dom of teleurstellende drugs?
Gisteren een zegeltje op, niet getest. Het was verkocht als 210mg lsd. Ik weet niet wat het was, maar het was geen lsd.
De visuals bleven bij heldere Uv kleuren en lichte vervormingen. Qua gevoel was alles heel vlak, eerder geen emoties. Wat heel raar voor mij is, omdat ik juist heel gevoelig ben. Stijve kaken, en niet klapperen. Hoofd ook nog helder en wakker. Kon verder ook eten. Het duurde ongeveer 6/7 uur voordat het uitgewerkt was. Oh ja en nu fris wakker alsof ik niet op had.
Wie weet wat dit was? :(
Klik om te vergroten...
Niemand weet wat dit was en speculeren is ook niet toegestaan. Enige manier om erachter te komen wat je tot je neemt is door te testen.
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#9
1- de begin dagen soms tot 8 sterke xtc pillen nemen
2- bijna een gram speed in een berg opgemaakt
3-drinken combineren met keta en 2 cb dacht dat ik dood ging
4- oxycodon met veel clonazolam en alcohol werd smorgens wakker zonder dat ik wist hoe en wat
5- heroine met crack spuiten samen met iemand die hepatitis a en c had en zo vaag geworden dat ik niet meer
Wist of ik wel de schone naald had gebruikt ps ik heb er niks aan overgehouden en neem deze middelen niet meer
B
BoxofLoveLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Ik denk, dat niemand kan zeggen Wat dit voor een stof geweest is...
Daarvoor is een test nodig.
Is 220 ug niet erg hoog qua dosering?
Als deze dosering al klopt, want ik vind de werking ervan vrij matig....voor dat wat ik er al van weet. En ik ben in deze middelen niet erg goed thuis.
Ik lees hier op DF toch qua dosering en effect andere tripreports.
Ik ben zelf nu ook benieuwd naar reacties van andere leden hierover...
Klik om te vergroten...

Precies daarom. Het was zo vlak, matig dat het of erg laag was of wat anders. Daarom ben ik ook benieuwd wat de ervaren kenners erover zeggen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
BoxofLove zei:
Precies daarom. Het was zo vlak, matig dat het of erg laag was of wat anders. Daarom ben ik ook benieuwd wat de ervaren kenners erover zeggen.
Klik om te vergroten...
Niemand kan raden wat jij hebt genomen. Speculeren is volgens de forumregels verboden, om onjuiste en voorbarige conclusies te voorkomen.

Stel dat iemand bijvoorbeeld zegt hè dit was fentanyl en jij besluit in alle paniek een shot narcan te nemen.

Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld.

Het enige wat je kan doen is het laten testen. 210ug lijkt me sowieso aan de hoge kant. De meeste zegels zijn tussen de 80-120ug dacht ik.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#12
Op Pussylounge at the Park in Breda een keer goed de fout in gegaan.

Normaal neem ik een paar pillen mee, maar het probleem is dan dat ik door blijf snoepen. Dus ik dacht verstandig te zijn en maar 1 pil mee te nemen.

Ging helemaal prima en kwam bij een groep uit den Haag terecht. Was hartstikke gezellig.
Ik merkte wel dat een aantal van hun ook niet volledig nuchter waren. Dus ik was zo vrij om te vragen of ze iets voor me hadden. Ik kreeg een pilletje en zonder na te denken of te kijken gooi ik die achterover.
Ik ben 5uur compleet van de kaart geweest en kwam pas aan het eind van het feest m'n maat weer tegen met wie ik daar was.
Ik ben echt een heel stuk kwijt van die avond. De kater naderhand was niet erger dan anders.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
jaren '90.. met één of andere vage speedpil en een half kratje bier in de kraag over de reling van de Willemsbrug lopen, balanceren..
maat kon me nog net op tijd pakken en de goeie kant op trekken.. dus ik niet de Maas in.

zelfde tocht loop ik over een muurtje en verlies m'n evenwicht .. volgende wat ik herinner hang ik aan één arm aan een trapleuning met m'n knieën een paar centimeter boven de treden.

daarna nog een bakstenen door het glas van een bushokje gegooid..
en over vrachtwagens geklommen..

baldadig puber parcours.. aan de speed en alcohol.. niet trots op.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Mwah dat kun je gerust stellen hoor. Toen ik nog studeerde werd er gretig in gehandeld in de UB.
Klik om te vergroten...

Ik heb nog een sappige anekdote daar aan toe te voegen. Ik zag eens bij een feest in een kraakpand een groepje geneeskundestudenten waarvan er 1 waarschijnlijk een ADHD diagnose had, want hij deelde methylfenidaat uit aan z'n matties 😄
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
ATGC zei:
Ik heb nog een sappige anekdote daar aan toe te voegen. Ik zag eens bij een feest in een kraakpand een groepje geneeskundestudenten waarvan er 1 waarschijnlijk een ADHD diagnose had, want hij deelde methylfenidaat uit aan z'n matties 😄
Klik om te vergroten...
Vast allemaal op recept :wink:

Ik ken ook een aantal geneeskundestudenten en ondetussen artsen. Die feesten als de beste.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn eerste keer XTC hadden we voorzichtig gedoseerd, omdat ik ook heel zenuwachtig was. Ik voelde er wel iets van, maar niet het volledige effect. De keer erop waren op een feest, en ik was echt van plan deze keer het wél te voelen.

Maar ongeveer 1,5 uur na het eerste bommetje (100mg) voelde ik nog niets. Ik nam er nog één, want het werkte duidelijk niet. En die werkte ook niet, terwijl iedereen om mee heen hartstikke lekker ging, dus ik deed het enige logische: ik nam er nog één, en geloof dat ik later ook nog eentje deelde met iemand. Het duurde een eeuwigheid, maar ineens klapte het ALLEMAAL in. Heerlijk effect, maar natuurlijk veel te veel voor iemand van +- 60kg. Het voelde echter zooo goed, dat ik nog wel even wilde doorgaan, en ik heb volgens mij nog 1 of 2 bommetjes genomen daarna. Lekkere avond gehad, mooi gehallucineerd, wel wat oververhit gevoeld en totaal van de kaart. Achteraf superdom, maar ik vond het toen nog een geslaagd feestje ook, op dat moment...

Ik moest drie dagen na het feestje echter op een lange en belangrijke vlucht voor werk. De avond na het feestje waren mijn pupillen nog steeds groot en was ik nog steeds zweterig. Die nacht voelde ik me nog wel iets beroerd maar ben de ochtend daarop toch gaan werken... en in de middag ziek naar huis gegaan. Kotsen, bizar misselijk, zweterig, black-outs en bijna tegen de vlakte gaan. Ik kon niets binnen houden, alleen maar rillen, was heel warrig en nog steeds veel te warm. Elke beweging was te veel en ik was gewoon echt belachelijk ziek, kon mijn hoofd ook amper erbij houden. Een vriend twijfelde of ik niet naar de SEH moest, maar ik wilde niet. Hij heeft overlegd met de huisarts en wel wat medicijnen nog opgehaald daar, en is bij me gebleven, volgens mij zelfs nog snachts, maar dat weet ik niet zeker meer - ik was echt helemaal van de wereld. De volgende ochtend was het al beter, en ik heb mijn vlucht die middag zonder al te grote problemen gehaald.

Maar wel geleerd, dat was dom en als ik terug kijk gewoon gevaarlijk. Ik heb toen ook geleerd dat bij mij het (achteraf wellicht door mijn toen nog onbehandelde trage schildklier) gewoon veel langer duurde voor het insloeg, en daar bij andere rolls rekening mee gehouden en een normalere dosis genomen. Dat waren óók leuke avonden, maar met een stuk betere afloop de dagen erna :wink:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
- Teveel 4MMC
- Teveel 4MMC
- Teveel 4MMC


Haha 😅...
Nee, zonder dollen....Ik denk dat ik mijn dommigheden kan benoemen als : de gewoonlijke dommigheden....Algemeen..

- Te lange binge sessies
- Te veel genomen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
- Teveel 4MMC
- Teveel 4MMC
- Teveel 4MMC


Haha 😅...
Nee, zonder dollen....Ik denk dat ik mijn dommigheden kan benoemen als : de gewoonlijke dommigheden....Algemeen..

- Te lange binge sessies
- Te veel genomen
Klik om te vergroten...
Wat deed je zoal tijdens die sessies?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Feesten....Ik kan niet uitleggen welke vrienden ik had die moment, sommige zijn nog vrienden....

Dat ging van marginaliteiten zoals verkleedpartijen, tot uren rijmen en dichten, naar gewoon het beste type humor : droog
😄

Of zoals elders beschreven staat....Urenlange vrijpartijen...😅

Maar het meest memorabele moment?
Met 4 mensen geblinddoekt in een donkere kamer kussengevecht houden 😂😂
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Legio Patria Nostra zei:
Ik denk, dat niemand kan zeggen Wat dit voor een stof geweest is...
Daarvoor is een test nodig.
Is 220 ug niet erg hoog qua dosering?
Als deze dosering al klopt, want ik vind de werking ervan vrij matig....voor dat wat ik er al van weet. En ik ben in deze middelen niet erg goed thuis.
Ik lees hier op DF toch qua dosering en effect andere tripreports.
Ik ben zelf nu ook benieuwd naar reacties van andere leden hierover...
Klik om te vergroten...
Als een zegel verkocht word als 220ug, is het vaak niet eens 100ug. Boven de 100ug is erg zeldzaam en alleen echt goede dealers hebben zulke tabs. Erg gevaarlijk als mensen denken dat ze 450ug wel aankunnen, en dan 4,5 1P-LSD tabs nemen. Dan gaat het gruwelijk fout zoals bij een vriend van mij..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."