#1
Waarschijnlijk gewoon een naïeveling. Met een allergie voor advies.Volgens mij niet…
Waarschijnlijk gewoon een naïeveling. Met een allergie voor advies.Volgens mij niet…
Het zijn ook heel veel vragen.Ik bedoel het niet gemeen hoor! Ik heb alles gelezen, maar wist gewoon niet hoe ik er op moest reageren. Daarom ook alleen antwoord gegeven op de vragen.
@Mrloverdj excuses als het gemeen overgekomen is!
Ik ga dit doemscenario vermijden door 1x te gebruiken en -wat er ook gebeurt- niet meer dan die ene keer
Je hebt ook helenaal gelijk hoor, ik weet hoe naïef het klinkt om te zeggen 'de hele wereld raakt verslaafd, maar ik ben een uitzondering '.
Toch blijf ik volhouden dat ik echt geloof dat ik die uitzondering ben. Ik zie het namelijk als een uitdaging om hero 1x te gebruiken zonder verslaafd te raken
Het ka idd een gevaar zijn, maar daarom voelt het ook als een overwinning!
Ik heb niet het idee dat @Avoicc een troll is. Volgens mij is er sprake van iemand die duidelijk wat traumatische ervaringen uit het verleden probeert te verdoven met diverse soorten drugs. Ons forum is er voor elke drugsgebruiker en dus ook voor mensen die er minder verstandig mee omgaan.Mensen, dit is toch duidelijk een troll.
Niets aan toe te voegen helemaal waar.Ik had er denk ik overheen gelezen omdat ik het niet echt kende, maar aan het eind van het typen van m’n reactie drong tot me door dat je een antisociale persoonlijkheidsstoornis hebt. Wederom, ik ben er niet echt inhoudelijk mee bekend maar kwam dit tegen als eerste zoekresultaat:
Bekijk bijlage 24935
Waar haal jij het idee dan vandaan dat je wel groter zal zijn dan een potentiële drugsverslaving? Ik denk namelijk dat dat idee eerder een product is van je APS dan van logisch beredeneren…
Ik hoop niet dat ik als een complete lul overkom, maar dit is echt wel een van de slechtste ideeën die ik hier op het forum voorbij heb zien komen… Sorry maar als ik kijk naar het rijtje hierboven en dat koppel met middelengebruik waar de kans op verslaving cht sterk aanwezig is… Ik denk dat je jezelf ongelofelijk overschat man.
Omdat het misschien handig kan zijn voor iemand anders (en het anders zonde vind van m’n tijd hahaha) gooi ik hieronder mijn originele reactie. Maar je moet weten, dat deze absoluuuut niet bedoelt was voor mensen met een APS. Jij moet gewoon uit zelfbescherming ver wegblijven van harddrugs om je verveling wat draaglijker te maken. Ik hoop dat je het niet opvat als aanval, maar de zorgen van mij en de rest wel begrijpt. Ik wilde je in eerste instantie (toen ik niet doorhad dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt) bijstaan, er wordt naar mijn mening soms te snel een oordeel getrokken over een ietwat gewaagde vraagsteller. Iedereen weet dat drugs tegen verveling flink wat risico’s met zich meebrengt en dan nog moet het benadrukt worden! Maar wanneer het risico duidelijk en benadrukt is, lijkt het mij nuttiger als je gewoon de opvattingen krijgt waar je om vroeg… Maar ik vind het moeilijk om het forumleden kwalijk te nemen. Je moet weten dat hier veel mensen zitten die ervaring hebben met een verslaving en hoe je erin sluipt. Mensen geven aan dat dit soort gebruik hen nou precies richting een verschrikkelijke afhankelijkheid heeft gestuurd. Iedereen heeft het beste met je voor, know that! 😉
Spoiler: originele commentJe bent echt lang niet de enige die drugs gebruiken uit verveling, ik doe het zelf ook uit een (naar mijn idee gezonde) mix van interesse, en verveling. Als je jezelf goed kent, zoals ik denk dat ik mezelf aardig ken, dan denk ik niet dat dit per definitie een valkuil is. Alleen feit is, ik kan jouw zelfkennis en verslavingsgevoeligheis niet beoordelen vanaf m’n schermpje. Daarom laat ik het aan jou maar bekijk jezelf even kritisch, dat kan nooit kwaad 😋.
Zelf vind ik het heel belangrijk dat ik alleen drugs gebruik als ik me verveel en er zin in heb, ik moet me niet gaan vervelen om drugs te gebruiken. Dit houdt wederom in: ken jezelf goed, én de trucjes die drugs kunnen uithalen om je in een verslaving te lokken. Neem echt de tijd om de werking van een drug goed te onderzoeken, weet wat je naar binnen werkt en wat het binnen met je doet (voor zover bekend). Als je dit door desinteresse in zulke informatie (wat heel goed kan, niet iedereen is geïnteresseerd in de wetenschap erachter) niet doet, of als je de informatie niet begrijpt (wederom, zou ik goed snappen!), dan zou ik zelf 4 keer nadenken voor ik drugs zou gebruiken als invulling van verveling… Door onwetendheid ga je geheid inschattingsfouten maken, en die wil je vooral met iets gevoeligs en ingrijpends als drugsverslaving écht voorkomen man. Als je zelf al heroïne en coke voorstelt puur om te gebruiken als je je verveelt, betwijfel ik of je genoeg weet over de risico’s (maar again: oordeel hier zelf pas over nadat je kritisch hebt gekeken naar jezelf en je situatie). Ik zou iets minder leuks zoeken, prima om de verveling wat te sussen maar de effecten van heroïne lijken me echt overkill… Zoals je voor een blauwe plek geen morfine zou slikken, moet je voor simpele verveling ook niet zo’n intense drug met een hoge verslavingspotentie gaan doen. Onnodig risico.
Ik ben zelf niet echt onder de indruk van wat ik over de coke high heb gehoord van anderen, maar dat i.c.m. de korte werkingsduur en hoge prijs maakt het niet echt aantrekkelijk in mijn ogen. Ik zou het vast ‘wel leuk’ vinden, maar waarschijnlijk niet waard (al helemaal geen verslaving waardig 🥲).
Beter geen drugs en alles lekker natural natuurlijk, maar ik wijd ook verveling toe aan (eigenlijk voornamelijk de frequentie van) mijn drugsgebruik. Verveling is lang niet de grootste drijfveer voor mijn gebruik, als dit bij jou wel het geval is: hou het op een wietje ofzo want dat is echt een recept voor afhankelijkheid… Wiet is ook niet fijn om verslaafd aan te zijn, maar echt een ander kaliber dan heroïne! Onderschat het niet en doe niets uit opwelling, dat is vaak geen goed idee.
Je eet slechter.word passieve en depressiever. Je organen worden aangetast. Soms zeggen foto's meer dan woordenTotaal niet als wiet.
Je word warm in je lichaam comfortabel warm alled voelt goed.
Het weer is goed het zonnetje schijnt alles gaat perfect gevoel.
Geen zorg aan je gedachten.
Je krijgt er best wel een beetje energie van en kan zeer sociaal worden.
Makkelijker de energie vrijkrijgy. Om dingen te doen
Dit lijkt me geen verstandig uitgangspunt. Ik zou voorzichtig doen.Ik wil nieuwe drugs gebruiken om de verveling tegen te gaan, ik heb truffels (baaaadtrip), xtc, wiet/hasj gebruikt.
Drugs uit verveling is vragen om problemen… Be careful
Een part time baan ja, hoezo?
Die dissociative ga ik even opzoeken, bedankt coor de tip!Doe iets met dissociative? Zoals voorgesteld ga trippen. Zoveel mogelijkheden om je zelf tr gaan prikkelen en stimuleren zonder extra onnodige risico’s op te lopen.
Uberhaupt met welke vorm persoonlijkheidsstoornis ben je al sneller vatbaarder tegenover de verleiding van alles gaan op te vullen met drugs. Probeer eens eerst met een psycholoog hierover te praten, onderzoek eerst wat de mogelijkheden zijn met alternatieven?
Omdat Anti sociale persoonlijkheid stoornis in combinatie met psychopatie, en dan nog eens cocaïne gaan gebruiken de cocaïne alleen maar een negatieve invloed gaat worden, zeker als je empatisch wilt ontwikkelen, als je hier cocaïne mee wilt gaan gebruiken ga je juist je empatisch perspectief negatiever gaat beladen, omdat bij (meer dan normaal) gebruik zal omzetten naar egoïsme, remmingen op cognitieve ontwikkeling, en cocaïne in combinatie met psychopathie is vragen om problemen mentaal.Bedankt voor de info! Een vraagje, hoezo geen cocaïne?
En bestaan er middelen die mijn empathie juist ten goede komen?
Wat een goede vergelijking.Ken je dat moment dat je vroeger als kind probeerde twee magneten van lego met dezelfde polen tegen elkaar aan te duwen, maar ze stootten elkaar steeds af? En wat je ook probeerde, je kreeg ze maar niet aan elkaar?
Een beetje zoals jij en goedbedoelde adviezen.
Pff, een drugsverslaving die gaat vervelen... ik krijg kippenvel van dat idee!dan blijft er idd genoeg tijd over om je te vervelen..
drugs is een prima middel tegen verveling.. totdat de verslaving gaat vervelen..
sommige mensen noemen drugs hun hobby.. krijgen er dan ook minder weerstand op..
je kan je leven er op instellen..
op termijn blijkt de hobby niet zo gezond..
kijk maar wat je doet..
succes!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."