Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerveling: coke, hero of iets anders?

Verveling: coke, hero of iets anders?

198 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Mensen zijn niet boos, ze zien alle tekenen van iemand waarbij zijn gebruik op deze manier waarschijnlijk uit de hand gaat lopen en waarschuwen daarvoor.

Eerder verbaasd waarschijnlijk, dat je het zelf niet ziet. Je staat er heel erg naïef in als ik eerlijk ben.
Klik om te vergroten...
Ik weet dat het erg naïef klinkt, maar ik ben echt niet (mentaal) verslavingsgevoelig. Ik denk dan oprecht ook niet dat ik verslaafd kan raken & als ik wel verslaafd ben, met mijn zelfdiscipline (die ik onder het regime van mijn stiefvader gedwongen moest opbouwen in mijn jeugd) wel van de verslaving afkom.

Alleen de lichamelijke afhankelijkheid houdt mij tegen, mijn lichaam is namelijk precies hetzelfde (qua werking etc.) als andere mensen en dan ben ik dus ook lichamelijk verslavingsgevoelig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Avoicc zei:
Ik weet dat het erg naïef klinkt, maar ik ben echt niet (mentaal) verslavingsgevoelig. Ik denk dan oprecht ook niet dat ik verslaafd kan raken & als ik wel verslaafd ben, met mijn zelfdiscipline (die ik onder het regime van mijn stiefvader gedwongen moest opbouwen in mijn jeugd) wel van de verslaving afkom.

Alleen de lichamelijke afhankelijkheid houdt mij tegen, mijn lichaam is namelijk precies hetzelfde (qua werking etc.) als andere mensen en dan ben ik dus ook lichamelijk verslavingsgevoelig.
Klik om te vergroten...
Hoe oud ben je?

Ik blijf erbij: drugs doen tegen verveling is vragen om problemen.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Hoe oud ben je?

Ik blijf erbij: drugs doen tegen verveling is vragen om problemen.
Klik om te vergroten...
27 jaar

Drugs doen is in alle gevallen vragen om problemen, welke drugs het ook is.

Maar wat vind je wel een goede reden om drugs te doen? Alle drugs die ik heb gebruikt (incl. alcohol) was echt in meer of mindere mate tegen de verveling bij mij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Avoicc zei:
27 jaar

Drugs doen is in alle gevallen vragen om problemen, welke drugs het ook is.

Maar wat vind je wel een goede reden om drugs te doen? Alle drugs die ik heb gebruikt (incl. alcohol) was echt in meer of mindere mate tegen de verveling bij mij.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je het vanaf de verkeerde kant bekijkt. Drugs zou hier niet het doel moeten zijn. Zorg ervoor dat je eerst nuchter niet verveeld bent en eventueel dán kun je als aanvulling drugs doen.

Zie je het probleem hier? Dat als je je niet kunt vermaken zonder drugs, dat drugs dan makkelijk een afhankelijkheid worden?

Dat je dénkt dat je niet verslavingsgevoelig bent is niets waard. Zoveel dachten dat en geloofden dat écht.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Mensen zijn niet boos, ze zien alle tekenen van iemand waarbij zijn gebruik op deze manier waarschijnlijk uit de hand gaat lopen en waarschuwen daarvoor.

Eerder verbaasd waarschijnlijk, dat je het zelf niet ziet. Je staat er heel erg naïef in als ik eerlijk ben.
Klik om te vergroten...
Het is naïef. Ik denk vanuit zijn stoornis de impulsiviteit helpt dus ook naïviteit in de hand. Ben blij dat TO dus niet meteen is gaan gebruiken maar een topic opent.

Hoe meer hij vraagt hoe koppiger het lijkt.maar over het algemeen met deze stoornis zorgt veel informatie of een herhaling van dat het kwartje valt. De vragen zijn ook niet altijd bedoeld onder het mom van "wat jullie ook zeggen ik blijf eigenwijs' het is ook een impulsiviteit van (twijfelende) gedachtes delen.

Het zou fantastisch zijn als hij na 3 post had gezegd. Oke duidelijk ik doe het niet. Maar ik zie wel beweging in het topic. Ipv drugsgebruik gaat het nu over de oorzaak. Vind ik een positieve ontwikkeling

Dit is mijn kijk op het topic en mijn ervaring met die stoornis. TO, als ik iets heb ingevuld waarin jij je niet herkent excuus alvast.

Hoe vaak game je en hoe vaak blow je.
Heb je trouwens hulp of begeleiding?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Het is naïef. Ik denk vanuit zijn stoornis de impulsiviteit helpt dus ook naïviteit in de hand. Ben blij dat TO dus niet meteen is gaan gebruiken maar een topic opent.

Hoe meer hij vraagt hoe koppiger het lijkt.maar over het algemeen met deze stoornis zorgt veel informatie of een herhaling van dat het kwartje valt. De vragen zijn ook niet altijd bedoeld onder het mom van "wat jullie ook zeggen ik blijf eigenwijs' het is ook een impulsiviteit van (twijfelende) gedachtes delen.

Het zou fantastisch zijn als hij na 3 post had gezegd. Oke duidelijk ik doe het niet. Maar ik zie wel beweging in het topic. Ipv drugsgebruik gaat het nu over de oorzaak. Vind ik een positieve ontwikkeling

Dit is mijn kijk op het topic en mijn ervaring met die stoornis. TO, als ik iets heb ingevuld waarin jij je niet herkent excuus alvast.

Hoe vaak game je en hoe vaak blow je.
Heb je trouwens hulp of begeleiding?
Klik om te vergroten...
Kijk, zeer waardevol om jou hier te hebben. Iemand die deze stoornis herkent.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Avoicc zei:
27 jaar

Drugs doen is in alle gevallen vragen om problemen, welke drugs het ook is.

Maar wat vind je wel een goede reden om drugs te doen? Alle drugs die ik heb gebruikt (incl. alcohol) was echt in meer of mindere mate tegen de verveling bij mij.
Klik om te vergroten...
Een goede reden om drugs te gebruiken is als je lekker in je vel zit. Een leuk leven leid met genoeg bezigheden. Dan gebruik je af en toe drugs om te genieten als toevoeging aan je leven. Als je het gaat gebruiken tegen de verveling en je wil niet verslaafd zijn. Wat doe je dan de dagen dat je niet gebruikt? Of de rest van de dag als het uitwerkt.
Het antwoord is bijna altijd..weer gebruiken.
Want je hebt jezelf aangeleerd dat je kan kiezen of je je verveelt of niet..dus dan maar weer die drugs.

Niet stress etc.
maar verveling en gewoonte is 1 vd meest voorkomende redenen dat gebruik/verslaving begon

Verslaafd raken heeft niets te maken met alleen wilskracht. Het hangt van de drugs en frequentie af, maar uiteindelijk beïnvloed de drugs je brein zodanig dat je verslaafd bent.

En wat je brein wil..wil jij ook..alles wat je wilt begint met een signaal vanuit je brein. Eenmaal onbedoeld verslaafd en je bent ook slaaf van je brein die wil gebruiken
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Kijk, zeer waardevol om jou hier te hebben. Iemand die deze stoornis herkent.
Klik om te vergroten...
Dank je dat is zeldzaam om te horen te krijgen. Fijn dat ik iets kan betekenen
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Avoicc zei:
Wat zijn stims?
Klik om te vergroten...
Drugs die je stimuleren.
Daar zitten hele verrotte, verslavende tussen.

Maar heeft je dealer toevallig dexamfetamine of ritalin? Je.krijgt.een.energieboost(niet extreem) werken gaat lekker..je verveelt je niet. Na 5 uur ofzo werkt het uit..dat kan een rebound geven) mini kater.

Blijven nemen is geen.optie..je kan niet slapen en.je wilde.niet verslaafd zijn.

Van alle.stims.vind ik dit.de ideale balans.tussen.mild.maar.toch goed effect.

Het is alleen wel.adhd.medicatie. maar er word een hoop zwart verkocht.


Had je trouwens geantwoord op mijn vraag of je bekend bent met antidepressiva/ stemmingstabilisator?
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
Een goede reden om drugs te gebruiken is als je lekker in je vel zit. Een leuk leven leid met genoeg bezigheden. Dan gebruik je af en toe drugs om te genieten als toevoeging aan je leven. Als je het gaat gebruiken tegen de verveling en je wil niet verslaafd zijn. Wat doe je dan de dagen dat je niet gebruikt? Of de rest van de dag als het uitwerkt.
Het antwoord is bijna altijd..weer gebruiken.
Want je hebt jezelf aangeleerd dat je kan kiezen of je je verveelt of niet..dus dan maar weer die drugs.

Niet stress etc.
maar verveling en gewoonte is 1 vd meest voorkomende redenen dat gebruik/verslaving begon

Verslaafd raken heeft niets te maken met alleen wilskracht. Het hangt van de drugs en frequentie af, maar uiteindelijk beïnvloed de drugs je brein zodanig dat je verslaafd bent.

En wat je brein wil..wil jij ook..alles wat je wilt begint met een signaal vanuit je brein. Eenmaal onbedoeld verslaafd en je bent ook slaaf van je brein die wil gebruiken
Klik om te vergroten...
Ook ik steek hier iets van op en geeft mij stof tot nadenken. Thanks!!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Een post elders dat verslaving cool is en opscheppen over je gebruik. Is dat iemand die worstelt? Opent een hulp topic..negeert alle adviezen en verhoogt zijn gebruik
Klik om te vergroten...
Uhmm, ja… Ja dat klinkt zeker als iemand die met een hoop problemen te worstelen heeft. Ik praat het ook niet goed hè, maar ik denk gewoon niet dat het helpt om er op zo’n manier op te reageren.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Avoicc zei:
De reden is dat ik toch erg benieuwd ben naar de meest verslavende drug in de wereld. Het voelt als een soort overwinning om heroïne eenmalig te proberen in mijn leven.
Klik om te vergroten...
Het voelt ook als een soort overwinning als je nog snel onder de slagboom door springt en met een lineaal-lengte afstand voorbij de trein weet te huppelen.

Dan heb je niet hoeven wachten tot hij gepasseerd was, maar was het ‘t risico nou waard?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Uhmm, ja… Ja dat klinkt zeker als iemand die met een hoop problemen te worstelen heeft. Ik praat het ook niet goed hè, maar ik denk gewoon niet dat het helpt om er op zo’n manier op te reageren.
Klik om te vergroten...
Ik vind het kwalijk te noemen dat iemand die zelf worstelt met heroïne iemand die op het punt staat heroïne te gebruiken en al een beetje van het idee af leek te zijn, nog net even over de streep trekt.

En dan vervolgens ineens weer verdwijnen hier en niet je best doen de TO te waarschuwen niet dezelfde fout te maken als jezelf. Ik zou daar een schuldgevoel bij hebben. Wat speelt hier dan, misery loves company? Of gewoon complete onverschilligheid?

Natuurlijk is het ook niet leuk voor benzzzy om zo diep in de shit te zitten.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Avoicc zei:
Het gaat mij om zowel de verveling als het overwinnen. Daarom wil ik het ook eenmalig ervaren en ga ik de rest sowieso wegspoelen!
Klik om te vergroten...
Je kunt beter naar de forumleden luisteren en nooit aan heroine beginnen.... bewijs jezelf eerst maar eens dat je coke kan gebruiken met regelmaat. Er zijn duizenden mensen op dit moment met hun kop tegen de muur aan het bonken en liggen te draaien in hun bed van de buikkrampen terwijl ze heel hun maag leegkotsen omdat ze van iets af proberen te komen wat ze in het begin maar 1x wouden proberen😨

En dan nog wat, de eerste keer dat je heroine of morfine gebruikt is de kans heel groot dat je lichaam het afstoot en niet moet hebben dan word je niet euforisch maar ziek dus om heroine een keertje uit te proberen is nutteloos...
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik vind het kwalijk te noemen dat iemand die zelf worstelt met heroïne iemand die op het punt staat heroïne te gebruiken en al een beetje van het idee af leek te zijn, nog net even over de streep trekt.
Klik om te vergroten...
Ik vind het absoluut ook kwalijk, ik dacht dat dit wel duidelijk was.
Het is eveneens duidelijk dat hij door zijn verslaving verschrikkelijk instabiel is en dat is te zien aan zijn uitingen op het forum. Dit praat zijn echt kwalijke gedrag nooit goed, maar om er nou bij hem in te wrijven dat het allemaal zijn schuld is lijkt me niet bevorderlijk voor de situatie 😕
Mrloverdj zei:
Maar iemand aan de hero helpen terwijl die dat uiteindelijk niet wil. Dat wil. Je toch niet..niks tegen benzzzy maar laat dat iig stoppen.
Klik om te vergroten...
☝🏻 Precies.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flualhamdulillam zei:
Ik vind het absoluut ook kwalijk, ik dacht dat dit wel duidelijk was.
Het is eveneens duidelijk dat hij door zijn verslaving verschrikkelijk instabiel is en dat is te zien aan zijn uitingen op het forum. Dit praat zijn echt kwalijke gedrag nooit goed, maar om er nou bij hem in te wrijven dat het allemaal zijn schuld is lijkt me niet bevorderlijk voor de situatie 😕

☝🏻 Precies.
Klik om te vergroten...
Als ervaringsdeskundige telt zijn stem wellicht zwaarder dan die van ons. Hij had en heeft misschien de mogelijkheid om TO het uit zijn hoofd te praten.

En als iemand zich zo gedraagt vind ik het helemaal niet raar dat daar wat van gezegd wordt. Het gaat er niet om er iets in te wrijven. Ik wens het Benzzzy ook toe uit de shit te komen, maar als je weet hoe klote dat is, kun je dan als je hier toch bent niet een klein beetje moeite doen zodat een ander die op het punt staat het te proberen dat kan voorkomen?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Flualhamdulillam zei:
Ik vind het absoluut ook kwalijk, ik dacht dat dit wel duidelijk was.
Het is eveneens duidelijk dat hij door zijn verslaving verschrikkelijk instabiel is en dat is te zien aan zijn uitingen op het forum. Dit praat zijn echt kwalijke gedrag nooit goed, maar om er nou bij hem in te wrijven dat het allemaal zijn schuld is lijkt me niet bevorderlijk voor de situatie 😕

☝🏻 Precies.
Klik om te vergroten...
Ik deed het bewust en sta erachter. Ik zie het als een spiegel voorhouden met de keiharde waarheid. Dit zal ik nooit doen als mensen ermee worstelen. Ja hij riep weleens om hulp. Maar dat staat in het niets in het opscheppen over gebruik, een dagboek willen bijhouden maar op niemand reageren, alsnog geen poging tot stopen heeft gedaan (ja door de wc spoelen en niet veel later dat hij iets anders gebruikt, tips vragen voor meer gebruik.
.
Ik kan verslavingsgedrsg nu wel goed voorspellen. Maar dat komt niet overeen met benzy..ga geen doktertje spelen of speculeren waarom hij hier zo is

Ik heb ook absoluut niets tegen hem. Maar ben wel eerlijk tegen zijn manier van gebruiken . En hoe hij n zijn topic is geweest ..

Meningen heb ik. Een oordeel over Benzzzy als persoon niet.
.-wat me wel stoort is dat TO helemaal geen advies vroeg over gebruik . Benzzyy leest niet. Geeft geen advies. Verdedigt zich door te zeggen. Slechts te antwoorden maar TO vroeg dat niet eens. Pure drugspromotie hij iemand met hoger risicogehalte.

TO zag eindelijk in dat hero 1 x als soort overwinning geen goed idee was godzijdank.

En toen kwam Bennnzy.

Zonder bennzzy was TO van de hero afgeblevdn.ten niet door het toe te dienen maar door te idealiseren
.waarom ik mij er dan zo over opwind.?:

Bennzzy werk aan jezelf en blijf reageren met respect en advies obv harm reduction.

. Ik heb postings van je gelezen dat je zo klaar was met gebruik wanhoop tot suïcidegevoel aan toe...ik en misschien anderen ook denk dat je in deze periode niet naar anderen leden moet posten hoe lekker drugs is.en welke.opties er zijn als er niet specifiek naar gevraagd word. Het is niet op de man af. Maar niet voor niets zijn de mensen die goed helpen. Profs, exverslaafden. Of recreatief gebruikt maar met nuchter en functionernd.een verslaafde kan pas een ander helpen als die zichzelf geholpen heeft. Bovendien gebruik je veel door elkaar heen. De hero kan ook lekkerder zijn door een combi
dat soort postings (meestal ) omgevraagde adviezen zonder in te lezen, te onderbouwen of risico's.uitleggen kunnen hele levens overhoop halen.

Maar het gevolg.nu en wat nog kan komen...Dat vind ik laat ik het netjes zeggen..bijzonder onverstandig en risicovol

Ik wou dat er scherper beleid op Df was. Vragen over gebruik +antwoord..top!
eervaringen delen passend in het topic of als triprapport. Top!

Maar iemand met een stoornis wat heel moeilijk samengaat met drugs, weinig ervaring, verkeerde redenen. Gewoon hoppakkee..zonder te lezen ongevraagd het gebruik idealiseren en TO is over de brug.TO schrijft het zelf..in.de trant van dat TO dat effect van benzy ook wil.voelen.


Extra gevaarlijk.want dit is geen realistisch beeld bij de 1e keer


benzzy ik heb een rotgevoel over deze posting naar jou, maar ik doe het niet om je te blackmailen.ik hen hierboven de feitelijke onderbouwing gezet om je echt te vragen..stop met anderen de verkeerde kant op te duwen . Reageer dan niet. Ik wens je het beste.maar dat wens ik TO en andere leden ook. Ik hoop dat je niet wil dat twijfelde mensen aan de heroïne gaan..dus stuur een ander niet het pad op wat kan eindigen in een hel.

Hier laat ik het bij . Weer ontopic

Toevoeging ps dit keer geen puntjes olé maar veel spelfouten. Excuus als het moeilijker leest mijn fijne motoriek is de ene dag beter dan de ander
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Avoicc Hoe is het nu met je? Er ontstond wat discussie. Dit was geen aanval naar jou. Soms botst iets en je had even de pech dat het in dit topic gebeurd.

Tuurlijk heb je ook rot reacties en oordelen. Of mensen die niet meer reageren als je wel gebruikt maar. Wat ik tot nu toe hier heb meegemaakt is dat eerlijkheid ook al ga je tegen de meeste adviezen in gewaardeerd word! Dat zal je vanzelf merken aan de reacties .

Dus blijf vooral zo als je nu bent eerlijk en open.
Wat betreft hero heb je al gebruikt en hoe was het.

Zo nee, ongevraagde tip..op internet kan je veel betere informatie vinden over de effecten en gebruik van hero.. als t t dan toch doet dat met juiste en uitgebreide voorlichting toch.

Heb je iemand waarmee je dit kan delen privé?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
Van verveling word ik juist creatief! Meestal zie ik geen reden om door verveling drugs te gaan gebruiken, daar pak ik bepaalde momenten voor. Maar dat er soms op verveelde momenten drugs word gebruikt daar is wel iets van te zeggen. Verveling duidt er op dat er iets ontbreekt in je leven maar dat is niet altijd iets slechts. Wanneer ik bijvoorbeeld een paar dagen niet zo veel te doen heb of sterk het gevoel heb dat er iets ontbreekt dan heb ik even tijd om na te denken, muziek is dan het eerste waar ik aan denk en het genre verschilt nogal, door die bepaalde flow van muziek en gedachte krijg ik vaak een bepaald moment waar ik mezelf uitdaag en heel sterk de neiging krijg om te bewijzen dat ik bepaalde dingen ga proberen die ik niet of nauwelijks ken. Verveling heeft mij er toe geleid dat ik de hele winter lang ben gaan zwemmen in de vrije natuur en bijzonder veel rotzooi uit het water heb gevist! Man die euforie die je ervaart dat kan drugs maar slecht evenaren. En juist door de bepaalde muziek dan blijf je jezelf weer uitdagen om ermee door te gaan, betrek teksten op jezelf en je omgeving.

je wil niet in verval geraken door dingen te doen die de maatschappij of jezelf kwetsen en/of zelfs schadelijk zijn. Drugs gebruik is wel een probleem om te gebruiken tijdens verveling, ik verveel mij behoorlijk als ik weer naar de lidl moet om boodschappen te doen voor de hele week, maar om daar nou iedere keer iets voor te nemen dat zie ik ook niet zo zitten, moet er namelijk wel elke week naartoe.
je begrijpt denk ik wel mijn punt hierin!

Om een lang verhaal kort te maken, drugs zijn geen middel om verveling tegen te gaan, in tegendeel zelfs. Op de lange termijn ga je jezelf onder invloed stierlijk vervelen.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mrloverdj zei:
@Avoicc Hoe is het nu met je? Er ontstond wat discussie. Dit was geen aanval naar jou. Soms botst iets en je had even de pech dat het in dit topic gebeurd.

Tuurlijk heb je ook rot reacties en oordelen. Of mensen die niet meer reageren als je wel gebruikt maar. Wat ik tot nu toe hier heb meegemaakt is dat eerlijkheid ook al ga je tegen de meeste adviezen in gewaardeerd word! Dat zal je vanzelf merken aan de reacties .

Dus blijf vooral zo als je nu bent eerlijk en open.
Wat betreft hero heb je al gebruikt en hoe was het.

Zo nee, ongevraagde tip..op internet kan je veel betere informatie vinden over de effecten en gebruik van hero.. als t t dan toch doet dat met juiste en uitgebreide voorlichting toch.

Heb je iemand waarmee je dit kan delen privé?
Klik om te vergroten...

Hi, sorry voor de afwezigheid. Ik was van plan hero op vrijdag te gebruiken met een (nieuwe) vriendin. Ik had in de tussentijd iets gelezen over salvia en wilde dat proberen. Resultaat:

Eerste ervaring salvia extract 40x 1,5gr: trauma

Wie: alleen ik Wat: salvia extract 40x (3 zakjes van 0,5gr) Waar: thuis Wanneer: gisteren 28 juni rond 23.00 uur. Oke. Ik heb een aantal weken geleden truffels gebruikt: vergelekem met vandaag was dat prettig https://drugsforum.nl/threads/truffels-nachtmerrie.69944/ Ik was in de smartshop en...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Nadat ik salvia had gebruikt boeide het me allemaal niet zo veel en de hero was al thuis dus een paar uur later heb ik al een deel van de hero gebruikt (chinezen, ik ga echt niet injecteren).

Hoe ik me voelde? Ik werd doodziek en heb mijn hele maag zitten leegkotsen. Ik snap niet hoe mensen verslaafd raken aan hero. Helaas heb ik afgesproken om het samen met die nieuwe vriendin te gebruiken, waardoor ik het vrijdag weer moet gebruiken.

Nu ik die hero spul zo ken denk ik niet dat ik verslaafd ga raken aan zo iets vies. Ik ga vrijdag nog een keer gebruiken en dan gooi ik het weg (of geef het mee aan haar)!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."