Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOogproblemen

Oogproblemen

57 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik moe ben lijkt het erger ?
Hebben anderen dat ook ?

En ik kan vaag kijken uit me ogen,zoals lampjes dichtbij laten komen enzo of laten trillen!

Best kut hoop dat het snel weggaat..
Gebruik al geen xtc meer
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou dit migraine noemen denk ik, want ik heb het ook, alleen dan met enorme aanhoudende pijn, en voor zover ik weet heb ik ook geen hersentumor. Dat is op mijn 11e begonnen en sinds mijn 13e is het chronisch.

Probeer eens of 2 ibuprofen 400 het afzwakt? Eventueel te combineren met 1 paracetamol en 1 dyclofenac 220mg.
Na een uur moet het werken.
Ow en: *niet combineren met alcohol* die cocktail, weet ik uit ervaring :wink:.
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mja, moest ik er hoofdpijn bij hebben dan zou het inderdaad migraine zijn,
maar dat is dus niet het geval
dat is net wat me verontrust...
p
psychonaut'86Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Psycho_Chrono zei:
Ik heb ongeveer 4/5 jaar geleden een ongeluk gehad en ben daardoor blind aan 1 oog geraakt, na 2 operaties had ik ook vlekken op mijn zichtveld, vlekjes die bewogen, schimvorming en diepteverschillen...Gelukkig is dit wel allemaal langzaam weggetrokken maar in de schemer wil het nog wel eens moeilijk voor me worden.
Klik om te vergroten...

Owjah! je zou dit nog in geuren en kleuren vertellen zaterdag maar tis er niet van gekomen... Ik hoor het ooit wel!

Verder kan ik nies toevoegen aan dit topic... Ik kan goed zien met sterkte van -1.5 met een beetje cilinder :wave:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#5
psychonaut'86 zei:
Psycho_Chrono zei:
Ik heb ongeveer 4/5 jaar geleden een ongeluk gehad en ben daardoor blind aan 1 oog geraakt, na 2 operaties had ik ook vlekken op mijn zichtveld, vlekjes die bewogen, schimvorming en diepteverschillen...Gelukkig is dit wel allemaal langzaam weggetrokken maar in de schemer wil het nog wel eens moeilijk voor me worden.
Klik om te vergroten...

Owjah! je zou dit nog in geuren en kleuren vertellen zaterdag maar tis er niet van gekomen... Ik hoor het ooit wel!

Verder kan ik nies toevoegen aan dit topic... Ik kan goed zien met sterkte van -1.5 met een beetje cilinder :wave:
Klik om te vergroten...

Haha ja sorry :tongueout: toen jij even was wandelen had ik het wel nog met Bas erover, die vroeg erna, had je bij moeten zijn :tongueout:
p
psychonaut'86Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja lekker is dat :P:wink:
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#7
hee xcrement, je zegt dat de hppd geleidelijkaan weggaat, maar ik dacht dat hppd nooit weggaat, of ben ik nou verkeerd?
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had ff gevraagd bij breider.
Ik had ook last van wat jij heb.

Hij zei dat het door de vele xtc kwam in korte tijd.
En dat er nu stofjes verstoord worden, (hersenschade).

Ik moest minstens 1 jaar stoppen,en medicijnen als ik het weer goed wou.
Verder zei die dat als ik door ga het allemaal veel erger kan worden en ergere schade.

Zelfs op gegeven moment niet meer auto kunnen rijden enzo (Zo kan het worden als je echt met zo veel doorgaat)
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Japi-10 zei:
Ik had ff gevraagd bij breider.
Ik had ook last van wat jij heb.

Hij zei dat het door de vele xtc kwam in korte tijd.
En dat er nu stofjes verstoord worden, (hersenschade).

Ik moest minstens 1 jaar stoppen,en medicijnen als ik het weer goed wou.
Verder zei die dat als ik door ga het allemaal veel erger kan worden en ergere schade.

Zelfs op gegeven moment niet meer auto kunnen rijden enzo (Zo kan het worden als je echt met zo veel doorgaat)
Klik om te vergroten...

En welke medicijnen zouden dan wel helpen?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgensmij hebben redelijk wat mensen hier toch wel duidelijk HPPD; dat krijg je door te veel te trippen of xtc te nemen en veel medicatie maakt het erger.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#11
azgaza zei:
Volgensmij hebben redelijk wat mensen hier toch wel duidelijk HPPD; dat krijg je door te veel te trippen of xtc te nemen en veel medicatie maakt het erger.
Klik om te vergroten...

Gelukkig nog geen last van.

Nóg een reden om met mate te gebruiken.
Sterkte @ topicstarter,.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Weet niet welke medicijnen.
Maar ik denk,dat het gerust wel werkt zo medicijn die je dan voorgeschreven krijgt.

Die mensen weten waar ze over praten neem ik aan..
r
rich28Lid
01-01-2024, 00:00
#13
tzal wel door de drugs komen, na x of amfe heb ik ook vlekken en sneeuwvorming gehad en schaduwen op de muur, duurde een tijdje voor het helemaal weg was.Opzicht is het wel een goede arts als die geen kalmeringspillen geeft, aangezien dat op lange termijn alleen maar meer angst en paniek geeft.Vraagf me alleen af waarom die je seroquel geeft...is een anti-psychoticum
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#14
de symptomen lijken op hppd.
Heb zelf ook hppd gekregen door wiet.
heb echt letterlijk ALLE symptomen van hppd.
heb er 3j mee geleefd met het volledig voor mezelf te houden.
Telkens ik een joint rookte kwam het allemaal superhard terug.
Ben toen ook elke dag, de hele dag door beginnen roken,
waardoor ik echt 3-4 jaar constant "visueel aan het trippen" was.
vele van de symptomen krijg je tijdens een trip te zien.
Heb zelf nadien zowat alle gangbare drugs gebruikt, ook lsd en paddo's.
de lsd en paddo's hebben het niet versterkt, hebben me alleen beter geleerd om er mee om te gaan. Daarna ben ik gestopt met wiet roken, en zo ging het geleidelijk aan (maanden) stilletjes aan minder.
als ik een joint rook komt alles gewoon weer terug, maar doordat ik nog maar heel af entoe rook gaat het geleidelijk ook weer weg.
op de duur kon ik ook niet meer lezen want de letters dansten gewoon in het rond en de 'ruis' zoals je het noemt werd erger en erger totdat de letters echt onmogenlijk te lezen waren.
daarna aan verschillende dokters en psychiaters uitgelegd, en niemand die er ooit van had gehoord :rolleyes:
heb ook verschillende hersenscans ed laten maken, maar niets daarvan toonde de hppd.
elke drugs zorgde ervoor dat de visuele verstoringen verergerden, en zoals je zei, moe heid versterkte het ook.
Heb het aanvaard dat het iets is waar ik mee moet leren leven.
maar ben toch blij dat het stoppen met drugs dit na een lange periode weer stilletjes aan heeft doen herstellen. De symptomen zijn nog lang niet allemaal weg, maar het is toch sterk geminderd.
probeer geen drugs te gebruiken, en laat je er geen medicijnen als benzo's voor voorschrijven, want dit versterkte het bij mij ook allemaal.
Probeer er mee te leven... :rolleyes:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Razar zei:
Vroeger had ik wel eens af en toe zo'n paar 'doorzichtige bolletjes' die ik af en toe zag op mijn netvlies,

maar nu is het echt een gelijk een MIERENNEST van doorzichtige bolletjes en 'dingen' die door elkaarheen bewegen, en dat is het best duidelijk als ik naar de hemel kijk.
Dan is het net alsof ik door een microscoop naar snelbewegende doorzichtige bacterieen kijk en of zo. ECHT KUT :angry:
Klik om te vergroten...
Wat ben ik blij dat ik jouw post nog even had gelezen! Ik kon niet zo goed beschrijven waar ik last van had, maar dit is het precies, van begin tot eind! Ik vraag het niet zo vaak aan mensen, omdat ik dacht dat ik gek was :þ Mensen waar ik het wel aan vraag hebben geeeen idee waar ik het over heb :rolleyes:

Japi-10 zei:
Na een best lange periode van xtc gebruik heb ik ook last van aantal dingen.
Oa; Pixels,vlekjes,soort flitsen een lamp brand niet constant.
Klik om te vergroten...
Nog zo 1, dat was gisteren echt verschrikkelijk, enge schaduwen erbij ook. :confused: [/i]
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#16
sjaartrol zei:
Psycho_Chrono zei:
en ben daardoor blind aan 1 oog geraakt
Klik om te vergroten...

en hoe is dat dan, trippen met een oog?
Klik om te vergroten...

hetzelfde als trippen met 2 ogen :openmouth:
Alleen diepte / schemerige omgeving is moeilijk
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb me altijd afgevraagd hoe iemand die blind is tript. Lijkt me dikke closed eye visuals (woordgrapje niet bedoeld), fantasie is alles wat ze hebben, right?
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#18
ExceptionalInsight zei:
Ik heb me altijd afgevraagd hoe iemand die blind is tript. Lijkt me dikke closed eye visuals (woordgrapje niet bedoeld), fantasie is alles wat ze hebben, right?
Klik om te vergroten...

licht eraan hoe blind je bent, ben je echt blind (totaal 0% zicht), zie je dan bijvoorbeeld kleurvlekken of niets, ik zie met mijn 1 oog nog een hoop kleurvlekken die ertoe leiden dat diepte bijna niet in te schatten is.

Je bent dus 'zwart-blind' of 'vlek-blind' :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik bedoelde uiteraard stok,hond, zonnebril blind, ja.
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#20
ExceptionalInsight zei:
Ik heb me altijd afgevraagd hoe iemand die blind is tript. Lijkt me dikke closed eye visuals (woordgrapje niet bedoeld), fantasie is alles wat ze hebben, right?
Klik om te vergroten...
blinden zijn ook volledig afhankelijk van hun gehoor, lsd kan je gehoor heel hard versterken, maar het kan ook , hoe moet ik dit noemen, storingen in je gehoor geven, daarom kan het voor blinden wel gevaarlijk zijn.
Geloof trouwens dat er op erowid wel 1 of enkele reports stonden over blinden die lsd namen.
en @sjaartrol:
hallucinogen PERCISTING perception disorder, hallucinogene blijvende perceptie aandoening om het letterlijk te vertalen.
Heb eerst 2-3jaar zo verder geleefd zonder iets te weten over hppd en zonder te weten wat er dan ook met me gebeurde.
Eerst had ik een hele tijd last van derealisatie omdat ik echt niet meer wist hoe het in godsnaam kon dat m'n beeld constant echt werkelijk verkloot was. Hoewel ik er toch altijd wel van genoot van de visuals.
dit was dan ook mijn enige redding, er gewoon van proberen te genieten, en moeilijk was dat niet, als je altijd stoned bent en je hebt constant echt harde visuals, wat dikwijls veel harder ging dan lsd visuals (in hoeverre ik lsd-visuals dan natuurlijk kan onderscheiden van de hppd visuals).
de derealisatie heb ik kunnen oplossen nadat ik iets over derealisatie had gelezen en ook alle symptomen hiervan had, heb ik me erbij neergelegd dat het gewoon een 'ziekte' was, en getracht zoveel mogelijk men grip op de realtiteit terug te krijgen.
Moet wel zeggen dat dat nog altijd niet hélemaal duidelijk is, maar in het begin dacht ik echt opeens dat alles gewoon een droom was en dat het gewoon niet meer echt was.
en om terug te komen op wat sjaartrol vroeg,
er zijn nog altijd wel storingen in m'n beeld maar de visuals die ik kreeg wanneer ik wiet rookte, of eender wat gebruikte, zijn geminderd.
En hierbij bedoel ik dus verschillende verstoringen die aanwezig waren.
Als ik de site terug vind waarop de symptomen stonden zal ik dit hier posten.
Toen had ik dus echt letterlijk Alle symptomen.
nu is dit geminderd tot enkele honderdduizenden neongekleurde bolletjes, foute perceptie en schokkend beeld en nog lichte aura's.
ga nu verder opzoek naar die site, heb daarjuist al gezocht maar vind hem niet meer.
Als ik hem heb gevonden post ik het.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."