Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOogproblemen

Oogproblemen

57 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik moe ben lijkt het erger ?
Hebben anderen dat ook ?

En ik kan vaag kijken uit me ogen,zoals lampjes dichtbij laten komen enzo of laten trillen!

Best kut hoop dat het snel weggaat..
Gebruik al geen xtc meer
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoop van wel..
Het gaat wel beter zonder pillen nu. (beeld word iets beter)

Cocaine doe ik nu nog alleen maar voor afleiding van pillen..
Cocaine doet geen schade aan dat hppd/ruisen/vlekjes/etc.

Ga alweer slapen dag :wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Razar zei:
Vroeger had ik wel eens af en toe zo'n paar 'doorzichtige bolletjes' die ik af en toe zag op mijn netvlies,

maar nu is het echt een gelijk een MIERENNEST van doorzichtige bolletjes en 'dingen' die door elkaarheen bewegen, en dat is het best duidelijk als ik naar de hemel kijk.
Dan is het net alsof ik door een microscoop naar snelbewegende doorzichtige bacterieen kijk en of zo. ECHT KUT :angry:
Klik om te vergroten...
Wat ben ik blij dat ik jouw post nog even had gelezen! Ik kon niet zo goed beschrijven waar ik last van had, maar dit is het precies, van begin tot eind! Ik vraag het niet zo vaak aan mensen, omdat ik dacht dat ik gek was :þ Mensen waar ik het wel aan vraag hebben geeeen idee waar ik het over heb :rolleyes:

Japi-10 zei:
Na een best lange periode van xtc gebruik heb ik ook last van aantal dingen.
Oa; Pixels,vlekjes,soort flitsen een lamp brand niet constant.
Klik om te vergroten...
Nog zo 1, dat was gisteren echt verschrikkelijk, enge schaduwen erbij ook. :confused: [/i]
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#4
sjaartrol zei:
Psycho_Chrono zei:
en ben daardoor blind aan 1 oog geraakt
Klik om te vergroten...

en hoe is dat dan, trippen met een oog?
Klik om te vergroten...

hetzelfde als trippen met 2 ogen :openmouth:
Alleen diepte / schemerige omgeving is moeilijk
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb me altijd afgevraagd hoe iemand die blind is tript. Lijkt me dikke closed eye visuals (woordgrapje niet bedoeld), fantasie is alles wat ze hebben, right?
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Ik heb me altijd afgevraagd hoe iemand die blind is tript. Lijkt me dikke closed eye visuals (woordgrapje niet bedoeld), fantasie is alles wat ze hebben, right?
Klik om te vergroten...

licht eraan hoe blind je bent, ben je echt blind (totaal 0% zicht), zie je dan bijvoorbeeld kleurvlekken of niets, ik zie met mijn 1 oog nog een hoop kleurvlekken die ertoe leiden dat diepte bijna niet in te schatten is.

Je bent dus 'zwart-blind' of 'vlek-blind' :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik bedoelde uiteraard stok,hond, zonnebril blind, ja.
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
Ik heb me altijd afgevraagd hoe iemand die blind is tript. Lijkt me dikke closed eye visuals (woordgrapje niet bedoeld), fantasie is alles wat ze hebben, right?
Klik om te vergroten...
blinden zijn ook volledig afhankelijk van hun gehoor, lsd kan je gehoor heel hard versterken, maar het kan ook , hoe moet ik dit noemen, storingen in je gehoor geven, daarom kan het voor blinden wel gevaarlijk zijn.
Geloof trouwens dat er op erowid wel 1 of enkele reports stonden over blinden die lsd namen.
en @sjaartrol:
hallucinogen PERCISTING perception disorder, hallucinogene blijvende perceptie aandoening om het letterlijk te vertalen.
Heb eerst 2-3jaar zo verder geleefd zonder iets te weten over hppd en zonder te weten wat er dan ook met me gebeurde.
Eerst had ik een hele tijd last van derealisatie omdat ik echt niet meer wist hoe het in godsnaam kon dat m'n beeld constant echt werkelijk verkloot was. Hoewel ik er toch altijd wel van genoot van de visuals.
dit was dan ook mijn enige redding, er gewoon van proberen te genieten, en moeilijk was dat niet, als je altijd stoned bent en je hebt constant echt harde visuals, wat dikwijls veel harder ging dan lsd visuals (in hoeverre ik lsd-visuals dan natuurlijk kan onderscheiden van de hppd visuals).
de derealisatie heb ik kunnen oplossen nadat ik iets over derealisatie had gelezen en ook alle symptomen hiervan had, heb ik me erbij neergelegd dat het gewoon een 'ziekte' was, en getracht zoveel mogelijk men grip op de realtiteit terug te krijgen.
Moet wel zeggen dat dat nog altijd niet hélemaal duidelijk is, maar in het begin dacht ik echt opeens dat alles gewoon een droom was en dat het gewoon niet meer echt was.
en om terug te komen op wat sjaartrol vroeg,
er zijn nog altijd wel storingen in m'n beeld maar de visuals die ik kreeg wanneer ik wiet rookte, of eender wat gebruikte, zijn geminderd.
En hierbij bedoel ik dus verschillende verstoringen die aanwezig waren.
Als ik de site terug vind waarop de symptomen stonden zal ik dit hier posten.
Toen had ik dus echt letterlijk Alle symptomen.
nu is dit geminderd tot enkele honderdduizenden neongekleurde bolletjes, foute perceptie en schokkend beeld en nog lichte aura's.
ga nu verder opzoek naar die site, heb daarjuist al gezocht maar vind hem niet meer.
Als ik hem heb gevonden post ik het.
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#9
vind de site niet meer, zal morgen wel verder zoeken als ik zin heb, het enigste wat ik nog vind is dit:
http://hppd.cjb.net/

The perceptual disturbances may include geometric forms, peripheral-field images, flashes of color, intensified colors, trailing images (images left suspended in the path of a moving object as seen in stroboscopic photography), perceptions of entire objects, afterimages (a same-colored or complementary-colored "shadow" of an object remaining after the removal of the object), halos around objects, macropsia, and micropsia.

had vroeger een nederlandse site gevonden die alles mooi had opgesomd.
Dit zijn maar een deel van de visuals die ik had. kan je verzekeren dat het echt enorm vermoeiend is om 24/24 'visueel te trippen'. heb er ook enorme hoofdpijn door gekregen.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#10
De ruis klachten die jij beschrijft heten 'Visual Snow' en zijn een onderdeel van HPPD, ik ervaar deze klachten zelf ook al een hele tijd. De ene dag is het erger dan de andere dag. Net als xcrement heb ik zelf ook een hele tijd rond gelopen met de klachten zonder er ook maar een ene fuck van te begrijpen wat me overkwam, accepteren... tot ik op oogklachten ben gaan zoeken, kwam ik op een term 'visual snow'

Ik zal even wat linkjes plaatsen met zeer goeie info;

http://www.hppdonline.com/forum/ < = alle info over hppd vind je hier
http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_snow <= info over de oogruis die wij ervaren.
http://p210.ezboard.com/bthosewithvisualsnow <= visual snow forum

Lees vooral DIT topic ( http://p210.ezboard.com/fthosewithvisua ... =1&stop=20) eens over visual snow, hier geven mensen tips die helpen et te verminderen. (bv beter te weinig slaap dan te weinig, beter zon dan regen etc)

En tot slot een lijst met tips die ik van het hppd forum heb gehaald, voor mij is visual snow gewoon hppd, dus deze lijst met tips zal visual snow mensen ook zeker helpen, check:

studying myself with hppd for the past 4 years ive noticed alot of things..
here are my tips
1. dont over sleep.. getting to much sleep will make you feel extremly dp/dr the next day...

2. try waking up at the same time everyday and going to bed at a reasonable hour. the way i sleep has made my days great or a total nightmare

3.things will get better even if sometimes they get worse.

4. try not to dwell on your symptoms. i know it hard to keep looking at your afterimages and what not but try not to do it.

5. this is a long shot but.... move to a place that is warm and has lots of sunny days. cloudy and rainy days with cold weather will make you feel like shit, when you go outside on shitty days it makes you feel worse. I am almost normal during sunny warm days.

6. if you are room bound try to take down posters on your walls or random objects that make no use.. To many things in your enviroment create excessive visual stimulation.

7. excersise, eat healthy and quit smoking, really helps. try to improve your self image, it will make you feel better.

8. for me taking naps in the afternoon make things worse.... i can go from having a great day and then ill take a nap, when i wake up i am extremly dp/dr

9. get a hobbie, find something to do that you enjoy.. i work on my car and now i just bought a RC-Car, they are fun to tinker with and drive around.

10. get a girlfreind or a boyfreind that will support you and try to understand your problems. My girlfreind is the backbone to all of my accomplishments. I would not be alive today if it wasnt for her.

11. get off the computer, try not to use the computer so much

12. stay active and buzy, if you sit in your room all the time you are bound to get anxiety. even people with no anxiety will get anxious if they are stuck in a room all day. sitting on the computer does not count as keeping buzy.

13. meds suck, they may fix some of your problems but they will create other. I just came off zoloft after 3 years... i am getting such bad bodys jolts/ brain zaps.

14. again i can not stress enough how important sleep is.. I found it better to not get enough sleep then too much sleep. Id say try not to sleep more than 9 hours a day.

15. dont drink alcohol

16. keep your head up guys, there are lots of people worse than us...
and if you are ever thinking about killing yourself just remember you may end your own pain but there is always someone else that loves you, and killing yourself will just begin there pain. Rip your eyes out of your head first before you kill yourself :wink:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jammer dat ze engels zijn.
Me engels was altijd goed todat ik pillen ging gebruiken in grote hoeveelheid nu weet ik zowat niks meer.

Zonde.. (aantal dingen snapk natuurlijk nog wel)
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Razar zei:
maar nu is het echt een gelijk een MIERENNEST van doorzichtige bolletjes en 'dingen' die door elkaarheen bewegen, en dat is het best duidelijk als ik naar de hemel kijk.
Dan is het net alsof ik door een microscoop naar snelbewegende doorzichtige bacterieen kijk en of zo. ECHT KUT :angry:
Klik om te vergroten...

dit heb ik eigenlijk al zo lang dat ik het weet nooit gedacht dat het iers was ofzo, maar ja ben ook niet anders gewent.
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#13
die 'visual snow' is echt niets, dat is maar 1 héél klein storingetje, wat dan wel een onderdeel van de hppd is. Die 'visual snow', is zowat het enige dat ik nu nuchter nog zie, en wat verkleuringen en 'afterimages'.
Maar dat voelt bij mij toch alsof ik er zo goed als geen last meer van heb. Daarvoor klopte heel m'n perceptie ook gewoon totaal niet meer, ik wist niet meer hoe ik m'n ogen moest zetten omdat het beeld gewoon zodanig niet meer klopte. Heel het beeld bestond uit geometrische figuren, halo's, trillende,bewegende,vliegende voorwerpen, en constant in-en uitzoomen, voorwerpen die groter en kleiner werden. Beeld dat helderder en dan weer waziger werd, voorwerpen die hoger of lager of dichter of verder stonden. In de textuur van een voorwerp, altijd andere voorwerpen en figuren zien, ....
echt, die visual snow is niets...
B
BscwLid
01-01-2024, 00:00
#14
Razar zei:
Ik heb al 3 maand last van oogproblemen en ik weet er geen raad meer bij.
Het is begonnen nadat ik voor een angstaanval midden december tal van antidepressiva kreeg voorgeschreven ( Deanxit, Seroquel, Sipralexa,..)
Symptomen :

- een ruisachtig pixelpatoon ( net alsof je sneeuw ziet op een tv, maar niet zo sterk )
- het is alsof de randen van alle voorwerpen 'elektrisch' zijn, en beven.
- af en toe lichtflitsen vanuit mijn ooghoeken
- draaierig gevoel in men hoofd ( net alsof ik licht dronken ben)
- zeer veel moeite met concentreren hierdoor.

Ik ben al naar de oogarts geweest en een CT-scan laten doen op mijn hersenen, maar alles leek in orde ( geen tumor en ogen zijn normaal)
Aangezien het aan mijn 2 ogen tegelijk is, zal het wel iets neurologisch zijn denk ik.
Ik heb al gelezen dat sommige mensen dit ook hebben gekregen door gebruik van drugs.

Zijn er mensen die dit ook al hebben gehad?

Ik weet er echt geen raad meer mee en het werkt op mijn zenuwen :angry: .
Klik om te vergroten...

Ik heb precies hetzelfde.
weet ook niet wat de fok 't is
Dacht eerst dat het door
de XTC kwam. :stoned:
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kijk ook vooral in het grote hppd topic => http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=8795
aangezien deze klachten, in de meeste gevallen een onderdeel van hppd zijn.
D
DaleLid
01-01-2024, 00:00
#16
oogruis voor de rest van uw visueel leven

:( Dat oogprobleem EXACT zoals je het beschrijft heb ik al 12 jaar lang.
Toen ik 14 jaar was ben ik beginnen blowen, LSD, Psylo's, XTC, etc. en ik denk dat na een paar LSD trips begon ik die ergerlijke ruis op te merken.
Toen dacht ik dat dat gewoon van voorbijgaande aard was, een nawerking van LSD ofzo: Ik heb al 10 jaar lang géén énkele psychedelische drug genomen en die oogruis is er nog steeds a volonté!!
Vrij extreem zelfs; vooral op witte of donkere vlakken zie ik sneeuwbeeld,
hyperkinetische puntjes in verschillende kleuren en patronen, ik zie ze ook met mijn ogen dicht. Ik weet nu wel zeker dat het nooit zal weggaan of verminderen dus ik heb me er maar bij neergelegd. Maar dit is de eerste keer dat ik van iemand verneem dat die met het zelfde probleem zit. Ik begon te denken dat ik de enige op deze aardbol was...En nu heb ik er eindelijk een erkend woord voor: oogruis: strontvervelend maar niks aan te doen: jammer maar soit. :P
s
shihuandgiLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik had eerder geschreven afscheid van drugs topic, waarin ik vertelde dat ik ben bewusteloos gevallen door een voorgerolde joint in maastricht, ik kreeg bliksemflitsen te zien en mijn 'beeld' viel in blokjes uit elkaar, dat heel geel werd, daarna heb ik moete overgeven,

wel, het 'afscheid' was van korte duur, ik heb toch nog maar eens paddo"s geprobeerd (halve portie)

maar dat ging slecht, tintelingen in mijn gezicht, het gevoel dat mijn gezicht aan het wegsmelten was, kringen voor mijn ogen, ik kreeg een angstaanval daardoor.

maar een aantal weken later, (paar weken geleden) lag ik inn mijn bed, en zag opeens cirkels, die in een tunnel gingen precies, ik dacht van, is niet zo erg gwn wat "meegaan" omdat ik vroeger ook al vlekken zag, maar toen werd mijn kamer verlicht van lichtflitsen, of zo leek het, constante flitsen voor mijn ogen, ben naar beneden gerend, en heb redbull en aqaruis gedronken zo snel mogelijk, benen omhoog en hoofd achteruit (toen dat voorval na die wiet zei dokter dat ik lage bloeddruk had dus dacht ik deze keer hetzelfde), ik kreeg angstaanval, hyperventileren en uiteindelijk stuiptrekkingen, bleek toen de dokter kwam dat ik een te hoge bloeddruk had,

maar ik weet zeker dat dit van wiet en paddo's is voortgekomen,

wat ik wel spijtig vind is dat ik nooit meer van paddo's zal kunnen genieten. :(
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bscw zei:
Razar zei:
Ik heb al 3 maand last van oogproblemen en ik weet er geen raad meer bij.
Het is begonnen nadat ik voor een angstaanval midden december tal van antidepressiva kreeg voorgeschreven ( Deanxit, Seroquel, Sipralexa,..)
Symptomen :

- een ruisachtig pixelpatoon ( net alsof je sneeuw ziet op een tv, maar niet zo sterk )
- het is alsof de randen van alle voorwerpen 'elektrisch' zijn, en beven.
- af en toe lichtflitsen vanuit mijn ooghoeken
- draaierig gevoel in men hoofd ( net alsof ik licht dronken ben)
- zeer veel moeite met concentreren hierdoor.

Ik ben al naar de oogarts geweest en een CT-scan laten doen op mijn hersenen, maar alles leek in orde ( geen tumor en ogen zijn normaal)
Aangezien het aan mijn 2 ogen tegelijk is, zal het wel iets neurologisch zijn denk ik.
Ik heb al gelezen dat sommige mensen dit ook hebben gekregen door gebruik van drugs.

Zijn er mensen die dit ook al hebben gehad?

Ik weet er echt geen raad meer mee en het werkt op mijn zenuwen :angry: .
Klik om te vergroten...

Ik heb precies hetzelfde.
weet ook niet wat de fok 't is
Dacht eerst dat het door
de XTC kwam. :stoned:
Klik om te vergroten...

Alleen dat draaierige gevoel komt me bekend voor heb ik ook heel af en toe, zon moment.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Razar zei:
maar nu is het echt een gelijk een MIERENNEST van doorzichtige bolletjes en 'dingen' die door elkaarheen bewegen, en dat is het best duidelijk als ik naar de hemel kijk.
Dan is het net alsof ik door een microscoop naar snelbewegende doorzichtige bacterieen kijk en of zo. ECHT KUT :angry:
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar. Dat van die 'bacteriën' heb ik ook redelijk vaak, en die ruis ook. Vooral als ik naar de lucht kijk of iets anders egaal van kleur. In de lucht lijken het bijna wel van die sterretjes die je wel eens zie als je bijna nokkie gaat. Dit heb ik echter al zo lang ik me kan herrinneren dus dit heeft bij mij niet met drugs te maken.
Vroeger toen ik een jaar of 6 was kon ik ook de nerven in hout laten 'stromen' als ik er op focuste, tegenwoordig is het alleen zo dat het lijkt alsof sommige dingen willen gaan bewegen, maar toch net niet. Net zoals net voor een paddotrip. Of dat de hoeken van m'n beeld een beetje flikkeren.

Ik erger me alleen niet echt aan ofzo.

Het heet HPPD oftewel Hallucination Persisting Perception Disorder, en kan normaal ook voorkomen als je LSD, paddo's of XTC hebt gebruikt.
Ik weet dit ook pas sinds ik het HPPD topic heb gelezen hier op DF, daarvoor dacht ik dat het een soort tik was
D
DR.TH-Chill-25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Soms zie ik rond lichten allemaal hexagram achtige doorzichtige bolletjes en zie ik dan wazig,en in de lucht zie ik vaak gruis en bolletjes die verbonden zijn aan elkaar die de neiging hebben om naar rechts te vallen en als ik concentreer kan ik die zelf besturen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."