Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOogproblemen

Oogproblemen

57 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#1
psychonaut'86 zei:
Psycho_Chrono zei:
Ik heb ongeveer 4/5 jaar geleden een ongeluk gehad en ben daardoor blind aan 1 oog geraakt, na 2 operaties had ik ook vlekken op mijn zichtveld, vlekjes die bewogen, schimvorming en diepteverschillen...Gelukkig is dit wel allemaal langzaam weggetrokken maar in de schemer wil het nog wel eens moeilijk voor me worden.
Klik om te vergroten...

Owjah! je zou dit nog in geuren en kleuren vertellen zaterdag maar tis er niet van gekomen... Ik hoor het ooit wel!

Verder kan ik nies toevoegen aan dit topic... Ik kan goed zien met sterkte van -1.5 met een beetje cilinder :wave:
Klik om te vergroten...

Haha ja sorry :tongueout: toen jij even was wandelen had ik het wel nog met Bas erover, die vroeg erna, had je bij moeten zijn :tongueout:
p
psychonaut'86Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja lekker is dat :P:wink:
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#3
hee xcrement, je zegt dat de hppd geleidelijkaan weggaat, maar ik dacht dat hppd nooit weggaat, of ben ik nou verkeerd?
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik had ff gevraagd bij breider.
Ik had ook last van wat jij heb.

Hij zei dat het door de vele xtc kwam in korte tijd.
En dat er nu stofjes verstoord worden, (hersenschade).

Ik moest minstens 1 jaar stoppen,en medicijnen als ik het weer goed wou.
Verder zei die dat als ik door ga het allemaal veel erger kan worden en ergere schade.

Zelfs op gegeven moment niet meer auto kunnen rijden enzo (Zo kan het worden als je echt met zo veel doorgaat)
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Japi-10 zei:
Ik had ff gevraagd bij breider.
Ik had ook last van wat jij heb.

Hij zei dat het door de vele xtc kwam in korte tijd.
En dat er nu stofjes verstoord worden, (hersenschade).

Ik moest minstens 1 jaar stoppen,en medicijnen als ik het weer goed wou.
Verder zei die dat als ik door ga het allemaal veel erger kan worden en ergere schade.

Zelfs op gegeven moment niet meer auto kunnen rijden enzo (Zo kan het worden als je echt met zo veel doorgaat)
Klik om te vergroten...

En welke medicijnen zouden dan wel helpen?
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psycho_Chrono zei:
en ben daardoor blind aan 1 oog geraakt
Klik om te vergroten...

en hoe is dat dan, trippen met een oog?
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoop van wel..
Het gaat wel beter zonder pillen nu. (beeld word iets beter)

Cocaine doe ik nu nog alleen maar voor afleiding van pillen..
Cocaine doet geen schade aan dat hppd/ruisen/vlekjes/etc.

Ga alweer slapen dag :wave:
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb al 3 maand last van oogproblemen en ik weet er geen raad meer bij.
Het is begonnen nadat ik voor een angstaanval midden december tal van antidepressiva kreeg voorgeschreven ( Deanxit, Seroquel, Sipralexa,..)
Symptomen :

- een ruisachtig pixelpatoon ( net alsof je sneeuw ziet op een tv, maar niet zo sterk )
- het is alsof de randen van alle voorwerpen 'elektrisch' zijn, en beven.
- af en toe lichtflitsen vanuit mijn ooghoeken
- draaierig gevoel in men hoofd ( net alsof ik licht dronken ben)
- zeer veel moeite met concentreren hierdoor.

Ik ben al naar de oogarts geweest en een CT-scan laten doen op mijn hersenen, maar alles leek in orde ( geen tumor en ogen zijn normaal)
Aangezien het aan mijn 2 ogen tegelijk is, zal het wel iets neurologisch zijn denk ik.
Ik heb al gelezen dat sommige mensen dit ook hebben gekregen door gebruik van drugs.

Zijn er mensen die dit ook al hebben gehad?

Ik weet er echt geen raad meer mee en het werkt op mijn zenuwen :angry: .
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#9
zoek eens op oogruis bij wikipedia :wink:
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#10
@ Razar

Ga naar de dokter. Dat is het enige advies dat ik je kan geven.
S
Steven bemusLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik gebruik al jaren speed,maar de laatste tijd krijg ik steeds meer last van lichtflitsen.en schimmige bewegingen .dit gebeurd meerstal als het donker is en bv .de tv aan staat of een andere kunstmatige lichtbron. maar eigenlijk is daar een medische verklaring voor....neurotransmitters en receptoren worden overprikkeld en vermoeid vooral bij amfetamines.en eigenlijk kan je het wat vergelijken met kleine kortsluitingkjes in de hersenen en die worden doorgegeven naar de ogen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Steven bemus zei:
ik gebruik al jaren speed,maar de laatste tijd krijg ik steeds meer last van lichtflitsen.en schimmige bewegingen .dit gebeurd meerstal als het donker is en bv .de tv aan staat of een andere kunstmatige lichtbron. maar eigenlijk is daar een medische verklaring voor....neurotransmitters en receptoren worden overprikkeld en vermoeid vooral bij amfetamines.en eigenlijk kan je het wat vergelijken met kleine kortsluitingkjes in de hersenen en die worden doorgegeven naar de ogen.
Klik om te vergroten...
Je reageert op een topic uit 2007...
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#13
:wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgensmij hebben redelijk wat mensen hier toch wel duidelijk HPPD; dat krijg je door te veel te trippen of xtc te nemen en veel medicatie maakt het erger.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#15
azgaza zei:
Volgensmij hebben redelijk wat mensen hier toch wel duidelijk HPPD; dat krijg je door te veel te trippen of xtc te nemen en veel medicatie maakt het erger.
Klik om te vergroten...

Gelukkig nog geen last van.

Nóg een reden om met mate te gebruiken.
Sterkte @ topicstarter,.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Weet niet welke medicijnen.
Maar ik denk,dat het gerust wel werkt zo medicijn die je dan voorgeschreven krijgt.

Die mensen weten waar ze over praten neem ik aan..
r
rich28Lid
01-01-2024, 00:00
#17
tzal wel door de drugs komen, na x of amfe heb ik ook vlekken en sneeuwvorming gehad en schaduwen op de muur, duurde een tijdje voor het helemaal weg was.Opzicht is het wel een goede arts als die geen kalmeringspillen geeft, aangezien dat op lange termijn alleen maar meer angst en paniek geeft.Vraagf me alleen af waarom die je seroquel geeft...is een anti-psychoticum
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#18
de symptomen lijken op hppd.
Heb zelf ook hppd gekregen door wiet.
heb echt letterlijk ALLE symptomen van hppd.
heb er 3j mee geleefd met het volledig voor mezelf te houden.
Telkens ik een joint rookte kwam het allemaal superhard terug.
Ben toen ook elke dag, de hele dag door beginnen roken,
waardoor ik echt 3-4 jaar constant "visueel aan het trippen" was.
vele van de symptomen krijg je tijdens een trip te zien.
Heb zelf nadien zowat alle gangbare drugs gebruikt, ook lsd en paddo's.
de lsd en paddo's hebben het niet versterkt, hebben me alleen beter geleerd om er mee om te gaan. Daarna ben ik gestopt met wiet roken, en zo ging het geleidelijk aan (maanden) stilletjes aan minder.
als ik een joint rook komt alles gewoon weer terug, maar doordat ik nog maar heel af entoe rook gaat het geleidelijk ook weer weg.
op de duur kon ik ook niet meer lezen want de letters dansten gewoon in het rond en de 'ruis' zoals je het noemt werd erger en erger totdat de letters echt onmogenlijk te lezen waren.
daarna aan verschillende dokters en psychiaters uitgelegd, en niemand die er ooit van had gehoord :rolleyes:
heb ook verschillende hersenscans ed laten maken, maar niets daarvan toonde de hppd.
elke drugs zorgde ervoor dat de visuele verstoringen verergerden, en zoals je zei, moe heid versterkte het ook.
Heb het aanvaard dat het iets is waar ik mee moet leren leven.
maar ben toch blij dat het stoppen met drugs dit na een lange periode weer stilletjes aan heeft doen herstellen. De symptomen zijn nog lang niet allemaal weg, maar het is toch sterk geminderd.
probeer geen drugs te gebruiken, en laat je er geen medicijnen als benzo's voor voorschrijven, want dit versterkte het bij mij ook allemaal.
Probeer er mee te leven... :rolleyes:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Razar zei:
Vroeger had ik wel eens af en toe zo'n paar 'doorzichtige bolletjes' die ik af en toe zag op mijn netvlies,

maar nu is het echt een gelijk een MIERENNEST van doorzichtige bolletjes en 'dingen' die door elkaarheen bewegen, en dat is het best duidelijk als ik naar de hemel kijk.
Dan is het net alsof ik door een microscoop naar snelbewegende doorzichtige bacterieen kijk en of zo. ECHT KUT :angry:
Klik om te vergroten...
Wat ben ik blij dat ik jouw post nog even had gelezen! Ik kon niet zo goed beschrijven waar ik last van had, maar dit is het precies, van begin tot eind! Ik vraag het niet zo vaak aan mensen, omdat ik dacht dat ik gek was :þ Mensen waar ik het wel aan vraag hebben geeeen idee waar ik het over heb :rolleyes:

Japi-10 zei:
Na een best lange periode van xtc gebruik heb ik ook last van aantal dingen.
Oa; Pixels,vlekjes,soort flitsen een lamp brand niet constant.
Klik om te vergroten...
Nog zo 1, dat was gisteren echt verschrikkelijk, enge schaduwen erbij ook. :confused: [/i]
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#20
sjaartrol zei:
Psycho_Chrono zei:
en ben daardoor blind aan 1 oog geraakt
Klik om te vergroten...

en hoe is dat dan, trippen met een oog?
Klik om te vergroten...

hetzelfde als trippen met 2 ogen :openmouth:
Alleen diepte / schemerige omgeving is moeilijk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."