Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe dinsdagdip.

De dinsdagdip.

80 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het ook stoerdoenerij. En buiten dat idioot belachelijk gedrag. Sorry dude zo denk ik er over.

Ben benieuwd wat er van je hersenpan overblijft zo. Ik dacht juist dat je ook minder wou gebruiken qua speed/xtc en dergelijke.

MentalFucked zei:
SmartieAndMe zei:
MentalFucked zei:
Zal wel niet voor mij gelden.
Zaterdag er 5 naar binnen gewerkt. Dezelfde. Hallucinaties OMG :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Dat en 2 dagen achter elkaar aan de MDMA... Sorry maar dat dat kan ik alleen maar interpreteren als stoer gedrag..

Plus het is een recept voor depressie dus ik hoop dat je er zelf ook eens van leert :wink:
Klik om te vergroten...


Ik geef alleen aan dat ik geen dip voel.

Zaterdag heb ik in totaal 1 gram MDMA naar binnen gewerkt, zoals ik wel eens vaker doe. En heb al vaker op dit forum aangegeven dat ik dit puur voor de hallucinaties doe. Ik trip er gewoon lekker op. Ook al heb ik laatst 2-CB geprobeerd en waren deze ook wel vet, maar kon er even niet aankomen.
Klik om te vergroten...
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#2
bobsacamano zei:
Ik vind het ook stoerdoenerij. En buiten dat idioot belachelijk gedrag. Sorry dude zo denk ik er over.

Ben benieuwd wat er van je hersenpan overblijft zo. Ik dacht juist dat je ook minder wou gebruiken qua speed/xtc en dergelijke.
Klik om te vergroten...


Klopt, me vrienden gingen allemaal op de pep & coke.. eentje had pillen bij..
Ik had zo iets van, ik bel even mijn 2-CB Leverancier, nouja.. blijkt dat ik er niet meer aan kan komen tot en met 29 augustus, is ie even lekker op vakantie. :/
Dacht ik gewoon van, nouja, ik neem gewoon niets.. Even later zie je iedereen spacen, vrolijk zijn, etc.. en zit je daar als de enigste die nuchter is. Hoe zou jij reageren? Zaterdag hetzelfde verhaal.

Ik heb gewoon geen last van dips, als ik MDMA alleen gebruik..
Maakt niet uit hoeveel.. Als ik meng met pep ofzo, dan wel...

Ik geniet nog altijd evenveel van de MDMA als vroeger, en heb het inderdaad wel misbruikt..
Ik kan gewoon rustig eten de day after, en zelfs als ik s'avonds thuis kom ook nog.

Wel opletten dat ik niet te veel drink, want dan krijg ik een kots gevoel en lukt eten ook niet meer.

Ik heb eerder al aangegeven dat ik afweet van de risico's, schade, etc..
Ik weet dat als ik zo door blijf doen, men hersens naar de klote gaan.

Ik doe dit nu al een jaar, en voel me nog altijd even goed.. nog altijd geen psychoses, etc.. ook al heb ik wel even gedacht eentje te hebben, maar na een bezoek aan de psychiater bleek het gewoon een lichte depressie te zijn.

Ik ben gewoon van mening dat dosissen etc die aangeraden worden niet voor iedereen gelden.
Ik kan genieten van 80mg MDMA, ik weeg 60kg. Maar toch stop ik liever 200mg in mijn bakkes. (of meer) om toch goed te kunnen trippen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je bent best wel cool eigenlijk :)

En wat ik had gedaan... Ik had lekker gedronken of niks gedaan. Maar ik heb dan ook een soort van mechanisme heet zelfcontrole super weird iets.

Maar goed ga je gang niet mijn hoofd maar ik vind het een risico omdat andere mensen hier ook lezen dat jij dat hebt gedaan en dan dat ook een goed idee vinden. Maar iedereen let op deze jonge is immuun voor MDMA

MentalFucked zei:
bobsacamano zei:
Ik vind het ook stoerdoenerij. En buiten dat idioot belachelijk gedrag. Sorry dude zo denk ik er over.

Ben benieuwd wat er van je hersenpan overblijft zo. Ik dacht juist dat je ook minder wou gebruiken qua speed/xtc en dergelijke.
Klik om te vergroten...


Klopt, me vrienden gingen allemaal op de pep & coke.. eentje had pillen bij..
Ik had zo iets van, ik bel even mijn 2-CB Leverancier, nouja.. blijkt dat ik er niet meer aan kan komen tot en met 29 augustus, is ie even lekker op vakantie. :/
Dacht ik gewoon van, nouja, ik neem gewoon niets.. Even later zie je iedereen spacen, vrolijk zijn, etc.. en zit je daar als de enigste die nuchter is. Hoe zou jij reageren? Zaterdag hetzelfde verhaal.

Ik heb gewoon geen last van dips, als ik MDMA alleen gebruik..
Maakt niet uit hoeveel.. Als ik meng met pep ofzo, dan wel...

Ik geniet nog altijd evenveel van de MDMA als vroeger, en heb het inderdaad wel misbruikt..
Ik kan gewoon rustig eten de day after, en zelfs als ik s'avonds thuis kom ook nog.

Wel opletten dat ik niet te veel drink, want dan krijg ik een kots gevoel en lukt eten ook niet meer.

Ik heb eerder al aangegeven dat ik afweet van de risico's, schade, etc..
Ik weet dat als ik zo door blijf doen, men hersens naar de klote gaan.

Ik doe dit nu al een jaar, en voel me nog altijd even goed.. nog altijd geen psychoses, etc.. ook al heb ik wel even gedacht eentje te hebben, maar na een bezoek aan de psychiater bleek het gewoon een lichte depressie te zijn.

Ik ben gewoon van mening dat dosissen etc die aangeraden worden niet voor iedereen gelden.
Ik kan genieten van 80mg MDMA, ik weeg 60kg. Maar toch stop ik liever 200mg in mijn bakkes. (of meer) om toch goed te kunnen trippen.
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
MentalFucked zei:
Was zeker niet stoer bedoeld. Ik wil alleen maar aangeven hoeveel ik gebruikt heb.
En daarbij zeggen dat ik nog steeds geen dinsdagdip heb..
Nu nog altijd niet, gister niet.. en het is al woensdag. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Bij mij staat nog steeds dinsdag op de kalender... blijkbaar is de hersenschade bij jou nu al belachelijk hoog... kneus voor jou maar je doet het jou zelf aan :wave:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat is het toch met die jongere gebruikers hier op het forum. Ze zijn één voor één nog naiever dan ik dacht. Ze doen maar wat, lezen zich niet in en snappen niks van de spelregels. Met depressieklachten XTC gebruiken is zo ongeveer het onnozelste wat je kan doen. Geeft eens te meer aan dat mentalfucked totaal geen kennis heeft. Kleutergepraat als 1000 mg (al betwijfel ik dit) naar binnen werken en dan nog vrolijk verkondigen dat het je niks doet. Ach, ik denk maar zo, wetenschappers die hier onderzoek naar hebben gedaan zullen vast allemaal mis zitten.

@mentalfucked, nog een paar tips, mocht je deze opvolgen dat valt de schade hopelijk nog mee. Al denk ik persoonlijk dat gelet op je posts er al het één en ander permanent kapot is.

1. Stop voorlopig met alle soorten drugs.
2. Zoek hulp voor je problemen.
3. Pas wanneer je goed in je vel zit kan je heel voorzichtig weer eens iets beginnen.
4. Geen drogreden aandragen als ''iedereen doet het, dus ik doe mee.'' Dat vind ik geen legitimering voor excessief drugsgebruik.
M
MDMAmazing1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Pfft niet best dit... beter ga je hulp zoeken MentalFucked... met alle respect maar het is gewoon dom wat je doet, waarom zou je jezelf zoveel schade gunnen? en je hersens naar de klote willen helpen?

Oke ik geef toe ik heb een jaar lang ook wel MDMA/XTC gedaan met 4-6-8 weken pauze ertussen... alles gaat goed met me, nergens last van, geen dips, hoewel ik me op Defqon 1 dit jaar begon te realiseren dat ik nu maar echt overstap op 3 maanden pauze en een wat meer verantwoorde dosis (Deed eerst altijd 170-200 mg, teveel voor mij) neem. het is niet dat ik problemen merk met mijn gebruik maar het voelt gewoon niet goed. het feit dat je weet dat er processen gaande zijn in je hoofd die cellen kapot maken (en vervolgens niet de tijd krijgen om te herstellen) is gewoon zonde om er niks aan te doen... ik wacht nu mooi tot Qlimax in november :)

Maar goed thats my story, ik hoop alleen dat jij je ook gaat beseffen dat je jezelf echt naar de klote helpt (eigenlijk doe je dat al, maar je doet er niks aan...) en al helemaal met de dosis die jij gebrukt.. komop.. een gram, moet dat :/ ?

Ik hoop het beste voor je MentalFucked, de drugs zijn het niet waard om je hersens naar de klote te helpen...

-MDMAmazing1
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tekzor668 zei:
MentalFucked zei:
Was zeker niet stoer bedoeld. Ik wil alleen maar aangeven hoeveel ik gebruikt heb.
En daarbij zeggen dat ik nog steeds geen dinsdagdip heb..
Nu nog altijd niet, gister niet.. en het is al woensdag. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Bij mij staat nog steeds dinsdag op de kalender... blijkbaar is de hersenschade bij jou nu al belachelijk hoog... kneus voor jou maar je doet het jou zelf aan :wave:
Klik om te vergroten...

Ik dacht dat het woensdag was, ik ging daarstraks met de hond uit en op zo een bord van de apotheker stond woensdag.. :/

Ik kijk niet om de 5 minuten om te checken welke dag het is.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je komt ongelooflijk dom over weetje? Vanuit mijn visie zouden mensen als jij hier geband moeten worden. Stoerdoenerij vind ik het, als andere jonkies jou stoer gedrag zullen lezen gaat dit de verkeerde kant op. Lijkt me beter om dit topic te verwijderen...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ach ja, al dat "stoere" gepraat over hoeveelheden. Soms denk ik dat mensen zich echt "vet stoer" vinden als ze van die mega doseringen slikken. Ik persoonlijk vind dat dom ipv stoer. Maar i'ts your freakin body and mind.

OnT: zondags na MDMA wel altijd moe maar ik denk ook van het stampen en lopen de hele dag ervoor. Ook nog licht onder onvloed want ik heb wel eens zo een 20 tot 24 uur na een festival in de auto gezeten met muziek op, die klinkt dan nog wel errug lekker dan! :wink:
Maandags eigenlijk niet veel aan de hand en dinsdags moe en tikkie down, althans, als er wat fout gaat kan ik snel geïrriteerd reageren.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MentalFucked zei:
Ik doe dit nu al een jaar, en voel me nog altijd even goed.. nog altijd geen psychoses, etc.. ook al heb ik wel even gedacht eentje te hebben, maar na een bezoek aan de psychiater bleek het gewoon een lichte depressie te zijn.

Ik ben gewoon van mening dat dosissen etc die aangeraden worden niet voor iedereen gelden.
Ik kan genieten van 80mg MDMA, ik weeg 60kg. Maar toch stop ik liever 200mg in mijn bakkes. (of meer) om toch goed te kunnen trippen.
Klik om te vergroten...
Dat jij iets een fijn effect vindt hebben en er naderhand weinig last van ondervindt betekent niet dat het geen negatieve effecten heeft in je hersenen. Zeker als je het al langere tijd doet. Je hersenen passen zich daarop aan en op den duur worden die veranderingen permanent. Negatieve effecten in het dagelijks leven kunnen ook pas echt jaren daarna komen, ondanks dat je ze nu (nog) niet merkt.

Was laatst op een festival en daar zei een jongen ook 'ja ik heb er nog maar een pil bijgegooid want ik merk er toch niks van'. Dat je er niks van merkt betekent niet dat het je hersenen niet verkloot..
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het had volgens mij er ook niks mee te maken :P Maar zij zeiden dat het nog van invloed kan zijn wanneer het nog in je bloed zit
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zelf alleen last van een dipje als ik de maandag en dinsdag niks te doen heb. Als ik de hele dag lekker bezig ben heb ik ook geen tijd om me rot te voelen :) werkt wel!
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een dinsdagdip onstaat omdat je serotoninereceptoren zich terugtrekken. Serotonine is een stofje waar je gelukkig van word en die binden zich aan receptoren zodat je je gelukkig voelt. Alleen teveel aan serotonine beschadigt je receptoren (dus eet je vitamientjes om ze te herstellen) en daarnaast kan het het serotoninesyndroom veroorzaken.Om zichzelf hiertegen te beschermen trekken je receptoren zich terug. Dit proces duurt echter ongeveer twee dagen dus bij gebruik op zaterdag merk je dit op dinsdag. Dus de dinsdagdip komt niet (zoals veel mensen denken) door een tekort aan serotonine. En ik heb overigens ook nooit last van een dinsdag dip. Ik ken eigenlijk best weinig mensen die dat hebben dus het is niet heel raar dat je dit niet wist
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Susanne zei:
Een dinsdagdip onstaat omdat je serotoninereceptoren zich terugtrekken. Serotonine is een stofje waar je gelukkig van word en die binden zich aan receptoren zodat je je gelukkig voelt. Alleen teveel aan serotonine beschadigt je receptoren (dus eet je vitamientjes om ze te herstellen) en daarnaast kan het het serotoninesyndroom veroorzaken.Om zichzelf hiertegen te beschermen trekken je receptoren zich terug. Dit proces duurt echter ongeveer twee dagen dus bij gebruik op zaterdag merk je dit op dinsdag. Dus de dinsdagdip komt niet (zoals veel mensen denken) door een tekort aan serotonine.
Klik om te vergroten...

Heb je hier ook bronnen van dan? Want genoeg voorlichtingssites zeggen dat de dinsdag dip juist door een tekort aan serotonine komt die op de dinsdag het grootst is. Zie bijvoorbeeld het filmpje van unity:
[youtube]kvabSJrKIhw&t=155[/youtube]

Maargoed, ik heb sinds mijn eerste dinsdag dip wel elke keer na xtc gebruik er last van helaas. Hoe erg die dip is hangt af van de dosering en hoe vaak ik het doe. Een dinsdag dip uit zich bij mij met name in me enorm futloos voelen en heel snel geïrriteerd zijn. In tegenstelling tot wat hierboven wordt gezegd, wordt het bij ook erger als ik veel te doen heb. Zou ik dinsdag de hele dag op de bank kunnen hangen en niks hoeven dan valt het mee. Heb ik het druk dan breekt het zweet me uit en ervaar ik in enen stress terwijl ik normaal nooit stress heb.

Toen ik jaren geleden xtc ontdekte had ik in het begin nooit dips, maar helaas wist ik toen nog niet van de 3 maanden regel en gebruikte het eerste half jaar minstens 1 keer per maand. Na een paar maanden zijn de dips toen komen opzetten en die werden steeds erger. Inmiddels gebruik ik nog maar een paar keer per jaar, maar de dips zijn helaas nooit helemaal weg gegaan.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nouja, ik hoor verhalen van 2 kanten(zowel de serotonine raakt op als de receptoren trekken terug), maar kan niet ergens een eenduidig verhaal vinden. Ik heb deze vraag ook ergens anders gesteld en hoop daar op een meer uitgebreid antwoord, houd jullie op de hoogte!

(Dat filmpje was trouwens wel een erg versimpelde weergave die daardoor (en doordat het wat oudere informatie bevat) niet meer 100% juist is. )
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fool zei:
Nouja, ik hoor verhalen van 2 kanten(zowel de serotonine raakt op als de receptoren trekken terug), maar kan niet ergens een eenduidig verhaal vinden. Ik heb deze vraag ook ergens anders gesteld en hoop daar op een meer uitgebreid antwoord, houd jullie op de hoogte!

(Dat filmpje was trouwens wel een erg versimpelde weergave die daardoor (en doordat het wat oudere informatie bevat) niet meer 100% juist is. )
Klik om te vergroten...
Het zou me niks verbazen als de wetenschap ook nog niet helemaal duidelijk heeft hoe de dip veroorzaakt wordt. Wellicht is het een combinatie van die twee. Waar heb je de vraag gesteld als ik vragen mag?

Ik weet dat het filmpje wel een erg simpel beeld geeft, maar was ook puur ter illustratie :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Op een ander forum met leden waarvan sommigen uitgebreide scheikundige kennis hebben. Om zo reclame te gaan maken op dit forum vind ik ietswat overdreven. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maakt niet uit, ben benieuwd in ieder geval!
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#19
De eerste paar keer merkte ik wel een soort afbouw, maar die duurde een uur tot twee uur ofzo. Dat ging van superhard gaan naar 'gewoontjes'. Maar dit heb ik tegenwoordig niet meer.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geen bronnen die ik zo kan terug halen maar wel meerdere zinnige/wetenschappelijke bronnen. In hoeverre je daar wat aan heb :P Dit filmpje verklaart vooral dips in het algemeen, en die worden inderdaad veroorzaakt door serotoninetekort. De hoeveelheid serotonine is direct na gebruik het laagst, en daarom komt de ´gewone´ dip ook veel vaker voor. De grafiek suggereert dat na het gebruik de hoeveelheid serotonine nog twee dagen afneemt, en dat op deze manier de dinsdagdip zich laat verklaren, maar dat is niet waar. Na het gebruik maakt je lichaam juist weer zo gauw mogelijk nieuwe aan. Wel klopt het dat als je niet genoeg vitamine C eet, dat je dit niet bepaald stimuleert. Ik denk dat dit filmpje eerder een gemakkelijke uitleg is die een lang verhaal kort houdt, maar het verloop van de grafiek is een beetje slordig. Het is ook niet duidelijk of de grafiek de voorraad serotonine laat zien of de vrijgekomen serotonine.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."