#1
Het had volgens mij er ook niks mee te maken :P Maar zij zeiden dat het nog van invloed kan zijn wanneer het nog in je bloed zit

Susanne zei:Een dinsdagdip onstaat omdat je serotoninereceptoren zich terugtrekken. Serotonine is een stofje waar je gelukkig van word en die binden zich aan receptoren zodat je je gelukkig voelt. Alleen teveel aan serotonine beschadigt je receptoren (dus eet je vitamientjes om ze te herstellen) en daarnaast kan het het serotoninesyndroom veroorzaken.Om zichzelf hiertegen te beschermen trekken je receptoren zich terug. Dit proces duurt echter ongeveer twee dagen dus bij gebruik op zaterdag merk je dit op dinsdag. Dus de dinsdagdip komt niet (zoals veel mensen denken) door een tekort aan serotonine.
Het zou me niks verbazen als de wetenschap ook nog niet helemaal duidelijk heeft hoe de dip veroorzaakt wordt. Wellicht is het een combinatie van die twee. Waar heb je de vraag gesteld als ik vragen mag?Fool zei:Nouja, ik hoor verhalen van 2 kanten(zowel de serotonine raakt op als de receptoren trekken terug), maar kan niet ergens een eenduidig verhaal vinden. Ik heb deze vraag ook ergens anders gesteld en hoop daar op een meer uitgebreid antwoord, houd jullie op de hoogte!
(Dat filmpje was trouwens wel een erg versimpelde weergave die daardoor (en doordat het wat oudere informatie bevat) niet meer 100% juist is. )
leipebaviaan zei:Zoals altijd zitten er weer behoorlijk wat fouten in je redeneringen. Natuurlijk boeit het je op 17 jarige leeftijd veel minder of je wel of niet naar de tering gaat. Op die leeftijd ben je nog niet in staat risico's in te schatten. Hier zal jij ongetwijfeld het niet mee eens zijn afgaande op je posts, maar lees dit over 4 a 5 jaar maar eens terug. Als dan alles finaal naar de klote is in je hersenpan en je IQ naar een bedroevend niveau is gedaald zal je heel anders spreken.
Ik ben verder niet van mening dat ik je heel erg stoer vind doen, maar door je luchtigheid aangaande de doseringen doet bij de meeste alarmbellen afgaan. In dit opzicht ben je echter niet corrigeerbaar en ik herken een verloren zaak als ik er één zie.
Met het onderzoek naar wetenschap zit je echter compleet fout. Jouw referentiekader is je eigen ervaringen, maar er zitten hier mensen met veel meer gespecialiseerde kennis, denk bijvoorbeeld aan een fool of psychedelibee. Ik ben zelf hooked aan benzo's geweest en heb ook geen lichamelijke afkeer gehad, maar dat betekent niet dat ik ontwenningsverschijnselen in het algemeen ga ontkennen.
MentalFucked zei:Ik moet zelf toegeven dat ik waarschijnlijk de risico's niet inzie..
SmartieAndMe zei:MentalFucked zei:Ik moet zelf toegeven dat ik waarschijnlijk de risico's niet inzie..
Dat is wat iedereen je duidelijk probeert te maken. Niemand heeft iets op je tegen, niemand wil je pesten. We weten alleen dat dit gedrag uiteindelijk hele vervelende dingen kan veroorzaken en dat gunnen we je niet. Dat gun je niemand. Ik ben bang dat je de gevolgen onderschat en straks baalt dat je met klachten zit die nooit meer overgaan en die je leven op negatieve manier beïnvloeden...
Vooral als er straks een kleintje aankomt.. die wil je toch alles kunnen geven wat je te bieden hebt. Met het gedrag wat je nu vertoont moet je eerst zelf proberen op te groeien voor je een kind gaat verzorgen.


"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."