Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen: wat betekent "te hard gaan" voor jou?

Trippen: wat betekent "te hard gaan" voor jou?

38 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Partyanimal1984 zei:
Nou ik vond t niks haha, ben nog nooit zo de weg kwijt geweest. Kan best zijn dat het heel zuiver is geweest mischien ik ben geen chemicus. Sws een gevaarlijk goedje, probeer er al een tijdje vanaf te komen zonder hulp maar nog niet gelukt. Nu ga ik het proberen met hulp iniedergeval, en ook serieus mee aan de slag
Klik om te vergroten...
Lijkt gewoon totaal niet op 3mmc.
Ik mag niet speculeren, maar gelukkig wel zeggen dat ik denk.

Dat was GEEN 3mmc.
M
Md97Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het gevoel hebben dat je gezicht naar beneden hangt. Zichtbaar is het blijkbaar niet, maar na enkele uurtjes wel. Bij coke blijft mijn vriend heel de tijd praten, komt het door te veel? Komt het door de combinatie met alcohol? Geen idee, maar super frustrerend. Hij kan gedurende een 5 tal uur zijn bek niet houden 🥲
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Md97 zei:
Het gevoel hebben dat je gezicht naar beneden hangt. Zichtbaar is het blijkbaar niet, maar na enkele uurtjes wel. Bij coke blijft mijn vriend heel de tijd praten, komt het door te veel? Komt het door de combinatie met alcohol? Geen idee, maar super frustrerend. Hij kan gedurende een 5 tal uur zijn bek niet houden 🥲
Klik om te vergroten...
Lol, dat is gewoon wat sommige drugs doet😂
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Partyanimal1984 zei:
Dat heb ik niet vaak meegemaakt gelukkig. Laatst wel weer een keer, een maat van mij had 3mmc hele sterke zei hij, ik ben wel wat gewend zei ik kom maar op met die bende. 5 gr klap ik er normaalgesproken wel door op een avond, niet dat k daar trots op ben of moet zijn ofzo maar ik nam 2 lijntjes van die van hem en ik ging toch wel zo allejezushard... Ik kon niet meer praten, had t gevoel of ik in een droom zat waar ik ieder moment uit kon komen. Aan mn gedachtes waren geen touw aan vast te knopen, praten was wartaal, ik herkende mn vrienden niet meer, geen evenwicht meer compleet de controle kwijt gewoon. Dat was dus echt een "ik ga veel te hard" moment. Die maat van me gaf me een lijntje goeie coke, daarna kotste ik mn hart uit mn lichaam, nam nog een lijntje coke en een temazepam en toen ging het pas weer. Al met al geen leuke ervaring
Klik om te vergroten...

Ook echt een supergoed idee om nog een paar lijnen coke te nemen als je als overdosed hebt op 3-MMC, of wat het dan ook was. 👍🏻 (S)
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je onbedoeld kledingstukken verliest dan ben je meestal wel aardig op dreef
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Out gaan van de g is ook te hard gaan , talloze keren te hard op gegaan.

Maar te hard gaan van GHB wordt helemaal eng voor andere mensen als je nét niet out gaat. Dan gedroeg ik me altijd zoals je wel eens op video's ziet. Kreunend over de grond dweilend; zo kan ik 't het beste beschrijven.

Daarnaast ook wel eens echt te hard gegaan op MDMA. Totaal niet fijn. Dat was echt uren uitzitten tot het minder werd. Spreiding van die pillen toen bleken totaal niet betrouwbaar te zijn. Dat bleek ook toen er later een trimbos waarschuwing rond ging op het internet en op feesten vanwege deze tabletten.

Tot slot ook een keer echt bad gegaan van paddo's. Die trip was veel te heftig voor wat ik op dat moment aankon. Achteraf niet handig van mezelf om toen paddo's te eten.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Out gaan van de g is ook te hard gaan , talloze keren te hard op gegaan.

Maar te hard gaan van GHB wordt helemaal eng voor andere mensen als je nét niet out gaat. Dan gedroeg ik me altijd zoals je wel eens op video's ziet. Kreunend over de grond dweilend; zo kan ik 't het beste beschrijven.

Daarnaast ook wel eens echt te hard gegaan op MDMA. Totaal niet fijn. Dat was echt uren uitzitten tot het minder werd. Spreiding van die pillen toen bleken totaal niet betrouwbaar te zijn. Dat bleek ook toen er later een trimbos waarschuwing rond ging op het internet en op feesten vanwege deze tabletten.

Tot slot ook een keer echt bad gegaan van paddo's. Die trip was veel te heftig voor wat ik op dat moment aankon. Achteraf niet handig van mezelf om toen paddo's te eten.
Klik om te vergroten...
Te hard gaan op MDMA vind ik ook inderdaad erg heftig. Te hard trippen is vooral echt een nare mindfuck voor mij (vaak de gedachte dat je je nooit meer normaal zult voelen), maar dat hit anders dan bij MDMA. Dan voel je echt dat je fysiek in gevaar bent.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Té hard gaan, ja ik door slechte pil op O-DSMT, maar was geen te harde trip, puur ziek als zot door vervuilde pil.

Op GHB, zeer hard en slecht gegaan door bijnemen en dus te hoge dosis GHB, ook lam, kronkelend vd pijn. Dus hier door te hoge dosis. Want bij eerste dosis lekkere sociale alcoholroes. Dus eigen fout.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat alle trippers dat gevoel wel kennen, dat 'ie deze keer toch wel wat harder inslaat dan eerdere trips. Of dat je het al veel eerder begint te voelen dan je gewend bent, en dat er gelijk zo'n onheilspellend gevoel over je heen komt. Maar achteraf vind ik het dan altijd toch wel lastig om uit te leggen wat er nou eigenlijk precies aan de hand was. Erop terugkijkend viel het toch best wel mee...?

Dus ik ben wel benieuwd naar hoe jullie "te hard gaan" ervaren. Wat is er anders dan normaal, wat maakt je bang? En hoe ga jij hier mee om?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Echt te hard ga ik nooit soms wordt t ff teveel maar dat zakt weer weg, alleen laaste keer, lang geen 2cb op had ik 3 en een halve ingeslikt van 12mg op me piek ging ik een lekker hasje roken, en toen ik op de bank lag naar buiten te kijken besefde ik wel dat ik die keer veelste hard ging, ik vergat ook steeds hoe ik moest ademhalen waardoor mijn ademhaling niet vloeiend ging en daadwerkelijk dacht dat ik zou stikken, maar 1 ding was wel het was me een spectak die tijd toen ik op de bank lag en naar de visuels keek het ik ging echt veelste hard

‘Dat van het ademhalen maakte me wel bang, maar ik kon me zelf wijs maken dat je lichaam automatisch ademhaalt dus probeerde op me ademhaling te letten dat ging wel beter naderhand
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als mijn eerste dosis (MDMA) teveel is geweest, dan sta ik bij het inslaan aan de grond genageld met mijn ogen dicht te spacen. Dat is na een minuutje of 5 over, maar dat is wel een teken dat ik teveel heb genomen.
Ik heb dan niet het gevoel dat ik "te hard" ga. Want als ik te hard ga is voor mij de lol eraf. Dat heb ik als ik nét teveel bij heb gepakt en ga hallucineren en werkelijk in elke ooghoek staantafels, dranghekken, en mensen met plastic gezichten zie staan.
Nog steeds vind ik het bij MDMA lastig doseren, omdat je fitheid en gemoedstoestand zo van invloed zijn. Waar ik er de ene keer met een nette dosis amper in kom, sta ik met dezelfde dosis een aantal maanden later volle bak te spacen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is alweer een tijdje geleden dat ik getript heb, maar imo is het simpel:

Als je "NEE" zegt tegen je tripervaring, ga je te hard. Zolang je "JA" zegt, oftewel de ervaring accepteert zoals deze is, ga je niet te hard, hoe hard je ook gaat. :wink:
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Toen ik té hard ging was het ook mijn eerste keer truffels 😅. Had blijkbaar een sterk soort (utopia) en nam 11 gram. De tering. Kreeg een raar gevoel in mn buik en in mn hoofd. Ben maar naar beneden gegaan en op de bank gaan liggen met mn hond. Op den duur dacht ik dat ik aan mn hond vast was geplakt🤣. De visuals waren wel heel mooi. Een aantal uur later begon het te minderen, toen vond ik het leuk en ben ik family guy wezen kijken. Na die bijzondere evaring heb ik lichtere dosissen gedaan haha. Die bevielen allemaal goed. Fijne avond!
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik getript heb, maar imo is het simpel:

Als je "NEE" zegt tegen je tripervaring, ga je te hard. Zolang je "JA" zegt, oftewel de ervaring accepteert zoals deze is, ga je niet te hard, hoe hard je ook gaat. :wink:
Klik om te vergroten...
Kan ik me goed in vinden, mooi samengevat!

Hoe accepteer jij een trip als deze moeilijk/zwaar aanvoelt? Ik kan het op zo'n moment nooit goed loslaten of mezelf kalmeren, waardoor ik er in blijf hangen dat er iets mis is.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik getript heb, maar imo is het simpel:

Als je "NEE" zegt tegen je tripervaring, ga je te hard. Zolang je "JA" zegt, oftewel de ervaring accepteert zoals deze is, ga je niet te hard, hoe hard je ook gaat. :wink:
Klik om te vergroten...
Deels mee eens.. heb wel vaker gehad van nee dit is te!!! Maar dan uiteindelijk kunnen die de meest mooie kosmische ervaring opleveren hoor
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Boyman zei:
Kan ik me goed in vinden, mooi samengevat!

Hoe accepteer jij een trip als deze moeilijk/zwaar aanvoelt? Ik kan het op zo'n moment nooit goed loslaten of mezelf kalmeren, waardoor ik er in blijf hangen dat er iets mis is.
Klik om te vergroten...
Ten eerste: prevention is best :wink: Door bijvoorbeeld alleen te gaan trippen als de setting goed is, je mindset goed en er geen twijfels zijn.

Maar als je er al "in zit" (het bad (dreigen te) gaan):

- Ik verplaats me weleens naar een andere ruimte, dat kan de vibe al doen omslaan. Naar buiten is waarschijnlijk nog beter: open ruimte, frisse lucht, zon misschien als je overdag tript en het mooi weer is.
- Je kunt jezelf afleiden met happy muziek of een vrolijk filmpje.
- Je kunt het gevoel echt toelaten/accepteren en er zo doorheen werken, maar dat werkt alleen als je niet keihard bad gaat.
- Je kunt gaan dansen of zingen, kan echt goed helpen!
- En mijn laatste redmiddel zijn benzo's. Maar eigenlijk is het idee dat ik die heb liggen al super geruststellend. Liever gebruik ik ze niet, omdat je dan niet echt door de trip heen werkt maar de boel eigenlijk gewoon verdoofd. Maar het is een optie als je écht geen andere uitweg ziet en het zal je dan gauw kalmeren, waarschijnlijk deels al direct bij inname door placebo.

Dit is waar ik zo even op kom. Er zijn er vast meer! Maar altijd goed om er een aantal "klaar te hebben liggen".

Mezelf zei:
Deels mee eens.. heb wel vaker gehad van nee dit is te!!! Maar dan uiteindelijk kunnen die de meest mooie kosmische ervaring opleveren hoor
Klik om te vergroten...
Zeker! Het kan omslaan op die manier.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wanneer we op de snelweg rijden. (bijrijder) toen we op de snelweg reden zag ik een paar midddn op dd weg staan. Geen geintjes
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
MDMAZIING zei:
Wanneer we op de snelweg rijden. (bijrijder) toen we op de snelweg reden zag ik een paar midddn op dd weg staan. Geen geintjes
Klik om te vergroten...
Levensgevaarlijk die trippers die bad gaan en midden op de snelweg stil gaan staan...
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Levensgevaarlijk die trippers die bad gaan en midden op de snelweg stil gaan staan...
Klik om te vergroten...
Ik vind het sowieso geen goed plan als iemand tript om diegene in een auto te laten zitten. Geef die persoon zich uitlaten . In een auto heb je echt geen fijne trip lijkt mij. Of uiteraard naast de bestuurder uiteraard. Type fout

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."