Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen: wat betekent "te hard gaan" voor jou?

Trippen: wat betekent "te hard gaan" voor jou?

38 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat alle trippers dat gevoel wel kennen, dat 'ie deze keer toch wel wat harder inslaat dan eerdere trips. Of dat je het al veel eerder begint te voelen dan je gewend bent, en dat er gelijk zo'n onheilspellend gevoel over je heen komt. Maar achteraf vind ik het dan altijd toch wel lastig om uit te leggen wat er nou eigenlijk precies aan de hand was. Erop terugkijkend viel het toch best wel mee...?

Dus ik ben wel benieuwd naar hoe jullie "te hard gaan" ervaren. Wat is er anders dan normaal, wat maakt je bang? En hoe ga jij hier mee om?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Echt te hard ga ik nooit soms wordt t ff teveel maar dat zakt weer weg, alleen laaste keer, lang geen 2cb op had ik 3 en een halve ingeslikt van 12mg op me piek ging ik een lekker hasje roken, en toen ik op de bank lag naar buiten te kijken besefde ik wel dat ik die keer veelste hard ging, ik vergat ook steeds hoe ik moest ademhalen waardoor mijn ademhaling niet vloeiend ging en daadwerkelijk dacht dat ik zou stikken, maar 1 ding was wel het was me een spectak die tijd toen ik op de bank lag en naar de visuels keek het ik ging echt veelste hard

‘Dat van het ademhalen maakte me wel bang, maar ik kon me zelf wijs maken dat je lichaam automatisch ademhaalt dus probeerde op me ademhaling te letten dat ging wel beter naderhand
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als mijn eerste dosis (MDMA) teveel is geweest, dan sta ik bij het inslaan aan de grond genageld met mijn ogen dicht te spacen. Dat is na een minuutje of 5 over, maar dat is wel een teken dat ik teveel heb genomen.
Ik heb dan niet het gevoel dat ik "te hard" ga. Want als ik te hard ga is voor mij de lol eraf. Dat heb ik als ik nét teveel bij heb gepakt en ga hallucineren en werkelijk in elke ooghoek staantafels, dranghekken, en mensen met plastic gezichten zie staan.
Nog steeds vind ik het bij MDMA lastig doseren, omdat je fitheid en gemoedstoestand zo van invloed zijn. Waar ik er de ene keer met een nette dosis amper in kom, sta ik met dezelfde dosis een aantal maanden later volle bak te spacen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is alweer een tijdje geleden dat ik getript heb, maar imo is het simpel:

Als je "NEE" zegt tegen je tripervaring, ga je te hard. Zolang je "JA" zegt, oftewel de ervaring accepteert zoals deze is, ga je niet te hard, hoe hard je ook gaat. :wink:
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Toen ik té hard ging was het ook mijn eerste keer truffels 😅. Had blijkbaar een sterk soort (utopia) en nam 11 gram. De tering. Kreeg een raar gevoel in mn buik en in mn hoofd. Ben maar naar beneden gegaan en op de bank gaan liggen met mn hond. Op den duur dacht ik dat ik aan mn hond vast was geplakt🤣. De visuals waren wel heel mooi. Een aantal uur later begon het te minderen, toen vond ik het leuk en ben ik family guy wezen kijken. Na die bijzondere evaring heb ik lichtere dosissen gedaan haha. Die bevielen allemaal goed. Fijne avond!
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik getript heb, maar imo is het simpel:

Als je "NEE" zegt tegen je tripervaring, ga je te hard. Zolang je "JA" zegt, oftewel de ervaring accepteert zoals deze is, ga je niet te hard, hoe hard je ook gaat. :wink:
Klik om te vergroten...
Kan ik me goed in vinden, mooi samengevat!

Hoe accepteer jij een trip als deze moeilijk/zwaar aanvoelt? Ik kan het op zo'n moment nooit goed loslaten of mezelf kalmeren, waardoor ik er in blijf hangen dat er iets mis is.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik getript heb, maar imo is het simpel:

Als je "NEE" zegt tegen je tripervaring, ga je te hard. Zolang je "JA" zegt, oftewel de ervaring accepteert zoals deze is, ga je niet te hard, hoe hard je ook gaat. :wink:
Klik om te vergroten...
Deels mee eens.. heb wel vaker gehad van nee dit is te!!! Maar dan uiteindelijk kunnen die de meest mooie kosmische ervaring opleveren hoor
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Boyman zei:
Kan ik me goed in vinden, mooi samengevat!

Hoe accepteer jij een trip als deze moeilijk/zwaar aanvoelt? Ik kan het op zo'n moment nooit goed loslaten of mezelf kalmeren, waardoor ik er in blijf hangen dat er iets mis is.
Klik om te vergroten...
Ten eerste: prevention is best :wink: Door bijvoorbeeld alleen te gaan trippen als de setting goed is, je mindset goed en er geen twijfels zijn.

Maar als je er al "in zit" (het bad (dreigen te) gaan):

- Ik verplaats me weleens naar een andere ruimte, dat kan de vibe al doen omslaan. Naar buiten is waarschijnlijk nog beter: open ruimte, frisse lucht, zon misschien als je overdag tript en het mooi weer is.
- Je kunt jezelf afleiden met happy muziek of een vrolijk filmpje.
- Je kunt het gevoel echt toelaten/accepteren en er zo doorheen werken, maar dat werkt alleen als je niet keihard bad gaat.
- Je kunt gaan dansen of zingen, kan echt goed helpen!
- En mijn laatste redmiddel zijn benzo's. Maar eigenlijk is het idee dat ik die heb liggen al super geruststellend. Liever gebruik ik ze niet, omdat je dan niet echt door de trip heen werkt maar de boel eigenlijk gewoon verdoofd. Maar het is een optie als je écht geen andere uitweg ziet en het zal je dan gauw kalmeren, waarschijnlijk deels al direct bij inname door placebo.

Dit is waar ik zo even op kom. Er zijn er vast meer! Maar altijd goed om er een aantal "klaar te hebben liggen".

Mezelf zei:
Deels mee eens.. heb wel vaker gehad van nee dit is te!!! Maar dan uiteindelijk kunnen die de meest mooie kosmische ervaring opleveren hoor
Klik om te vergroten...
Zeker! Het kan omslaan op die manier.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wanneer we op de snelweg rijden. (bijrijder) toen we op de snelweg reden zag ik een paar midddn op dd weg staan. Geen geintjes
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
MDMAZIING zei:
Wanneer we op de snelweg rijden. (bijrijder) toen we op de snelweg reden zag ik een paar midddn op dd weg staan. Geen geintjes
Klik om te vergroten...
Levensgevaarlijk die trippers die bad gaan en midden op de snelweg stil gaan staan...
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Levensgevaarlijk die trippers die bad gaan en midden op de snelweg stil gaan staan...
Klik om te vergroten...
Ik vind het sowieso geen goed plan als iemand tript om diegene in een auto te laten zitten. Geef die persoon zich uitlaten . In een auto heb je echt geen fijne trip lijkt mij. Of uiteraard naast de bestuurder uiteraard. Type fout
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
MDMAZIING zei:
Ik vind het sowieso geen goed plan als iemand tript om diegene in een auto te laten zitten. Geef die persoon zich uitlaten . In een auto heb je echt geen fijne trip lijkt mij. Of uiteraard naast de bestuurder uiteraard. Type fout
Klik om te vergroten...
Precies. Of zet tenminste het raampje open als je hem achterlaat...
D
Deurklappert123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze olifant dankzij de coke werd ik weer wat nuchterder zeg maar en kon ik weer wat beter uit mn woorden komen. Ik snapte de wereld weer zeg maar. Ik ging niet zo hard qua hartslag maar ik was compleet van de wereld. Natuurlijk is het niet verstandig om dingen door elkaar te doen, maar in dit geval heeft t me wel geholpen
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had een paar capsules pep in een gripzakje. Tijdens een feest ging ik zo hard op de pep en was ik zo zeiknat van het zweet dat het zweet in het gripzakje was gelopen, de capsules half waren opgelost, en de pep naar de kl*te was. Was maar goed ook, anders had ik ongetwijfeld nog meer bijgepakt!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#15
"Te hard gaan" betekend voor mij dat een substantie sneller blijft opkomen dan ik mentaal of lichamelijk aankan.

Het begint vaak op het moment dat ik de substantie zelf goed begin te voelen en me dan afvraag hoe lang het opkomen nog door kan blijven gaan en of ik dat eigenlijk nog wel aan kan. In sommige gevallen, als dit langzaam genoeg gaat, dan heb ik zelfs nog de tijd om (lichtelijk) in paniek te raken.

Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een substantie veel sneller opkwam dan ik aankon, vooral met DMT (vaped, aya en pharma) maar ook met LSD. Als het dus langzaam genoeg gaat dan heb je nog de tijd om in paniek te raken en op ideeën te komen als aanbellen bij de buren of 112 bellen.

Gelukkig heb ik altijd lang genoeg in dat dilemma van wel/niet contact zoeken gezeten zodat ofwel ik, ofwel de substantie de tijd kreeg om mij op te vangen/mee te nemen.

Als het echter echt snel gaat dan wordt je gewoon gegrepen en ben je kansloos, ondanks dat je dan voor je gevoel vecht voor je leven walst de substantie over je heen en trekt je mee naar welk universum het maar wil (hello pharmahuasca, talking to you!).

Op dat soort momenten "breek" ik en kan dan niets anders meer doen dan me volledig overgeven. Het aparte daarvan is dat het "breek" moment altijd het punt is in een reis waarin het overgaat van angst en ongemak naar een nieuwe fase van verwondering en pure observatie. Ik denk dat dit punt ook het punt is wat veel mensen ego-death noemen.

Uiteindelijk zijn het die reizen waar ik de brute overgang heb meegemaakt en waar ik ben aangekomen in dat universum van verwondering en observatie die voor mij het meest waardevol zijn geweest. Deze reizen eindigden ook altijd 100% met een goed gevoel, alsof er een warme en liefdevolle deken over me werd gelegd om te laten weten dat het inderdaad een heel bijzondere reis was en dat we het goed hebben doorstaan.
U
User7374692Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik had een keer behoorlijk wat 3mmc op en had toen 2 2cb pillen ingebouwd en ben toen ik een sport drugs psychose geraakt. dat was zo heftig en zo beangstigend, dat was voor mij wel echt té hard gaan..
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
te hard gaan betekent bij mij vaak bad gaan

veel te veel 3mmc bijv dik 700mg in 1x en heel veel kleuren extreem vel zien worden
of teveel mdphp en dan stemmen horen
of die keer dat ik ipv 4 gram truffel op een rare wijze 24 gram nam (waarbij ik echt heel hard ging en er steeds meer dingen fout gingen, plots neer vallen/overgeven bijna niet kunnen ademenen ) anti gif centrum kon er niks mee en 112 vertelde dat het beter was om het uit te zingen :X wat een helse ervaringen heb ik soms meegemaakt, en dan toch ondanks alles toch drugs gebruikeen (en vaak ook gelijk teveel in een trip/ervaring)
M
Meneer de uilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Te hard gaan is voor mij de volledige controle over de realiteit verliezen. Dan is het nog moeilijk “ja” zeggen tegen de ervaring. Ik vind het fijn om altijd nog enigszins contact te hebben met de realiteit.

Mocht dit gebeuren (enkele keren meegemaakt op psilo en 4-HO-MET) dan probeer ik die realiteit op te zoeken. Ik ga terug naar mijn ademhaling, probeer te blijven bewegen en de setting te veranderen.

Ik denk de reden dat ik middelen zoals DMT niet aandurf. Hoe nieuwsgierig ik ook ben naar zo’n ervaring.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Boyman zei:
Ik denk dat alle trippers dat gevoel wel kennen, dat 'ie deze keer toch wel wat harder inslaat dan eerdere trips. Of dat je het al veel eerder begint te voelen dan je gewend bent, en dat er gelijk zo'n onheilspellend gevoel over je heen komt. Maar achteraf vind ik het dan altijd toch wel lastig om uit te leggen wat er nou eigenlijk precies aan de hand was. Erop terugkijkend viel het toch best wel mee...?

Dus ik ben wel benieuwd naar hoe jullie "te hard gaan" ervaren. Wat is er anders dan normaal, wat maakt je bang? En hoe ga jij hier mee om?
Klik om te vergroten...

In dit tripreport had ik overduidelijk te veel LSD op voor een feestje. Maar ik ben verder niet bad gegaan ofzo.

Wil je ook een druppel? - Nog nooit zoveel LSD op

Met wat vrienden hielden we zaterdag een verjaardags-psytrancefeestje. Toen ik aankwam vroeg een vriend of ik zin had een druppel LSD met hem te doen, om lekker op dezelfde golflengte te zitten. 'Leuk', dacht ik. Maar vervolgens zat ik vier uur lang met de bank samengesmolten in een zee van...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Maar als je geen mensen meer ziet, maar losse ledematen die in een zee van fractalsoep ronddrijven, dan weet je dat het wel een beetje veel LSD was 😂
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#20
User7374692 zei:
Ik had een keer behoorlijk wat 3mmc op en had toen 2 2cb pillen ingebouwd en ben toen ik een sport drugs psychose geraakt. dat was zo heftig en zo beangstigend, dat was voor mij wel echt té hard gaan..
Klik om te vergroten...
Heftig! Heb je daar een trip report over geschreven? Of misschien een korte samenvatting? Ik vind drugs psychoses altijd op een vreemde manier erg interessant om over te lezen.. :sweatsmile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."