Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1x per week drugs

1x per week drugs

82 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je laat je hart continue een "marathon lopen" door te sporten en snuiven... En vraagt jezelf af of dat schade berokkend.

Vergelijk het met je auto. Ga maar een week in het rode toeren gebied rijden. Kijken hoe lang hij het uithoudt.

Succes.
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#2
Duwd zei:
denk dat ik voor nu gewoon met mezelf ga afspreken dat ik alleen nog gebruik op grote festivals ect. Dus dat is 1x in de 1-2 maanden
Klik om te vergroten...
Dat is al een prima uitgangspunt. Gun je lijf een beetje rust zo nu en dan. Zo blijft het gebruik van middelen ook leuk om naar uit te kijken. Coke wordt niet voor niets de witte sloper genoemd, in de breedste zin van het woord maakt het zo'n beetje alles kapot op den duur. Je lijf, met alles er in, je relaties, je bankrekening en ga zo maar door. Kijk niet naar anderen.

Denk om jezelf.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Succes en nog iets wat ik hoorde van een kennis. Als je veel sport ben je wel extra gevoelig voor drugs. Bloed circuleert optimaal en je zult bij dezelfde hoeveelheid als anderen misschien meer effect hebben. Ik wens je sterkte met wat extra aandacht aan je gezondheid. Cocaïne is echt niet makkelijk om vanaf te komen, als het verkeerd zal lopen.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Succes en nog iets wat ik hoorde van een kennis. Als je veel sport ben je wel extra gevoelig voor drugs. Bloed circuleert optimaal en je zult bij dezelfde hoeveelheid als anderen misschien meer effect hebben. Ik wens je sterkte met wat extra aandacht aan je gezondheid. Cocaïne is echt niet makkelijk om vanaf te komen, als het verkeerd zal lopen.
Klik om te vergroten...
Dat wil ik wel geloven.
Al kan ik dat op dit moment niet geloven voor geen goud dat ik nu op dit moment die troep wil hebben.

hoe gaat zo iets dan? ben je mentaal dan zo fucked dat je gewoon moet?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Duwd zei:
hoe gaat zo iets dan? ben je mentaal dan zo fucked dat je gewoon moet?
Klik om te vergroten...
Een alles overweldigend verlangen naar een lijntje. Of je nu verplichtingen hebt of niet, of je de volgende dag moet werken of niet, of het geld hebt of niet. Ook al heb je gisteren tegen jezelf gezegd "dit nooit meer". Zelfs als de vorige keer gebruik helemaal niet fijn was. Je hoofd maakt je wijs dat gebruiken het beste idee ooit is.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Duwd zei:
hoe gaat zo iets dan? ben je mentaal dan zo fucked dat je gewoon moet?
Klik om te vergroten...

Als je na een nacht snuiven in een paranoïde comedown land, wil slapen maar niet kan slapen en je hartslag en bloeddruk redelijk hoog is maar je diezelfde dag/avond toch weer zin hebt of craving naar een dikke lijn coke.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
al deze woorden brengen me terug naar de momenten dat ik bijna gek werd van de nasleep van pyro's
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
robinjoo1 zei:
al deze woorden brengen me terug naar de momenten dat ik bijna gek werd van de nasleep van pyro's
Klik om te vergroten...
De meest waardevolle herinneringen voor een verslaafde.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
robinjoo1 zei:
al deze woorden brengen me terug naar de momenten dat ik bijna gek werd van de nasleep van pyro's
Klik om te vergroten...

Wel fijn om te weten (voor mezelf toch) dat je nu niet meer hoeft gek te worden van zo'n (na) bijwerkingen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
het lichaam en daarmee de hersenen kun wonderbaarlijk genoeg heel veel hebben, als ik zie hoe ver ik ben gegaan en me lichaam er min of meer altijd bovenop kwam (zowel fysiek als mentaal )
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#11
robinjoo1 zei:
Als ik zie hoe ver ik ben gegaan en me lichaam er min of meer altijd bovenop kwam (zowel fysiek als mentaal )
Klik om te vergroten...
Is jouw avatar een foto van jezelf?.. :grimacing:
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dergelijke toekomst is goed mogelijk als je wekelijks hard-drugs gebruikt. Alles loopt lekker, totdat er iets gebeurt en plots kom je dan in een andere wereld terecht, waar je niet wilt komen. Probeer maar eens een jaartje 1x iedere maand of twee. Dat was toch je plan, of heb je toch iemand gevonden die je vertelde dat 1x per week geen problemen oplevert?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik hoop het niet :P dat zou niet goed wezen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eens met alle reacties die al zijn gegeven. Luister naar de wijze levenslessen van onze forumgebruikers! (Serieus.)

Zelf heb ik altijd al zwaar mijn twijfels als ik iemand zie posten over ‘één keer per week drugs.’ Los van het feit dat dit sowieso al teveel is (en tot weekendverslaving leidt), heb ik wekelijks speedgebruik van zeer dichtbij bij een goede vriendin als een gek richting dagelijks gebruik zien ‘spiralen’ (is dit een woord?) binnen bizar korte tijd, uiteindelijk tot en met injecteren aan toe. Geloof me, dit gun je niemand. Nu snap ik dat N = 1 niet veel zegt, en dat dit misschien een extreme situatie was, maar de verhalen op dit forum doen me geloven dat het absoluut geen N = 1 (anekdotisch) verhaal is. Voor de meesten zal IV-gebruik te ver gaan, maar alleen in het weekend wordt vaak meerdere keren per week, en dit wordt vaak dagelijks. Zeker met drugs als coke en 3-MMC, en zeker snuivend. Moet je gewoon écht niet onderschatten. Wekelijks is ansich al veel teveel, maar resulteert vaak in erger.

Daarbij; je wil toch ook gewoon weekenden nuchter doorbrengen, zonder kater de dagen erna? Drugs nemen is vaak in het moment tof en leuk, maar je betaalt ook altijd maar weer die prijs. Zou mij echt teveel zijn om dit wekelijks mee te maken. Zeker als je mentaal en lichamelijk enigszins fit wil blijven.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Daarbij; je wil toch ook gewoon weekenden nuchter doorbrengen, zonder kater de dagen erna? Drugs nemen is vaak in het moment tof en leuk, maar je betaalt ook altijd maar weer die prijs. Zou mij echt teveel zijn om dit wekelijks mee te maken. Zeker als je mentaal en lichamelijk enigszins fit wil blijven.
Klik om te vergroten...
Dat is het hem ook denk ik.
ik heb nooit echt last van hevige comedowns. Ook niet wanneer ik een keer X geprobeerd had. Sommige beweren dat ze op dinsdag het leven niet meer zien zitten maar ik heb daar totaal geen last van.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Duwd zei:
Dat is het hem ook denk ik.
ik heb nooit echt last van hevige comedowns. Ook niet wanneer ik een keer X geprobeerd had. Sommige beweren dat ze op dinsdag het leven niet meer zien zitten maar ik heb daar totaal geen last van.
Klik om te vergroten...

Zo heftig als het leven niet meer zien zitten hoeft het niet te zijn (dat herken ik ook niet perse), maar je bent toch wel een paar dagen minimaal fysiek en cognitief - en meestal ook mentaal - een stuk minder functionerend. Dan heb ik het met name over X en andere serotoninewerkers, bij middelen die vooral op dopamine werken vind ik de kater milder, maar is er toch wel sprake van lamlendigheid, vermoeidheid en met pech een bepaalde mentale leegheid of zelfs sombere gevoelens. Ook al pakt de kater mild uit, of het gebruik blijft beperkt, je bent toch vaak wel net onder je baseline, minimaal de dag erna. Al was het maar vanwege het slaaptekort - en vaak slecht eten - alleen al.

Heb jij dit niet? Hoe dan ook, als je hier weinig last van hebt, is wekelijks gebruikt nog altijd niet gezond en zeer tricky.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
dan zou je moeten denken "tot nu toe heb ik nog geen last van de comedown"
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Duwd zei:
Dat is het hem ook denk ik.
ik heb nooit echt last van hevige comedowns. Ook niet wanneer ik een keer X geprobeerd had. Sommige beweren dat ze op dinsdag het leven niet meer zien zitten maar ik heb daar totaal geen last van.
Klik om te vergroten...
Ik heb bijna nooit katers behalve dat ik me nog wel wat vaag voel achteraf.
Dat maakt het niet makkelijker jammer genoeg, een verslaving sluipt er gewoon in. Het idee dat mensen er maar voor kiezen om afhankelijk te worden van een middel is in veel gevallen gewoon onzin, daar heb je weinig controle over.

Jij zegt dat je elke dag naar de sportschool gaat, dat kan in zekere zin ook een verslaving worden (als dat het niet al is).
Geeft evengoed feelgood stofjes vrij net als eten en alle andere shit op de wereld.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Duwd zei:
ik heb nooit echt last van hevige comedowns.
Klik om te vergroten...
Dat had ik ook vroeger, maar geloof me die zullen vroeg of laat komen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Torchic zei:
Dat had ik ook vroeger, maar geloof me die zullen vroeg of laat komen.
Klik om te vergroten...
idd ik had bijna nooit comedown toen in het begin, toen ik met 3mmc begon (kon makkelijk 4x 180mg(neem deze dosering niet over) zonder kater daarna )

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."