Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1x per week drugs

1x per week drugs

82 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Duwd zei:
Haha nee dat moet dus niet.

en inderdaad overal op internet staat hoe slecht het allemaal is. Maar dat is alcohol net zo goed. Ik geloof wel dat er ook een goede kant zit aan het gebruiken zonder de verhalen te horen over crackheads junkies onder bruggen ect.

Maar die kant hoor ik vrij weinig over. Er zijn toch genoeg mensen die een verslaving kunnen tegengehouden en gewoon normaal kunnen doen?

nou is dat hierboven niet om eigenwijs te doen omdat ik het niet eens ben met jullie. Maar ik was wel benieuwd hoe jullie hier over denken.
Klik om te vergroten...
Het kan aan mij liggen.
Als ik je reacties lees lijkt het alsof je totaal niets mee krijgt van de inhoud van de reacties op je topic.

Ik zou dankbaar zijn voor zulke goede tips en adviezen.

Uiteindelijk is het allemaal aan jou.
Sterkte alvast.

Ik ben weg uit dit draadje in ieder geval.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Alcohol is inderdaad zeer ongezond.

Alle adviezen hier zijn bedoeld om het risico op verslaving te beperken. Verslaving is destructief en ongeneeslijk. Eenmaal verslaafd zit je er voor de rest van je leven aan vast. Je denkt er te licht over.
Klik om te vergroten...
Klopt dat dacht ik inderdaad maar daar ben ik nu wel van overtuigd.

Kan zoiets dan maar zomaar omslaan? in vorm van een verslaving?
Aangezien ik nu totaal geen verlangen voel naar dat spul. Kan me ook niet echt bedenken hoe dat voelt. Gek idee lijkt me dat dat je zelfbewust bent dat het slecht is maar je toch afhankelijk bent.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Duwd zei:
Klopt dat dacht ik inderdaad maar daar ben ik nu wel van overtuigd.

Kan zoiets dan maar zomaar omslaan? in vorm van een verslaving?
Aangezien ik nu totaal geen verlangen voel naar dat spul. Kan me ook niet echt bedenken hoe dat voelt. Gek idee lijkt me dat dat je zelfbewust bent dat het slecht is maar je toch afhankelijk bent.
Klik om te vergroten...
Zie mijn vorige bericht, was net nog aan het bewerken :)
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Duwd zei:
Klopt dat dacht ik inderdaad maar daar ben ik nu wel van overtuigd.

Kan zoiets dan maar zomaar omslaan? in vorm van een verslaving?
Aangezien ik nu totaal geen verlangen voel naar dat spul. Kan me ook niet echt bedenken hoe dat voelt. Gek idee lijkt me dat dat je zelfbewust bent dat het slecht is maar je toch afhankelijk bent.
Klik om te vergroten...
Je had het er ergens over, dat je uitgaansleven zonder hard-drugs al bijna niet meer voor kunt stellen. Dat is toch wel een signaal? Als je verslaafd bent is het niet persee anders, alleen kun je bij zeer ernstige vorm niets meer voorstellen zonder drugs. Kan snel gebeuren.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeehond zei:
Het kan aan mij liggen.
Als ik je reactie lees lijkt het alsof je totaal niets mee krijgt van de inhoud van de reacties op je topic.

Ik zou dankbaar zijvoor zulke goede tips en adviezen.

Uiteindelijk is het allemaal aan jou.
Sterkte alvast.

Ik ben weg uit dit draadje in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Daar is een forum toch voor om vragen te stellen?
Ik heb hierboven al gezegd dat ik echt wel ga minderen.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Je had het er ergens over, dat je uitgaansleven zonder hard-drugs al bijna niet meer voor kunt stellen. Dat is toch wel een signaal? Als je verslaafd ben is het niet persee anders, alleen kun je dan niets meer voorstellen zonder drugs. Kan snel gebeuren.
Klik om te vergroten...
Ja op die manier,
Duidelijk dankjewel
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Duwd zei:
Daar is een forum toch voor om vragen te stellen?
Ik heb hierboven al gezegd dat ik echt wel ga minderen.
Klik om te vergroten...
Goed plan. Begin maar met een maand niet gebruiken. Houd je ons op de hoogte?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Duwd zei:
Kan zoiets dan maar zomaar omslaan? in vorm van een verslaving?
Klik om te vergroten...

A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#9
Anunnaki zei:
Klik om te vergroten...
Een passender gifje als deze bestaat niet, heerlijk😆😆
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#10
RIVM Ranking van drugs

Schadelijkste top 5:

1. Crack
2. Heroïne
3. Alcohol
4. Tabak
5. Cocaïne
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeehond zei:
Ik ben weg uit dit draadje in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Strak plan.

Denk dat de muren meer mee krijgen van mijn reacties dan topicstarter hemzelf.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekz zei:
Strak plan.

Denk dat de muren meer mee krijgen van mijn reacties dan topicstarter hemzelf.
Klik om te vergroten...
Nee hoor,
Ik ben gewoon nieuw in dit wereldje. Dus dan lijkt me logisch dat je vragen stelt. Ik ben beetje te nieuwsgierig hoe zo’n verslaving zo ontwikkeld maar dan ben ik bij een drugsforum op de verkeerde plek denk ik😂

ik zou me wel stilhouden vanaf nu.
Alsnog bedankt voor de hulp en antwoorden

groetjes
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Duwd zei:
Nee hoor,
Ik ben gewoon nieuw in dit wereldje. Dus dan lijkt me logisch dat je vragen stelt. Ik ben beetje te nieuwsgierig hoe zo’n verslaving zo ontwikkeld maar dan ben ik bij een drugsforum op de verkeerde plek denk ik😂
Klik om te vergroten...

Het is goed dat je vragen stelt maar het is ook goed dat je luistert naar wat verteld wordt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Duwd zei:
Nee hoor,
Ik ben gewoon nieuw in dit wereldje. Dus dan lijkt me logisch dat je vragen stelt. Ik ben beetje te nieuwsgierig hoe zo’n verslaving zo ontwikkeld maar dan ben ik bij een drugsforum op de verkeerde plek denk ik😂

ik zou me wel stilhouden vanaf nu.
Alsnog bedankt voor de hulp en antwoorden

groetjes
Klik om te vergroten...
Je zit hier wel goed hoor, en je hoeft je echt niet stil te houden. Misschien is het een idee als je het verslavingssubforum eens een beetje gaat doorkijken. Daar is sowieso zat te vinden.
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Duwd zei:
Ik ben beetje te nieuwsgierig hoe zo’n verslaving zo ontwikkeld maar dan ben ik bij een drugsforum op de verkeerde plek denk ik😂
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je! Ik begrijp de reactie van de meesten hier ook, wat zij zien is wéér iemand die maar niet inziet dat hij langzaam in een verslaving rolt/gerold is.
Ik zie iemand die inderdaad nieuwsgierig is, opzoek naar iemand die het punt van verslaving en hoe dat voelt in woorden kan uitdrukken, niet gelovende dat hij zelf ooit tot dat punt kan komen. Zo iemand was ik, ik had mijn gebruik altijd zelf onder controle totdat ik me realiseerde dat ik van alles liet vallen om drugs te gebruiken. Het was zo vaak tegen me gezegd, let nou op, je gebruikt wel vaak, je bent al verslaafd! Maar ik deed het gewoon omdat ik het leuk vond, ik had het niet nodig, zei ik tegen mezelf. Ik had het ook niet nodig maar ik gebruikte het toch, omdat het zo veel leuker was dan meeste bezigheden. Tot het niet meer leuk is en je stopt, dan merk je pas dat je die lijntjes echt gaat missen en komen de smoesjes om tóch te gebruiken. Je verliest zo de controle.

1 ding wil ik je op het hart drukken, laat je gebruik NIET 1 KEER verder komen dat dit, als in doordeweeks gebruiken of op andere gelegenheden. Want het blijft zelden bij 1 keer.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mondkapje zei:
1 ding wil ik je op het hart drukken, laat je gebruik NIET 1 KEER verder komen dat dit, als in doordeweeks gebruiken of op andere gelegenheden. Want het blijft zelden bij 1 keer.
Klik om te vergroten...
Check!
Deze afspraak heb ik en vrienden van mij ook met zichzelf. Dus uiteindelijk let je een beetje op elkaar (Als je tenminste niet liegt). En loopt het bij iemand uit de hand dan kan je op iemand terugvallen. Ipv dat je aangewezen bent op jezelf of professionele hulp.
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Duwd zei:
Hallo allemaal,

ten eerste ik ben nieuw op dit forum.

ik zit al een poosje met een vraag in mijn hoofd….

ik neem namelijk sinds kort bijna elk weekend 3mmc of cocaïne. Alleen nu vraag ik me af hoeveel potentiële schade ik aanbreng op me lichaam. Ik ben doordeweeks actief (werk en sportschool elke dag) en in het weekend houd ik wel van een feestje. Voor verslaving ben ik niet zo bang. Ik ben eerder benieuwd naar de schade aan mijn lichaam. Wellicht valt dit wel mee omdat ik doordeweeks veel fysiek werk verricht en dat mijn hart daarom wel tegen iets kan.

ik hoor het graag,

groetjes
Klik om te vergroten...
Zo werkt het lichaam niet , 1 x per week is teveel en is niet goed te praten. Dus als je het doet wees dan wel bewust dat je het lichaam schade toebrengt maar ook vooral emotionele schade.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#18
Duwd zei:
Check!
Deze afspraak heb ik en vrienden van mij ook met zichzelf. Dus uiteindelijk let je een beetje op elkaar (Als je tenminste niet liegt).
Klik om te vergroten...
Mensen die verslaafd zijn, hebben nog wel eens de neiging te liegen.
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
SneeuwStorm zei:
Mensen die verslaafd zijn, hebben nog wel eens de neiging te liegen.
Klik om te vergroten...
Iets om te erkennen, maar op elkaar letten zou in deze moeten betekenen dat je signalen probeert op te pakken en proactief bent in het bespreekbaar maken van opvallende zaken of problemen. Ik ga er dan vanuit dat de vriendschap wederzijds vertrouwd is en men elkaar kent op een manier die je als “langer dan vandaag” kan uitdrukken.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mondkapje zei:
Iets om te erkennen, maar op elkaar letten zou in deze moeten betekenen dat je signalen probeert op te pakken en proactief bent in het bespreekbaar maken Ik ga er dan vanuit dat de vriendschap wederzijds vertrouwd is en men elkaar kent op een manier die je als “langer dan vandaag” kan uitdrukken.
Klik om te vergroten...
Correct :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."