Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1x per week drugs

1x per week drugs

82 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Torchic zei:
Dat had ik ook vroeger, maar geloof me die zullen vroeg of laat komen.
Klik om te vergroten...
Of je snuift je comedowns weg, dat kan ook nog 🙈
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Anunnaki zei:
Of je snuift je comedowns weg, dat kan ook nog 🙈
Klik om te vergroten...

Kan zeker, dat heb ik vaker van dagelijks gebruikers gehoord. ‘Heb geen comedown.’ Nee, omdat je letterlijk iedere dag die comedown wegsnuift/plugt/spuit… Als je dan na langere tijd op die manier leven probeert te stoppen, en je receptoren inmiddels totaal anders afgesteld blijken te zijn (om maar niet te zeggen compleet vern*kt zijn), is het toch ineens heel andere koek.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Kan zeker, dat heb ik vaker van dagelijks gebruikers gehoord. ‘Heb geen comedown.’ Nee, omdat je letterlijk iedere dag die comedown wegsnuift/plugt/spuit… Als je dan na langere tijd op die manier leven probeert te stoppen, en je receptoren inmiddels totaal anders afgesteld blijken te zijn (om maar niet te zeggen compleet vern*kt zijn), is het toch ineens heel andere koek.
Klik om te vergroten...
Jup, dan krijg je te maken met de opper-comedown:tearsofjoy:
Als je pech hebt eentje die al jaren speciaal voor jou op je aan het wachten is.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Duwd zei:
Dat is het hem ook denk ik.
ik heb nooit echt last van hevige comedowns. Ook niet wanneer ik een keer X geprobeerd had. Sommige beweren dat ze op dinsdag het leven niet meer zien zitten maar daar heb ik nu nog geen last van.
Klik om te vergroten...

Ik heb jouw citaat meteen maar even correct gewijzigd. Het is hier al meermaals gezegd en ik ga het ook nog eens herhalen.
Wekelijks gebruik word afgeraden met een duidelijke reden door veel leden hier.
Je doet er iets mee of slaat de adviezen in de wind, die keuze is aan jou.
Maar als je in de problemen komt met de 2de keuze ga je nog veel denken aan de goede raad hier van de forumleden.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Valt niet echt te zeggen wat de schade precies is van drugs gebruik.
Ja er is kans op van alles maar niemand kan je vertellen wat voor schade er precies heeft plaatsgevonden.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Duwd

Je toekomstige ik heeft zich zojuist aangemeld...
X
XTRAVitaminesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Duwd zei:
Hallo allemaal,

ten eerste ik ben nieuw op dit forum.

ik zit al een poosje met een vraag in mijn hoofd….

ik neem namelijk sinds kort bijna elk weekend 3mmc of cocaïne. Alleen nu vraag ik me af hoeveel potentiële schade ik aanbreng op me lichaam. Ik ben doordeweeks actief (werk en sportschool elke dag) en in het weekend houd ik wel van een feestje. Voor verslaving ben ik niet zo bang. Ik ben eerder benieuwd naar de schade aan mijn lichaam. Wellicht valt dit wel mee omdat ik doordeweeks veel fysiek werk verricht en dat mijn hart daarom wel tegen iets kan.

ik hoor het graag,

groetjes
Klik om te vergroten...


Ik begrijp dat je denkt dat het allemaal wel meevalt, maar maak jezelf zorgen om je eigen gezondheid. Zelfs als je maar één keer per week drugs gebruikt, kan dit op de lange termijn ernstige schade aanrichten aan je lichaam en geest.

Ik begrijp dat je je afvraagt wat de potentiele schade is van je drugsgebruik. Ik kan je vertellen dat deze informatie overal op internet te vinden is, zowel voor de korte als lange termijn. Het is belangrijk om jezelf bewust te zijn van deze risico's, zodat je weloverwogen keuzes kunt maken over je gezondheid en welzijn.

De bovenstaande tekst begrijp je hoogstwaarschijnljk niet dus: Rij anders even langs de "Hood" flatten bij jou zie je hun gezicht? die gerimpelde crackhead met die skere waggie daar kom jij tussen en piet jan of mo komt elke keer langs jou op nummer 269 vier hoog omdat je djalla bent en een laag IQ hebt om niet te kunnen beseffen dat het slecht is hahaha
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anunnaki zei:
Jup, dan krijg je te maken met de opper-comedown:tearsofjoy:
Als je pech hebt eentje die al jaren speciaal voor jou op je aan het wachten is.
Klik om te vergroten...
Na de afkick verder om aan een depressie te werken. Die heb ik vaak gehoord en helaas van dichtbij meegemaakt.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#9
XTRAVitamines zei:
Ik begrijp dat je denkt dat het allemaal wel meevalt, maar maak jezelf zorgen om je eigen gezondheid. Zelfs als je maar één keer per week drugs gebruikt, kan dit op de lange termijn ernstige schade aanrichten aan je lichaam en geest.

Ik begrijp dat je je afvraagt wat de potentiele schade is van je drugsgebruik. Ik kan je vertellen dat deze informatie overal op internet te vinden is, zowel voor de korte als lange termijn. Het is belangrijk om jezelf bewust te zijn van deze risico's, zodat je weloverwogen keuzes kunt maken over je gezondheid en welzijn.

De bovenstaande tekst begrijp je hoogstwaarschijnljk niet dus: Rij anders even langs de "Hood" flatten bij jou zie je hun gezicht? die gerimpelde crackhead met die skere waggie daar kom jij tussen en piet jan of mo komt elke keer langs jou op nummer 269 vier hoog omdat je djalla bent en een laag IQ hebt om niet te kunnen beseffen dat het slecht is hahaha
Klik om te vergroten...
Haha nee dat moet dus niet.

en inderdaad overal op internet staat hoe slecht het allemaal is. Maar dat is alcohol net zo goed. Ik geloof wel dat er ook een goede kant zit aan het gebruiken zonder de verhalen te horen over crackheads junkies onder bruggen ect.

Maar die kant hoor ik vrij weinig over. Er zijn toch genoeg mensen die een verslaving kunnen tegengehouden en gewoon normaal kunnen doen?

nou is dat hierboven niet om eigenwijs te doen omdat ik het niet eens ben met jullie. Maar ik was wel benieuwd hoe jullie hier over denken.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#10
New Dawn zei:
@Duwd

Je toekomstige ik heeft zich zojuist aangemeld...
Klik om te vergroten...
Waarom toekomstige ik. Dat zijn aannames
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Duwd zei:
Haha nee dat moet dus niet.

en inderdaad overal op internet staat hoe slecht het allemaal is. Maar dat is alcohol net zo goed. Ik geloof wel dat er ook een goede kant zit aan het gebruiken zonder de verhalen te horen over crackheads junkies onder bruggen ect.

Maar die kant hoor ik vrij weinig over. Er zijn toch genoeg mensen die een verslaving kunnen tegengehouden en gewoon normaal kunnen doen?

nou is dat hierboven niet om eigenwijs te doen omdat ik het niet eens ben met jullie. Maar ik was wel benieuwd hoe jullie hier over denken.
Klik om te vergroten...
Alcohol is inderdaad zeer ongezond.

Alle adviezen hier zijn bedoeld om het risico op verslaving te beperken. Verslaving is destructief en ongeneeslijk. Eenmaal verslaafd zit je er voor de rest van je leven aan vast. Je denkt er te licht over, en wekelijks gebruik is heel gevaarlijk. Er zijn inderdaad mensen die daar mee om kunnen gaan. Totdat er iets naars in hun leven gebeurt en ze gaan vluchten in gebruik. Dan gaat het opeens hard en vaak kunnen mensen pas stoppen als ze heel veel kapot gemaakt hebben.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Duwd zei:
Haha nee dat moet dus niet.

en inderdaad overal op internet staat hoe slecht het allemaal is. Maar dat is alcohol net zo goed. Ik geloof wel dat er ook een goede kant zit aan het gebruiken zonder de verhalen te horen over crackheads junkies onder bruggen ect.

Maar die kant hoor ik vrij weinig over. Er zijn toch genoeg mensen die een verslaving kunnen tegengehouden en gewoon normaal kunnen doen?

nou is dat hierboven niet om eigenwijs te doen omdat ik het niet eens ben met jullie. Maar ik was wel benieuwd hoe jullie hier over denken.
Klik om te vergroten...
Het kan aan mij liggen.
Als ik je reacties lees lijkt het alsof je totaal niets mee krijgt van de inhoud van de reacties op je topic.

Ik zou dankbaar zijn voor zulke goede tips en adviezen.

Uiteindelijk is het allemaal aan jou.
Sterkte alvast.

Ik ben weg uit dit draadje in ieder geval.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Alcohol is inderdaad zeer ongezond.

Alle adviezen hier zijn bedoeld om het risico op verslaving te beperken. Verslaving is destructief en ongeneeslijk. Eenmaal verslaafd zit je er voor de rest van je leven aan vast. Je denkt er te licht over.
Klik om te vergroten...
Klopt dat dacht ik inderdaad maar daar ben ik nu wel van overtuigd.

Kan zoiets dan maar zomaar omslaan? in vorm van een verslaving?
Aangezien ik nu totaal geen verlangen voel naar dat spul. Kan me ook niet echt bedenken hoe dat voelt. Gek idee lijkt me dat dat je zelfbewust bent dat het slecht is maar je toch afhankelijk bent.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Duwd zei:
Klopt dat dacht ik inderdaad maar daar ben ik nu wel van overtuigd.

Kan zoiets dan maar zomaar omslaan? in vorm van een verslaving?
Aangezien ik nu totaal geen verlangen voel naar dat spul. Kan me ook niet echt bedenken hoe dat voelt. Gek idee lijkt me dat dat je zelfbewust bent dat het slecht is maar je toch afhankelijk bent.
Klik om te vergroten...
Zie mijn vorige bericht, was net nog aan het bewerken :)
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Duwd zei:
Klopt dat dacht ik inderdaad maar daar ben ik nu wel van overtuigd.

Kan zoiets dan maar zomaar omslaan? in vorm van een verslaving?
Aangezien ik nu totaal geen verlangen voel naar dat spul. Kan me ook niet echt bedenken hoe dat voelt. Gek idee lijkt me dat dat je zelfbewust bent dat het slecht is maar je toch afhankelijk bent.
Klik om te vergroten...
Je had het er ergens over, dat je uitgaansleven zonder hard-drugs al bijna niet meer voor kunt stellen. Dat is toch wel een signaal? Als je verslaafd bent is het niet persee anders, alleen kun je bij zeer ernstige vorm niets meer voorstellen zonder drugs. Kan snel gebeuren.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Het kan aan mij liggen.
Als ik je reactie lees lijkt het alsof je totaal niets mee krijgt van de inhoud van de reacties op je topic.

Ik zou dankbaar zijvoor zulke goede tips en adviezen.

Uiteindelijk is het allemaal aan jou.
Sterkte alvast.

Ik ben weg uit dit draadje in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Daar is een forum toch voor om vragen te stellen?
Ik heb hierboven al gezegd dat ik echt wel ga minderen.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Je had het er ergens over, dat je uitgaansleven zonder hard-drugs al bijna niet meer voor kunt stellen. Dat is toch wel een signaal? Als je verslaafd ben is het niet persee anders, alleen kun je dan niets meer voorstellen zonder drugs. Kan snel gebeuren.
Klik om te vergroten...
Ja op die manier,
Duidelijk dankjewel
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Duwd zei:
Daar is een forum toch voor om vragen te stellen?
Ik heb hierboven al gezegd dat ik echt wel ga minderen.
Klik om te vergroten...
Goed plan. Begin maar met een maand niet gebruiken. Houd je ons op de hoogte?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Duwd zei:
Kan zoiets dan maar zomaar omslaan? in vorm van een verslaving?
Klik om te vergroten...

A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#20
Anunnaki zei:
Klik om te vergroten...
Een passender gifje als deze bestaat niet, heerlijk😆😆

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."