#1
Het was een opmerking in het algemeen. Ik ben absoluut niet bekend met medicatie en als ik hier op het forum rondzwerf dan zie ik drugs voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik zal daarin waarschijnlijk zwaar achterlopen..Tegen wie heb je het nu? TS of…?
Ik zie ook niet helemaal over welke trend je precies spreekt; in de generatie(s) voor ons was er amper psychische hulp beschikbaar en deden mensen juist extreem aan symptoombestrijding. Mijn opa heeft zichzelf doodgezopen omdat er geen psychische hulp, rouw- of traumabegeleiding beschikbaar was toen zijn 7-jarige dochter overreden werd door een vrachtwagen. Psychologische hulp en therapie zijn tegenwoordig juist veel meer genormaliseerd en naar mijn idee wordt dit alleen maar meer met de jaren. Betekent natuurlijk niet dat er altijd mensen zijn die liever enkel of naast therapie ook naar middelen of medicatie grijpen (met dat laatste hoeft trouwens helemaal niks mis te zijn mits gecontroleerd). Dus snap niet zo goed op welke trend je nu doelt.
Ik kijk mijn ogen uit. En wat betreft de tijd waarover ik spreek, ik ben 37 dus weet niet veel van hoe het er vroeger aan toe ging, maar 1 ding weet ik wel inmiddels en dat is dat er echt bizar veel middelen in omloop zijn en (in combinatie) gebruikt worden nu ik hier een korte tijd rond lees.