Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpoed ADVIES nodig!

Spoed ADVIES nodig!

252 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
trippymeeuw zei:
Heb totaal geen last van de oxycodon
Klik om te vergroten...
Angst en rusteloosheid zijn kenmerken van ontwenning van oxycodon en volgens mij startte je deze post omdat je daar veel last van had.

Er zal ook een andere aanleiding, vast een hoop aanleidingen zelfs, zijn voor je stress. Maar soms helpt het ook om je even te bedenken 'oh wacht misschien reageer ik hier extra gespannen op omdat ik de na-effecten ervaar'. Ik kan me daar in ieder geval wel mee geruststellen, want dan weet ik ook dat het binnenkort weer minder wordt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Je kan zelfs na eenmalig gebruik al meer last krijgen van slaapproblemen, onrustige gevoelens, impulsief gedrag, moeite met concentreren, geheugenverlies, sterk schommelende emoties, hoofdpijn, spierpijn (..).

Ik weet niet vanaf wanneer jij het afkicken noemt. Maar of je dat soort na-effecten 'een kater', 'afkicken, of 'ontwennen' wil noemen lijkt me een beetje een semantische discussie.
Klik om te vergroten...

Vind precies dit ook zo enorm tricky aan benzo’s.

Ik struggle in vlagen/periodes met restanten of oplevingen van (een eerdere) burn-out/depressie-combinatie. Die vlagen kenmerken zich vooral door weer toenemende stress/angstklachten, met momenten behoorlijk serieus zoals continue onrust en paniekaanvallen. Daarbij ben ik een ingewikkelde slaper. Het is zó moeilijk om in een actieve paniekaanval, zeker als je in bed met hitte-opvliegers van de stress en een stroom aan niet te stoppen negatieve gedachten ligt te woelen en zweten, NIET toe te geven aan die benzo. Dat lukt me dan ook regelmatig niet, maar ik weet dan wel in mijn achterhoofd - als ik deze paniekaanval nú demp met een benzo, betekent dat ik de komende dagen méér kans heb op nieuwe paniekaanvallen. Want dan komt dus de onrust van benzo-afkick (hoe je het dan wil noemen) nog bovenop de onrust die er sowieso al was…

Het wordt echt voor je het weet een vicieuze cirkel. Je verplaatst in feite het probleem. Dat weet je dan ook wel. Maar ja, het is toch een flinke opgave om ‘nu’ niet toe te geven en het probleem uit te stellen naar de toekomst als je in een totale stress/paniekaanval zit want dit gevoel is vreselijk, soms simpelweg niet uit te houden. En áls je dan niets neemt, ben je er onbewust toch de hele tijd mee bezig (geweest); ‘of je niet misschien toch…’

Op een bepaald moment - dan heb ik het over enkele dagen op rij benzogebruik, nog niet eens weken of maanden - begin je te twijfelen of een paniekvlaag of plotse moodswing die je overvalt nog wel te maken heeft met je primaire probleem, of met de uitwerkende-benzo-rebound. Alleen al die onzekerheid die dan daarover op kan komen vind ik enorm vervelend en maakt mij nerveus (nog nerveuzer). Je wil gewoon niet per ongeluk over het toch al dunne randje kukelen en terecht komen in fullblown afhankelijkheid.

Zucht. Heb met veel drugs/medicatie geëxperimenteerd en over het algemeen ben ik relatief prima in control (al zeg ik het zelf 😄), maar benzo’s… het is een aparte categorie, haat-liefde, ze kunnen zo helpend zijn tijdelijk maar voor je het weet zit je weer met halfjes en kwartjes te kutten om zo ‘gedoeloos’ mogelijk snel af te bouwen.

Zelf nooit langdurig tot hoge doseringen gegaan, dus in mijn geval viel en valt (want heb nog steeds m’n periodes) dit altijd nog wel mee, maar de valkuil is bizar groot.

Wolven in schaapskleren die benzo’s. Sorry voor deze #rant, maar ik denk dat - hoe herhalend ook - we elkaar hiervoor moeten blijven waarschuwen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
update!!
Heb ook met school gepraat, en afspraak met huisarts staat. Er gaat proffesionele hulp komen voor mijn stress en manier van denken.
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is het niet een beetje de trend van de afgelopen jaren dat we liever aan symptoom bestrijding doen ipv de core issues aan te durven pakken?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#5
G.Hash zei:
Is het niet een beetje de trend van de afgelopen jaren dat we liever aan symptoom bestrijding doen ipv de core issues aan te durven pakken?
Klik om te vergroten...
Klinkt als een drugsprobleem.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Vind precies dit ook zo enorm tricky aan benzo’s.

Ik struggle in vlagen/periodes met restanten of oplevingen van (een eerdere) burn-out/depressie-combinatie. Die vlagen kenmerken zich vooral door weer toenemende stress/angstklachten, met momenten behoorlijk serieus zoals continue onrust en paniekaanvallen. Daarbij ben ik een ingewikkelde slaper. Het is zó moeilijk om in een actieve paniekaanval, zeker als je in bed met hitte-opvliegers van de stress en een stroom aan niet te stoppen negatieve gedachten ligt te woelen en zweten, NIET toe te geven aan die benzo. Dat lukt me dan ook regelmatig niet, maar ik weet dan wel in mijn achterhoofd - als ik deze paniekaanval nú demp met een benzo, betekent dat ik de komende dagen méér kans heb op nieuwe paniekaanvallen. Want dan komt dus de onrust van benzo-afkick (hoe je het dan wil noemen) nog bovenop de onrust die er sowieso al was…

Het wordt echt voor je het weet een vicieuze cirkel. Je verplaatst in feite het probleem. Dat weet je dan ook wel. Maar ja, het is toch een flinke opgave om ‘nu’ niet toe te geven en het probleem uit te stellen naar de toekomst als je in een totale stress/paniekaanval zit want dit gevoel is vreselijk, soms simpelweg niet uit te houden. En áls je dan niets neemt, ben je er onbewust toch de hele tijd mee bezig (geweest); ‘of je niet misschien toch…’

Op een bepaald moment - dan heb ik het over enkele dagen op rij benzogebruik, nog niet eens weken of maanden - begin je te twijfelen of een paniekvlaag of plotse moodswing die je overvalt nog wel te maken heeft met je primaire probleem, of met de uitwerkende-benzo-rebound. Alleen al die onzekerheid die dan daarover op kan komen vind ik enorm vervelend en maakt mij nerveus (nog nerveuzer). Je wil gewoon niet per ongeluk over het toch al dunne randje kukelen en terecht komen in fullblown afhankelijkheid.

Zucht. Heb met veel drugs/medicatie geëxperimenteerd en over het algemeen ben ik relatief prima in control (al zeg ik het zelf 😄), maar benzo’s… het is een aparte categorie, haat-liefde, ze kunnen zo helpend zijn tijdelijk maar voor je het weet zit je weer met halfjes en kwartjes te kutten om zo ‘gedoeloos’ mogelijk snel af te bouwen.

Zelf nooit langdurig tot hoge doseringen gegaan, dus in mijn geval viel en valt (want heb nog steeds m’n periodes) dit altijd nog wel mee, maar de valkuil is bizar groot.

Wolven in schaapskleren die benzo’s. Sorry voor deze #rant, maar ik denk dat - hoe herhalend ook - we elkaar hiervoor moeten blijven waarschuwen.
Klik om te vergroten...
Ja benzo's zijn typisch van die medicijnen die ontwikkeld zijn om óf wel, óf niet, te nemen. Zeker sporadisch gebruik waarbij je één keer voor de bijl valt gaat gepaard met flink wat bijwerkingen. Afbouwen moet eigenlijk echt langzaam gebeuren, maar gaat ook weer gepaard met veel bijwerkingen. Zeker als je dan al last had van slaapproblemen of angstklachten dan zijn die extra bijwerkingen haast bijna niet te doen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
G.Hash zei:
Is het niet een beetje de trend van de afgelopen jaren dat we liever aan symptoom bestrijding doen ipv de core issues aan te durven pakken?
Klik om te vergroten...

Tegen wie heb je het nu? TS of…?
Ik zie ook niet helemaal over welke trend je precies spreekt; in de generatie(s) voor ons was er amper psychische hulp beschikbaar en deden mensen juist extreem aan symptoombestrijding. Mijn opa heeft zichzelf doodgezopen omdat er geen psychische hulp, rouw- of traumabegeleiding beschikbaar was toen zijn 7-jarige dochter overreden werd door een vrachtwagen. Psychologische hulp en therapie zijn tegenwoordig juist veel meer genormaliseerd en naar mijn idee wordt dit alleen maar meer met de jaren. Betekent natuurlijk niet dat er altijd mensen zijn die liever enkel of naast therapie ook naar middelen of medicatie grijpen (met dat laatste hoeft trouwens helemaal niks mis te zijn mits gecontroleerd). Dus snap niet zo goed op welke trend je nu doelt.
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Tegen wie heb je het nu? TS of…?
Ik zie ook niet helemaal over welke trend je precies spreekt; in de generatie(s) voor ons was er amper psychische hulp beschikbaar en deden mensen juist extreem aan symptoombestrijding. Mijn opa heeft zichzelf doodgezopen omdat er geen psychische hulp, rouw- of traumabegeleiding beschikbaar was toen zijn 7-jarige dochter overreden werd door een vrachtwagen. Psychologische hulp en therapie zijn tegenwoordig juist veel meer genormaliseerd en naar mijn idee wordt dit alleen maar meer met de jaren. Betekent natuurlijk niet dat er altijd mensen zijn die liever enkel of naast therapie ook naar middelen of medicatie grijpen (met dat laatste hoeft trouwens helemaal niks mis te zijn mits gecontroleerd). Dus snap niet zo goed op welke trend je nu doelt.
Klik om te vergroten...
Het was een opmerking in het algemeen. Ik ben absoluut niet bekend met medicatie en als ik hier op het forum rondzwerf dan zie ik drugs voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik zal daarin waarschijnlijk zwaar achterlopen..
Ik kijk mijn ogen uit. En wat betreft de tijd waarover ik spreek, ik ben 37 dus weet niet veel van hoe het er vroeger aan toe ging, maar 1 ding weet ik wel inmiddels en dat is dat er echt bizar veel middelen in omloop zijn en (in combinatie) gebruikt worden nu ik hier een korte tijd rond lees.
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#9
G.Hash zei:
Het was een opmerking in het algemeen. Ik ben absoluut niet bekend met medicatie en als ik hier op het forum rondzwerf dan zie ik drugs voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik zal daarin waarschijnlijk zwaar achterlopen..
Ik kijk mijn ogen uit. En wat betreft de tijd waarover ik spreek, ik ben 37 dus weet niet veel van hoe het er vroeger aan toe ging, maar 1 ding weet ik wel inmiddels en dat is dat er echt bizar veel middelen in omloop zijn en (in combinatie) gebruikt worden nu ik hier een korte tijd rond lees.
Klik om te vergroten...
Wij twee leven echt onder een steen! Er zijn zoveel middelen waar ik ook nog nooit van heb gehoord, laat staan dat ik de naam correct kan uitspreken😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Speedboot1993 zei:
Wij twee leven echt onder een steen! Er zijn zoveel middelen waar ik ook nog nooit van heb gehoord, laat staan dat ik de naam correct kan uitspreken😂
Klik om te vergroten...

Ik vind het altijd heel grappig als mensen zeggen 'ja ik heb eigenlijk alle drugs die er zijn wel gebruikt.'

Meestal bedoelen ze dan dat ze de standaardmiddelen op het vaste lijstje van hun dealer hebben afgevinkt.

Dus dan vraag ik altijd:
'echt waar? Oh hoe was 2C-T-2 dan? Daar ben ik wel erg benieuwd naar!'

En dan genieten van de verwarring in hun gezicht 😁
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ik vind het altijd heel grappig als mensen zeggen 'ja ik heb eigenlijk alle drugs die er zijn wel gebruikt.'

Meestal bedoelen ze dan dat ze de standaardmiddelen op het vaste lijstje van hun dealer hebben afgevinkt.

Dus dan vraag ik altijd:
'echt waar? Oh hoe was 2C-T-2 dan? Daar ben ik wel erg benieuwd naar!'

En dan genieten van de verwarring in hun gezicht 😁
Klik om te vergroten...
Ik kan me voorstellen dat dat erg mooi is om te zien hahaha! Elke dag kom ik nieuwe drugs tegen op dit forum, het verbaast mij enorm wat er allemaal al niet bestaat!
Je gaat mij dus nooit horen zeggen dat ik zo wat alle drugs op heb😂
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Ik vind het altijd heel grappig als mensen zeggen 'ja ik heb eigenlijk alle drugs die er zijn wel gebruikt.'

Meestal bedoelen ze dan dat ze de standaardmiddelen op het vaste lijstje van hun dealer hebben afgevinkt.

Dus dan vraag ik altijd:
'echt waar? Oh hoe was 2C-T-2 dan? Daar ben ik wel erg benieuwd naar!'

En dan genieten van de verwarring in hun gezicht 😁
Klik om te vergroten...
Ik ben wat dat betreft gewoon een ouderwetse knoeppert.

Hasj coke en pillen, dat is wat we wil(d)en 😄

al die hippe druksies breek me de bek niet open, het lijkt wel een lastige Sudoku puzzel vandaag de dag. En daar ben ik ook niet goed in btw.

4-fm O -@#$ wtf 😄
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
G.Hash zei:
Ik ben wat dat betreft gewoon een ouderwetse knoeppert.

Hasj coke en pillen, dat is wat we wil(d)en 😄

al die hippe druksies breek me de bek niet open, het lijkt wel een lastige Sudoku puzzel vandaag de dag. En daar ben ik ook niet goed in btw.

4-fm O -@#$ wtf 😄
Klik om te vergroten...

Ook vroegah waren er dingen als PCP, STP (tegenwoordig DOM), mescaline, DMT, αMT en ether.

Maar de research chemical industrie heeft het aantal verkrijgbare psychoactieve stoffen wel flink opgekrikt ja.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Benzo's.
Heel makkelijk teveel, heel moeilijk terug.
Als ex verslaafde aan benzo's zeg ik:
Blijf van de Benzo's af!
Je haalt de duivel 😈 in huis....
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Benzo's.
Heel makkelijk teveel, heel moeilijk terug.
Als ex verslaafde aan benzo's zeg ik:
Blijf van de Benzo's af!
Je haalt de duivel 😈 in huis....
Klik om te vergroten...
Maarja wat is een ander alternatief om van stress af te komen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
trippymeeuw zei:
Maarja wat is een ander alternatief om van stress af te komen.
Klik om te vergroten...
Ermee om leren gaan of de situatie veranderen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
trippymeeuw zei:
Maarja wat is een ander alternatief om van stress af te komen.
Klik om te vergroten...
Erachter komen wat de stress veroorzaakt en acceptatie of aanpassingen plegen vooral.. en al die andere dingen als sporten, meditatie, praten, slapen ed
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Erachter komen wat de stress veroorzaakt en acceptatie of aanpassingen plegen vooral.. en al die andere dingen als sporten, meditatie, praten, slapen ed
Klik om te vergroten...
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
Klik om te vergroten...
Niet dat je hoeft te antwoorden, maar wanneer begon dat en je weet misschien wat de reden was? Dan moet je erover praten met iemand en kijken wat je kunt veranderen.. Misschien begon het doordat je plots te relax was na een drugs, of misschien ben je iemand kwijt geraakt, werk, school problemen.. kan alles zijn, maar als je tot rust komt door gebruik van drugs, is kans erg groot dat je dubbel in de problemen komt, als drugs uitgewerkt zijn. En echt, een drugs als Oxicodon kan alles in je voor heel lang in de war schoppen.
F
FatalDestructionLid
01-01-2024, 00:00
#20
Precies zeggen wat je nu zegt en probeer er een beetje emotioneel van te worden. Je kunt een joint proberen voor jezelf en bij de huisarts zal je denk ik iets anders krijgen dan pammetjes als je zegt het voor het slapen te willen.. je kunt beter zeggen dat je telkens paniekaanvallen hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."