Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpoed ADVIES nodig!

Spoed ADVIES nodig!

252 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
D
DansmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
De meeste kans dat je huisarts je op de juiste manier helpt is door eerlijk te zijn over wat er aan de hand is. En als daarbij iets kalmerends nodig is schrijft hij dat vast voor :)

Zo heb ik ooit na een plotselinge relatiebreuk en 4 nachten helemaal niet slapen, niet kunnen eten etc, een paar pammetjes meegehad om even de angst wat te verminderen. Ik voelde me zó lullig dat ik met liefdesverdriet bij de huisarts kwam, maar werd gewoon serieus genomen
Klik om te vergroten...
Idd vertrouw je huisarts! Precies het bovenstaande heb ik ook gehad: na relatiebreuk 5 nachten niet geslapen/gegeten (dus geen drugs in het spel, gewoon angst en verdriet). Uiteindelijk vol schaamte de huisarts gebeld en iets voorgeschreven gekregen.

jouw verhaal is anders, maar wat je ook gebruikt hebt het is belangrijk om daar eerlijk over te zijn en hulp voor te vragen. Ik weet vanuit mijn professie dat hier zorgvuldig mee om wordt gegaan. En i hate to break it to you: maar je bent echt niet de enige die hiermee komt.

ben benieuwd hoe het nu met je is!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
AudioAddict zei:
Mijn persoonlijke ervaring na 37 jaar sceptisch te zijn geweest over psychologische hulp..

8 maanden overspannen thuis gezeten. Ik viel uit met lichamelijke klachten door overmatige stress die ik al jaren mee sleepte en alleen maar erger werden. Ik ging in mijn hoofd zitten, doom scenario's bedenken was dagelijkse kost.

Een bedrijfspsycholoog heeft mij weer arbeids geschikt gekregen en nu loop ik privé bij een psycholoog via de huisarts, die toch wel wat trauma's aan het licht brengt.

Het had niet zo ver hoeven komen al had ik eerder hulp gezocht..

Succes man!
Klik om te vergroten...
Thanks voor je bericht! Het is bij mij ook problemen in mijn relationele sfeer heb iets gedaan een fout begaan waar ik enorm veel spijt van heb en last van heb. Mijn vriendin heeft mij vergeven maar heb er alsnog last van. En qua opleiding gebied is mijn stage tijdelijk stop gezet omdat ze lucht hadden gekregen van het feit dat ik oxycodon had genomen.
Heb nu toch een 1.5 mg bramozolam genomen,( merk nu al dat me hoofd veel rustiger is.) heb morgen een gesprek met mijn arts waar ik alles ga vertellen. Ik hoop dat hij iets voorschrijft zodat mijn hoofd rust heeft zodat ik weer de dingen kan gaan doen die leuk vind. En in die tussentijd in behandeling bij een professional. Ik heb mijn leven lang al last van overdenken en tot zo erg dat ik lichamelijke klachten krijgt zoals, paniek, stress, zweten, kotsen, hele hoge hartslag. Ben in 7dagen tijd van 76.0 kg naar 72.5kg. Eet nauwelijks nog wat, en ben een topsporter en dat doe ik ook niet meer vandaag voor het eerst weer gegaan om toch mijn zinnen te verzetten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Een topsporter die stopt met sporten krijgt volgens mij ook direct te maken met ontwenningsverschijnselen in bepaalde zin. En bramozolam pakken is dan hetzelfde als intensief sporten bij wijze van. Maar ok, je bent genoeg gewaarschuwd en sterkte met je gedachtegangen!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Een topsporter die stopt met sporten krijgt volgens mij ook direct te maken met ontwenningsverschijnselen in bepaalde zin. En bramozolam pakken is dan hetzelfde als intensief sporten bij wijze van. Maar ok, je bent genoeg gewaarschuwd en sterkte met je gedachtegangen!
Klik om te vergroten...
Nou ik ben wel ff blij met die rust in me kop. Kan eindelijk nu weer eens eten, en fatsoenlijk praten met mensen zondercdat ik continu in me eigen hoofd zit. Maarja ik geef dit morgen ook gewoon aan bij me huisarts dat ik dit neem en dat het werkt. Zo heb ik ook gwn weer zin in sporten en eten zondercdat ik teveel nadenk. En dan kan ik tijdens de medicatie in therapie en met professionele mensen in gesprek gaan.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#5
trippymeeuw zei:
Nou ik ben wel ff blij met die rust in me kop. Kan eindelijk nu weer eens eten, en fatsoenlijk praten met mensen zondercdat ik continu in me eigen hoofd zit. Maarja ik geef dit morgen ook gewoon aan bij me huisarts dat ik dit neem en dat het werkt. Zo heb ik ook gwn weer zin in sporten en eten zondercdat ik teveel nadenk. En dan kan ik tijdens de medicatie in therapie en met professionele mensen in gesprek gaan.
Klik om te vergroten...
Maar als je bijvoorbeeld pammetjes slikt is therapie veel minder effectief en ze zullen het niet snel zomaar voorschrijven voor overdag.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
FatalDestruction zei:
Dat geld denk ik grotendeels voor deze site.
Klik om te vergroten...
ik ben het hier totaal mee oneens
oke dit forum is ook een trigger van mij, maar vaak haal ik ook kracht/motivatie uit de berichten die ik lees/ richting mij worden geplaatst dat ik dan als een of andere sellfisch persoon mij er niets van aantrek als mensen mij proberen te helpen wil niet zeggen dat er diep van binnen iets blijft hangen
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Torchic zei:
Maar als je bijvoorbeeld pammetjes slikt is therapie veel minder effectief en ze zullen het niet snel zomaar voorschrijven voor overdag.
Klik om te vergroten...
Hoeven ook geen hogere doseringen te zijn. Maar ik ga er alles toe zetten dat ik een recept krijgt
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#8
trippymeeuw zei:
Hoeven ook geen hogere doseringen te zijn. Maar ik ga er alles toe zetten dat ik een recept krijgt
Klik om te vergroten...
Dan wens ik je daar veel succes mee👍🏻

Volgensmij ben je genoeg gewaarschuwd door de leden hier op het forum die er helaas veel vanaf weten. Maar als jij dat advies in de wind slaat moet je dat vooral doen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
wat ga je doen als je huisarts het niet eens is met je kijk op de zelfbehandeling ?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Torchic zei:
Dan wens ik je daar veel succes mee👍🏻

Volgensmij ben je genoeg gewaarschuwd door de leden hier op het forum die er helaas veel vanaf weten. Maar als jij dat advies in de wind slaat moet je dat vooral doen.
Klik om te vergroten...
Nou ja onder advies van de huisarts met begeleiding. Weet niet eens of ze wat voor gaat schrijven
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
robinjoo1 zei:
wat ga je doen als je huisarts het niet eens is met je kijk op de zelfbehandeling ?
Klik om te vergroten...
Dat zie ik dan wel dan moet hij dat toch doen mij behandelen als hij mij niks geeft, en ook geen therapie wat moet ik dan?

heb me hele leven al last van stress
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
wees in ieder geval open en eerlijk over jou kijk op dingen die voor je helpen lieg vooral niet over dingen :)
en houd ons eventueel op de hoogte mocht je daar behoefte aan hebben , dan kunnen we een beetje meedenken in je strijd tegen stress ookal zou het kunnen lijken dat we je niet willen helpen omdat we het niet eens zijn met je handelswijze, wil dat niet zeggen dat we toch blijven reaggeren / meedenken
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Ik zou je vooral niet aanraden om teveel te verwachten van de externe hulp. Wel goed dat je die krijgt en kan wel helpen, maar je zult het uiteindelijk zelf moeten doen. En nu iedere week dat je dagelijks benzo of opiaten pakt, kunnen zomaar maanden aan extra pijn betekenen in de nabije toekomst.
Als je in de tussentijd al begint met werken aan jezelf (sport, schrijven, afbouwen, .... Anything.. ) ga je een mooie zomer tegemoet. Anders kan 2023 wel eens een klote jaar worden voor je.
Maar je bent er mee bezig begrijp ik, dus succes vooral!!
Klik om te vergroten...
Ja ben net bij de arts geweest. We gaan nu gelijk beginnen met afbouwen! Nu naar 3x1 tablet en volgende week weer een afspraak en dan over naar nog minder en dan uiteindelijk niks. Probeer nu langzaam weer de dingen op te pakken eten, sporten. Ga zo even lekker in bad ontspannen daarna even gamen en in de avond even lekker sporten.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zolang je blijft focussen op de volgende stap omhoog, kom je uiteindelijk aan op de top!

mountain-quotes.jpg
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
New Dawn zei:
Zolang je blijft focussen op de volgende stap omhoog, kom je uiteindelijk aan op de top!

Bekijk bijlage 49941
Klik om te vergroten...
Wow thanks voor dit bericht. Als ik het zwaar heb open ik je berichtje even
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
trippymeeuw zei:
Ja ben net bij de arts geweest. We gaan nu gelijk beginnen met afbouwen! Nu naar 3x1 tablet en volgende week weer een afspraak en dan over naar nog minder en dan uiteindelijk niks. Probeer nu langzaam weer de dingen op te pakken eten, sporten. Ga zo even lekker in bad ontspannen daarna even gamen en in de avond even lekker sporten.
Klik om te vergroten...
Heel goed. Ga relaxen op natuurlijke manier. Prima dat je nu al afbouwt, dat zal vrij makkelijk zijn.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Heel goed. Ga relaxen op natuurlijke manier. Prima dat je nu al afbouwt, dat zal vrij makkelijk zijn.
Klik om te vergroten...
Heb ook gesprekken met mijn vader gehad, die heeft meegemaakt dat zijn vrouw 8jaar lang had verzwegen meerdere malen vreemd te zijn gegaan. Hij zei dat ik gewoon veel moet praten met hem, en dat ik veel moet gaan wandelen echt veel.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Vandaag voor het eerst gesport + 2500kcal weer binnen gekregen. Vandaag een dag zonder mijn vriendin
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#19
Probeer er voor te zorgen dat de stress die je eerst had vanwege het overspel, nu niet omslaat in hardnekkig schuldgevoel. Je vriendin geeft je een 2e kans. Pak die met beide handen aan en ga werken aan jezelf en aan je relatie. Accepteer haar wantrouwen, ze is beschadigd.
Ga er voor! Laat je verleden achter je en werk verdomme aan je toekomst.

GAS OP DIE LOLLY!!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey drugsforum,
Ik had een vraag ik ga door een periode met flink veel stress waardoor ik niet kan slapen en continu nadenk. Ik wil via recept een diazepam of lorazepam krijgen om overdag en snachts meer rust te krijgen. Heb de afgelopen dagen veel oxycodon gebruikt. Wat is jullie advies en voor welk medicijn moet ik gaan en hoe heb ik de beste kans op het recept te krijgen?

ZOU IEMAND HIER GRAAG EEN GOED ADVIES WILLEN GEVEN?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."