Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpoed ADVIES nodig!

Spoed ADVIES nodig!

252 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
HuisbaasBob zei:
Gestopt en bezig met afbouwen 🤔


Komt wel goed knul. Ik weet zeker dat jìj spoedig over deze traumatische ervaring heen zult zijn
Klik om te vergroten...
Vannacht weer niet geslapen..😤
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
trippymeeuw zei:
Vannacht weer niet geslapen..😤
Klik om te vergroten...
Dat is de prijs die je moet betalen als je Benzo's gebruikt. Gaat met een paar dagen wel weer over.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Dat is de prijs die je moet betalen als je Benzo's gebruikt.
Klik om te vergroten...
Laatste keer was donderdag. Me hoofd zit gewoon vol waardoor ik niet kan ontspannen. Gedachtes blijven maar gaan. Heb ze nu niet bij de hand. Maar heb morgen mijn eerste gesprek met Poh ggz. Wil vnv of straks eig wel 2.5mg bramozolam nemen om gewoon weer eens een nacht als een blok te slapen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
Laatste keer was donderdag. Me hoofd zit gewoon vol waardoor ik niet kan ontspannen. Gedachtes blijven maar gaan. Heb ze nu niet bij de hand. Maar heb morgen mijn eerste gesprek met Poh ggz. Wil vnv of straks eig wel 2.5mg bramozolam nemen om gewoon weer eens een nacht als een blok te slapen.
Klik om te vergroten...
Dat is een hele hoge dosis. De slapeloosheid die je terugkrijgt wordt alleen maar erger als je meer Benzo's neemt, je bouwt gewennig en tolerantie op, en het zal nog moeilijker worden om er vanaf te komen. Maar volgens mij zijn dit soort adviezen al meerdere malen gegeven in deze thread en lijken ze aan dovemansoren gericht. Bespreek maar met je huisarts of de POH-GGZ of het slim is wat je plannen zijn.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
trippymeeuw zei:
Laatste keer was donderdag. Me hoofd zit gewoon vol waardoor ik niet kan ontspannen. Gedachtes blijven maar gaan. Heb ze nu niet bij de hand. Maar heb morgen mijn eerste gesprek met Poh ggz. Wil vnv of straks eig wel 2.5mg bramozolam nemen om gewoon weer eens een nacht als een blok te slapen.
Klik om te vergroten...
Wil je er mee stoppen of niet?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Wil je er mee stoppen of niet?
Klik om te vergroten...
Ja maar ik wil ook slapen en me goed voelen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
trippymeeuw zei:
Laatste keer was donderdag. Me hoofd zit gewoon vol waardoor ik niet kan ontspannen. Gedachtes blijven maar gaan. Heb ze nu niet bij de hand. Maar heb morgen mijn eerste gesprek met Poh ggz. Wil vnv of straks eig wel 2.5mg bramozolam nemen om gewoon weer eens een nacht als een blok te slapen.
Klik om te vergroten...

Ik kan me niet zo vinden in de ‘hardheid’ van sommige reacties in dit topic, ik heb niet zo snel een dergelijk oordeel. Ik denk dat schuldgevoel normaal is in deze situatie, was vreemder geweest als je dat niet had gehad. Zet het om in constructief gedrag in plaats van jezelf aan te praten dat het kwetsen van je vriendin jou getraumatiseerd heeft. Dan draai je de zaken om en ga je i.m.o. wel teveel in een slachtofferrol zitten. In die zin kan ik sommige reacties wel begrijpen.

Maar vooral: luister nou naar wat hier gezegd wordt over die benzo’s. Neem nu geen bromazolam om gedachten te verdoven en wacht het gesprek van morgen met de POH GGZ af.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
trippymeeuw zei:
Ja maar ik wil ook slapen en me goed voelen
Klik om te vergroten...

Ja, gaat niet gebeuren als je vlucht in benzogebruik.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Ja maar ik wil ook slapen en me goed voelen
Klik om te vergroten...
Hoe meer pijn je kunt verdragen, hoe sneller je weer evenwicht kunt vinden. Je bent een junkie en zult ontwenningsverschijnselen moeten accepteren en dan komt het wel weer goed. Maar heb je nog steeds niet door dat iedere keer dat je met Benzodiazepines gaat slapen, je je situatie moeilijker maakt?
Succes jongeman!!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
trippymeeuw zei:
Ja maar ik wil ook slapen en me goed voelen
Klik om te vergroten...
Zolang je doorgaat met benzo's zul daar altijd benzo's voor nodig hebben. De keus is aan jou, ga je voor een lange termijn oplossing of een quick fix?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
onthoud ook van slecht slapen ga je echt niet dood je kan je zeker kut voelen maar als je de hele tijd gaat focusses van help ik kan niet slapen want ik heb zoveel gedachten, gaat het ook niet werken

ik heb na uppers en zoeizo in het leven nog nooit geslapen met behulp van Benzo dat is al de eventuele ellende niet waard dan slaap ik maar niet of korte momenten overdag tussendoor
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Zolang je doorgaat met benzo's zul daar altijd benzo's voor nodig hebben. De keus is aan jou, ga je voor een lange termijn oplossing of een quick fix?
Klik om te vergroten...
Dit is wel de meest zware periode uit mijn leven tot nu toe. Ik lijk mezelf enorm als persoon te verliezen. Elke prikkel is teveel en dan ga ik weer in mijn hoofd zitten, waardoor er spanning komt. En daardoor kan ik niet ontspannen en niet eten. Het is dan fijn om een benzo te nemen (maar dat werkt niet dat is schijn). Ik wil gewoon mezelf weer zijn ik word gek
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
trippymeeuw zei:
Dit is wel de meest zware periode uit mijn leven tot nu toe. Ik lijk mezelf enorm als persoon te verliezen. Elke prikkel is teveel en dan ga ik weer in mijn hoofd zitten, waardoor er spanning komt. En daardoor kan ik niet ontspannen en niet eten. Het is dan fijn om een benzo te nemen (maar dat werkt niet dat is schijn). Ik wil gewoon mezelf weer zijn ik word gek
Klik om te vergroten...
Alles op z'n tijd. Stoppen met misbruik medicatie en daarna kan je focussen op therapie en je zelf beter leren kennen. Eens stabiele basis is essentieel voor herstel maar dat kan niet allemaal tegelijk.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Alles op z'n tijd. Stoppen met misbruik medicatie en daarna kan je focussen op therapie en je zelf beter leren kennen. Eens stabiele basis is essentieel voor herstel maar dat kan niet allemaal tegelijk.
Klik om te vergroten...
Kapot moe nu ook al vanaf 1:31 wakker. Morgen is het gesprek al gelukkig. Hoofd blijft spelen
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#15
Niets kan bereikt worden zonder inspanning. In een vastberaden inspanning om de gedachten vast te stellen, de dag in te delen, een vaste bezigheid te vinden of te doen, op te staan en iets te doen, vindt men vooral de mechanische middelen om een betere mentaliteit te creëren.

Charles Dickens
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
trippymeeuw zei:
Kapot moe nu ook al vanaf 1:31 wakker. Morgen is het gesprek al gelukkig. Hoofd blijft spelen
Klik om te vergroten...
Ga ff lekker naar buiten. De zon schijnt, de vogels fluiten, de natuur is mooi. Frisse lucht is goed voor je en het leidt je af.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
Ga ff lekker naar buiten. De zon schijnt, de vogels fluiten, de natuur is mooi. Frisse lucht is goed voor je en het leidt je af.
Klik om te vergroten...
Goede tip
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Dit is wel de meest zware periode uit mijn leven tot nu toe. Ik lijk mezelf enorm als persoon te verliezen. Elke prikkel is teveel en dan ga ik weer in mijn hoofd zitten, waardoor er spanning komt. En daardoor kan ik niet ontspannen en niet eten. Het is dan fijn om een benzo te nemen (maar dat werkt niet dat is schijn). Ik wil gewoon mezelf weer zijn ik word gek
Klik om te vergroten...
Sterkte joh. Door Benzo’s raak je alleen maar méér jezelf kwijt helaas. Ga de uitdaging aan dan kom je er sterker uit. Weglopen brengt je niets.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Sterkte joh. Door Benzo’s raak je alleen maar méér jezelf kwijt helaas. Ga de uitdaging aan dan kom je er sterker uit. Weglopen brengt je niets.
Klik om te vergroten...
Hoop dat ik mezelf snel terug vind. Heb ook al tegen me ouders gezegd dat als ik zo moet leven dat ik er liever niet meer ben. Tis de laatste tijd echt lijden. Gewoon er tegen aanzien om wakker te worden.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Is het niet dat je hoofd uiteindelijk went aan de spanning prikkels wat die gedachtes geven? Soort tolerantie?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."