Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpoed ADVIES nodig!

Spoed ADVIES nodig!

252 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
trippymeeuw zei:
Helaas gaat mijn vriendin nu bij mijn weg heb zo een gesprek met school en dan ga ik lekker daarn a de heledag slapen
Klik om te vergroten...

Pas hier mee op. Als je overdag slaapt lig je 's nachts wakker. De "oplossing" voor jou is dan Benzo's nemen, maar daar ga je uiteindelijk nog slechter van slapen. Je begrijpt denk ik wel waar dit heen gaat - dit probeer je op te vangen met nog meer Benzo's. Je bent na twee weken dagelijks gebruik al lichamelijk afhankelijk en zult dan moeten afbouwen. Je krijgt daarbij al je weggedrukte stress keihard terug. Je bent echt heel gevaarlijk bezig door te proberen te vluchten in slaap.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Pas hier mee op. Als je overdag slaapt lig je 's nachts wakker. De "oplossing" voor jou is dan Benzo's nemen, maar daar ga je uiteindelijk nog slechter van slapen. Je begrijpt denk ik wel waar dit heen gaat - dit probeer je op te vangen met nog meer Benzo's. Je bent na twee weken dagelijks gebruik al lichamelijk afhankelijk en zult dan moeten afbouwen. Je krijgt daarbij al je weggedrukte stress keihard terug. Je bent echt heel gevaarlijk bezig door te proberen te vluchten in slaap.
Klik om te vergroten...
Tja het is via de huisarts. Gun mij even een dag slaap na deze klap. Heb zo een belangrijk gesprek op stage/school daarna wil ik gewoon lekker slapen. Ben mijn schatje kwijt door mijn eigen domme fout. Wil het liefst even voor 12/24uur helemaal weg zijn in dromenland
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
Tja het is via de huisarts. Gun mij even een dag slaap na deze klap. Heb zo een belangrijk gesprek op stage/school daarna wil ik gewoon lekker slapen. Ben mijn schatje kwijt door mijn eigen domme fout. Wil het liefst even voor 12/24uur helemaal weg zijn in dromenland
Klik om te vergroten...
Ga je nog iets doen met het advies hier of ga je je eigen gang? Het heeft geen zin om je emoties te dempen met benzo's, of het nou via de huisarts is of niet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
Tja het is via de huisarts. Gun mij even een dag slaap na deze klap. Heb zo een belangrijk gesprek op stage/school daarna wil ik gewoon lekker slapen. Ben mijn schatje kwijt door mijn eigen domme fout. Wil het liefst even voor 12/24uur helemaal weg zijn in dromenland
Klik om te vergroten...
Probeer op een gezonde manier je verdriet te verwerken. Ga met iemand praten, maak een boswandeling, ga sporten, mogelijkheden zat. De plannetjes die jij bedenkt brengen je alleen maar verder van huis.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Probeer op een gezonde manier je verdriet te verwerken. Ga met iemand praten, maak een boswandeling, ga sporten, mogelijkheden zat. De plannetjes die jij bedenkt brengen je alleen maar verder van huis.
Klik om te vergroten...
Dat doe ik ook allemaal
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Ga je nog iets doen met het advies hier of ga je je eigen gang? Het heeft geen zin om je emoties te dempen met benzo's, of het nou via de huisarts is of niet.
Klik om te vergroten...
Het is gewoon kloten man jullie begrijpen het niet. Voelt alsof ik mijn hele wereld ben verloren
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
trippymeeuw zei:
Het is gewoon kloten man jullie begrijpen het niet. Voelt alsof ik mijn hele wereld ben verloren
Klik om te vergroten...
We begrijpen je maar al te goed. Velen hier hebben de fouten gemaakt die jij van plan bent te begaan. Lees je de waarschuwingen wel? Allemaal uit ervaring. Wij proberen jou te behoeden voor de fouten die wij allemaal gemaakt hebben. Jij hoeft ze niet te maken, wij hebben dat al gedaan en zaten vervolgens nog dieper in de shit dan ooit tevoren, terwijl we altijd volhielden dat het ons nooit zou overkomen.

Denk je nou serieus dat je de enige persoon bent op dit forum die ooit is gedumpt door zijn vriendinnetje? Hoe geloofwaardig vind je dat zelf klinken? Blijf nou maar niet in je zelfmedelijden zitten. Ga wat doen vandaag dan zul je opknappen. Ga je verdriet maar beleven in plaats van voor je uit schuiven met Benzo’s. Vroeg of laat moet het er toch uit.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vervelende fase dit, maar dat is het leven...
Leren van je fouten, vallen en weer opstaan!

M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Het is gewoon kloten man jullie begrijpen het niet. Voelt alsof ik mijn hele wereld ben verloren
Klik om te vergroten...
We begrijpen dit allemaal beter als je denkt. Alleen weten we ook een stuk beter als je denkt waartoe benzogebruik kan leiden.

Je hebt je billen gebrand. Dat is fucking kut, en de gevolgen ervan ook. Maar nu is het een stuk verstandiger om op de blaren te zitten en te dealen met de gevolgen, dan om daarvoor te vluchten. De blaren worden alleen maar groter namelijk.

Dus gebruik de medicatie zoals de huisarts heeft bedoeld. Behoud je ritme en slaap 's nachts. Overdag zijn er namelijk meer mensen die je even op kunnen vangen.

Het voelt nu alsof de wereld vergaat, maar dat gebeurt niet. Linskom of rechtsom, met of zonder je vriendin, kom je wel weer op je pootjes terecht. En hopelijk heb je er dan van geleerd dat digitaal vreemdgaan niet zo'n goed idee is :)
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
We begrijpen dit allemaal beter als je denkt. Alleen weten we ook een stuk beter als je denkt waartoe benzogebruik kan leiden.

Je hebt je billen gebrand. Dat is fucking kut, en de gevolgen ervan ook. Maar nu is het een stuk verstandiger om op de blaren te zitten en te dealen met de gevolgen, dan om daarvoor te vluchten. De blaren worden alleen maar groter namelijk.

Dus gebruik de medicatie zoals de huisarts heeft bedoeld. Behoud je ritme en slaap 's nachts. Overdag zijn er namelijk meer mensen die je even op kunnen vangen.

Het voelt nu alsof de wereld vergaat, maar dat gebeurt niet. Linskom of rechtsom, met of zonder je vriendin, kom je wel weer op je pootjes terecht. En hopelijk heb je er dan van geleerd dat digitaal vreemdgaan niet zo'n goed idee is :)
Klik om te vergroten...
Inderdaad mijn wereld vergaat moet straks haar ouders onder ogen komen en me spullen ophalen. Jezus wat voelt dit kut dit had niet gehoeven.🙁 kan mij geen leven zonder haar voorstellen :( hoe moet ik nou verder? Ik heb zelf de fout gemaakt waarom deed ik dat?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
trippymeeuw zei:
Ik heb zelf de fout gemaakt waarom deed ik dat?
Klik om te vergroten...

Het is raadzaam om bij jezelf eens probeert te ontdekken waarom je nou vreemd moest gaan, ook al is het digitaal vreemdgaan.
Kwam je iets tekort, en zo ja, wat dan?
Of was het gewoon spannend om te doen?
Er moet een reden voor zijn....
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
dupont zei:
Probeer actief te blijven. Zowel fysiek als mentaal. Sporten, wandelen, puzzelen, klussen, fietsen, muziek maken, Noem maar op. Activeren helpt. Hoe vaker je dat doet, des te makkelijk wordt het. Begin er zo vroeg mogelijk op de dag mee. Kun je 's avonds lekker hangen of Netflixen of wat je ook fijn vindt. Houd dat ritme vast. Het gaat weg als je er zelf wat aan doet. Je bent er nu lang genoeg voor weggerend. Ga het aan en overwin het. 👍
Klik om te vergroten...
Precies ik had gepland om vnv te sporten maar degene zei af. Ik ga morgen in de middag na het gesprek met de uitzend. Ik ga vanavond even relaxen. Zo even wandelen, en daarna eens even in de opdachten duiken en even netflix of gamen. En dan morgen lekker slapen eruit wandelen, dan gesprek dan sporten, en dan bios met mijn vader in de avond.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Probeer actief te blijven. Zowel fysiek als mentaal. Sporten, wandelen, puzzelen, klussen, fietsen, muziek maken, Noem maar op. Activeren helpt. Hoe vaker je dat doet, des te makkelijk wordt het. Begin er zo vroeg mogelijk op de dag mee. Kun je 's avonds lekker hangen of Netflixen of wat je ook fijn vindt. Houd dat ritme vast. Het gaat weg als je er zelf wat aan doet. Je bent er nu lang genoeg voor weggerend. Ga het aan en overwin het. 👍
Klik om te vergroten...
Heb vandaag, 410gr boerenvanille met 50gr muesli vla op met 30gr noten.

macaroni 400gr met geraspte kaas en chili saus

en kwark 250gr met muesli 30gr noten en 30gr pindakaas.
Straks nog even een 90gr eiwit shake.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
dupont zei:
Probeer actief te blijven. Zowel fysiek als mentaal. Sporten, wandelen, puzzelen, klussen, fietsen, muziek maken, Noem maar op. Activeren helpt. Hoe vaker je dat doet, des te makkelijk wordt het. Begin er zo vroeg mogelijk op de dag mee. Kun je 's avonds lekker hangen of Netflixen of wat je ook fijn vindt. Houd dat ritme vast. Het gaat weg als je er zelf wat aan doet. Je bent er nu lang genoeg voor weggerend. Ga het aan en overwin het. 👍
Klik om te vergroten...
Is het ook een probleem om bijvoorbeeld zaterdag een paar biertjes te drinken mijn moeder komt op bezoek bij mijn vriendin haar ouders en het is karoake avond
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
trippymeeuw zei:
Is het ook een probleem om bijvoorbeeld zaterdag een paar biertjes te drinken mijn moeder komt op bezoek bij mijn vriendin haar ouders en het is karoake avond
Klik om te vergroten...
Alcohol werkt depressie in de hand, en daar heb je volgens mij al aardig last van. En het werkt op dezelfde manier op je hoofd als Benzo's, waar je juist vanaf wilt blijven. Plus je slaapt er slechter op (ook al lijkt het makkelijker te gaan). Beter hou je 't bij een Spa Rood voorlopig.

trippymeeuw zei:
Precies ik had gepland om vnv te sporten maar degene zei af.
Klik om te vergroten...
Houd een alternatief in je achterhoofd voor als iemand afzegt. Het is te makkelijk om het te laten schieten omdat de ander afzegt. Al ga je een kwartiertje wandelen ipv sporten.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
dupont zei:
Alcohol werkt depressie in de hand, en daar heb je volgens mij al aardig last van. En het werkt op dezelfde manier op je hoofd als Benzo's, waar je juist vanaf wilt blijven. Plus je slaapt er slechter op (ook al lijkt het makkelijker te gaan). Beter hou je 't bij een Spa Rood voorlopig.


Houd een alternatief in je achterhoofd voor als iemand afzegt. Het is te makkelijk om het te laten schieten omdat de ander afzegt. Al ga je een kwartiertje wandelen ipv sporten.
Klik om te vergroten...
Ja ik ga nu naar buiten om te wandelen denk even een uurtje of langer
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Alcohol werkt depressie in de hand, en daar heb je volgens mij al aardig last van. En het werkt op dezelfde manier op je hoofd als Benzo's, waar je juist vanaf wilt blijven. Plus je slaapt er slechter op (ook al lijkt het makkelijker te gaan). Beter hou je 't bij een Spa Rood voorlopig.


Houd een alternatief in je achterhoofd voor als iemand afzegt. Het is te makkelijk om het te laten schieten omdat de ander afzegt. Al ga je een kwartiertje wandelen ipv sporten.
Klik om te vergroten...
Alleen dan ben ik zo bang dat ik toch afwezig ben en niet mee ga in de sfeer waardoor ik wss gedoe krijg met me vriendin.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Alcohol werkt depressie in de hand, en daar heb je volgens mij al aardig last van. En het werkt op dezelfde manier op je hoofd als Benzo's, waar je juist vanaf wilt blijven. Plus je slaapt er slechter op (ook al lijkt het makkelijker te gaan). Beter hou je 't bij een Spa Rood voorlopig.


Houd een alternatief in je achterhoofd voor als iemand afzegt. Het is te makkelijk om het te laten schieten omdat de ander afzegt. Al ga je een kwartiertje wandelen ipv sporten.
Klik om te vergroten...
Alleen dan ben ik zo bang dat ik toch afwezig ben en niet mee ga in de sfeer waardoor ik wss gedoe krijg met me vriendin. Wat ik vind een karaoke avond sws al niet zo leuk. Is wiet misschien een optie?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
Alleen dan ben ik zo bang dat ik toch afwezig ben en niet mee ga in de sfeer waardoor ik wss gedoe krijg met me vriendin. Wat ik vind een karaoke avond sws al niet zo leuk. Is wiet misschien een optie?
Klik om te vergroten...
Drugs nemen om iets dat je niet leuk vindt wel leuk te maken? Ga liever iets doen wat je wel leuk vindt. Life’s too short. Of is dat te simpel gedacht van mij?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
dupont zei:
Drugs nemen om iets dat je niet leuk vindt wel leuk te maken? Ga liever iets doen wat je wel leuk vindt. Life’s too short. Of is dat te simpel gedacht van mij?
Klik om te vergroten...
Snap ik maar karoake avond is iets wat mijn vriendin heel erg leuk vind. Ik niet zo als ik dan alcohol drink doe ik leuker mee. Ben bang dat als ik niet drink dat ze mij er dan op gaat aanspreken dat ik niet leuk meedoe

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."