Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen dip, juist het tegenovergestelde

Geen dip, juist het tegenovergestelde

40 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wij testten onze pillen op gabberfeesten weleens, puur voor de lol. Zeiden ze dat het troep was, slikten we ze alsnog. De 'goede oude tijd'. 🤐😅
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Vind persoonlijk iig dat we niet te makkelijk xrc misbruik moeten goed praten met “maar dat deden we in de 90s ook!!!!!
Klik om te vergroten...
Het topic is; geen dip, juist het tegenovergestelde, met uitleg erbij zit je al gauw in de 90s.
Met de kennis van nu zou ik het anders doen, maar die kennis war er gewoon niet.
Er bestond ook geen Nederlands woord voor de dip, 'midweekdip' uit het Engels overgenomen, woendag- en dinsdagdip kwamen later.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij mij is die tijd één grote blur. 🤐😂
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
De term wel eens gehoord maar meer weet ik er niet van.
Het was een beetje blurry tijd inderdaad. :relieved:
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ging vanaf 2002 naar feestjes, thunderdome, dominator, masters of hardcore, illigal vibes, elke maand wel een of 2 feestjes, ik kan me toch ergens herinneren dat de dinsdag dip toen wel bekend was al, ik heb m zelf nooit gehad gelukkig, als ik al eens een kater had was dat vaak omdat er veel te veel bij gezopen werd of omdat er shit door elkaar gebruikt werd, maar bij t vaste recept, mdma, en dan coke in de after, heb ik eigenlijk nooit last
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vermoed dat dit dealerpraatjes 250mg pillen zijn. Zijn ze getest? Zou me niets verbazen als daar bijvoorbeeld 100mg uit komt na een test.
En dus ja, trust issues als het hierom gaat.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou er best iets over willen zeggen, maar dan hoor ik waarschijnlijk dat ik beter niks kan zeggen.
Daarom zeg ik maar niets.
d
dcsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik sinds een half jaar drugs, en tot nu toe heb ik 4 keer xtc gedaan en 4 keer 3mmc. Ik neem meestal volgens mij best veel, bij xtc ongeveer 3x250mg, maar ik ben ook best wel groot. Ik hallucineer ook nooit eigenlijk, en ik heb altijd nog heel veel controle. Ik merk dat ik na gebruik helemaal geen dip heb, en eigenlijk juist het tegenovergestelde. Ik voel me juist heel blij, energiek en goed. 1 keer was ik wel een dag heel moe, maar dat was dan ook na een all night long. Mogelijk heb ik er wel wat slaapproblemen door, ik merk dat ik de laatste tijd wat vaker wakker word tijdens mijn slaap, maar dat kan ook andere oorzaken hebben. Verder merk ik ook dat mijn brein erg sterk reageert op techno, die dopamine release die je ervan kan krijgen merk ik behoorlijk.
Ik weet dat 8 keer in een half jaar best veel is, dus ik ga er nu ook mee minderen. Ik ben voor mijn gevoel niet verslavingsgevoelig en kan prima een tijdje zonder, ik vind even rust juist fijn.
Ik kan tot zover niet echt vergelijkbare gevallen vinden op het forum, dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ervaren, en of ik hier op lange termijn wel nog last van kan gaan krijgen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, zo gaat het als je net begint. Dat verandert hoe langer je gebruikt. De katers worden steeds zwaarder. Met jouw hoge dosissen MDMA en ook nog zo frequent zal dat niet lang duren.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Ja, zo gaat het als je net begint. Dat verandert hoe langer je gebruikt. De katers worden steeds zwaarder. Met jouw hoge dosissen MDMA en ook nog zo frequent zal dat niet lang duren.
Klik om te vergroten...
+ 1.

O, die heerlijke begindagen, waarin je zonder problemen een nacht kon doortrekken op de x of m en de volgende dag straaaaaaalend aan het werk ging. 🥰

It changes, believe me.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja zeker herkenbaar ze noemen dat een afterglow. Naarmate je langer gebruikt neemt die af en krijg je katers.
d
dcsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zaterdag 2 punten 3mmc gesnoven en heb nu nog best wel sterke afterglow dan. Bij 3mmc zou het korter moeten duren toch?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
750 mg lijkt mij toch wel erg veel....ook al weeg je 110 kg.
Pas een beetje op.....die katers, die gaan onherroepelijk nog wel komen als je zo doorgaat.
Gezond is deze dosering iig niet....
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb ook zelden een dip gelukkig, en als hij er wel is komt dat volgens mij meer door slaapgebrek als van de m, goed blijven drinken, regelmatig wat eten, niet te veel nemen en goed slapen scheelt ook een hoop altijd
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Een afterglow heb ik alleen nog maar gehad van truffels. Die duurde wel een paar dagen, je voelt je zo positief en blij, dat is echt bizar.
Ik heb ook gemerkt dat als je de dagen erna goed eet (Fruit, salades, groenten, etc.), juiste supplementen slikt (Magnesium, vitamines, etc.) die dip ook een stuk meer gaat meevallen. Misschien dat je dat onbewust al goed doet?

Als ik jou was zou ik wel een tijdje nu niks doen. Zo doorgaan en je gaat zeker wel heftige katers krijgen. Die zijn echt niet leuk.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik had dat altijd na speed, en in mindere mate ook na MDMA. Bij MDMA veranderde dit na het vaker gebruiken ervan ook in een kater, zoals hierboven omschreven. De laatste keer dat ik MDMA heb gebruikt is nu bijna 2 jaar geleden. Hier heb ik toen een week lang een behoorlijke dip van gehad, maar dit kwam niet alleen door de MDMA. Het was een weekend vol drugs, waar MDMA toen slechts een onderdeel van was. Speed heb ik wel nog recenter genomen, hier heb ik altijd een afterglow van minstens 24 uur van. Dit komt m.i. gewoon omdat dit spul belachelijk lang (na-)werkt. Ik voel me dan relaxt en georganiseerd in mijn hoofd. Na die 24 uur komt de kater echter alsnog, meestal (denk ik) door het slechte eten tijdens gebruik.
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#17
dcs zei:
Ik neem meestal volgens mij best veel, bij xtc ongeveer 3x250mg, maar ik ben ook best wel groot.
Klik om te vergroten...

Misschien lees ik het verkeerd, maar bedoel je 3 keer 250mg op een dag/avond/nacht ? Dat is 750mg! Ik neem toch aan dat je geen 500kg bent...
d
dcsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pan zei:
Misschien lees ik het verkeerd, maar bedoel je 3 keer 250mg op een dag/avond/nacht ? Dat is 750mg! Ik neem toch aan dat je geen 500kg bent...
Klik om te vergroten...
110kg met een vetpercentage van 11%, dus kan al een stuk meer hebben dan gemiddeld. Daarnaast als ik de richtlijn aanhoud voel ik zowat niks, de eerste keer voelde ik het pas na anderhalve pil van 250mg. Verder spreek ik ook van alle kanten mensen die zeggen dat dit prima kan, niet alleen in mijn eigen kring maar ook mensen daarbuiten
s
scoobybonoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb zelf ook nooit last van katers eigenlijk, alleen maar een beetje moe achteraf.

dcs zei:
Verder merk ik ook dat mijn brein erg sterk reageert op techno, die dopamine release die je ervan kan krijgen merk ik behoorlijk.
Klik om te vergroten...
Dit merk ik ook erg. Ik gebruik eens in de drie maanden drugs en verder drink ik alleen maar alcohol op festivals. Ik merk dat ik enorm veel energie krijg van alcohol als ik op een techno feest sta. Vergeleken met mijn maten die persé moeten snuiven om een avond te komen, kan ik gewoon bier blijven drinken en houd ik het vaak langer vol dan zij.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#20
dcs zei:
Ik gebruik sinds een half jaar drugs, en tot nu toe heb ik 4 keer xtc gedaan en 4 keer 3mmc. Ik neem meestal volgens mij best veel, bij xtc ongeveer 3x250mg, maar ik ben ook best wel groot. Ik hallucineer ook nooit eigenlijk, en ik heb altijd nog heel veel controle. Ik merk dat ik na gebruik helemaal geen dip heb, en eigenlijk juist het tegenovergestelde. Ik voel me juist heel blij, energiek en goed. 1 keer was ik wel een dag heel moe, maar dat was dan ook na een all night long. Mogelijk heb ik er wel wat slaapproblemen door, ik merk dat ik de laatste tijd wat vaker wakker word tijdens mijn slaap, maar dat kan ook andere oorzaken hebben. Verder merk ik ook dat mijn brein erg sterk reageert op techno, die dopamine release die je ervan kan krijgen merk ik behoorlijk.
Ik weet dat 8 keer in een half jaar best veel is, dus ik ga er nu ook mee minderen. Ik ben voor mijn gevoel niet verslavingsgevoelig en kan prima een tijdje zonder, ik vind even rust juist fijn.
Ik kan tot zover niet echt vergelijkbare gevallen vinden op het forum, dus ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ervaren, en of ik hier op lange termijn wel nog last van kan gaan krijgen.
Klik om te vergroten...

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."