Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen dip, juist het tegenovergestelde

Geen dip, juist het tegenovergestelde

40 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Damius zei:
Welke frequentie en dosissen heb jij die dertig jaar dan gehanteerd?
Klik om te vergroten...
Dosis heb ik nooit goed bijgehouden. Heb nu wel de app Journal van Psychonautwiki en die begint aardig vol te kleuren.

Begin jaren 90 bijna elk weekend en dan bleef het vaak niet bij 1 pilletje. Uitschieters en soms totaal over de top uit de bocht. Pacman was er niks bij!

Nu wat rustiger aan, 1 a 2x per maand nog wel altijd ergens een feestje/festivalletje hier en daar maar geen pacman meer. Het festivalseizoen is begonnen en gaat er soms wat vaker iets naar binnen.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
VJ_LSD72 zei:
Begin jaren 90 bijna elk weekend en dan bleef het vaak niet bij 1 pilletje. Uitschieters en soms totaal over de top uit de bocht. Pacman was er niks bij!
Klik om te vergroten...
Mocht dit het geval zijn dan is mijn veronderstelling dat we hier collectief getuige zijn van de personificatie van een 8e wereldwonder.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog nooit een dip gehad. (van speed trouwens ook nooit, 75 - 125 mg)
Integendeel, ik voel me de dag erna wel wat moe maar krijg die grijns niet van m'n gezicht af.
Een dag of drie later is de stemming optimaal, peace of mind, maak me nergens druk over en dat daalt dan langzaam en houdt na ongeveer 3 weken op.
Daar gaat de aminetheorie. :grimacing:
Meer dan 30 jaar, doses 120 tot 400 mg.
Het eerste jaar ongeveer elke maand, daarna minder, soms jaren niet.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
A day will come when you think you're safe and sound and that joy will turn to ashes in your mouth - Tyrrion Lannister

Denk nou niet dat het jou niet overkomt.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#5
Damius zei:
Mocht dit het geval zijn dan is mijn veronderstelling dat we hier collectief getuige zijn van de personificatie van een 8e wereldwonder.
Klik om te vergroten...
Mijn vrienden pakken een halfje plus andere middelen vrijwel wekelijks. Ze gaan niet te hard door maar echt vaak. Ze begrijpen mij niet als ik over dip zeik. Ze hebben het nog nooit meegemaakt.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hier een snapshot van afgelopen zaterdag acid feestje overdag. Tussendoor ook nog een heerlijke pizza gegeten net voor de 6-apb en de biertjes die ik heb gedronken niet bijgehouden. Smartwatch data erbij. IMG_1532.jpeg
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Suïcide Tuesday was het toch in die tijd al wel? Of kwam dat later?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
VJ_LSD72 zei:
Begin jaren 90 bijna elk weekend en dan bleef het vaak niet bij 1 pilletje. Uitschieters en soms totaal over de top uit de bocht. Pacman was er niks bij.
Klik om te vergroten...

Damius zei:
Mocht dit het geval zijn dan is mijn veronderstelling dat we hier collectief getuige zijn van de personificatie van een 8e wereldwonder.
Klik om te vergroten...

Valt wel mee hoor. In de gabbercultuur van de jaren '90 was het inderdaad heel gewoon om elke week pillen te nemen. Kan genoeg mensen die dat deden zonder problemen. En toen wist niemand wat over een 3 maanden regel of zoveel miligram per kilo en testen kon soms op een feest ter plekken. Maar niemand ging naar een testcentrum hoor.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
In de gabbercultuur van de jaren '90 was het inderdaad heel gewoon om elke week pillen te nemen. Kan genoeg mensen die dat deden zonder problemen.
Klik om te vergroten...
Dit geloof ik onmiddelijk ☝️
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Perenijsje zei:
Maar niemand ging naar een testcentrum hoor.
Klik om te vergroten...
Naja we hebben nu ook niet echt andere opties om te testen toch😅

En verder geloof ik ook heulemaal dat er genoeg mensen waren die ongeschonden veel te veel en veel te vaak xtc gebruikten in de jaren 90. Maar inmiddels zijn de risico’s en hoe je die kan beperken wél bekend. En iedereen moet uiteindelijk zelluf weten, maar het is wel onze taak men daarop te wijzen toch?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Naja we hebben nu ook niet echt andere opties om te testen toch😅

En verder geloof ik ook heulemaal dat er genoeg mensen waren die ongeschonden veel te veel en veel te vaak xtc gebruikten in de jaren 90. Maar inmiddels zijn de risico’s en hoe je die kan beperken wél bekend. En iedereen moet uiteindelijk zelluf weten, maar het is wel onze taak men daarop te wijzen toch?
Klik om te vergroten...

Nee ik bedoel ik weet niet eens of ze er toen al wel waren die testcentra, heb nog nooit gehoord dat er in die jaren iemand heen ging. Maar nu is die optie er in ieder geval wel. Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, maar in Nederland zijn er nu op zich genoeg mogelijkheden/locaties om je drugs te laten testen als je het wilt.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
ik weet niet eens of ze er toen al wel waren die testcentra
Klik om te vergroten...
Jazeker.

August de Loor

Informatie over mentale gezondheid, alcohol, roken en drugs van het Trimbos-instituut.
www.trimbos.nl www.trimbos.nl

Geweldige vent trouwens.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
Javelin FGM-148F zei:
Mijn vrienden pakken een halfje plus andere middelen vrijwel wekelijks. Ze gaan niet te hard door maar echt vaak. Ze begrijpen mij niet als ik over dip zeik. Ze hebben het nog nooit meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Of doen alsof ze geen dip hebben kan ook toch?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
En verder geloof ik ook heulemaal dat er genoeg mensen waren die ongeschonden veel te veel en veel te vaak xtc gebruikten in de jaren 90. Maar inmiddels zijn de risico’s en hoe je die kan beperken wél bekend. En iedereen moet uiteindelijk zelluf weten, maar het is wel onze taak men daarop te wijzen toch?
Klik om te vergroten...
Klopt maar zulke mensen zijn geen 8 wonder, ze bestaan echt wel. Helaas hoor ik niet bij:)
MR_CHIP zei:
Of doen alsof ze geen dip hebben kan ook toch?
Klik om te vergroten...
nee. Ik ken goed genoeg deze mensen, ze zijn geen kids meer en werken hard, ook zeer actief over t algemeen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat moet dan wel heel speciaal iets wezen lucky them
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Perenijsje zei:
Nee ik bedoel ik weet niet eens of ze er toen al wel waren die testcentra, heb nog nooit gehoord dat er in die jaren iemand heen ging. Maar nu is die optie er in ieder geval wel. Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, maar in Nederland zijn er nu op zich genoeg mogelijkheden/locaties om je drugs te laten testen als je het wilt.
Klik om te vergroten...
Ja vind het zelf wel heeeeeul jammer dat het niet meer op feestjes kan heheh. Maar dat komt door mijn impulsieve aard😂 Voor die testcentra moet je je gebruik toch echt plannen en vooraf inkopen enzeu.

Javelin FGM-148F zei:
Klopt maar zulke mensen zijn geen 8 wonder, ze bestaan echt wel. Helaas hoor ik niet bij:)
Klik om te vergroten...
Jaaaa precies! Mensen zonder dip al helemaal (heb ik bij xtc ook zelden maar bij pep áltijd). Maar ook mensen die zonder gevolgen echt kunnen mísbruiken zullen er zijn… ding is vooral: wil je dat risico zelf.

Vind persoonlijk iig dat we niet te makkelijk xrc misbruik moeten goed praten met “maar dat deden we in de 90s ook!!!!!”. Dat deed Peer nu niet hoor, maar zie dat zoooooo vaak hier dus wilde dat voorkomen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Perenijsje zei:
Valt wel mee hoor. In de gabbercultuur van de jaren '90 was het inderdaad heel gewoon om elke week pillen te nemen. Kan genoeg mensen die dat deden zonder problemen. En toen wist niemand wat over een 3 maanden regel of zoveel miligram per kilo en testen kon soms op een feest ter plekken. Maar niemand ging naar een testcentrum hoor.
Klik om te vergroten...
Jep. Ik kan er uit ervaring over meepraten. Energiehal? Present. Hellraiser? Present. Thunderdome? Present. It? Roxy? La Xala? Awakenings? Present, present, present. Lekker pillen slikken, beetje speed erbij en gáán met die banaan. Daarnaast lekker dagelijks blowen voor meer dan tien jaar. Er zijn vast mensen die mentaal zeer sterk in hun schoenen staan en dat zonder katers kunnen bolwerken (ben je zo iemand, gefeliciteerd, je bent de uitzondering op de regel), maar bij mij heeft dit er toch zeker mede voor gezorgd dat ik nu kamp met een fijne angst- en slaapstoornis. 🥳
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Vind persoonlijk iig dat we niet te makkelijk xrc misbruik moeten goed praten met “maar dat deden we in de 90s ook!!!!!
Klik om te vergroten...
Het topic is; geen dip, juist het tegenovergestelde, met uitleg erbij zit je al gauw in de 90s.
Met de kennis van nu zou ik het anders doen, maar die kennis war er gewoon niet.
Er bestond ook geen Nederlands woord voor de dip, 'midweekdip' uit het Engels overgenomen, woendag- en dinsdagdip kwamen later.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Bij mij is die tijd één grote blur. 🤐😂
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#20
De term wel eens gehoord maar meer weet ik er niet van.
Het was een beetje blurry tijd inderdaad. :relieved:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."