Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dit topic vond ik juist omdat ik ongeveer hetzelfde heb. Afgelopen weekend hebben we (mijn vriendin en ik) weer eens speed gebruikt. Het was op een feest dat de hele nacht duurde. Begonnen met 25mg (73%) om een uur of twee en rond vijf uur nog eens 10mg. Ik voel me in ieder geval tijdens het feest actief, sociaal en vrolijk. Maar als we 's ochtends, thuisgekomen, in de bank zitten (liggen) met een muziekje op de achtergrond dan ervaar ik, terwijl ik de lichamelijke moeheid voel opkomen, een heerlijk voldaan gevoel..."
"Ik heb het maar eens gevraagd aan een medewerker van de teststraat. Volgens hem bevat de in Nederland aangeboden speed vrijwel altijd caffe卯ne. Maar de hoeveelheid caffe卯ne is meestal lager dan in een blkije energiedrank. Verder wordt de speed vaak nat (van het productieproces) verkocht; dat moet je wel even laten opdrogen voor je het inlevert. Ook al is de kwaliteit over het algemeen goed, ik was het; bevalt mij prima. En ik laat het altijd testen, geen uitzonderingen."
"Speed heeft een (beperkte) werking op de serotoninehuishouding. Maar hoe veel dat precies is dat kan ik niet goed terugvinden. Bij MDMA/XTC is er de vuistregel om niet vaker dan eens per twee maanden te gebruiken. Mijn belangrijkste vraag is: moet ik extra tijd berekenen tussen twee XTC gebruiksmomenten als ik speed in die periode heb gebruikt? Zijn er nog andere dingen waar ik eventueel rekening kan houden (om de XTC-ervaring niet te verpesten door het gebruik van speed)? Daarnaast vraag ik mij af wanneer er, gemiddeld genomen, lichamelijke tolerantie optreedt bij licht gebruik, zeg max. 40mg op een feest. En als laatste: ik lees her en der dat de amfetamine-tolerantie na 1 脿 2 weken weg is; klopt dat? Het lijkt mij namelijk erg optimistisch."
"Amfetamine(sulfaat) is amfetamine(sulfaat), hoe het ook geproduceerd is. Maar zoals de meesten wel weten zijn er twee varianten die chemisch gezien identiek zijn maar ruimtelijk gezien elkaars spiegelbeeld. Afhankelijk van de synthesemethode krijg je 贸f de ene variant, 贸f de andere of een mix van 50% van de ene en 50% van de andere. Afhankelijk van eventueel mengen na het produceren kun je theoretisch iedere verhouding maken. De testen van de teststraat kunnen (volgens mij) geen onderscheid maken tussen de twee varianten maar ze hebben een heel andere uitwerking op het menselijk lichaam. Het zou dus (theoretisch) zo kunnen zijn dat een test van twee monsters zuiver amfetamine aangeven maar de uitwerking dus toch anders is. "Kwalitiet" wordt hiermee een relatief begrip. Of dit ook in werkelijkheid zo is, dat kan ik niet nagaan omdat ik hier niet op kan (laten) testen. Als ik het goed heb dan gaat hetzelfde op voor MDMA maar misschien dat iemand met meer kennis van chemie hier wat zinnigs over kan vertellen. (Ik ben wel nieuwsgierig want het "vroeger was [xyz] beter dan tegenwoordig" hoor je best veel de laatste tijd)."
"Een ouder topic maar misschien kan ik toch nog een nuttige bijdrage leveren. Ik heb geen ervaring met speed wassen maar wel met filtreren met koffiefilters. Koffiefilters zijn vrij grofmazig en zullen misschien wel meer vaste stof uit de suspensie doorlaten dan je wil. Om te filtreren zou ik filtreerpapier gebruiken; dat houdt, afhankelijk van het soort, ook de fijnere deeltjes nog tegen. Je kunt de suspensie ook in een reageerbuisje laten bezinken, de vloeistof (voorzichtig) afgieten, schone aceton erbij, schudden en opnieuw laten bezinken. Dit een paar keer herhalen. Volgens mij verspil je dan (veel?) minder. Als ik het zelf geprobeerd heb dan zal ik de resultaten melden."
"Inmiddels heb ik dit uitgeprobeerd. De stap-voor-stap werkwijze was als volgt: - 1000mg speed in een reageerbuisje gedaan - 1e keer aceton er bij (tot halverwege het buisje) - kurk er op en een minuut krachtig schudden - twee uur laten staan - de vloeistof voorzichtig afgieten zodat alle residu achterblijft - 2e keer aceton er bij - kurk er op en schudden - twee uur laten staan - afgieten - 3e keer aceton er bij - kurk er op en schudden - twee uur laten staan - afgieten - het residu uit het reageerbuisje halen en laten drogen Het was wel lastig om het residu uit het reageerbuisje te krijgen. Ik heb er telkens een beetje aceton bij gedaan om het er uit te kunnen gieten. Het drogen heb ik op papier gedaan waarbij de meeste aceton met de daarin opgeloste stoffen in het papier trekken. Het is in enkele minuten droog maar ik heb het voor de zekerheid een uurtje laten liggen. De het testresultaat van de speed was 25% amfetamine en 25% cafe茂ne. Van de aanvankelijke 1000mg bleef 620mg over (zowel voor als na wassing droog gemeten) De gewassen speed is nu ingeleverd bij de teststraat en het resultaat laat ik t.z.t. weten. Mij valt op dat er toch meer dan de helft van de massa overblijft. Het restant is daarbij ook spierwit; er is niets van de gelige kleur (die het in het begin had) meer te zien."
"De uitslag van het testlab is binnen. Officieel is het tussen de 60 en 73% zuiver maar ik mocht er van uit gaan dat het maximaal zuivere amfetamine is (De originele 25% zuiverheid in mijn bericht hierboven klopt niet: dit was 45%). Van de gedroogde 1g bleef dus 620mg amfetamine(sulfaat) over. Dat is dus 450mg zonder de sulfaat. Naast de cafe茂ne is er dus nog grofweg 130mg van iets onbekends weggewassen. Ik weet alleen niet meer precies wat de massa was v贸贸r het drogen. Een eventuele volgende keer zal ik alles eens beter noteren. De conclusie is wel dat speed wassen op deze manier weldegelijk zin heeft."
"@OtherShore legt het al uit over de dosis; niks aan toe te voegen. Het herdoseren is erg persoonlijk en 1,5 tot 2 uur na de eerste inname is voor de meeste gebruikers wel goed. Zelf gaf ik er de voorkeur aan om de tweede dosis te nemen twee uur nadat de eerste goed binnenkomt. Heel veel langer zou ik niet wachten maar zeker niet korter dan 1,5 uur na de eerste inname. Verder zou ik v贸贸r de eerste dosis de sfeer proeven. Als je het niet 100% naar je zin hebt dan zou ik de ervaring opschorten tot een volgende keer. Geloof me, dat is echt de moete waard, zeker voor de eerste keer. Als je het op een festival gaat doen, kijk dan eerste even waar de eerste hulp (of een awareness team) is. Dan kun je er zonder nadenken naartoe lopen als dat nodig mocht zijn. Bij de dosis die je van plan bent verwacht ik niet dat het nodig is maar zelf vind ik het geruststellend om te weten waar ik moet zijn als er iets niet goed gaat met mij of mijn partner. Sommigen hebben moeite om de dorstprikkel te negeren; wees je er van bewust dat met MDMA op te veel drinken echt kwaad kan, ook als het al uitgewerkt lijkt te zijn. Ik wens je een fijne ervaring!"
"Sinds ik meer maar voornamelijk serieus met mijn gezondheid bezig ben (grofweg sinds de coronatijd), ben ik bijna 15kg overtollige massa kwijt. Voorheen lag de fijne dosis MDMA voor mij op 95mg, precies 1mg per kg lichaamsgewicht. Met mijn huidige 80kg had ik eigenlijk gehoopt dat dit 80mg zou zijn maar dat is niet het geval. De dosis die ik als fijn ervaar is onveranderd, dus nog steeds 95mg. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? (iets minder zinnig mag ook )"
"Ape zei: Tolerantie? Klik om te vergroten... In dat geval verwacht ik steeds meer nodig te hebben; dat is niet het geval."