Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik gelukkig zijn zonder drugs?

Kan ik gelukkig zijn zonder drugs?

417 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Saaiedrugslozezak zei:
Ja ik val weer in herhaling, helaas. Hoe langer ik over middelen denk hoe lager ik me ga voelen. Jullie leven wel echt, ik niet... Geluk zonder drugs bestaat blijkbaar niet want iedereen moet aan de pillen om echt wat leuks mee te maken... enz. enz.
Klik om te vergroten...
Wow, is dit nu nog steeds bezig…
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Of alleen klagen?
Klik om te vergroten...
Hij vind het ook ok om onbekende voor verkrachters uit te maken.
Gewoon een trollende flippo of een mentale onstabiele die je beter niet in de buurt kunt hebben.
A
AFCA21Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Saaiedrugslozezak zei:
bedankt voor je reactie. Ik weet ongeveer hoe het werkt, maar eigenlijk wordt ik daardoor alleen somber. Qua serotonine afgeving moet de dag met xtc wel mijn vriends gelukkigste dag van zijn leven zijn. Wat ik ook probeer, ik kan hem nooit zo gelukkig maken als drugs die ene keer. Merken jullie dat ook? Dat drugs gelukkiger maakt dan een menselijk gebaar?
Klik om te vergroten...
Dit stond op https://www.drugsinfo.nl/vraag/wat-zijn-serotonine-en-dopamine

'Drugs kunnen erg lijken op dopamine en serotonine. Daardoor kunnen drugs de neurotransmitters gaan nadoen of ze kunnen ervoor zorgen dat de hersencellen zelf meer of minder boodschappen gaan versturen. Drugs veranderen dus hoe de hersencellen met elkaar praten.

MDMA, de werkzame stof in XTC, is een drug die de boodschappers in de hersenen verandert. De drug verandert vooral de boodschappen van serotonine. De hersenen denken dat er meer serotonine is, maar eigenlijk komt dat door de XTC. Hierdoor krijgt de gebruiker (vaak) een blije stemming, minder eetlust, heeft meer moeite met geheugen opslaan, wordt niet slaperig en de lichaamstemperatuur gaat omhoog. De XTC heeft de normale effecten van serotonine verstoord.'

Dit is een simpele versie van wat er gebeurt met XTC qua stofjes.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#4
verkrachters? Citeer mij dan maar eens, het is absoluut niet de bedoeling om iemand verkrachter te noemen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Saaiedrugslozezak zei:
haha, ik besta! En ik ben geen troll. Jullie hebben goede punten wat betreft het omgaan met negatieve gedachten. Het verhaal blijft echt. Doordat mijn partner drugs gebruikte een keer en de wereld daarna kleurrijker en intenser noemde, beschouw ik mijn leven regelmatig als suf en kleurloos. Is dat nou zo gek? Ik snap dat het heftig kan zijn dat ik daar al twee jaar last van heb ongeveer. Maar ik zoek er ook professionele hulp bij. Vanavond gaat het gewoon wat minder weer helaas.
Klik om te vergroten...
Jij weet niet beter dan nuchter zijn toch? Hoe kan jouw leven dan ineens suf en kleurloos zijn omdat jouw vriend drugs gebruikt? Er is voor jou helemaal niets veranderd.

Wat een gemierenneuk.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Jij weet niet beter dan nuchter zijn toch? Hoe kan jouw leven dan ineens suf en kleurloos zijn omdat jouw vriend drugs gebruikt? Er is voor jou helemaal niets veranderd.

Wat een gemierenneuk.
Klik om te vergroten...
nee dat is waar. maar door zijn gebruik beschouw ik ook alles uit mijn (vroege) jeugd soms als suf en kleurloos; ik heb tenslotte te horen gekregen dat alles met drugs beter is
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor mij was een drugsloos leven in het begin mega saai. Dat is een periode waar je doorheen moet gaan voordat je beseft hoe fijn een drugsloos leven eigenlijk is. Heerlijk slapen, stabiele emoties en relaties en een helder geheugen verslaat altijd een leven vol drugs. Voor mij dan!

Haal jezelf uit de omgeving waarin je drugs gebruikt en verander je dagelijkse ritme. Plus misschien wel het belangrijkste; probeer pas te stoppen als je dat echt wilt, anders heeft het oprecht geen zin. Dat is mijn tip en ervaring.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Saaiedrugslozezak het is nu wel een keer klaar zeg.

Saaiedrugslozezak zei:
nee dat is waar. maar door zijn gebruik beschouw ik ook alles uit mijn (vroege) jeugd soms als suf en kleurloos; ik heb tenslotte te horen gekregen dat alles met drugs beter is
Klik om te vergroten...
Nee, dat is wat je graag wil horen omdat je dan door kunt blijven zeuren.
Plucky Duck zei:
Voor mij was een drugsloos leven in het begin mega saai. Dat is een periode waar je doorheen moet gaan voordat je beseft hoe fijn een drugsloos leven eigenlijk is. Heerlijk slapen, stabiele emoties en relaties en een helder geheugen verslaat altijd een leven vol drugs. Voor mij dan!

Haal jezelf uit de omgeving waarin je drugs gebruikt en verander je dagelijkse ritme. Plus misschien wel het belangrijkste; probeer pas te stoppen als je dat echt wilt, anders heeft het oprecht geen zin. Dat is mijn tip en ervaring.
Klik om te vergroten...
@Saaiedrugslozezak gebruikt geen drugs
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
@Saaiedrugslozezak het is nu wel een keer klaar zeg.


Nee, dat is wat je graag wil horen omdat je dan door kunt blijven zeuren.

@Saaiedrugslozezak gebruikt geen drugs
Klik om te vergroten...
Oops, my bad.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Saaiedrugslozezak zei:
nee dat is waar. maar door zijn gebruik beschouw ik ook alles uit mijn (vroege) jeugd soms als suf en kleurloos; ik heb tenslotte te horen gekregen dat alles met drugs beter is
Klik om te vergroten...
Nou oke alles is beter met drugs en alles is leuker en iedereen word er ontzettend gelukkig van en leven zonder is saai..

Ook de mensen die geen drugs gebruiken zijn super saai...

Zo beter?

Waarom maar jij jou leven niet leuk?

Ik ga b.v binnenkort 4 weken naar Japan. En dan ben ik High on life..
Deze week ga ik 2x naar anime inde bios.
Afgelopen zondag ben ik naar bandje wezen kijken..

Dussss maak je leven zelf leuk.. ( en ik doe al die dingen alleen dus dat kan jij ook)
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Plucky Duck zei:
Oops, my bad.
Klik om te vergroten...
Wel leuk dat je er weer eens bent thooo ❤️
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Wel leuk dat je er weer eens bent thooo ❤️
Klik om te vergroten...
❤️ ik heb je knuffeltje nog steeds :)
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#13
N3K0 zei:
Ik voel me wel eens intens gelukkig en daar zitten dan weinig gedachten aan vast.
Is gewoon een gevoel//emotie wat er is.

En zo ook wel eens verdrietig vanuit het hartje... Ook zonder dat daar een "verdrietige" gedachten aan vooraf ging..

Kan natuurlijk wel... Als ik aan blije enof verdrietige dingen denk dat er dan ook een gevoel bij komt kijken...

Maar mijn beleving is... Gevoel komt daar vinden we iets van en als we er over oordelen over het gevoel dan houden we het in stand en kan het er niet zijn..
Klik om te vergroten...
Wat ik vertel is eigenlijk simpel basis psychologie.
Een studie die je vast ook op internet kunt vinden.
Ik kan me in jouw argumenten ergens in de verte wel vinden , maar het klopt niet helemaal(no hard feelings en voel je aub niet aangevallen:))
Toch denk ik dat gedachten er altijd zijn en je bewust of onbewust beïnvloeden.

Maargoed ik zeg hier een theorie/studie en jij verteld iets over je beleving. Dat zijn allebei geen meetbare feiten.
We kunnen hier dus heel lang over discussiëren zonder een echte conclusie...

Ik ga verder met het zo interessante topic lezen haha.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Nee, dat is wat je graag wil horen omdat je dan door kunt blijven zeuren.
Klik om te vergroten...
Nou ja dat voelt niet zo maar ik ben enorm hardleers in deze gedachten. Maar mijn vriend heeft dit gezegd na zijn gebruik. Dus ik verzin het niet helemaal.
@Plucky Duck Inderdaad leuk dat je er bent! 😊
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Saaiedrugslozezak zei:
Okey, dus je zou niet nee kunnen zeggen tegen xtc als je het tegen komt. Hopelijk kom je dan nooit vrouwen tegen... Als ik jou vergelijking letterlijk moet nemen
Klik om te vergroten...
Hier noem je me toch een verkrachter, al zul je het niet zo zien.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Manu76 zei:
Hier noem je me toch een verkrachter, al zul je het niet zo zien.
Klik om te vergroten...
Hier nam ik jouw hypothetische beeldspraak even op de proef. Natuurlijk neem ik die vergelijking niet al te letterlijk zoals ik in de laatste zin ook wilde door laten schijnen. Maar dit kon duidelijker. excuses, ik noem niet graag iemand een verkrachter
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Saaiedrugslozezak zei:
Hier nam ik jouw hypothetische beeldspraak even op de proef. Natuurlijk neem ik die vergelijking niet al te letterlijk zoals ik in de laatste zin ook wilde door laten schijnen. Maar dit kon duidelijker. excuses, ik noem niet graag iemand een verkrachter
Klik om te vergroten...
Zal wel.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe ga jij jou leven leuk maken?
A
AFCA21Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mensen laten we toch eens wat chiller zijn tegenover elkaar. Als we het over gelukkig zijn hebben, helpt het niet om op een forum vervelende dingen te roepen over elkaar :blush:
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#20
N3K0 zei:
Hoe ga jij jou leven leuk maken?
Klik om te vergroten...
Ik vind pretparken en scouting leuk en heb veel aan mijn relatie en de mensen om mij heen. Wel vooral als ik niet teveel ingekeerd en opgesloten in mijn hoofd zit.
Ik ga wel vaak in op de gedachte dat sommige bezoekers van pretparken ook drugs mee nemen. Is een normaal bezoekje dan niet leuk genoeg? mijn psycholoog bekeek dat een beetje hetzelfde als iemand die altijd muziek op heeft staan bij alles. De een vind het leuk maar de ander heeft het niet nodig en kan eventueel of meer genieten. Maar toch maak ik me toch zorgen hoe mijn vriend bijvoorbeeld naar iemand zonder drugs kijkt als ik. Niet altijd, af en toe wel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."