Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUitgelokte epilepsie aanval

Uitgelokte epilepsie aanval

47 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Uptempo-Hennie zei:
Hey ik heb een vraag, ik heb met nieuwjaar een epileptische aanv gehad, de doktoren en het ziekenhuis zeiden dat het een uitgelokte epileptische aanval was (PNEA). Ik ben er niet gevoelig voor. Heb nog nooit een aanval gehad. Ik gebruik ook 3 jaar drugs en dit was de eerste keer dat het gebeurde. Ik moet wel zeggen dat ik heel stom bezig was geweest door 3 nachten door te halen op benzofury (6abp) heb toen ook veelste weinig gedronken, maar iets van 2 glazen (ja is heel dom ik weet het) toen is er tijdens een ruzie in de 3de nacht de epileptische aanval begonnen. Mijn vraag is nu, is de kans dat zoiets weer gebeurd groot? Mensen die er ervaring mee hebben? Ik heb er sowieso van geleerd want 3 nachren gaat iig nooit meer gebeuren (2 ook niet) en ik zal ook veel meer op mijn drinken lettenn. Ik wil sowieso de komende 2 maanden nog rust zodat ik dan 3 maanden hersteld ben. En benzofury wordt hem ook niet meer, hooguit xtc en speed. Ikzelf denk dat de aanval gekomen is door 3 nachten niet geslapen te hebben, uitdroging en uiteindelijk was de ruzie (stress) de druppel. Alleen de vraag zit nog heel erg in mijn hoofd of het de volgende keer makkelijker terug kan komen. Ook al blijft het maar bij 1 nacht en drink ik deze keer wel genoeg.
Klik om te vergroten...
Ik denk inderdaad dat het een samenloop van omstandigheden is geweest. Lang wakker blijven, vaak drugs opnieuw bijpakken, niet drinken, en stress, dat zijn allemaal risicofactoren voor het krijgen van een epileptische aanval. De kans dat het nog een keer gebeurt is groot als je alles weer precies hetzelfde doet. Maar als je blijft drinken, en het bij 1 dosis houdt, dan zal de kans niet zo groot zijn.

Overigens denk ik niet dat speed per se beter is wat dat betreft. Want van speed krijg je echt veel meer cravings om steeds bij te pakken. Je kunt je nu wel voornemen dat je dat écht niet gaat doen.... Maar zo ken ik nog wel meer beloftes :sweatsmile:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wacht maar tot je net als ik ooit 72 uur wakker bent en een psychose krijgt

Ik hen er zelf 3 gehad door drugs misbruik
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Uptempo-Hennie zei:
6apb ga ik sowieso niet meer gebruiken aangezien het een designer drugs is
Klik om te vergroten...
Het ligt aan de drugs…yeah right.
Het ligt aan de manier waarop je het hebt gebruikt.
3 dagen achter elkaar.
Geen enkele drug is gezond voor je.

Je zoekt naar een antwoord wat niemand je kan geven.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
Uptempo-Hennie zei:
Ik bleef bijpakken waardoor ik 3 nachten wakker bleef dus ik deed het bewust
Klik om te vergroten...
Dat is bewust heel dom geweest.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Uptempo-Hennie zei:
Hey ik heb een vraag, ik heb met nieuwjaar een epileptische aanv gehad, de doktoren en het ziekenhuis zeiden dat het een uitgelokte epileptische aanval was (PNEA). Ik ben er niet gevoelig voor. Heb nog nooit een aanval gehad. Ik gebruik ook 3 jaar drugs en dit was de eerste keer dat het gebeurde. Ik moet wel zeggen dat ik heel stom bezig was geweest door 3 nachten door te halen op benzofury (6abp) heb toen ook veelste weinig gedronken, maar iets van 2 glazen (ja is heel dom ik weet het) toen is er tijdens een ruzie in de 3de nacht de epileptische aanval begonnen. Mijn vraag is nu, is de kans dat zoiets weer gebeurd groot? Mensen die er ervaring mee hebben? Ik heb er sowieso van geleerd want 3 nachren gaat iig nooit meer gebeuren (2 ook niet) en ik zal ook veel meer op mijn drinken lettenn. Ik wil sowieso de komende 2 maanden nog rust zodat ik dan 3 maanden hersteld ben. En benzofury wordt hem ook niet meer, hooguit xtc en speed. Ikzelf denk dat de aanval gekomen is door 3 nachten niet geslapen te hebben, uitdroging en uiteindelijk was de ruzie (stress) de druppel. Alleen de vraag zit nog heel erg in mijn hoofd of het de volgende keer makkelijker terug kan komen. Ook al blijft het maar bij 1 nacht en drink ik deze keer wel genoeg.
Klik om te vergroten...

Google eens op FNS.
Heb je dat niet opgelopen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Google eens op FNS.
Heb je dat niet opgelopen?
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat hier sprake van is. Bij een Functionele Neurologische Stoornis (FNS) zou @Uptempo-Hennie in het dagelijks leven steeds terugkerende epilepsie, of andere klachten zoals geheugenproblemen of afasie moeten ervaren. Daar lees ik nu niks over.

Wel is het natuurlijk zo dat er nog wel meer risico's zijn bij gebruik van drugs. Zoals @MR_CHIP ons ook vertelt:
MR_CHIP zei:
Wacht maar tot je net als ik ooit 72 uur wakker bent en een psychose krijgt

Ik hen er zelf 3 gehad door drugs misbruik
Klik om te vergroten...

@Uptempo-Hennie is nu erg geschrokken van de epileptische aanval. Maar ik denk dat het goed is om je te realiseren dat er nog veel meer risico's zitten aan drugsgebruik. Ik kan dan ook aanraden om echt per middel nog even goed na te lezen wat de risico's zijn. Dat kan bijvoorbeeld op Drugsinfo.nl.
Die risico's kun je verminderen door voorzichtig te zijn met gebruik (dus 1 dosis nemen, niet te veel, en daarna gewoon gaan slapen). Maar als je helemaal geen risico wil lopen dan is geen drugs nemen de enige optie.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry dat ik het wat direct zei leek me in deze situatie wel handig
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb je je eigen niet genoeg gestoten ?
Jij bent echt de ezel die zich een 2e keer laat stoten.
Denk eens gewoon simpel na en zet een punt achter die chemie ,dan lig je niet te stuiteren ook.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Soulassasins zei:
Heb je je eigen niet genoeg gestoten ?
Jij bent echt de ezel die zich een 2e keer laat stoten.
Denk eens gewoon simpel na en zet een punt achter die chemie ,dan lig je niet te stuiteren ook.
Klik om te vergroten...
Zo werkt verslaving. Ik heb mezelf wel 100 keer aan dezelfde steen gestoten, als het niet vaker is.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Designerdrugs zijn niet per definitie gevaarlijker dan de klassieke drugs,
Klik om te vergroten...
Het combineren van designerdrugs is toch veel gevaarlijker terwijl dat risico bij het combineren van klassieke drugs veel kleiner is?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
Het combineren van designerdrugs is toch veel gevaarlijker terwijl dat risico bij het combineren van klassieke drugs veel kleiner is?
Klik om te vergroten...
Er is minder over bekend bij RCs. Dus je kunt zeggen dat het risicovoller is. Of het daadwerkelijk gevaarlijker is weten we eigenlijk niet goed.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Er is minder over bekend bij RCs. Dus je kunt zeggen dat het risicovoller is. Of het daadwerkelijk gevaarlijker is weten we eigenlijk niet goed.
Klik om te vergroten...
Ook bij klassieke drugs weet je niet wat je hebt altijd tenzij je alles gaat testen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
Ook bij klassieke drugs weet je niet wat je hebt altijd tenzij je alles gaat testen
Klik om te vergroten...
Maar we testen toch allemaal alles hier op DF? :wink:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Maar we testen toch allemaal alles hier op DF? :wink:
Klik om te vergroten...
Haha
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Er is minder over bekend bij RCs. Dus je kunt zeggen dat het risicovoller is. Of het daadwerkelijk gevaarlijker is weten we eigenlijk niet goed.
Klik om te vergroten...
Als ik het goed heb zit het zo:

Klassieke drugs combineren gaat meestal wel goed maar als het wel fout gaat dan wijten ze dat bijna altijd aan het combineren.
Als je RC drugs combineert; dat gaat veel vaker fout dan bij klassieke drugs.
Oververhitting is het meest voorkomend dacht ik?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
alles gaat voorbij zei:
Het combineren van designerdrugs is toch veel gevaarlijker terwijl dat risico bij het combineren van klassieke drugs veel kleiner is?
Klik om te vergroten...
Weten we helemaal niet🤷🏻‍♀️ Er is iets meer documentatie en ietsiepietsie meer onderzoek naar klassieke drugs, maar eigenlijk weten we sowieso barweinig.

alles gaat voorbij zei:
Als ik het goed heb zit het zo:

Klassieke drugs combineren gaat meestal wel goed maar als het wel fout gaat dan wijten ze dat bijna altijd aan het combineren.
Als je RC drugs combineert; dat gaat veel vaker fout dan bij klassieke drugs.
Oververhitting is het meest voorkomend dacht ik?
Klik om te vergroten...
Denk dat dit best gevaarlijke aannames kunnen zijn😅
Combineren van drugs is altijd risicovol, sommige interacties zijn logisch te verklaren en dus überhaupt beter te vermijden. Maar de gebruiker en hoe die gebruikt heeft zodanig veel invloed dat je dit niet op zo’n manier kunt stellen.

Maargoed, dit topic ging überhaupt niet echt over combineren van middelen geloof ik.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Dit. Stop eens een half jaartje @Uptempo-Hennie
Klik om te vergroten...
Luister naar @_shikantaza, @Uptempo-Hennie
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Meeste is wel gezegd maar wat ik wel weet is dat bij elke epileptisch aanval de kans op een volgende iets vergroot. Net als bij psychoses. Bij elke psychose wordt de kans op een mogelijke volgende, groter.

In dit geval komt het voornamelijk door als een achterlijk drie dagen door te gaan op iets als 6apb. Maar zoals ik al zei, dat was al gezegd lol
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Weten we helemaal niet🤷🏻‍♀️ Er is iets meer documentatie en ietsiepietsie meer onderzoek naar klassieke drugs, maar eigenlijk weten we sowieso barweinig.
Klik om te vergroten...
Maar we weten wel welke gevallen er op feesten het meest terecht komen op de ehbo.
(Maar ik kan die cijfers zo 123 niet vinden….😬)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mezelf zei:
Meeste is wel gezegd maar wat ik wel weet is dat bij elke epileptisch aanval de kans op een volgende iets vergroot. Net als bij psychoses. Bij elke psychose wordt de kans op een mogelijke volgende, groter.

In dit geval komt het voornamelijk door als een achterlijk drie dagen door te gaan op iets als 6apb. Maar zoals ik al zei, dat was al gezegd lol
Klik om te vergroten...
Dat weet OP zelf ook wel denk ik, maar spreekt zichzelf desondanks tegen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."