Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUitgelokte epilepsie aanval

Uitgelokte epilepsie aanval

47 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hij moet gewoon meer water drinken.
Het lichaam kan maximaal 3 dagen zonder water.
Ook al gebruik je niks en je drinkt 2 a 3 dagen vrijwel niets, dan vraag je om problemen.
Dan kun je nog beter bier drinken.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je zeker wil weten dat het niet meer gebeurt, moet je gewoon niet meer gebruiken maatje🤷🏻‍♀️

Niemand hier kan je die zekerheid geven in elk geval. Je lichaam slaat shit op en herinnert zich dingen… Dus ja, als je (dezelfde) middelen je hasses instopt kan het nog eens voorkomen. Het kan ook een eenmalig incident geweest zijn.
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey ik heb een vraag, ik heb met nieuwjaar een epileptische aanv gehad, de doktoren en het ziekenhuis zeiden dat het een uitgelokte epileptische aanval was (PNEA). Ik ben er niet gevoelig voor. Heb nog nooit een aanval gehad. Ik gebruik ook 3 jaar drugs en dit was de eerste keer dat het gebeurde. Ik moet wel zeggen dat ik heel stom bezig was geweest door 3 nachten door te halen op benzofury (6abp) heb toen ook veelste weinig gedronken, maar iets van 2 glazen (ja is heel dom ik weet het) toen is er tijdens een ruzie in de 3de nacht de epileptische aanval begonnen. Mijn vraag is nu, is de kans dat zoiets weer gebeurd groot? Mensen die er ervaring mee hebben? Ik heb er sowieso van geleerd want 3 nachren gaat iig nooit meer gebeuren (2 ook niet) en ik zal ook veel meer op mijn drinken lettenn. Ik wil sowieso de komende 2 maanden nog rust zodat ik dan 3 maanden hersteld ben. En benzofury wordt hem ook niet meer, hooguit xtc en speed. Ikzelf denk dat de aanval gekomen is door 3 nachten niet geslapen te hebben, uitdroging en uiteindelijk was de ruzie (stress) de druppel. Alleen de vraag zit nog heel erg in mijn hoofd of het de volgende keer makkelijker terug kan komen. Ook al blijft het maar bij 1 nacht en drink ik deze keer wel genoeg.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt hier al een heel topic over gemaakt dus waarom open je er nog een? Je hebt toch allerlei reacties gehad in je andere topic.

https://drugsforum.nl/threads/schokken-en-bewusteloos.77578/page-2#post-2036693
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#5
MyLittlePonyPack zei:
Je hebt hier al een heel topic over gemaakt dus waarom open je er nog een? Je hebt toch allerlei reacties gehad in je andere topic.

https://drugsforum.nl/threads/schokken-en-bewusteloos.77578/page-2#post-2036693
Klik om te vergroten...
Omdat ik gewoon benieuwd ben als ik in de toekomst (met normale doseringen) zoiets nog makkelijker terug kan komen aangezien ik het nu voor de eerste keer gehad heb wat echt uitgelokt is door 3 dagen wakker te zijn en een veel te hoge dosering.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is geen rocket science hoor. Goed voor jezelf zorgen! Dat is echt niet zo ingewikkeld.. Niet teveel drugs, goed blijven hydrateren en pak gewoon je rust..

Misschien kun je beter aan een arts vragen wat de kans is dat het nogmaals gebeurd. Wij weten dat namelijk niet.

Feit is wel dat een epileptische aanval erg zeldzaam is tijdens het gebruik van stimulanten. Dus zo snel gebeurd dat niet.. Zolang je gewoon normaal zal doen!

Je hebt nu dat insult gehad, dat is zeker ontstaan door een combinatie van bepaalde factoren. Weinig slaap, veel drugs en stress moment.
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Het is geen rocket science hoor. Goed voor jezelf zorgen! Dat is echt niet zo ingewikkeld.. Niet teveel drugs, goed blijven hydrateren en pak gewoon je rust..

Misschien kun je beter aan een arts vragen wat de kans is dat het nogmaals gebeurd. Wij weten dat namelijk niet.

Feit is wel dat een epileptische aanval erg zeldzaam is tijdens het gebruik van stimulanten. Dus zo snel gebeurd dat niet.. Zolang je gewoon normaal zal doen!
Klik om te vergroten...
Ja toen het wel gebeurde was ik dus niet bepaald normaal aan het doen. 3 nachten wakker en een overdosis 6apb met 2 glazen drinken is gewoo heel erg dom geweest 😅
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Als je zeker wil weten dat het niet meer gebeurt, moet je gewoon niet meer gebruiken maatje🤷🏻‍♀️

Niemand hier kan je die zekerheid geven in elk geval. Je lichaam slaat shit op en herinnert zich dingen… Dus ja, als je dezelfde middelen je hasses instopt kan het nog eens voorkomen. Het kan ook een eenmalig incident geweest zijn.
Klik om te vergroten...
Ja je hebt gelijkt, 6apb ga ik sowieso niet meer gebruiken aangezien het een designer drugs is en het daar wel bij mis is gegaan..
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Uptempo-Hennie zei:
Ja toen het wel gebeurde was ik dus niet bepaald normaal aan het doen. 3 nachten wakker en een overdosis 6apb met 2 glazen drinken is gewoo heel erg dom geweest 😅
Klik om te vergroten...

Meer dan dom, stel je voor dat je alleen had geweest he? Je had zomaar kunnen overlijden. Zulke dingen gebeuren gewoon namelijk. Pas gewoon op. Stay safe.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Uptempo-Hennie zei:
Ja je hebt gelijkt, 6apb ga ik sowieso niet meer gebruiken aangezien het een designer drugs is en het daar wel bij mis is gegaan..
Klik om te vergroten...
Ik ken heul veul mensen die 6apb hebben gebruikt en niet zo’n aanval kregen… Designerdrugs zijn niet per definitie gevaarlijker dan de klassieke drugs, er is alleen minder officieel onderzoek naar gedaan. Je kan van mdma eenzelfde aanval krijgen, als je maar genoeg pakt en te weinig voor jezelf zorgt… Óf als je bovengemiddeld gevoelig bent voor epilepsie.
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Ik ken heul veul mensen die 6apb hebben gebruikt en niet zo’n aanval kregen… Designerdrugs zijn niet per definitie gevaarlijker dan de klassieke drugs, er is alleen minder officieel onderzoek naar gedaan. Je kan van mdma eenzelfde aanval krijgen, als je maar genoeg pakt en te weinig voor jezelf zorgt… Óf als je bovengemiddeld gevoelig bent voor epilepsie.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb ook 2 jaar lang 6apb gebruikt zonder problemen. Ik denk dat het gewoon is gebeurd door 3 nachten wakker te zijn geweest met de ruzie als druppel
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Uptempo-Hennie zei:
Ja ik heb ook 2 jaar lang 6apb gebruikt zonder problemen. Ik denk dat het gewoon is gebeurd door 3 nachten wakker te zijn geweest met de ruzie als druppel
Klik om te vergroten...
Je blijft maar in een soort van cirkel sinds het is gebeurd. Je heb antwoorden van dokter, ervaren gebruikers hier en zelf weet je ook wel wat je niet moet doen, maar dan ga je weer vissen naar iets en lijk je toch ergens vast te zitten.
Een beetje als een persoon die weet dat ie iets niet meer mag doen en dan juist gaat zoeken naar een excuus om het wel weer te doen.

Het maakt me verder niet uit of je iets gaat veranderen aan gedrag of je gedachtes, maar merk op dat er iets niet helemaal normaal lijkt te functioneren in je gedachtegangen. Gebruik gewoon even een tijdje helemaal geen drugs lijkt me een slimme zet.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Je blijft maar in een soort van cirkel sinds het is gebeurd. Je heb antwoorden van dokter, ervaren gebruikers hier en zelf weet je ook wel wat je niet moet doen, maar dan ga je weer vissen naar iets en lijk je toch ergens vast te zitten.
Een beetje als een persoon die weet dat ie iets niet meer mag doen en dan juist gaat zoeken naar een excuus om het wel weer te doen.

Het maakt me verder niet uit of je iets gaat veranderen aan gedrag of je gedachtes, maar merk op dat er iets niet helemaal normaal lijkt te functioneren in je gedachtegangen. Gebruik gewoon even een tijdje helemaal geen drugs lijkt me een slimme zet.
Klik om te vergroten...

Hier sluit ik me helemaal bij aan. @Uptempo-Hennie je weet zelf wat antwoord volgens mij al waarom Het is gebeurd, in de andere topic hebben al heel veel mensen gereageerd, en nu krijg je hier weer dezelfde reacties en geef je weer hetzelfde antwoord. Dus zo schiet het nog niks op en blijf je in cirkeltjes ronddolen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Uptempo-Hennie zei:
Ja ik heb ook 2 jaar lang 6apb gebruikt zonder problemen. Ik denk dat het gewoon is gebeurd door 3 nachten wakker te zijn geweest met de ruzie als druppel
Klik om te vergroten...
Zoals in je andere topic al aangegeven: dat zou heel goed kunnen. Kans lijkt me dan ook groot dat als je nu wel een beetje normaal doet, dat er niets aan de hand is.

Punt is alleen dat ik het je niet kan beloven, dus als je het zeker wil weten moet je gewoon helemaal niks meer gebruiken. Als je toch wil gebruiken maar het risico zo laag mogelijk wil houden, dan moet je je goed inlezen in de middelen die je wil uitproberen en goed voor jezelf zorgen. Zowel voor, tijdens als na je gebruik. Het is inderdaad niet zo moeilijk… maar je lijkt er wel enorm mee te zitten. Als je echt zo bang bent geworden, zou ik er gewoon vanaf blijven. Want wat je ook naar binnen propt: het lijkt me geen recept voor een gezellige avond als je constant panisch blijft.
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Je blijft maar in een soort van cirkel sinds het is gebeurd. Je heb antwoorden van dokter, ervaren gebruikers hier en zelf weet je ook wel wat je niet moet doen, maar dan ga je weer vissen naar iets en lijk je toch ergens vast te zitten.
Een beetje als een persoon die weet dat ie iets niet meer mag doen en dan juist gaat zoeken naar een excuus om het wel weer te doen.

Het maakt me verder niet uit of je iets gaat veranderen aan gedrag of je gedachtes, maar merk op dat er iets niet helemaal normaal lijkt te functioneren in je gedachtegangen. Gebruik gewoon even een tijdje helemaal geen drugs lijkt me een slimme zet.
Klik om te vergroten...
Dat ik de komende tijd stop en het een paar maanden rust geef nog dat was ik sowieso van plan. Ik zie vanzelf wel of het in de toekomst nog terug komt ja of nee. Ik acht de kans zelf klein aangezien het 3 jaar goed is gegaan en ik zelf veelste ver ben gegaan met nieuwjaar. Het is iig iets waar ik van geleerd heb dus we zien het wel
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je schrijft in bijna elk bericht over de drie nachten wakker.
Als je weet dat het dat is ,dan kun je er het beste voor zorgen dat dat niet meer gebeurt.
Van speed kun je goed drie nachten wakker zijn ,en van 6apb ook.
Maar je hoeft helemaal geen nachten achter elkaar wakker te zijn van drugs, dat heb je ergens zelf in de hand.

Wellicht zit het probleem in je zelf, misschien wil je onder invloed alleen maar doorgaan en ken je dan geen grenzen meer.
Misschien vind je het onder invloed juist fijn om heel lang wakker te zijn, omdat je je dan goed voelt ofzo.

Je geeft me het gevoel dat je zelf best weet waar je probleem zit, maar zoek je hier de bevestiging om iets te kunnen gebruiken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fisherman's friend zei:
Je geeft me het gevoel dat je zelf best weet waar je probleem zit, maar zoek je hier de bevestiging om iets te kunnen gebruiken.
Klik om te vergroten...
Dit. Stop eens een half jaartje @Uptempo-Hennie
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fisherman's friend zei:
Je schrijft in bijna elk bericht over de drie nachten wakker.
Als je weet dat het dat is ,dan kun je er het beste voor zorgen dat dat niet meer gebeurt.
Van speed kun je goed drie nachten wakker zijn ,en van 6apb ook.
Maar je hoeft helemaal geen nachten achter elkaar wakker te zijn van drugs, dat heb je ergens zelf in de hand.

Wellicht zit het probleem in je zelf, misschien wil je onder invloed alleen maar doorgaan en ken je dan geen grenzen meer.
Misschien vind je het onder invloed juist fijn om heel lang wakker te zijn, omdat je je dan goed voelt ofzo.

Je geeft me het gevoel dat je zelf best weet waar je probleem zit, maar zoek je hier de bevestiging om iets te kunnen gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik bleef bijpakken waardoor ik 3 nachten wakker bleef dus ik deed het bewust
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Uptempo-Hennie zei:
Ik bleef bijpakken waardoor ik 3 nachten wakker bleef dus ik deed het bewust
Klik om te vergroten...
Ik vond het idd lastig om te stoppen, het was altijd erg gezellig waardoor je makkelijk door bleef gaan (vrienden deden ook mee) ik geef het gewoon heel eerlijk toe dat ik van te voren vaak afsprak met vrienden, ja we gaan slapen of ja we stoppen en voordat je het weet zit je alweer 2 nachten door te halen. Maar goed, na wat er nu gebeurd is, is het wel een wake up call dat zoiets echt niet meer zal voor komen en het iig een stuk makkelijker zal zijn om te stoppen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Uptempo-Hennie zei:
Hey ik heb een vraag, ik heb met nieuwjaar een epileptische aanv gehad, de doktoren en het ziekenhuis zeiden dat het een uitgelokte epileptische aanval was (PNEA). Ik ben er niet gevoelig voor. Heb nog nooit een aanval gehad. Ik gebruik ook 3 jaar drugs en dit was de eerste keer dat het gebeurde. Ik moet wel zeggen dat ik heel stom bezig was geweest door 3 nachten door te halen op benzofury (6abp) heb toen ook veelste weinig gedronken, maar iets van 2 glazen (ja is heel dom ik weet het) toen is er tijdens een ruzie in de 3de nacht de epileptische aanval begonnen. Mijn vraag is nu, is de kans dat zoiets weer gebeurd groot? Mensen die er ervaring mee hebben? Ik heb er sowieso van geleerd want 3 nachren gaat iig nooit meer gebeuren (2 ook niet) en ik zal ook veel meer op mijn drinken lettenn. Ik wil sowieso de komende 2 maanden nog rust zodat ik dan 3 maanden hersteld ben. En benzofury wordt hem ook niet meer, hooguit xtc en speed. Ikzelf denk dat de aanval gekomen is door 3 nachten niet geslapen te hebben, uitdroging en uiteindelijk was de ruzie (stress) de druppel. Alleen de vraag zit nog heel erg in mijn hoofd of het de volgende keer makkelijker terug kan komen. Ook al blijft het maar bij 1 nacht en drink ik deze keer wel genoeg.
Klik om te vergroten...
Ik denk inderdaad dat het een samenloop van omstandigheden is geweest. Lang wakker blijven, vaak drugs opnieuw bijpakken, niet drinken, en stress, dat zijn allemaal risicofactoren voor het krijgen van een epileptische aanval. De kans dat het nog een keer gebeurt is groot als je alles weer precies hetzelfde doet. Maar als je blijft drinken, en het bij 1 dosis houdt, dan zal de kans niet zo groot zijn.

Overigens denk ik niet dat speed per se beter is wat dat betreft. Want van speed krijg je echt veel meer cravings om steeds bij te pakken. Je kunt je nu wel voornemen dat je dat écht niet gaat doen.... Maar zo ken ik nog wel meer beloftes :sweatsmile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."