Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom gebruik jij drugs?

Waarom gebruik jij drugs?

161 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oeps ik dacht dat dit het welke drugs gebruik je nu topic was.
k
klxaasxLid
01-01-2024, 00:00
#2
eerlijk waarom? Het leven is gewoon een bitch toch.....
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb ik ook indd veel bier en coke op nieuwe c halen ja hij heeft toevallig g leggen koop ik dat erbij en neem ik alle downers door elkaar....💀 Maar ben zo onder invloed dat ik denk kan geen kwaad doe ik al jaren....🙈
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eerst erbij willen horen, cool willen zijn..daarna beseffen hoe dom ik was. Maar dan was het al te laat, vicieuze cirkel van tegenstrijdige gedachten. Beter wille doen voor mezelf en mijn naasten, bedenken dat het toch een zeer lange weg is om echt trots te zijn op jezelf.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#5
De vraag die ik mezelf al zo vaak en lang stel.
Ik wou dat ik er een antwoord op kon geven...
K
KipEiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Op het moment gebruik ik niet veel, alleen 2mmc en coke. Heb wel meer gedaan dan alleen die twee, maar waarom deze 2 op het moment: Coke is in principe een soort van standaard geworden tijdens het drinken van alcohol. Als ik te veel alcohol op heb gebruik ik dat om weer nuchter te worden. Ja, heel slecht ik weet het en wil er ook van af, maar dan zie je bijv vorig weekend, dat ik tijdens een verjaardag het niet gebruik, dronken word en over mijn nek ga. Zo besef je bij je zelf dat je gewoon te veel drink. Dat probleem probeer ik nu aan te pakken door water of frisdrank tussen door te nemen of langzamer te drinken. Dat laatste is wel lastig, want ik drink niet alleen snel maar eet ook snel en die gewenning aanpassen is lastig.

2mmc doe ik dan zo af en toe, omdat ik dan een bepaalde euforie krijg die je normaal niet zou kunnen krijgen, met daarbij ook een bepaalde geilheid. Daarnaast krijg ik er ook een makkelijke babbel van, je praat meer met mensen omdat je over die mentale drempel heen gaat, waardoor je ook gezelliger bent. Je hebt veel minder die rem, en dat vind ik leuk. Dit krijg ik ook met alcohol trouwens. Dusja misschien wel triest aan de ene kant dat ik dat nodig heb, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit ook voor velen geldt.

Dus ja, daarom gebruik ik wel eens. Je wordt soort van een leuke versie van jezelf. Dit betekent niet dat ik bij elke moment met vrienden gebruik, want je verwacht het misschien niet, maar ik kan zonder gebruik ook gezellig zijn, maar dan op een andere manier haha. Minder vlotte babbel en ik zal serieuzer zijn en wat meer in mij zelf getrokken. (Ps. omdat ik dan wel al gouw te horen krijg van; wat ben je stil, je zegt bijna niks, je betrekt je niet in het gesprek, bla bla bla, is dan vaak ook de reden. Ik heb het idee dat ik voor anderen dan ook leuker ben tijdens gebruik en dat ik die negativiteit dan niet krijg) Dit zal vast voor anderen ook wel een reden zijn om het te doen.

Het vloeit allemaal vanuit mijn verleden. Vroeger was ik echt stil stil, zei echt niks. Ik ben toen positief veranderd door meer te praten en te babbelen en meer zelfverzekerd te worden. Ik was de opmerkingen van: je bent stil, zeg eens wat, bla bla bla helemaal zat. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik mijzelf echt heb verbeterd om vervolgens soms toch nog die opmerking te horen van je bent wel rustig. Ik keek altijd naar een andere, ik wilde zoals die ander worden in de makkelijke babbel, etc, maar ik besef mijzelf dat ik daarin gewoon niet compleet kan veranderen. Je moet weten dat ik veel met adhders om ga, en ik het idee heb dat ik bij hun non stop moet praten. Ja dat lukt mij nou echt niet. Meer kan ik ook niet doen, alleen iets gebruiken om meer te praten. Dus helaas zonder gebruik haal ik niet dat zelfde niveau.

Tldr: coke om niet dronken te worden, 2mmc om een vlotte babbel en dus een gezelliger persoon te worden.

Sorry voor het lange verhaalen voor oor nu welterusten 👋(heb 2mmc op dus je weet het, daardoor krijg ik zin om in dit geval niet te praten maar te typen haha) 😜
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Om even helemaal ontspannen en op een andere planeet te zijn. En because I LOVE IT
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Omdatik nietmeer mezelf om kan gaan.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmkleeetgaminrrr
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Om even te ontsnappen van mezelf/mijn gedachten/gevoelens.


Bedenk je dat je die ondraaglijke gevoelens wel draagt. Niet dat ze niet heel pijnlijk of oncomfortabel zijn, maar je hebt dat waarvan je zegt dat het ondraaglijk is gedragen.
Klik om te vergroten...
In eerst instantie vond ik het gewoon lekker , later wer het meer een leefstijl, dat het uiteindelijk uitkwam dat het vooral om verdoven en symptoom bestrijding ging, was nooit mijn eerst gedachte.

Maar nu na 10 jaar nuchter en vrijgezel , merk ik dat het vooral zelfmedicatie is voor alledaagse chronisch issues waar ik last van heb. maar ook door die issues als ik nuchter ben, lijkt het wel also ik niet echt lief, ik isoleer , anti social, dissocieer, leef in me hoofd, veel geen positive shit meer bij just alles wat eigenlijk mooi is in het leven.

en ik wet als ik zelf medicatie regel heb ik al teveel, neem ik meer, drempels weg wil ik wat anders die spiral.
Maar ik weet weekend middelen mijngoed helpen en die worden gebruikt, ook voor mensen met mijn problematiek, maar ik krijg ze noontime zover om de juste dosering, regelmaat, veiligheidsafspraken en ritme te crieen . x is he gelukt maar noble verkeerde doses en combi en daarna door wisseling vanzorg, alles else keer opnieuw weer uitleggen , overtuigen , proberen. Ben nu nog bezig, maar zit bijn een goeie instantie denk ik.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#11
maar iknben ff los geslagen dezen week en die terugvallen, die gebeueren, maar als ik ze heb haal ik er meestal het uiterste uit.

Deze week starten me praat sessies vooral aan de therapieen en lifestyle plannen beginner.... vorige week mijn grote liefde te misbruiken nog 1 keer voor werken aan mezelf. mentally kracht en motivatie en help die ik gabgebruiken en opeisen
Is dat laatste keer is dat ik dat ga doen als eindig waar ik begon.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Morgen maandag , maar ik zou me fiets ruilen voor een paar dingen van me lijstje. die staat ben ik nu.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag wilde ik een beetje trippen en blijkbaar was 42 mg MAL niet genoeg. 3 uit later maar een 100 mcg 1P LSD erbij genomen. Mocht dit niet werken, dan doen we het in de lente op een andere manier.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn excuus was dan om een keer goed te kunnen slapen.
Wiet,phenibut,benzos,alcohol.

Of om hobby's langer vol te houden en daar bij meer focus te hebben.
Uppers.

Als er ook maar een kans bestaat dat ik het deed, onbewust om nare gevoelens te onderdrukken, vluchtgedrag voor de realiteit, dan erken ik dat.

Gebruik werd wel steeds minder en nu al een tijdje niks.

Ik ben juist goed mijn best aan doen om onderliggende problemen aan te pakken.
Een probleem is ptss, dat krijg ik zelf niet opgelost, therapie daar voor is onderweg.
Voor de rest moet ik rust nemen, en dat helpt ook wel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Fisherman's friend zei:
Een probleem is ptss, dat krijg ik zelf niet opgelost, therapie daar voor is onderweg.
Klik om te vergroten...
Goed bezig jij!
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#16
I slaapnook slecht door me issues krijg iknniet genoeg diepe slaap. alsnikn3nx in de week een goeie nacht heb, trek ik de rest wel, maar tot nu toe luktn dat alleen met een goeie combi pam 1 voor zenuwstelsel chill en een inslaper. werkte perfect haalde ikn3 x in de week op bijn de apptheek. pam 3x want dan ga je ook niet meer of afhankelijkheid krijgen.


pluspunt is dat alsnik niet wakker lig, ik geen zucht krijg in speed. Niksnerger als bagger in bed I.m.m. en de energies extra kon iknook verdelen over de rest vande week
Overdag graag een stimulant zodat ok ook nog leef .
mijn autisme zorgen ervoor dat mijnninformatie verwerking zo ongeregeldbis dat ik onmogelijk alles kan managen maar opstappeling is nhetbergst want dan komt me coping zelfmedicatie ongezien tussendoor geglipt
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Bij mij werkt 63 MG pas.
Klik om te vergroten...
Ja, bij mij waarschijnlijk ook. Vandaag is verder wel een mooie dag, maar van het trippen hoef ik niet teveel te verwachten. Bij mij werkt 1P LSD ook alleen optimaal na enkele maanden niet trippen, dus dat heb ik ook weer geleerd.
Ik heb nog netjes 63 mg MAL voor een leuk moment deze (na) zomer met mijn vrouw erbij.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb nog nooit van Mal gehoord eigenlijk. ff Google
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nicotriprenner zei:
ik heb nog nooit van Mal gehoord eigenlijk. ff Google
Klik om te vergroten...
"Methallylescaline" levert eerder een resultaat via Google.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat is van de cactus toch.

geinig op wiki stond een lijst met vergelijkbare dingen

Is mal heel natuurlijk zoals paddo of truffels in het lief of net als lsd en andere chemische trippen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."