Op het moment gebruik ik niet veel, alleen 2mmc en coke. Heb wel meer gedaan dan alleen die twee, maar waarom deze 2 op het moment: Coke is in principe een soort van standaard geworden tijdens het drinken van alcohol. Als ik te veel alcohol op heb gebruik ik dat om weer nuchter te worden. Ja, heel slecht ik weet het en wil er ook van af, maar dan zie je bijv vorig weekend, dat ik tijdens een verjaardag het niet gebruik, dronken word en over mijn nek ga. Zo besef je bij je zelf dat je gewoon te veel drink. Dat probleem probeer ik nu aan te pakken door water of frisdrank tussen door te nemen of langzamer te drinken. Dat laatste is wel lastig, want ik drink niet alleen snel maar eet ook snel en die gewenning aanpassen is lastig.
2mmc doe ik dan zo af en toe, omdat ik dan een bepaalde euforie krijg die je normaal niet zou kunnen krijgen, met daarbij ook een bepaalde geilheid. Daarnaast krijg ik er ook een makkelijke babbel van, je praat meer met mensen omdat je over die mentale drempel heen gaat, waardoor je ook gezelliger bent. Je hebt veel minder die rem, en dat vind ik leuk. Dit krijg ik ook met alcohol trouwens. Dusja misschien wel triest aan de ene kant dat ik dat nodig heb, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit ook voor velen geldt.
Dus ja, daarom gebruik ik wel eens. Je wordt soort van een leuke versie van jezelf. Dit betekent niet dat ik bij elke moment met vrienden gebruik, want je verwacht het misschien niet, maar ik kan zonder gebruik ook gezellig zijn, maar dan op een andere manier haha. Minder vlotte babbel en ik zal serieuzer zijn en wat meer in mij zelf getrokken. (Ps. omdat ik dan wel al gouw te horen krijg van; wat ben je stil, je zegt bijna niks, je betrekt je niet in het gesprek, bla bla bla, is dan vaak ook de reden. Ik heb het idee dat ik voor anderen dan ook leuker ben tijdens gebruik en dat ik die negativiteit dan niet krijg) Dit zal vast voor anderen ook wel een reden zijn om het te doen.
Het vloeit allemaal vanuit mijn verleden. Vroeger was ik echt stil stil, zei echt niks. Ik ben toen positief veranderd door meer te praten en te babbelen en meer zelfverzekerd te worden. Ik was de opmerkingen van: je bent stil, zeg eens wat, bla bla bla helemaal zat. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik mijzelf echt heb verbeterd om vervolgens soms toch nog die opmerking te horen van je bent wel rustig. Ik keek altijd naar een andere, ik wilde zoals die ander worden in de makkelijke babbel, etc, maar ik besef mijzelf dat ik daarin gewoon niet compleet kan veranderen. Je moet weten dat ik veel met adhders om ga, en ik het idee heb dat ik bij hun non stop moet praten. Ja dat lukt mij nou echt niet. Meer kan ik ook niet doen, alleen iets gebruiken om meer te praten. Dus helaas zonder gebruik haal ik niet dat zelfde niveau.
Tldr: coke om niet dronken te worden, 2mmc om een vlotte babbel en dus een gezelliger persoon te worden.
Sorry voor het lange verhaalen voor oor nu welterusten 👋(heb 2mmc op dus je weet het, daardoor krijg ik zin om in dit geval niet te praten maar te typen haha) 😜