Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZweevteev's landingsproces

Zweevteev's landingsproces

264 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
De knoop is vandaag doorgehakt: ik word aangemeld voor klinische DGT en ik moet deze maand stoppen met MBT. De wachttijd voor klinische DGT is 6 maanden en ter overbrugging blijf ik wekelijkse gesprekken houden met m'n psychiater, psycholoog, sociaal werker en therapeut (ik krijg individuele creatieve therapie, omdat ik creatieve therapie als onderdeel van MBT als extreem leuk en nuttig heb ervaren). Ik weet niet wat ik voel momenteel. Het is gewoon echt heel veel. Ik moet ineens schakelen van denken dat ik nog 12 maanden door zou brengen met een groep mensen, waar ik gehecht aan ben geraakt, naar binnen 3 weken afscheid van ze nemen. Ik begrijp het besluit dat de behandelaren hebben genomen volledig en ik denk dat het ook wel beter is zo, maar dat neemt niet weg dat dit de zoveelste behandeling is die voor mij niet gewerkt blijkt te hebben en dat is eigenlijk best wel pijnlijk. M'n psychloog zei ook letterlijk (wel heel voorzichtig) dat klinische DGT eigenlijk het een van de laatste opties voor mij is qua therapie-intensiteit en dat is heel confronterend. Ik was ingesteld op dat ik volgend studiejaar eindelijk weer wiskunde zou kunnen studeren en dat idee lijkt hierdoor ook weer in duigen te vallen.

Ik weet het allemaal even niet meer en ik heb extreem, extreem, extreem veel zin in drugs. Eigenlijk wil ik gewoon huilen, maar er komt niks uit me.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ik ben blij dat je het als nuttig ziet! Soms voelt het namelijk bijna verkeerd of oneerbiedig om bij iemand die zo erg lijdt onder zijn/haar gedachten en dergelijke, aan te komen met in principe: "contentheid is hier en nu te vinden".

Hoewel ik 100% achter die uitspraak sta, begrijp ik echter ook dat hoewel het echt zo simpel is, het verre van makkelijk is. Want ons hoofd heeft talloze manieren om ons om de tuin te leiden en ons toch weer opnieuw te verdrinken in dat moeras van onze eigen gedachten/gevoelens.

Mijn hoop is dat mensen dat spreekwoordelijke touw vinden waarmee ze zich uit dat moeras kunnen trekken, terug naar je veilige zelf, daar waar de contentheid is en de rust en de autoriteit en het overzicht en de liefde en nog zoveel meer dat voorbij woorden gaat.

Vandaar dat ik soms toch de gok waag en deze waarschijnlijk wat gek klinkende dingen zeg. Want ook ik weet hoe het is om ontelbare keren weer blind het moeras in te lopen en zelfs het touw te vergeten dat ik in mijn handen heb.

Benieuwd wat je therapeut heeft te zeggen. :)
Klik om te vergroten...
Een interessant boek wat dit verder toelicht is the power of now van eckhart tolle. Heeft mij erg veel geholpen niet altijd in het verleden of in de toekomst te leven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ulixes zei:
Een interessant boek wat dit verder toelicht is the power of now van eckhart tolle. Heeft mij erg veel geholpen niet altijd in het verleden of in de toekomst te leven.
Klik om te vergroten...
Zeker een heel goed boek! Heb hem ook gelezen en ik vind Eckhart Tolle erg toegankelijk. Maar eigenlijk kijk en luister ik liever naar hem. Lichaamstaal zegt zoveel meer.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben 'm geflipt net. Het feit dat wiskunde studeren nu opnieuw met een jaar uitgesteld is kan ik gewoon niet aan. Ik heb het idee dat ik beter gewoon kan uitkijken naar het feit dat ik na DGT gegarandeerd recht heb op een Wajong-uitkering, omdat dat voor mij momenteel een veel realistischer idee van de toekomst lijkt dan dat ik ooit nog ga kunnen studeren. Heb net 350mg diphenhydramine en 2mg alprazolam genomen. Ik kan en wil echt niet hier zijn met m'n hoofd. Ik trek het niet om stil te staan bij dat ik het gewoon weer fucking verneukt heb voor mezelf. Ik voel me echt zo'n fucking loser, holy shit.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zweevteev zei:
Ik ben 'm geflipt net. Het feit dat wiskunde studeren nu opnieuw met een jaar uitgesteld is kan ik gewoon niet aan. Ik heb het idee dat ik beter gewoon kan uitkijken naar het feit dat ik na DGT gegarandeerd recht heb op een Wajong-uitkering, omdat dat voor mij momenteel een veel realistischer idee van de toekomst lijkt dan dat ik ooit nog ga kunnen studeren. Heb net 350mg diphenhydramine en 2mg alprazolam genomen. Ik kan en wil echt niet hier zijn met m'n hoofd. Ik trek het niet om stil te staan bij dat ik het gewoon weer fucking verneukt heb voor mezelf. Ik voel me echt zo'n fucking loser, holy shit.
Klik om te vergroten...
je bent geen loser ajoh!
over de toekomst weet je nog niets zweefvliegje! gewoon het beste ervan maken vanaf nu ofso en kijken waar je over een paar jaar staat? maar als ik realistisch mag zijn denk ik ook wel dat "wiskunde" te hoog gegrepen gaat zijn in deze situatie van jou , jammer genoeg hoor! maar bekijk het gewoon eventjes en laat alles op zijn gemakje komen zoals het komt yoh!
en drugs tja uit ervaring weet ik dat als je eenmaal verslaafd bent geraakt het enorm moeilijk is om weer het oude leven te krijgen of een normaal leven... sommige mensen hebben al veel spaarcentjes of een gezin/huis en hoe ouder je wordt hoe moeilijker het dan wel wordt! maar dat wilt niet zeggen dat het voor jou niet kan hé!
je hebt toch een goede vriend en fam? kunnen die mensen jou niet goed begeleiden ofso? in ieder geval lees ik uit je verhaal dat je er niet alleen voor staat.
je hebt nog fam bro !
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben al uren bezig met heroïne en methamfetamine proberen te fixen. Terugval is in zicht.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zweevteev zei:
Het feit dat wiskunde studeren nu opnieuw met een jaar uitgesteld
Klik om te vergroten...
Misschien kun je wel een losse of enkele losse cursussen van de Open Universiteit al doen. Geeft je in het eerste jaar misschien wat vrijstellingen.
Zweevteev zei:
Ik voel me echt zo'n fucking loser, holy shit.
Klik om te vergroten...
Je denkt over jouw toekomst na. Dat je in een roerige periode zit wil niet zeggen dat je een loser bent.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb een gedichtje geschreven om voor mezelf op een rijtje te krijgen waar ik het meest bang voor ben. Ik gebruik liever nooit de woorden "ik ben bang," omdat ik het te ver vind gaan om me op die manier kwetsbaar op te stellen, bij wie dan ook, niet alleen mijn behandelaren. De realiteit is echter dat ik wel degelijk angst ervaar, sterker nog, ik leef al jaren lang mijn leven in pure angst, maar dat had ik zelf niet door. Ik wist alleen dat ik iedere dag spanning ervaarde in mijn lichaam. Ik ervaar dat al zo lang dat ik niet weet hoe een leven zonder die spanning is, maar het is eigenlijk echt heel erg naar. Ik weet alleen maar wat echte ontspanning is als ik super veel LSD neem. De titel is: Doodsangst.

Doodsangst

Ik ben bang om normaal te zijn
Gemiddeld, doorsnee, geenszins bijzonder
Opvallen creëert aandacht en dat was een lange tijd erg fijn,
maar nu is vaak te overweldigend en ga ik daar juist aan ten onder

Ik ben bang om saai te worden gevonden
Huisje-boompje-beestje-leven is toch niets aan?
Maandelijks een nieuwe manier om mezelf te verwonden
Boeit me niet dat ik onder de littekens zit, ik krijg toch nooit een normale baan

Ik ben bang om niets meer te zijn dan diagnoses
of kwaaltjes, handicaps, hoe je het ook noemen wil
Ik word intens gedeprimeerd bij het bekijken van de prognoses
van mijn klachten, tussen sterven als ik 35 of 80 ben zit een behoorlijk verschil

Ik ben bang om onaantrekkelijk te worden gevonden
Heb het idee dat mensen die me niet kennen enkel aardig zijn,
omdat mijn uiterlijk hen intrigeert of dat ze het bewonderen
en dat zodra mijn vermeende schoonheid wegvalt, ik mijn eigenwaarde onherstelbaar ondermijn

Ik ben bang om gezien te worden als onredbaar,
al vind ik die gedachte totaal niet onterecht
Op een gegeven moment is alles uitgeprobeerd en is definitief klaar
Zie je, de potentie die jullie dachten dat ik had, was er blijkbaar niet echt

Ik ben bang om ooit mentaal stabiel te zijn;
dat er van mij wordt verwacht dat ik een functioneel lid van de samenleving ben;
dat ik ineens verantwoordelijkheden moet dragen, in het groot en in het klein
Angstaanjagend is dat, want ziek zijn is het enige dat ik ken

Ik ben bang dat de stabiele ik geen aandacht meer zal krijgen;
dat mentaal gestoord zijn het enige is wat men boeiend aan mij vond
Diep van binnen hoop ik dat ik de verwachtingen zal overstijgen
van mijn capabiliteit en dat ik eindelijk stevig weet te staan, met beide benen op de grond


Ik ga dit gedicht denk ik gewoon mailen naar mijn psycholoog, want ik heb haar de afgelopen tijd gewoon proberen aan te praten dat ik nauwelijks angst ervaar (wat ze doorheeft, ik houd alleen mezelf voor de gek, eigenlijk). Ik vertel meer in één zo'n gedicht dan dat ik vertel tijdens mijn individuele gesprekken van 45 minuten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooie post van Othershore. 400 mg Seroquel is echt heel veel. Ik ken mensen die van 25 mg knock-out gingen. Ik ken 1 persoon (slanke jongedame) die het met 600 mg nog prima deed. Verder werd iedereen een kasplantje.

Promethazine heb ik zelf wel geslikt, ook dat is een anti-psychoticum.

Ook ik ben geen arts. Wel een ex-medicijnverslaafde.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Het lijkt me een beetje dubbelop en verder werd promethazine, als ik het me goed herinner, specifiek voorgeschreven om te helpen met slapen, dus dan werkt het waarschijnlijk iets te goed.
Klik om te vergroten...
Niet eens, ik kreeg het voorgeschreven voor woedeaanvallen en gebruikte het dus alleen indien nodig. Na een tijdje begon ik heel erg veel last te krijgen van rusteloze benen en werd het gevoel zo extreem ondraaglijk dat ik intrusieve gedachten kreeg over m'n benen eraf te willen snijden en ik ook veel moeilijker in slaap kwam. Had dit gezegd tegen mijn psychiater en zij raadde toen aan om de promethazine vast te beginnen slikken, zodat het gevoel van rusteloze benen minder werd. Dat werkte uiteindelijk ook, maar toen was ik dus ineens promethazine aan het slikken voor iets heel anders dan ik mee begon. De afgelopen maanden heb ik het misschien maar 1 of 2 keer nodig gehad voor daadwerkelijke woedeaanvallen, terwijl ik het wel iedere dag slikte op 50mg. Het is dus sowieso maar goed dat dat nu afgebouwd wordt. Als het geen vereiste was geweest voor de traumabehandeling die ik ga volgen in januari, dan zou ik het waarschijnlijk nog veel langer geslikt hebben, terwijl dat eigenlijk nergens op zou slaan.

Verder klopt het allemaal wat je zegt hoor. Ik kan onmogelijk zeker weten in hoeverre het komt door mijn medicatie of depressie dat ik zo extreem veel slaap, maar het feit blijft zeker dat de dosissen waarop ik zit, vooral die van de quetiapine, op zichzelf al enorm versuffend zijn en sowieso niet mee zullen helpen met me energiek genoeg voelen om dingen te ondernemen op een dag. Het is gewoon een lastige situatie, want waar de quetiapine wel heel erg bij helpt is dat ik automutilatie veel minder onder controle heb en dat ik dopaminerge drugs veel moeilijker kan misbruiken (en wil misbruiken), omdat het een dopamine-antagonist is en ik letterlijk alleen maar mijn lichaam zou beschadigen, zonder dat ik enig positief effect ervaar. Ik heb een paar maanden geleden, in overleg met mijn psychiater, mijn quetiapine geprobeerd af te bouwen van 400mg naar 350mg en dat was een regelrechte nachtmerrie, ook al was mijn situatie op alle vlakken toen redelijk stabiel. Ik heb het niet eens een week volgehouden en ben toen maar weer naar 400mg gegaan.

Don't get me wrong, ik wil echt heel graag af van de monsterdosissen aan medicatie die ik nu slik, maar thuis afbouwen is gewoon geen optie. Ik hoop echt dat het gewoon goed komt met m'n DGT-aanmelding en dat ik daar een begin kan maken aan het afbouwen van i.i.g. de quetiapine, maar dan valt nog te zien...

Alinde zei:
Ik ken 1 persoon (slanke jongedame) die het met 600 mg nog prima deed. Verder werd iedereen een kasplantje.
Klik om te vergroten...
Ik ook, mijn beste vriendin. Net zoals ik heeft zij ook Anorexia Nervosa, maar i.t.t. mij heeft zij ook schizofrenie en vanaf 600mg heeft quetiapine een antipsychotische werking. Vanaf 400 t/m 550mg zou het een vergelijkbare werking hebben als antidepressiva. Ik verbaas me echt over de hoeveelheid mensen die ik ken die van 25mg al nokkie gaan. Ik had 200mg voordat het pas consistent effectief was voor mijn slaapproblemen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zweevteev zei:
thuis afbouwen is gewoon geen optie.
Klik om te vergroten...
Okay, dat begrijp ik. Er is even geen voor de hand liggende oplossing ben ik bang. Als me later nog iets te binnen schiet kom ik hier nog wel op terug. Lastig allemaal.

Dit klopt trouwens niet helemaal geloof ik:
Zweevteev zei:
Vanaf 400 t/m 550mg zou het een vergelijkbare werking hebben als antidepressiva.
Klik om te vergroten...
De maximale dosis voor ‘treatment-resistant depression’ is 300 mg. Een normale dosis voor dit doel ligt tussen 150 en 300 mg — volgens de Amerikaanse richtlijnen dan. In Nederland zijn ze meestal iets voorzichtiger. Maar het is wel zo dat quetiapine pas boven de 300 mg op dopamine begint te werken. Als dat gewenst is, zoals bij schizofrenie, moet je dus wel boven de 300 mg zitten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dank je Zweefteev. Ik ken idd het principe van de verschillende doseringen. Ik kan niet helemaal begrijpen hoe dat werkt maar zo heb ik het ook begrepen.

Zelf heb ik rond de 300 mg seroquel gezeten. Icm andere middelen. Ik functioneerde niet goed meer. Moest altijd lang opladen voor een activiteit en ook weer lang uitrusten daarna. Toen ik ging afbouwen zagen mensen het meteen aan mijn gezicht, minder opgezwollen, minder uitdrukkingsloos. En ook mijn stemming klaarde op. Ik vind het rotspul.

De vrouw die ik kende met die hoge dosering had thuis wel overal hulp bij. Lichamelijk ging het wel goed maar ze kon niet goed nadenken.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toegegeven ik heb niet alles gelezen maar las het stukje dat je wil/moet aankomen.

download myfitnesspall op je mobiel en probeer te tracken wat je eet. Dit is in het begin heel kut maar zo krijg je wel inzicht in hoeveel en wat je eet. Je kan de meeste barcodes gewoon scannen en dan komt het er automatisch in te staan. Enige wat jij moet doen is het gewicht goed invullen.

Aangezien je ondergewicht hebt zou ik in het begin niet heel nauw kijken naar "gezond" eten maar voornamelijk naar je calorie-inname.

Volle chocomelk van de jumo
500ml ogv 425kcal
Pindakaas op brood 30gr ofv 190 kcal
Jumbo Ongezouten Gebrande Cashewnoten 100gr 624 kcal
gevulde koek per stuk 206 kcal

Hiermee zit je al op 1445 kcal

En als je nootjes wel makkelijk binnenkrijgt maar chocomelk niet doe je iets meer noten
Ik snap dat je moeite met eten hebt dus een caloriebom shake gaat lastig worden denk ik

Havermout per 100 gram is 376kcal

melk
schep pindakaas erin
whey proteint
sheutje olijfolie
weet zo niet hoeveel kcal dit is maar het is behoorlijk wat :)
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Er bestaat ook zoiets als een ‘atypische’ depressie.
Klik om te vergroten...
Dat ik dat heb is ook vermoed door meerdere psychiaters, maar ja, wat voor depressie het ook is: het feit blijft dat ik voor specifiek depressie al het langst in behandeling ben en dat er na 7 jaar rommelen met medicijnen, diagnoses en therapieën er eigenlijk nog steeds niets op mijn pad gekomen is dat heeft kunnen voorkomen dat ik minstens 1x per jaar super depressief wordt. Dat op zichzelf is al een hele deprimerende en ontmoedigende conclusie.

Maar is het zo dat extreem veel slapen niet per se een kenmerk daarvan is? Er is nog nooit een behandelaar geweest die tegen me gezegd heeft dat dat niet voornamelijk veroorzaakt zou worden door mijn depressie. Dat snap ik zelf ook wel eigenlijk, want de 400mg quetiapine zit ik al heel dit jaar op en in de lente en zomer heb ik geen enkele dag alleen maar geslapen. Ik sliep eerder juist iets te weinig.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zweevteev zei:
Maar is het zo dat extreem veel slapen niet per se een kenmerk daarvan is?
Klik om te vergroten...
Oeps, ik had het bij het verkeerde eind. Ik heb even de DSM erbij gepakt en hypersomnia, teveel slapen dus, komt ook voor bij depressie. Gecombineerd met het feit dat te veel slapen een ‘nieuw’ symptoom is dat dus niet samenhangt met nieuwe medicatie of een nieuwe, hogere dosering, ligt de hypersomnia misschien toch aan de depressie, niet aan de medicatie zoals ik hierboven suggereerde. Of is het begonnen toen je de promethazine erbij kreeg?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een atypische depressie, winterdepressie in dit geval, gezien het vele slapen zou kunnen.
Bovenop de andere klachten.
Wat heb je nodig om je beter te voelen vind ik op het moment belangrijker.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Oeps, ik had het bij het verkeerde eind. Ik heb even de DSM erbij gepakt en hypersomnia, teveel slapen dus, komt ook voor bij depressie. Gecombineerd met het feit dat teveel slapen een ‘nieuw’ symptoom is dat dus niet samenhangt met nieuwe medicatie of een nieuwe, hogere dosering, ligt de hypersomnia misschien toch aan de depressie. Of is het begonnen toen je de promethazine erbij kreeg?
Klik om te vergroten...
Het begon pas 2 maanden nadat ik al dagelijks 25/50mg promethazine slikte.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zweevteev zei:
Het begon pas 2 maanden nadat ik al dagelijks 25/50mg promethazine slikte.
Klik om te vergroten...
Okay, dan klopte wat ik zei niet. Excuses.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Okay, dan klopte wat ik zei niet. Excuses.
Klik om te vergroten...
Helemaal geen probleem, vind het heel lief dat je mee wil denken! :redheart:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zweevteev zei:
ow, 2500 calorieën! Dat klinkt echt heel goed eigenlijk, wat lief dat je meedenkt! Ik ga dit even bespreken met mijn behandelaren. Dit zou serieus wel een oplossing kunnen zijn als er niet onbedoeld ineens allemaal nare kwaaltjes bij om de hoek doen loeren, dus heel erg bedankt voor de suggestie! Ik ga vandaag m'n behandelarenteam er een mail over sturen! :blush:
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd of je al reactie terug hebt, en er mee mag starten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."