Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"gekkemanlol zei: je mag me altijd een privebericht sturen ,ben je momenteel onder invloed van iets Klik om te vergroten... Enkel onder invloed van een steeds lagere dosis tramadol. Verder van helemaal niets. Ja onder invloed van mijn hersenen"
"Ik ben inmiddels weer thuis! Ik ben nu bijna twee weken afgekickt. Het is erg wennen. Het ontwennen na een sky-high dopamine/serotonine complex is heel zwaar. Heb nog steeds weinig zin in dingen en raak snel uit concentratie. Ik moet mijzelf nog wel dwingen dingen te ondernemen. Ik haal nog steeds weinig plezier uit dingen. Het gaat dus wisselend. Ik ben inderdaad alleen en dat maakt het ook zwaarder. Maar ik ben zo onwijs trots dat ik iedere dag opsta, eet en een programma afwerk en niet de hele dag bij de pakken neer op bed ga liggen. En dat ik clean blijf natuurlijk. Met de kerst was ik bij het Winterparadijs in Amsterdam. Met oud en nieuw ben ik op museumplein. Ik probeer contact te onderhouden met mijn sociale netwerk en ik ga naar meetings van de AA-NA e.d. @ De Zandman: Er gaat dagbehandeling starten maar dat is drie dagen in de week. Omdat ik in de ziektewet zit en niet kan werken heb ik flinke gaten te vullen. Ik denk dat ik dit verder met vrijwilligerswerk ga doen. Ik heb echt nog een tijdje nodig om mijn weer een beetje mens te voelen."
"De Zandman zei: Na 2 weken alweer thuis?! Dan heb je het snel gedaan! Zorg ervoor dat je bezigheden hebt, dat voorkomt dat je cravings krijgt en het is goed dat je naar meetings gaat! Blijf clean en houd vol! Klik om te vergroten... Ik ben 3,5 week opgenomen en twee weken gestopt met gebruiken. Gelukkig heb ik thuis geen last gehad van cravings. Ik had van te voren een dagprogramma gemaakt wat moet zorgen voor structuur, regelmaat en afleiding. Het is meer dat ik nog last heb van de ontwenning dan van cravings gelukkig. dupont zei: Heb je iemand die jou in de gaten houdt? Met zo veel verleidingen in de grote stad? Klik om te vergroten... Nee ik houd mijzelf in de gaten. Op de evenementen ben ik in een vrijwilligersfunctie dus dat scheelt al."
"Inmiddels is het alweer 10 maanden geleden dat ik ben afgekickt. nog steeds supertrots maar zo nu en dan nog moeilijke momenten. Alles bewuster meemaken en nieuwe manieren van leven vinden."
"Ik hoorde recent op een meeting dat er verslavingsinstellingen zijn die tijdens de behandeling ´´stiltedagen´´ opleggen, waarbij je meerdere dagen helemaal niets mag denken en doen, zodat je dwars door de bodem van je gevoel heen gaat. Jezelf dus eigenlijk vastbinden op een stoel en alleen maar voelen. Het doel hierbij is het gevoel er laten zijn en er letterlijk niet voor weglopen. Is dit effectief? Zijn hier ervaringen mee?"
"tassie@2000 zei: Ja ik heb het nu gewoon echt effe nodig nu 9 dagen na laatste tramadol dus afkickverschijnselen hakken er goed in plus hoop stress van werk na 1 jaar ziektewet krijg ik nu een gesprek over spoor 2. Word ik ook erg onrustig van Klik om te vergroten... Ja, helaas is dit het gevolg van de ''eerstejaars ziektewetbeoordeling''. Na een jaar wordt dit altijd strenger. Begrijpelijk dat je hier mee zit."
"Je moet binnen twee weken re-integreren terwijl je nu nog nauwelijks slaapt? Lijkt mij niet handig omdat je in de zorg alert moet zijn én er een risico is dat je in de zorg weer in aanraking kan komen met tramadol. Ik heb tramadol een aantal jaar gebruikt in een steeds toenemende mate. Sinds enkele weken zelf aan het afbouwen in afwachting van een afbouwschema van verslavingszorg. Ze geven aan drie weken nodig te hebben om volledig af te bouwen. Ik kreeg tramadol tegen kaakontsteking, werd er eerst kei misselijk van maar daarna het verslavende effect van euforie en sufheid. Maar nu honderden euro's armer toch maar afkicken. Ik viel ér trouwens van af van tramadol omdat het ook de honger stilde. Ik gebruikte een paar weken nog 350mg totaal op een dag. Nu zit ik met vallen en opstaan op de 200 mg. Ik merk vooral extreme angst (voor wat), somberheid en onrust als ontwenning. Ben vaak erg labiel, wat zich uit in schommelende stemmingswisselingen. Ik kom er ook moeilijker van in slaap. De volgende stap is 3dd 50 mg en dan steeds eentje minder. Alleen gebruik ik de MGA, de langwerkende. Ik denk dat jij de kortwerkende gebruikte. Ik ben vooral op zoek naar een weg hoe ik een positiever gevoel krijg terwijl ik afbouw."
"Badik97 zei: Hallo, wat zou je me aanbevelen alsjeblieft? Aangezien ik niet veel ervaring heb en geen frequente gebruiker ben, zoek ik wat advies. Soms heb ik wat kleine hulp nodig bij mijn werk. Omdat ik een bedrijf run en veel te doen heb, heb ik soms een kleine oppepper nodig. Iets dat me de nodige energie en motivatie geeft - drive op een slechte dag die soms voorkomt. Alleen iets met een mildere snelheid en minder euforie, zodat het geen grote kater heeft de volgende dag. Een voorbeeld van mijn dag - 's ochtends naar de Krachttraining, daarna werk ik vanaf de ochtend aan mijn twee lopende projecten. In de middag familie en daarnaast werk ik aan een derde project. Ik wil het tegen mei af hebben, zodat ik de zomer vrij heb. Dus ik zou graag wat hulp willen met iets voor energie, motivatie, creativiteit. Een vriend vertelde me over snelheid.. die heb ik voor het laatst ongeveer 8 jaar geleden op een feestje gehad.. maar het werkte heel lang en de volgende dag voelde ik me vreselijk.. Ik zou graag iets willen dat ongeveer 4-5 uur werkt. Als ik me soms in de middag oppep, moet ik de volgende dag normaal functioneren met mensen. Zo'n gouden middenweg, geen extremen. Klik om te vergroten... Je wil dus een middel gebruiken zodat je meer kan doen in je bedrijf? Eerste stap is acceptatie dat het is zoals het is, ook al valt het soms tegen."
"LucidLucy zei: Toch een beetje dubbel gevoel bij deze mijlpaal. Ik baal af en toe nog steeds dat ik vlak voor de 6 maanden een reeks terugvallen kreeg. Aan de andere kant zijn het maar getallen. Het belangrijkste is dat ik vandaag clean ben. Ik ben al lang blij dat ik weer uit die obsessie ben van 'de volgende keer gebruiken'. Ik voel me lichamelijk, geestelijk en spiritueel erg goed de afgelopen dagen. Ondanks dat er lastige dingen op m'n pad komen. En ergens biedt die reeks terugvallen ook weer kansen. Zoals me meer verdiepen in trauma en mogelijk daar weer wat mee doen! "Don't question why things happen because the majority of the time, it's a blessing in disguise" Bekijk bijlage 48465 Klik om te vergroten... Die mag ik volgende week ophalen!"
"400 Dagen"