Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZweevteev's landingsproces

Zweevteev's landingsproces

264 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
UPDATE

Het was helemaal misgegaan met mijn mentale gesteldheid, dus alles wat met hulpverlening te maken had, heeft 2 weken helemaal stil gelegen. In plaats daarvan ben ik aan de slag gegaan met de drinkvoeding die ik al had en probeer ik daar tussen de 3 en 5 van per dag te drinken (= 900-1500 calorieën). Dat lijkt enigszins te werken, maar aankomen gaat heel erg langzaam. Desondanks zou ik zo doorgaande wel aan de BMI-standaard van 16 voldoen tegen dat ik opgeroepen zou worden voor DGT, dus dat motiveert me wel.

Kordie zei:
Ben benieuwd of je al reactie terug hebt, en er mee mag starten?
Klik om te vergroten...
Als ik het niet vergeet zal ik wel alsnog jouw suggestie benoemen, want dat wil ik ook wel nog steeds proberen.

Ik slaap en slaap en slaap en slaap... Ik heb steeds vaker, compleet uit het niets, dat ik me zo ellendig voel dat ik m'n arm diep wil opensnijden of in m'n nek. Ik heb geen drugs in huis die dit gevoel kunnen wegnemen van me en de enige drug die écht voor een langere periode me goed doet voelen is LSD, maar daar heb ik geen geld voor en aangezien ik me zo slecht voel is de behoefte er zelfs niet eens.

Nu heb ik weer lorazepam op voorschrift, ditmaal voor dus die momenten dat mijn impulsiviteit het universum in schiet. Ik wilde koste wat kost vermijden dat ik ooit nog zonder goede reden een benzodiazepine zou laten voorschrijven, dus dat ik dat nu na een jaar toch weer heb is heel veel zeggend voor hoe beroerd ik eraan toe ben. :unamused:
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
https://xxlnutrition.com/nl/weight-gainer?sku=18072&bg_source=ga&bg_campaign=17670819316&bg_kw=-mi-10449832-pi-18072-ppi-&bg_source_id=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA7aSsBhCiARIsALFvovxlSTr2s1XsgLjPsiwVxInwUvJlrL-MDIa5GDnuAviC6W87wOSLS1waAippEALw_wcB

Misschien is dit iets ter afwisseling?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zweevteev zei:
Ik slaap en slaap en slaap en slaap... Ik heb steeds vaker, compleet uit het niets, dat ik me zo ellendig voel dat ik m'n arm diep wil opensnijden of in m'n nek. Ik heb geen drugs in huis die dit gevoel kunnen wegnemen van me en de enige drug die écht voor een langere periode me goed doet voelen is LSD, maar daar heb ik geen geld voor en aangezien ik me zo slecht voel is de behoefte er zelfs niet eens.

Nu heb ik weer lorazepam op voorschrift, ditmaal voor dus die momenten dat mijn impulsiviteit het universum in schiet. Ik wilde koste wat kost vermijden dat ik ooit nog zonder goede reden een benzodiazepine zou laten voorschrijven, dus dat ik dat nu na een jaar toch weer heb is heel veel zeggend voor hoe beroerd ik eraan toe ben. :unamused:
Klik om te vergroten...
Als iemand die ook een leven lang problemen heeft gehad met me moeilijk gewoon goed kunnen voelen:

Het goed wíllen voelen is key in je probleem.

Dit klinkt misschien tegenstrijdig en misschien ook te mooi om waar te zijn, maar gezien je naam denk ik niet geschoten is altijd mis:

Vergeet even het idee dat je je goed zou moeten voelen. Laat dat idee varen. Zolang je denkt dat je je goed zou moeten voelen, voel je je niet goed en trust me (niet doen, zelf kijken), je geest zal geen probleem hebben je tot op je laatste dag op deze aarde diezelfde boring gedachte voor te schotelen met hetzelfde resultaat: omdat je je goed wílt voelen, voel je je juist níet goed. Het is gewoon wat de geest doet: het is een gedachten fabriek. Het pompt gedachten eruit en als jij je aandacht daaraan geeft "denkt" het: oké, more of the same coming up! Het is echt als een machine. Natuurlijk zijn wij zelf geen machine, maar wat we hier op deze manier eigenlijk doen, is verwachten van een machine dat deze zich op een dag eindelijk eens niet als een machine zal gaan gedragen. It's NOT going to happen. Het zal niet stoppen zich als een machine te gedragen, want dat is wat het is.

Maar die gedachten zelf die maar blijven komen zijn niet het probleem. De aandacht die jij ze geeft is het probleem.

Probeer in plaats van diezelfde strategie eens dit (als je wilt):

Kijk in de kamer waar je zit (of waar je dan ook bent) om je heen en probeer de huidige perceptie, het huidige moment te stoppen. Probeer dít moment vast te grijpen zodat je er goed naar kunt kijken. Zorg er in ieder geval voor dat je dít moment niet kwijtraakt.



Dit is een aanname, maar ik gok dat het je niet is gelukt(?) Beetje onzinnig dit allemaal hè? Wat zit die zweefkees weer vaag te lullen. :wink:

Maar er is een reden waarom ik je hierop wijs. Want wat is de implicatie van dat je het moment niet kunt stoppen en ook niet kunt vastgrijpen? Waarom is het moment als zand dat door je vingers glijdt? De implicatie is dat het moment: de realiteit die recht voor je neus is, al gebeurd en zelfs alweer wég is op het moment dat je (geest) het probeert vast te houden. De implicatie is dat je geest niet alleen weinig invloed heeft op wat er NU gebeurt, maar NUL. Dit is iets wat volledig gezien moet worden: je hebt NUL invloed op hoe dit moment is, want het is al en het is zelfs alweer WEG.

We zijn te laat. Realiteit is er al voordat we zelfs maar kunnen begínnen te bedénken het anders te laten zijn dan wat het is. Dat klinkt misschien als slecht nieuws maar integendeel. De implicatie van dit gegeven is namelijk ook dat realiteit compleet vrij is van wat wij willen dat het is. En dat wij door simpelweg te zien dat we realiteit niet kunnen veranderen, het proberen daarvan op een gegeven moment vanzelf wegvalt. Want je ziet dat het absoluut zinloos is dat te veranderen dat al is (en ook alweer weg is, mind you) voordat we zelfs maar kunnen begínnen het te willen veranderen.

Hoe relateert dit zich dan precies tot je probleem van je goed willen voelen?

Je gedachten die zeggen "het is niet goed zoals het is, ik voel me niet zoals ik wil", dat is de gelimiteerde geest. En dat is jij, gefocust op die gelimiteerde gedachten, jezelf in een patroon houdend van goed willen voelen in de toekomst en daardoor compleet uitsluitend je goed te voelen in het hier en nu.

Maar wat is dat moment dat je niet vast kunt grijpen? Dat moment dat hier al is vóórdat je gedachten het willen veranderen. Dit moment nú, dat nú alweer weg is. Dat is de ongelimiteerde geest. Dat is het moment dat altijd in beweging is. Het is altijd veranderend, het staat nooit stil, het is vitaal, het is levend.

Er is geen leven te vinden in de gelimiteerde geest. De gelimiteerde geest ziet alleen verleden en toekomst. Dit zijn bruikbare concepten, maar als je geluk wilt, als je je goed wilt voelen: dat is alleen hier en nu: op de plaats en tijd waar je ziet dat dit moment vrij is. Het is vrij in de zin dat wij het niet kunnen veranderen, omdat het té vluchtig is om vast te grijpen. En paradoxaal genoeg veranderd het juist in positieve zin wanneer je ziet dat je het niet kunt veranderen. Je proberen het te veranderen valt hierdoor weg.

Het is te uitputtend om te proberen geluk te vinden. In plaats daarvan: STOP. En zie dat je proberen zinloos is. Proberen is altijd in tijd. Door geluk te zoeken in de toekomst, garandeer je dat je het nu niet hebt. Je moet stoppen en zien dat je pogingen tevergeefs zijn, zodat je uit tijd en in het hier en nu kunt komen, daar waar je in werkelijkheid altijd al bent en daar waar alle geluk op je ligt te wachten om je te genezen hiervan, om je te vervullen.

Niet langer uitstellen meisje.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Damn @Mindless,

Het duurde even voordat ik je bericht helemaal begreep en heb enkele zaken verschillende keren moeten lezen maar ik vind dat je heel moeilijke filosofische materie echt goed kunt in mensentaal omzetten. Ben steeds verwonderd door je berichten en hoewel ze moeite kosten te begrijpen is de vreugde des te groter als het lukt.

Meditatie en ademhalingsoefeningen zijn hierbij echt heel goede handvaten. Het zorgt ervoor dat je niet anders kan dan het geluk in het hier en nu te vinden. Ook gewoon niets doen en hiermee gelukkig zijn blijkt voor velen een onmogelijke taak. Daarom is volgende statement ook helemaal waar:
"Gelukkig zijn met niets, is gelukkig zijn met alles."
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Green Dude zei:
Damn @Mindless,

Het duurde even voordat ik je bericht helemaal begreep en heb enkele zaken verschillende keren moeten lezen maar ik vind dat je heel moeilijke filosofische materie echt goed kunt in mensentaal omzetten. Ben steeds verwonderd door je berichten en hoewel ze moeite kosten te begrijpen is de vreugde des te groter als het lukt.

Meditatie en ademhalingsoefeningen zijn hierbij echt heel goede handvaten. Het zorgt ervoor dat je niet anders kan dan het geluk in het hier en nu te vinden. Ook gewoon niets doen en hiermee gelukkig zijn blijkt voor velen een onmogelijke taak. Daarom is volgende statement ook helemaal waar:
"Gelukkig zijn met niets, is gelukkig zijn met alles."
Klik om te vergroten...
Ik ben allang blij dat het overkomt wat ik neerzet en nog blijer dat mensen er misschien door geholpen zijn!

Het blijft moeilijk voor me om iets dat eigenlijk te simpel voor woorden is, zo te verwoorden dat anderen verwezen worden naar dat in zichzelf. Deze dingen zitten in ons allemaal, op een bepaald niveau is deze wetenschap al in ons allen aanwezig. Het is ook pas waardevol als iemand het voor zichzelf ziet: zelf het inzicht heeft. Als je het niet zelf ziet, is het niet van waarde voor jezelf. Het is alleen een dingetje om dat te triggeren, om te proberen te verwijzen naar dat wat de ander zelf moet zien. Helaas moet dat nu eenmaal via taal, wat erg omslachtig gaat. Maar zoals gezegd ben ik blij dat dat (soms) lukt. Ik hoop ook bij @Zweevteev

Dit soort dingen worden trouwens makkelijker hoe vaker je je ermee bezig houdt. Niet omdat ze moeilijk zijn, maar omdat er zo makkelijk overheen gekeken kan worden. Ook ik kijk er zo weer overheen. Bijvoorbeeld het feit dat het moment nooit gevat kan worden. Dat het moment dat iets in bestaan komt, het tegelijk alweer weg is. (is dat niet wonderlijk op zichzelf!? Dat ding alleen is mindblowing: het heeft de potentie je denken compleet het zwijgen op te leggen) En dat dit "fenomeen" zeer ingrijpende implicaties heeft op onze relatie met de wereld, namelijk: dat het totaal zinloos is het moment anders te willen laten zijn dan het is. Want het is al precies zoals het is. We zijn altijd te laat om het moment zelf te veranderen.

Je zou zeggen dat als je dit feit eenmaal ziet, dat je wijze van omgaan met de wereld vanaf dan direct blijvend verandert en dat doet het misschien voor sommigen ook, maar voor mij persoonlijk is dat niet zo. Tenminste niet tot op heden. Ik ervaar de wereld zelf als een enorm overtuigende illusie, waar ik, ondanks dat ik bekend ben met dat genoemde feit, nog steeds geregeld val voor die illusie. Maar zoals gezegd: weer uit de illusie stappen wordt makkelijker. Elk moment is weer een moment en weer een kans eigenlijk, om te zien dat ik altijd te laat ben om het huidige moment te veranderen. Er ligt een enorme vrijheid in dit besef. Want als ik er letterlijk niets aan kan doen en ik me dit voldoende besef, dan valt het proberen het te veranderen weg. Dan valt de weerstand tegen het huidige moment weg. Opeens zijn er dan geen problemen meer. Alles is goed, precies zoals het is. Gek genoeg inclusief de dingen die de geest als slecht bestempeld.

Daarom wil ik graag ook mensen herinneren aan deze dingen die altijd zelf gezien moeten worden (je niet gegeven kunnen worden als informatie). Herinneren, omdat ik niets nieuws zeg, maar verwijs naar wat je al weet.

Mijn intentie is trouwens altijd om een beknopte reply te maken, maar dan wordt het toch weer een lap tekst...


Edit:

En o ja, de ademhaling is hier nauw mee verbonden en het werkt in mijn ervaring twee kanten op: verbeter je ademhaling en je ervaart meer het hier en nu. Tegelijk: kom meer in het hier en nu en je ademhaling verbeterd vanzelf mee.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zweevteev zei:
Ik ga vanavond dus opgenomen worden voor mijn vijfdaagse traumabehandeling, waarvoor ik echt een eeuwigheid op de wachtlijst gestaan heb. Ik mag m'n telefoon/laptop niet bij me houden gedurende de therapie. Ik heb me er sinds mijn intake eigenlijk ook totaal niet mee bezig gehouden, maar 't is eigenlijk best wel een big deal. Ik ga iedere dag EMDR, exposure, PMT en psychotherapie krijgen en iedere dag een ander trauma behandelen. Veel mensen die ik ken zijn er heel erg positief over, maar ik heb zelf heel erg mijn twijfels over of ik er wat aan ga hebben. EMDR heeft in het verleden niet geholpen, maar exposure heb ik nog nooit gehad. Misschien dat dat wel wat zal doen. Ik ga het wel zien...
Klik om te vergroten...

Heel veel succes @Zweevteev
Als je toevallig naar dezelfde kliniek gaat waar ik "mijn avontuur" begon kan ik je vertellen dat het goed is daar. Ik ging nl ook op zondagavond en bleef een midweek.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zweevteev zei:
Ik ga iedere dag EMDR, exposure, PMT en psychotherapie krijgen en iedere dag een ander trauma behandelen.
Klik om te vergroten...
Pittig.
Je wil ook graag deze intensieve vorm?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
Relmuis zei:
Pittig.
Je wil ook graag deze intensieve vorm?
Klik om te vergroten...
Naja, "graag," ik heb gewoon niet zo heel veel opties meer. Ik heb inmiddels al 7 jaar aan ambulante hulp achter de rug en ik zit in de groep van patiënten met EPA (ernstige psychiatrische aandoening). Ambulante hulpverlening is verre van optimaal gebleken voor mij, dus dan is de enige optie die ik nog heb klinisch. Klinische opnames halen voor mij het hele probleem van voor alles veel te laat of überhaupt niet komen opdagen weg én mijn lichamelijke gezondheid wordt ook gemonitoord, evenals mijn voedselinname. Dat is essentieel voor mij om echt te kunnen profiteren van een bepaalde behandeling, dus wat dat betreft denk ik dat de klinische behandeling die ik nu ga doen wel goed aansluit bij wat ik nodig heb, beter dan ambulante traumabehandelingen i.i.g.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zweevteev zei:
Ik ga vanavond dus opgenomen worden voor mijn vijfdaagse traumabehandeling, waarvoor ik echt een eeuwigheid op de wachtlijst gestaan heb. Ik mag m'n telefoon/laptop niet bij me houden gedurende de therapie. Ik heb me er sinds mijn intake eigenlijk ook totaal niet mee bezig gehouden, maar 't is eigenlijk best wel een big deal. Ik ga iedere dag EMDR, exposure, PMT en psychotherapie krijgen en iedere dag een ander trauma behandelen. Veel mensen die ik ken zijn er heel erg positief over, maar ik heb zelf heel erg mijn twijfels over of ik er wat aan ga hebben. EMDR heeft in het verleden niet geholpen, maar exposure heb ik nog nooit gehad. Misschien dat dat wel wat zal doen. Ik ga het wel zien...
Klik om te vergroten...
Hoop dat je er met overtuiging in gaat.
Heel veel sterkte en succes.
Weet ook zeker dat het je iets brengt ❤️
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zweevteev zei:
Ik ga vanavond dus opgenomen worden voor mijn vijfdaagse traumabehandeling, waarvoor ik echt een eeuwigheid op de wachtlijst gestaan heb. Ik mag m'n telefoon/laptop niet bij me houden gedurende de therapie. Ik heb me er sinds mijn intake eigenlijk ook totaal niet mee bezig gehouden, maar 't is eigenlijk best wel een big deal. Ik ga iedere dag EMDR, exposure, PMT en psychotherapie krijgen en iedere dag een ander trauma behandelen. Veel mensen die ik ken zijn er heel erg positief over, maar ik heb zelf heel erg mijn twijfels over of ik er wat aan ga hebben. EMDR heeft in het verleden niet geholpen, maar exposure heb ik nog nooit gehad. Misschien dat dat wel wat zal doen. Ik ga het wel zien...
Klik om te vergroten...
Misschien weet ik waar dit is. In ieder geval heel veel sterkte!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Succes @Zweevteev 👍🫶💪
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik antwoord even hier @Mindless, dan kan ik dit gesprek makkelijker terugvinden:

Mindless zei:
Maak jezelf nou niet afhankelijk van LSD als zijnde je "medicijn".
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat helaas al zo is. Geen flauw idee hoe vaak ik inmiddels LSD gedaan heb, maar ik zou zeggen dat ik in ieder geval de afgelopen 6 keer tijdens en na het trippen zoiets had van "shit, ik moet echt meer LSD gaan kopen, want hoeveel beter ik me voel tijdens de trip en enkele weken na een trip is echt niet normaal meer. Er is niets anders dan LSD dat dat voor elkaar krijgt.

Dat het in mezelf zit kan ik me ergens wel voorstellen, anders zou ik al lang een bad trip hebben gehad, zeker met de dosissen die ik neem, maar toch heb ik niet het gevoel dat het echt allemaal in mij zit en dat het ook wel deels iets buiten mezelf is dat ervoor zorgt dat ik me goed voel of zo. Mijn laatste trip heeft me wat dat betreft ook iets spiritueler gemaakt wellicht, want voorheen had ik wel het idee dat ik al het geluk uit mezelf kon halen, maar dat het me spijtig genoeg tot op heden niet gelukt is om dat te doen of zo. Wat me wel opgevallen is, is dat ik me na deze trip eigenlijk wel al de dag erna nogal matig voelde, al was het niet zo'n slecht gevoel als dat ik had voor de LSD. Misschien dat dat juist zegt dat de strekking van dat niet al het geluk buiten mezelf te halen is en dat ik dan dus ook afhankelijk ben van "iets" buiten mezelf om gelukkig te zijn, ervoor gezorgd heeft dat ik me niet, zoals alle recente trips hiervoor, weken lang nog heel goed voelde. Snap je wat ik bedoel? :sweatsmile:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zweevteev zei:
Ik antwoord even hier @Mindless, dan kan ik dit gesprek makkelijker terugvinden:


Ik denk dat dat helaas al zo is. Geen flauw idee hoe vaak ik inmiddels LSD gedaan heb, maar ik zou zeggen dat ik in ieder geval de afgelopen 6 keer tijdens en na het trippen zoiets had van "shit, ik moet echt meer LSD gaan kopen, want hoeveel beter ik me voel tijdens de trip en enkele weken na een trip is echt niet normaal meer. Er is niets anders dan LSD dat dat voor elkaar krijgt.

Dat het in mezelf zit kan ik me ergens wel voorstellen, anders zou ik al lang een bad trip hebben gehad, zeker met de dosissen die ik neem, maar toch heb ik niet het gevoel dat het echt allemaal in mij zit en dat het ook wel deels iets buiten mezelf is dat ervoor zorgt dat ik me goed voel of zo. Mijn laatste trip heeft me wat dat betreft ook iets spiritueler gemaakt wellicht, want voorheen had ik wel het idee dat ik al het geluk uit mezelf kon halen, maar dat het me spijtig genoeg tot op heden niet gelukt is om dat te doen of zo. Wat me wel opgevallen is, is dat ik me na deze trip eigenlijk wel al de dag erna nogal matig voelde, al was het niet zo'n slecht gevoel als dat ik had voor de LSD. Misschien dat dat juist zegt dat de strekking van dat niet al het geluk buiten mezelf te halen is en dat ik dan dus ook afhankelijk ben van "iets" buiten mezelf om gelukkig te zijn, ervoor gezorgd heeft dat ik me niet, zoals alle recente trips hiervoor, weken lang nog heel goed voelde. Snap je wat ik bedoel? :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Niet echt :sweatsmile: Kun je deze zin iets anders verwoorden?

Maar verder is LSD natuurlijk ook wel zo'n andere staat dan nuchter dat je niet moet verwachten dat je je nuchter helemaal zo gaat voelen. Sowieso staat een gevoel alleen ook niet gelijk aan geluk hè. Dat zou niet best zijn, dat je geluk compleet afhankelijk is van het huidige gevoel dat je hebt.

Wat je wel helemaal zonder middelen (zoals dus LSD) kunt bereiken is contentheid, vrede en ja geluk. Dat zit allemaal in ons en het is ook niet de LSD die je dat geeft, maar de LSD maakt het mogelijk makkelijker toegankelijk.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Moest ineens aan je denken.
Hoe is het?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Mindless ik kom er vanavond op terug.

Relmuis zei:
Moest ineens aan je denken.
Hoe is het?
Klik om te vergroten...
Wel oké. Ik ben in een korte tijd 2x opgenomen en zit nu in detox, ter voorbereiding op de klinische therapie die ik een half jaar ga volgen. Zit veel te denken aan dat ik echt veel zin heb in LSD en methamfetamine en dat ik het heel kut vind dat ik een half jaar geen enkele drug kan gebruiken. Had vrijdag een CA-meeting bijgewoond en heb 80% van die meeting aan een stuk door zitten janken, omdat ik gewoon 0 vertrouwen heb in dat ik ooit gelukkig ga kunnen zijn zonder drugs in mijn leven. Mja, voor de rest gaat het wel.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zweevteev zei:
zit nu in detox
Klik om te vergroten...
Waar ben je van aan het detoxen dan? Drugs in het algemeen?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zweevteev zei:
gewoon 0 vertrouwen heb in dat ik ooit gelukkig ga kunnen zijn zonder drugs in mijn leven
Klik om te vergroten...
Jammer dat dat zo moeilijk is voor je. Zelf ervaar ik heel veel geluk van m'n dagelijkse dingen zoals m'n relatie/gezin en m'n paarden. Drugs maakt alles wat meer compleet, maar is niet mijn basis. Sommige soorten drugs die daar een negatieve invloed op hebben doe ik nooit meer (roken, blowen, coke) en ook de regelmaat en hoeveel pas ik daar juist op aan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zweevteev zei:
Had vrijdag een CA-meeting bijgewoond en heb 80% van die meeting aan een stuk door zitten janken, omdat ik gewoon 0 vertrouwen heb in dat ik ooit gelukkig ga kunnen zijn zonder drugs in mijn leven. Mja, voor de rest gaat het wel.
Klik om te vergroten...
Dat geluk ga je zeker vinden als je je herstel goed oppakt. Juist dan. Gelukkiger en tevredener dan ooit tevoren. Duurt een tijdje, maar ga alle goede dingen maar doen die je aangeraden worden, dan zul je over een jaar zien dat je dichterbij degene bent die je altijd al had willen zijn dan ooit tevoren.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
ben benieuwd hoe het gaat , @Zweevteev
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zweevteev zei:
@Mindless ik kom er vanavond op terug.
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."