Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
134 weergaven
18-5-2026
A
Amber.cherryLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Momenteel geen benzo's als je daarop doelt?

De dag positief beginnen helpt inderdaad enorm. Ik ga meestal heel snel na het opstaan even een rondje wandelen buiten. Om zo even me hoofd leeg te maken. Negatieve gedachtes vinden gauw zijn weg in m'n brein 's ochtends. Ik was al geen ochtendmens, en nu al helemaal niet. 😂
Klik om te vergroten...
Oh dan reageer ik op jou die op een ander geageerd ik 😅
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Momenteel geen benzo's als je daarop doelt?

De dag positief beginnen helpt inderdaad enorm. Ik ga meestal heel snel na het opstaan even een rondje wandelen buiten. Om zo even me hoofd leeg te maken. Negatieve gedachtes vinden gauw zijn weg in m'n brein 's ochtends. Ik was al geen ochtendmens, en nu al helemaal niet. 😂
Klik om te vergroten...
Goed bezig! Ik ga er nu om 6 uur uit, beter dan dat wakker liggen. Vind het een schappelijke tijd.
Naar buiten staren, kijken wanneer het licht aan gaat in de andere huisjes. Me elke dag afvragen waarom iemand de buitendeur de hele nacht open laat.

Het lijkt of de ergste slapeloosheid voorbij is hier.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo ik heb van 22 tot 7.30 geslapen!

Er is nog hoop mensen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wow wat zijn mijn ogen mooi geworden! Heel nieuwe blik.

Er was in het ogen-topic laatst een stukje over benzo-ogen, dat je dan een wit randje onder je ogen hebt.

Ik zeg dit niet uit ijdeltuiterij of om mensen jaloers te maken. Ik bedoel het als een stip aan de horizon, er komt een nacht dat je SLAAPT.

Ik had 24-11 in principe de laatste benzo maar heb nog 2 x kort benzo’s geslikt voor alcohol-afkick.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Houd vol, @Raver
Het is de hel, waar je door moet en ik weet precies uit eigen ervaring hoe je je voelt....
Maar ik heb het doorstaan en als ik dit kan, dan kan jij dit ook.
Het wordt vanzelf minder!
Geef het de tijd die ervoor staat en je zult erdoorheen komen.
Alle sterkte toegewenst!
Klik om te vergroten...

Dankjewel Zandman!

Dit soort berichten geven me weer kracht om door te gaan. Soms voelt opgeven als de beste optie maar ik realiseer me toch dat dat weer de makkelijkste weg is.

Als ik hier doorheen kom zal ik daar voor altijd baat bij hebben. Ongelofelijk oncomfortabel zijn met momenten. Daar leer ik van.

Ik heb al echt persoonlijke overwinningen behaald. Vanochtend een sollicitatie echt heel goed afgesloten. Waarschijnlijk heb ik een hele gave baan binnen handbereik nu. Ik kan weer werken voorzichtig aan. Als ik me berichten lees van in de kliniek en ervoor, poah dat is toch al een wereld van verschil in vergelijking met nu.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Raver trots op je kerel!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat goed @Raver! Gaat snel nu!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo allemaal!

Hoe is t met jou @Alinde ?

Met mij gaat het echt wel beter. Waar ik dat aan merk is dat m'n slechte dagen niet meer zo slecht zijn als 2 weken geleden. Daarnaast kan ik gewoon mijn werk uitvoeren terwijl ik een slechte dag heb.

Wat ik wel bijzonder vind is dat ondanks dat het beter gaat ik alsnog nieuwe klachten krijgt. Nieuwe uitingen van de chemische schade in m'n brein.

Vandaag zat ik bij m'n arts aan de tafel en mijn hele visuele perceptie was zo bizar. Het leek net alsof m'n arts 10 meter van me af zat. Alsof ze veel kleiner was dan "normaal". Ik weet heel goed dat dit kenmerkend is voor benzodiazepine afkick. Maar toch , het is alles behalve prettig. 😂

Verder heb ik voor het eerst sinds het begin van de afkick 's middags kunnen ontspannen en even geslapen zelfs. Ik heb in de detox ook wel geslapen in de middag maar dat was vooral omdat ik compleet uitgeput was door de afkick. Nu was het gewoon even lekker ontspannen. Ook weer een stapje vooruit. Nu is het vooral de vraag hoelang ik last blijf houden van de PAWS.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
....... Nu is het vooral de vraag hoelang ik last blijf houden van de PAWS.
Klik om te vergroten...

Proficiat! Je bent goed op weg, @Raver !
Je zult nog even de tanden op elkaar moeten houden, ik weet niet hoelang en hoeveel benzo's je gebruikt hebt, ik denk dat je nog enkele weken last hebt van ontwenningsverschijnselen. Toen ik stopte duurde deze echt lastige periode ongeveer 6 weken, klinische ontwenningsverschijnselen meegerekend.
Ik zat 6 weken in de kliniek.
Houd vol, kerel, je leven wordt zoveel beter straks!
Alle sterkte toegewenst!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Pfff terugval gehad. Uitzichtloze situatie. Het is in me hoofd gaan zitten dat benzo's eenmalig wel een optie zijn als dat nodig is.

Vandaag me laatste meeloopavond op me nieuwe werk. Ik had het nodig dacht ik. Benzo's geregeld paar dagen geleden onder het mom van "zo nodig".

Nu is de kunst om het weer weg te gooien en door te gaan.. Eng hoe verslaving ondanks die hel toch een weg vind in m'n brein.

Heb wel meetings etc bijgewoond maar het komt gewoon niet binnen zoals het vroeger deed.
Klik om te vergroten...
Zoek professionele hulp kerel. Je bent door een hel gegaan en je gaat 't weer helemaal opnieuw doen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo zo zo zonde van mezelf dat ik weer de beslissing genomen heb om benzo's te gaan slikken. En überhaupt weer te gaan gebruiken..

Jullie raden het al. De ontwenningsverschijnselen zijn weer volle bak aanwezig. Vorige weken meermaals alcohol gedronken, Lorazepam genomen etc.

Nu ingesteld op 15mg Diazepam verdeeld over 3 inname momenten. Ik heb inmiddels bijna geen vertrouwen meer in mezelf. Dat is misschien wel een beetje te begrijpen.

Ik slaap weer beroerd, de chemische spanning in m'n buik is bijna ondragelijk, ik voel me misselijk, moe, warrig. Echt HEL op aarde. En ik ga er gewoon vrolijk nog een keer doorheen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Zo zo zo zonde van mezelf dat ik weer de beslissing genomen heb om benzo's te gaan slikken. En überhaupt weer te gaan gebruiken..

Jullie raden het al. De ontwenningsverschijnselen zijn weer volle bak aanwezig. Vorige weken meermaals alcohol gedronken, Lorazepam genomen etc.

Nu ingesteld op 15mg Diazepam verdeeld over 3 inname momenten. Ik heb inmiddels bijna geen vertrouwen meer in mezelf. Dat is misschien wel een beetje te begrijpen.

Ik slaap weer beroerd, de chemische spanning in m'n buik is bijna ondragelijk, ik voel me misselijk, moe, warrig. Echt HEL op aarde. En ik ga er gewoon vrolijk nog een keer doorheen.
Klik om te vergroten...
Ga aan de slag met jezelf kerel. Stop met drinken en pak therapie op.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gebruik van afgelopen weekend heeft ook nog zn nasleep denk ik. Dat daarom je medicatie anders aanvoelt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Ga aan de slag met jezelf kerel. Stop met drinken en pak therapie op.
Klik om te vergroten...

Dat ga ik doen kerel. Ik pak alles met beide armen aan. Ik ben gestopt met drinken, blowen en uiteraard met alle andere middelen. (Buiten voorschrift medicijnen)

Ik ben erachter gekomen dat ik me liever slecht voel van de afkick en het nuchter zijn dan slecht voelen door de drugs. Wat een ellende.

Dat ik afgelopen weekend ben doorgekomen is voor mij een godswonder. Drinken, benzo's én GHB gecombineerd in hoge doseringen. 💀 Pure* Cocaïne en wat amfetamine erbij gesnoven. Bovenop de Citalopram en Quetiapine die al in m'n bloed zat. Dit nadat ik 6 jaar geen harddrugs heb aangeraakt meteen deze cocktail van middelen. Ik zal niet de eerste verslaafde zijn geweest die dit niet meer kon navertellen.

Dit resulteerde in dat ik ben out gegaan voor uren en uren lang. Kotsend in me out ben gered door de vrouw waar ik op dat moment samen mee was. Ik kwam kotsend bij. Compleet verward. Ambulance gebeld. ECG afwijkend; overleg met cardiologie ziekenhuis. Gelukkig hoefde ik niet mee aangezien het ECG niet gevaarlijk afweek. Nu heb ik aankomende week een afspraak bij de huisarts voor een verwijzing naar de cardiologie voor een nacontrole. Dit is controleverlies. Ik ben gewoon zó verslaafd. Ik kan echt helemaal niets controleren of beheersen. Dat wist ik allang, maar ik zie het echt als een zoveelste kans die ik nu heb gekregen om me leven om te gooien!

* aldus dealer. Duurste versie van zijn menu.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Dat ga ik doen kerel. Ik pak alles met beide armen aan. Ik ben gestopt met drinken, blowen en uiteraard met alle andere middelen. (Buiten voorschrift medicijnen)

Ik ben erachter gekomen dat ik me liever slecht voel van de afkick en het nuchter zijn dan slecht voelen door de drugs. Wat een ellende.

Dat ik afgelopen weekend ben doorgekomen is voor mij een godswonder. Drinken, benzo's én GHB gecombineerd in hoge doseringen. 💀 Pure* Cocaïne en wat amfetamine erbij gesnoven. Bovenop de Citalopram en Quetiapine die al in m'n bloed zat. Dit nadat ik 6 jaar geen harddrugs heb aangeraakt meteen deze cocktail van middelen. Ik zal niet de eerste verslaafde zijn geweest die dit niet meer kon navertellen.

Dit resulteerde in dat ik ben out gegaan voor uren en uren lang. Kotsend in me out ben gered door de vrouw waar ik op dat moment samen mee was. Ik kwam kotsend bij. Compleet verward. Ambulance gebeld. ECG afwijkend; overleg met cardiologie ziekenhuis. Gelukkig hoefde ik niet mee aangezien het ECG niet gevaarlijk afweek. Nu heb ik aankomende week een afspraak bij de huisarts voor een verwijzing naar de cardiologie voor een nacontrole. Dit is controleverlies. Ik ben gewoon zó verslaafd. Ik kan echt helemaal niets controleren of beheersen. Dat wist ik allang, maar ik zie het echt als een zoveelste kans die ik nu heb gekregen om me leven om te gooien!

* aldus dealer. Duurste versie van zijn menu.
Klik om te vergroten...
😢
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
wow wat heftig 😢
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Iemand bekend met het fenomeen "tolerantie ontwenningsverschijnselen".

Het lijkt wel alsof ik onrustiger word na een dosis Diazepam namelijk. Kan ook tussen me oren zitten maar goed. Ik ging dit googelen en kwam de term tolerantie ontwenningsverschijnselen tegen..
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heftige situatie. De pijn zal niet minder zijn tijdens je aanstaande herstelproces, maar je hebt meer kennis en bagage in huis dan vroeger! Onderschat jouw veerkracht niet. Je hebt een flinke reis gemaakt en bent al een heel eind gekomen. Dat getuigt van kracht. Zet ‘m op.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sterkte man. Detox was hier te weinig gezien de korte tijd en het gebrek aan behandeling.
Zit nu ergens waar ik alle tijd krijg. Soms vind ik ze juist te voorzichtig. Kreeg enige tijd weer benzo’s bij de alcohol afkick maar sinds 2-4 benzo-vrij. En thank God ik slaap weer.

Neem je tijd.

(misschien is onduidelijk maar krijg nog onderzoek en wil andere medicatie ook nog afbouwen)
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heftig, man. Dat je er weer middenin bent geraakt. En herkenbaar dat je bij een terugval meteen weer all-the-way gaat. Alsof je iets vreselijk in te halen hebt..

Maar gewoon weer verder gaan waar je was gebleven en zet je schouders eronder. Alles wat je inmiddels hebt bereikt is zeker niet voor niets en hoort uiteindelijk bij je herstelproces. Onthoud dat.

Sterkte en succes, je komt er wel!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4041424344...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."