Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
136 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Wat een schaamte om dit te delen. Maar goed. Ik schrijf hier ook dingen van me af.
Klik om te vergroten...
Waarom ben je dan niet eerder hier om steun komen vragen ?
Ipv nu achteraf?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Waarom ben je dan niet eerder hier om steun komen vragen ?
Ipv nu achteraf?
Klik om te vergroten...

Snap dat je dat zegt, is ook niet echt verstandig van me geweest. Of laks.

Heb daar denk wel 8 keer gezeten met een verpleegkundige met een verslavingsachtergrond. Praten over het feit waarom ik weg wilde. Elke dag was het een thema. Twijfel, wel niet. Misschien moet ik maar toegeven dat ik gewoon niet wil stoppen? Hoe diep moet ik nog zakken voordat ik wel wil stoppen vraag ik me dan af? Weer in crisis aan de ghb ofzo? Als ik de detox dan red überhaupt. Verslaving is een enge ziekte. Angst voor mezelf.

En oprecht. Alle berichten die jullie hier geplaatst hebben na mijn bericht dat ik weg wilde heeft me toch de kracht gegeven door te zetten die paar dagen extra.

Maar vanochtend ging het eigenlijk heel snel daar.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Snap dat je dat zegt, is ook niet echt verstandig van me geweest. Of laks.

Heb daar denk wel 8 keer gezeten met een verpleegkundige met een verslavingsachtergrond. Praten over het feit waarom ik weg wilde. Elke dag was het een thema. Twijfel, wel niet. Misschien moet ik maar toegeven dat ik gewoon niet wil stoppen? Hoe diep moet ik nog zakken voordat ik wel wil stoppen vraag ik me dan af? Weer in crisis aan de ghb ofzo? Als ik de detox dan red überhaupt. Verslaving is een enge ziekte. Angst voor mezelf.

En oprecht. Alle berichten die jullie hier geplaatst hebben na mijn bericht dat ik weg wilde heeft me toch de kracht gegeven door te zetten die paar dagen extra.

Maar vanochtend ging het eigenlijk heel snel daar.
Klik om te vergroten...
Ik herken dit. Heb dit ook meegemaakt. Groep die niet bij mij paste, veel ziek personeel, en toen dezelfde gedachten, wat doe ik hier..

Ik denk dat je wat dieper de put in moet komen wil je dit doorbreken. Vind het wel erg jammer te lezen, maar als je ook al zo vaak 12 stappenplan gedaan hebt, zijn er dan geen andere methodes? Die wel helpen.

En, schaamte is maar iets wat jij jezelf voorstelt over wat andere vinden. Eigenlijk zou dit niets mogen uitmaken, maar ik heb er ook vaak erg veel moeite mee dus begrijp het zeer zeker.

Klinkt apart, maar geniet even van je jointje en hopelijk morgen frisse nieuwe energie. Geef het vooral niet op, iedereen komt op een punt dat het gaat lukken, ook jij! Ga jezelf ook niet te veel negatieve tijd inpraten, want dit is "normaal" als je ziekte het overneemt.

Sterkte en het beste
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Snap dat je dat zegt, is ook niet echt verstandig van me geweest. Of laks.

Heb daar denk wel 8 keer gezeten met een verpleegkundige met een verslavingsachtergrond. Praten over het feit waarom ik weg wilde. Elke dag was het een thema. Twijfel, wel niet. Misschien moet ik maar toegeven dat ik gewoon niet wil stoppen? Hoe diep moet ik nog zakken voordat ik wel wil stoppen vraag ik me dan af? Weer in crisis aan de ghb ofzo? Als ik de detox dan red überhaupt. Verslaving is een enge ziekte. Angst voor mezelf.

En oprecht. Alle berichten die jullie hier geplaatst hebben na mijn bericht dat ik weg wilde heeft me toch de kracht gegeven door te zetten die paar dagen extra.

Maar vanochtend ging het eigenlijk heel snel daar.
Klik om te vergroten...
Jammer man. Je had zulke mooie stappen gemaakt, maar nu laat je je toch leiden door je verslaving. Nouja, goede oefening toch door wat dagen extra te blijven. En wat is nu de volgende stap?
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jammer Raver, maar niet het einde van de wereld. Blijf positief! Ik weet hoe kut het kan zijn om te stoppen met wiet. Ook zo vaak gehad wat jij nu hebt. Denken dat je echt wilt stoppen en dan na een paar dagen of een week weer langs de shop.... heel erg kut.... Hoe vaak ik wel niet m'n laatste wiet heb weggegooid om vervolgens 2 dagen later weer nieuwe te halen, omdat ik de depressie/negatieve gedachtes niet kon handelen.

Geef niet op! Probeer iets nieuws wat misschien wel voor je werkt (max ... joints per dag?). Het is een begin. Maar verslaving kennende loopt dat toch wel weer de spuigaten uit.. lastig lastig. CBD wiet misschien en dan afbouwen? Of een mix van gewone joints en cbd joints. Idk probeer wat uit?

Hoe sta jij er nu in? Gewoon ff go with flow?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iedere dag blowen kunnen alleen de rijken. Of zelfkwekers. Ik rook nu enkel om de 5/10 dagen. Vooral wanneer ik er noodzakelijk behoefte eraan heb. Je zult er neit veel aan hebben wat ik zeg, ik kom ook van deze hoeveelheden af maar geen benzo afkick.
Ik besefte dat de wiet me overnam, en dan heb ik voor mezelf geen keuze dan actie te ondernemen. Schulden krijgen door blowen gaat de situatie vele malen erger maken, en desnoods ga je misschien goedkopere alternatieven zoeken om het te onderdrukken, dus zal als ik jou was oppassen. Probeer af en toe niet te roken op een dag waarop het lukt. Die breaks ertussenin hebben mij ingezien dat ik ook zonder kan.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekz zei:
Een wiet detox op zich is niet de moeilijkste maar als er andere middelen in het spel zijn kan dat wel intenser worden.
Klik om te vergroten...
Maar zoveel blowen bij het afbouwen van diazepam zorgt ook voor veel narigheid en verergering van verschillende ontwenningsverschijnselen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Torchic zei:
Maar zoveel blowen bij het afbouwen van diazepam zorgt ook voor veel narigheid en verergering van verschillende ontwenningsverschijnselen.
Klik om te vergroten...

Daarom geef ik de tips naar afbouwen. Veel blowen in gelijk welke situatie zorgt sowieso voor narigheid. In het ergste geval kan dit zelfs psychotische toestanden uitlokken. Het is beter dat hij daarom dus afbouwt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Dat was pas de volgende dag trouwens. De arts hd mij gezegd, je mag indien nodig 10mg diazepam nemen. Terwijl ik in afbouw zat en al op 6mg ofzo zat toen ik de detox binnen kwam. Maar daar luisterde ze niet echt duidelijk naar in de intake. En ik dacht, dat komt nog wel. Maar toen in de avond waren alleen de zusters er en die hebben niets te zeggen over medicatie. En toen was die 10mg ineens verplicht en niet 'indien nodig'. Waren twee tabletten van 5mg. Kwaad dat ik was 😂
Ik mocht ze niet weigeren. Toen heb ik gezegd, ik neem die 5mg en meer niet. Al moet je ze door m'n strot duwen, ik doe het niet...
De volgende dag had ik met de psychiater een beter gesprek. Toen was het in elk geval netjes opgelost.

Ik word nog steeds kwaad als ik er al aan terugdenk 😂
Het was dat ik er heel erg graag vanaf wilde. Want elke verslaafde die een beetje een zwak moment heeft, had vast die 10mg niet erg gevonden.

De volgende dag kon ik er met de zuster wel om lachen. "Dat gebeurt vast niet vaak hè, dat ze om minder vragen?"
Klik om te vergroten...
Ik wil hier zowel het lachebekkie als het wowbekkie op geven. Maar dat kan niet, dus dan maar zo. Komt ie: 🤣😲

Valt me nu pas op hoeveel gezichtjes je kan invoeren tegenwoordig. 75 procent ervan zou ik de expressie wrs onjuist van interpreteren. Ja zegt het maar @ljuv
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een hoop waardevolle reacties weer. Ik neem morgen even uitgebreid de tijd om overal op te reageren. :)

Thanks Df.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Σανσα zei:
Ja zegt het maar @ljuv
Klik om te vergroten...
Wat?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Wat?
Klik om te vergroten...
Lange dag, ik weet het.

"Boomer"
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsyTekz zei:
Daarom geef ik de tips naar afbouwen. Veel blowen in gelijk welke situatie zorgt sowieso voor narigheid. In het ergste geval kan dit zelfs psychotische toestanden uitlokken. Het is beter dat hij daarom dus afbouwt.
Klik om te vergroten...
Ja precies! Alhoewel ik denk dat afbouwen lastig is als je verslavingsgevoelig bent en je misschien beter helemaal in een keer kunt stoppen en even door de zure appel heen moet bijten. Maar het is een lastige situatie en er zijn veel dingen die je tegenover elkaar moet afwegen. Een beetje kiezen tussen meerdere kwaden denk ik?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Aan de andere kant als je helemaal zou stoppen met blowen. Ik weet niet hoe dat voor Raver is. Maar voor mij duren dat soort klachten vaak 'slechts' een week. Bovenop de al lopende benzo afbouw is dat zeker geen pretje. Maar dan zou je er wèl vanaf zijn.
Klik om te vergroten...
Hmmja, de echte klachten zijn vaak 1 tot 2 weken, afhangende van hoeveel je gebruikt(e) denk ik. Maar of je er dan ook echt vanaf bent? De zucht naar wiet blijft soms nog lang bestaan. Als die zucht sterk is kun je maar beter goede afleiding hebben of iets dergelijks, want je praat jezelf op een zwak en/of stressvol moment zo weer aan om naar de coffeeshop te fietsen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Torchic zei:
Ja precies! Alhoewel ik denk dat afbouwen lastig is als je verslavingsgevoelig bent en je misschien beter helemaal in een keer kunt stoppen en even door de zure appel heen moet bijten. Maar het is een lastige situatie en er zijn veel dingen die je tegenover elkaar moet afwegen. Een beetje kiezen tussen meerdere kwaden denk ik?
Klik om te vergroten...

Het is zeker lastig en ik kan het enkel maar meegeven als tip. Hoe Raver er instaat en wat voor hem haalbaar is kan hij het beste bepalen. Het blijft een moelijke situatie zeker met beide middelen nog volop in gebruik.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Hmmja, de echte klachten zijn vaak 1 tot 2 weken, afhangende van hoeveel je gebruikt(e) denk ik. Maar of je er dan ook echt vanaf bent? De zucht naar wiet blijft soms nog lang bestaan. Als die zucht sterk is kun je maar beter goede afleiding hebben of iets dergelijks, want je praat jezelf op een zwak en/of stressvol moment zo weer aan om naar de coffeeshop te fietsen.
Klik om te vergroten...

Ja, zucht heb je sowieso. Het verschil is dat je hem in actief gebruik instant 'bevredigt'.

Zucht verdwijnt langzaam, mettertijd. En ook afhankelijk wat je eraan doet. Raver is welbekend met de 12 stappen en weet ongetwijfeld dat een telefoontje plegen al je zucht weer even weg kan nemen. Hiervoor zijn simpele acties te nemen.

Dat is imo makkelijker dan het omgaan met de slaapproblemen. Dat is nu een groter dingetje denk ik.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Zoals misschien wel is opgevallen ben ik nog steeds op het forum. Ik had wel een ban aanvraag gedaan maar bij nader inzien is harm reduction me ook veel waard. Voor nu iig.
Mijn excuses dan in ieder geval voor het aangeven dat ik een ban zou nemen en die niet is doorgegaan. Voortaan zal ik proberen minder impulsief te handelen.
Dit gezegd hebbende vond ik het wel even tijd voor een update over hoe het gaat.

Vandaag dag 24 dat ik clean ben van de Diazepam.

Begin vorige week voelde ik aan alles dat de acute ontwenningsverschijnselen waren weg getrokken. Het typerende ontwenningsgevoel was weg en het slapen ging steeds beter en gaat het nog steeds. Wel met behulp van Quetiapine nog.

Het zou wonderbaarlijk zijn als ik nergens meer last van zou hebben, dat is dus ook niet zo.
Ik merk een verhoogde staat van alertheid; anxiety en mijn emoties zijn alles behalve stabiel. Anxiety is een grote factor voor vele klachten is mijn ervaring.

Mijn draagkracht is nog niet zo hoog. Daarmee bedoel ik letterlijk dat ik snel moe ben en ik niet veel prikkels aankan. Doe ik teveel dan merk ik dat in de hoeveelheid klachten die ik heb. Vooral veel hoofdpijn, spierspanningen en visuele beperkingen.

Spierspanningen zitten vooral in mijn schouders en nek. Soms zo erg dat m'n hoofd ervan gaat trillen. Ik voel letterlijk dan een soort vibratie door mijn nek naar m'n hoofd stijgen. Je kunt me dan ook echt zien trillen. Puur door de enorme spanning in m'n nek en schouders.

Visuele beperkingen zijn heel breed. Vlekken zien in m'n ooghoeken, flitsen zien, maar ook verkeerde inschattingen. Soms is het net alsof m'n woonkamer groter lijkt dan die is; of dat iemand verder van m'n afstaat dan dat dat in werkelijkheid is.
Daarnaast heb ik soms ook last van balansproblemen. De vloer voelt ongelijk of het lijkt net alsof ik omval of ik mijn balans verlies.

Die balansproblemen veroorzaken veel anxiety en daarbij ook straatvrees. Ik vind het super spannend om de deur uit te gaan of iets te gaan ondernemen. Het lukt me wel maar vooraf zit ik er enorm tegenop te hikken. Ik blijf het liefst in m'n "veilige" omgeving. Om op die manier geen klachten te hoeven ervaren.

Maar het is een vicieuze cirkel want hoe langer ik binnen blijf deste hoger de spanning >>> meer spanning is meer klachten. Ik weet het zo goed maar het is lastig om dit te doorbreken. Ben met een psycholoog aan het werk om dit aan te pakken. Dmv exposure oefeningen.
Maar dit maakt het gehele proces niet gemakkelijker. Sporten, wandelen of iets ondernemen is plots niet meer zo vanzelfsprekend.

Dit zijn de meest voor de hand liggende klachten. Maar ik merk gewoon aan alles dat mijn brein een enorme optater heeft gekregen. Zo is m'n geheugen nog niet zoals t was, mijn cognitie is nog niet zoals t was enzovoort..

Ik heb veel drugs gebruikt en misbruikt. Maar geen enkele drug heeft me zo beschadigd zoals Benzodiazepines dat hebben gedaan.

Tot zover een update.

Raver.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je toch blijft. Houd het klein en doe elke dag iets buiten je comfort zone. Je kunt veel meer dan je denkt 👍
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben echt heel recentelijk door precies hetzelfde heengegaan... Morgen weer m'n intake voor hulp. Ik wens je heel veel sterkte, je kent me niet, maar je kan me pb'en als je je ei kwijt wilt. Ik vind het vreselijk voor je,
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey allemaal.

Er is een hoop gezegd allemaal. Heb alles gelezen.

Het is gewoon een complexe situatie waarin stoppen met alles het beste zou zijn. Maar goed dat is het moeilijke gewoon.

Ik zit midden in me benzo afbouw wat met vlagen echt zwaar is gewoon. Dat weten jullie inmiddels wel.

@dupont ik denk dat ik inderdaad ook vaak vergeet hoeveel invloed benzo afkick heeft. Overmatig wiet gebruik helpt daar zeker niet bij.

Alleen gematigd wiet gebruiken is erg lastig. Ik heb het wel kunnen uitstellen naar alleen de avond, ga geen sterke wiet meer halen zoals Alien Cookies, en haze soorten. Ik merk echt dat ik mentaal zo wazig wordt als ik veel sterke wiet rook.

@Mindless Volledig in 1 keer stoppen nu is bovenop die benzo afkick voor mij echt teveel. Dat heb ik al geprobeerd en dat is geen pretje. Tuurlijk snap ik dat er volledig mee stoppen beter is maar ik vraag me af hoe realistisch dat is nu voor mij op dit moment. Het uitgangspunt is er altijd al geweest om ermee te stoppen ná de benzo afbouw. Alleen soms vraag ik me af of de prioriteit nu niet bij de wiet ligt in plaats van de benzos. Iets wat ik met mijn arts ga bespreken.

M'n arts is echt een hele fijne. Kan alles met haar bespreken en de regie rondom de afbouw ligt volledig bij mij. Ik wil er wel echt vanaf dus ik bouw ook gewoon af zodra mijn afkickverschijnselen weer zijn gezakt.

krijgt_kritiek zei:
Ik ben echt heel recentelijk door precies hetzelfde heengegaan... Morgen weer m'n intake voor hulp. Ik wens je heel veel sterkte, je kent me niet, maar je kan me pb'en als je je ei kwijt wilt. Ik vind het vreselijk voor je,
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Zal je eens pb'en.

LucidLucy zei:
Ja, zucht heb je sowieso. Het verschil is dat je hem in actief gebruik instant 'bevredigt'.

Zucht verdwijnt langzaam, mettertijd. En ook afhankelijk wat je eraan doet. Raver is welbekend met de 12 stappen en weet ongetwijfeld dat een telefoontje plegen al je zucht weer even weg kan nemen. Hiervoor zijn simpele acties te nemen.

Dat is imo makkelijker dan het omgaan met de slaapproblemen. Dat is nu een groter dingetje denk ik.
Klik om te vergroten...

Verslaafde brein is gewoon actief. Dat ik mezelf niet eens kan vertrouwen. Pure waanzin. Hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten.

Heb vandaag wel weer een fellow gesproken. Maar poah wat voel ik een schaamte en angst om weer terug te keren. Ik weet dat de oplossing daar ligt. Alleen ook lastig aangezien m'n verslaving actief blijft zolang ik die diazepam slik. Ik kijk daar toch naar uit elke keer. Ondanks dat ik er vanaf wil.

Zucht verdwijnt uiteindelijk. Als je helemaal clean bent en blijft tenminste.

Voor zover ff, heb denk zo wel redelijk antwoord of reactie gegeven overal op. Afkick is momenteel echt ff taai. Beangstigend me wel een beetje eigenlijk. Van 20mg naar 18mg en dan zo'n naar gevoel. Heb nog wel ff te gaan dus.. 😅

Word er mentaal echt wazig van gewoon. Angstig. Doemgedachten. En dus die vermoeidheid en futloosheid.

Raver
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe reageer je op een 100% Indica?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3940414243...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."