#1
Waarom ben je dan niet eerder hier om steun komen vragen ?Wat een schaamte om dit te delen. Maar goed. Ik schrijf hier ook dingen van me af.
Ipv nu achteraf?
Waarom ben je dan niet eerder hier om steun komen vragen ?Wat een schaamte om dit te delen. Maar goed. Ik schrijf hier ook dingen van me af.
Waarom ben je dan niet eerder hier om steun komen vragen ?
Ipv nu achteraf?
Ik herken dit. Heb dit ook meegemaakt. Groep die niet bij mij paste, veel ziek personeel, en toen dezelfde gedachten, wat doe ik hier..Snap dat je dat zegt, is ook niet echt verstandig van me geweest. Of laks.
Heb daar denk wel 8 keer gezeten met een verpleegkundige met een verslavingsachtergrond. Praten over het feit waarom ik weg wilde. Elke dag was het een thema. Twijfel, wel niet. Misschien moet ik maar toegeven dat ik gewoon niet wil stoppen? Hoe diep moet ik nog zakken voordat ik wel wil stoppen vraag ik me dan af? Weer in crisis aan de ghb ofzo? Als ik de detox dan red überhaupt. Verslaving is een enge ziekte. Angst voor mezelf.
En oprecht. Alle berichten die jullie hier geplaatst hebben na mijn bericht dat ik weg wilde heeft me toch de kracht gegeven door te zetten die paar dagen extra.
Maar vanochtend ging het eigenlijk heel snel daar.
Jammer man. Je had zulke mooie stappen gemaakt, maar nu laat je je toch leiden door je verslaving. Nouja, goede oefening toch door wat dagen extra te blijven. En wat is nu de volgende stap?Snap dat je dat zegt, is ook niet echt verstandig van me geweest. Of laks.
Heb daar denk wel 8 keer gezeten met een verpleegkundige met een verslavingsachtergrond. Praten over het feit waarom ik weg wilde. Elke dag was het een thema. Twijfel, wel niet. Misschien moet ik maar toegeven dat ik gewoon niet wil stoppen? Hoe diep moet ik nog zakken voordat ik wel wil stoppen vraag ik me dan af? Weer in crisis aan de ghb ofzo? Als ik de detox dan red überhaupt. Verslaving is een enge ziekte. Angst voor mezelf.
En oprecht. Alle berichten die jullie hier geplaatst hebben na mijn bericht dat ik weg wilde heeft me toch de kracht gegeven door te zetten die paar dagen extra.
Maar vanochtend ging het eigenlijk heel snel daar.
Maar zoveel blowen bij het afbouwen van diazepam zorgt ook voor veel narigheid en verergering van verschillende ontwenningsverschijnselen.Een wiet detox op zich is niet de moeilijkste maar als er andere middelen in het spel zijn kan dat wel intenser worden.
Maar zoveel blowen bij het afbouwen van diazepam zorgt ook voor veel narigheid en verergering van verschillende ontwenningsverschijnselen.
Ik wil hier zowel het lachebekkie als het wowbekkie op geven. Maar dat kan niet, dus dan maar zo. Komt ie: 🤣😲Dat was pas de volgende dag trouwens. De arts hd mij gezegd, je mag indien nodig 10mg diazepam nemen. Terwijl ik in afbouw zat en al op 6mg ofzo zat toen ik de detox binnen kwam. Maar daar luisterde ze niet echt duidelijk naar in de intake. En ik dacht, dat komt nog wel. Maar toen in de avond waren alleen de zusters er en die hebben niets te zeggen over medicatie. En toen was die 10mg ineens verplicht en niet 'indien nodig'. Waren twee tabletten van 5mg. Kwaad dat ik was 😂
Ik mocht ze niet weigeren. Toen heb ik gezegd, ik neem die 5mg en meer niet. Al moet je ze door m'n strot duwen, ik doe het niet...
De volgende dag had ik met de psychiater een beter gesprek. Toen was het in elk geval netjes opgelost.
Ik word nog steeds kwaad als ik er al aan terugdenk 😂
Het was dat ik er heel erg graag vanaf wilde. Want elke verslaafde die een beetje een zwak moment heeft, had vast die 10mg niet erg gevonden.
De volgende dag kon ik er met de zuster wel om lachen. "Dat gebeurt vast niet vaak hè, dat ze om minder vragen?"
Wat?Ja zegt het maar @ljuv
Ja precies! Alhoewel ik denk dat afbouwen lastig is als je verslavingsgevoelig bent en je misschien beter helemaal in een keer kunt stoppen en even door de zure appel heen moet bijten. Maar het is een lastige situatie en er zijn veel dingen die je tegenover elkaar moet afwegen. Een beetje kiezen tussen meerdere kwaden denk ik?Daarom geef ik de tips naar afbouwen. Veel blowen in gelijk welke situatie zorgt sowieso voor narigheid. In het ergste geval kan dit zelfs psychotische toestanden uitlokken. Het is beter dat hij daarom dus afbouwt.
Hmmja, de echte klachten zijn vaak 1 tot 2 weken, afhangende van hoeveel je gebruikt(e) denk ik. Maar of je er dan ook echt vanaf bent? De zucht naar wiet blijft soms nog lang bestaan. Als die zucht sterk is kun je maar beter goede afleiding hebben of iets dergelijks, want je praat jezelf op een zwak en/of stressvol moment zo weer aan om naar de coffeeshop te fietsen.Aan de andere kant als je helemaal zou stoppen met blowen. Ik weet niet hoe dat voor Raver is. Maar voor mij duren dat soort klachten vaak 'slechts' een week. Bovenop de al lopende benzo afbouw is dat zeker geen pretje. Maar dan zou je er wèl vanaf zijn.
Ja precies! Alhoewel ik denk dat afbouwen lastig is als je verslavingsgevoelig bent en je misschien beter helemaal in een keer kunt stoppen en even door de zure appel heen moet bijten. Maar het is een lastige situatie en er zijn veel dingen die je tegenover elkaar moet afwegen. Een beetje kiezen tussen meerdere kwaden denk ik?
Hmmja, de echte klachten zijn vaak 1 tot 2 weken, afhangende van hoeveel je gebruikt(e) denk ik. Maar of je er dan ook echt vanaf bent? De zucht naar wiet blijft soms nog lang bestaan. Als die zucht sterk is kun je maar beter goede afleiding hebben of iets dergelijks, want je praat jezelf op een zwak en/of stressvol moment zo weer aan om naar de coffeeshop te fietsen.
Fijn dat je toch blijft. Houd het klein en doe elke dag iets buiten je comfort zone. Je kunt veel meer dan je denkt 👍Zoals misschien wel is opgevallen ben ik nog steeds op het forum. Ik had wel een ban aanvraag gedaan maar bij nader inzien is harm reduction me ook veel waard. Voor nu iig.
Mijn excuses dan in ieder geval voor het aangeven dat ik een ban zou nemen en die niet is doorgegaan. Voortaan zal ik proberen minder impulsief te handelen.
Dit gezegd hebbende vond ik het wel even tijd voor een update over hoe het gaat.
Vandaag dag 24 dat ik clean ben van de Diazepam.
Begin vorige week voelde ik aan alles dat de acute ontwenningsverschijnselen waren weg getrokken. Het typerende ontwenningsgevoel was weg en het slapen ging steeds beter en gaat het nog steeds. Wel met behulp van Quetiapine nog.
Het zou wonderbaarlijk zijn als ik nergens meer last van zou hebben, dat is dus ook niet zo.
Ik merk een verhoogde staat van alertheid; anxiety en mijn emoties zijn alles behalve stabiel. Anxiety is een grote factor voor vele klachten is mijn ervaring.
Mijn draagkracht is nog niet zo hoog. Daarmee bedoel ik letterlijk dat ik snel moe ben en ik niet veel prikkels aankan. Doe ik teveel dan merk ik dat in de hoeveelheid klachten die ik heb. Vooral veel hoofdpijn, spierspanningen en visuele beperkingen.
Spierspanningen zitten vooral in mijn schouders en nek. Soms zo erg dat m'n hoofd ervan gaat trillen. Ik voel letterlijk dan een soort vibratie door mijn nek naar m'n hoofd stijgen. Je kunt me dan ook echt zien trillen. Puur door de enorme spanning in m'n nek en schouders.
Visuele beperkingen zijn heel breed. Vlekken zien in m'n ooghoeken, flitsen zien, maar ook verkeerde inschattingen. Soms is het net alsof m'n woonkamer groter lijkt dan die is; of dat iemand verder van m'n afstaat dan dat dat in werkelijkheid is.
Daarnaast heb ik soms ook last van balansproblemen. De vloer voelt ongelijk of het lijkt net alsof ik omval of ik mijn balans verlies.
Die balansproblemen veroorzaken veel anxiety en daarbij ook straatvrees. Ik vind het super spannend om de deur uit te gaan of iets te gaan ondernemen. Het lukt me wel maar vooraf zit ik er enorm tegenop te hikken. Ik blijf het liefst in m'n "veilige" omgeving. Om op die manier geen klachten te hoeven ervaren.
Maar het is een vicieuze cirkel want hoe langer ik binnen blijf deste hoger de spanning >>> meer spanning is meer klachten. Ik weet het zo goed maar het is lastig om dit te doorbreken. Ben met een psycholoog aan het werk om dit aan te pakken. Dmv exposure oefeningen.
Maar dit maakt het gehele proces niet gemakkelijker. Sporten, wandelen of iets ondernemen is plots niet meer zo vanzelfsprekend.
Dit zijn de meest voor de hand liggende klachten. Maar ik merk gewoon aan alles dat mijn brein een enorme optater heeft gekregen. Zo is m'n geheugen nog niet zoals t was, mijn cognitie is nog niet zoals t was enzovoort..
Ik heb veel drugs gebruikt en misbruikt. Maar geen enkele drug heeft me zo beschadigd zoals Benzodiazepines dat hebben gedaan.
Tot zover een update.
Raver.
Ik ben echt heel recentelijk door precies hetzelfde heengegaan... Morgen weer m'n intake voor hulp. Ik wens je heel veel sterkte, je kent me niet, maar je kan me pb'en als je je ei kwijt wilt. Ik vind het vreselijk voor je,
Ja, zucht heb je sowieso. Het verschil is dat je hem in actief gebruik instant 'bevredigt'.
Zucht verdwijnt langzaam, mettertijd. En ook afhankelijk wat je eraan doet. Raver is welbekend met de 12 stappen en weet ongetwijfeld dat een telefoontje plegen al je zucht weer even weg kan nemen. Hiervoor zijn simpele acties te nemen.
Dat is imo makkelijker dan het omgaan met de slaapproblemen. Dat is nu een groter dingetje denk ik.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."