Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
135 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zie het probleem niet, dokter Ashton is erg duidelijk:

"Het is belangrijk om uw arts erop te wijzen, dat de afbouwschema‟s in de
handleiding alleen bedoeld zijn als algemene richtlijnen. De snelheid waarmee
afgebouwd wordt moet flexibel zijn, niet rigide en moet door de patiënt
bepaald worden, niet door de arts, afhankelijk van de individuele noden
van de patiënt, die verschillen van geval tot geval.

Het is jouw lijf, doe wat voor jou goed voelt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey allemaal.

Nu dag 10 op 25mg.

Ontwenningsverschijnselen zijn vrij heftig. Brainfog; echt moeite met begrijpend lezen bijvoorbeeld of keuzes maken.
Vroeg wakker worden. Angst, nervositeit etc. Nasty benzo afkick.

Volgende stap word een stap kleiner dan 5mg, period.

Probeer er niet teveel mee bezig te zijn en actie te blijven ondernemen maar hé soms vliegt het me zo aan dat ik er niet omheen kan en dan voelt het echt gewoon als "uitzitten". Gelukkig heb ik veel steun aan m'n meisje en anderen om me heen die me erdoorheen trekken.

Lukt me ook niet altijd even goed om tot dingen te komen. Daar waar wiet echt zo'n invloed op heeft. Probeer het blowen zo lang mogelijk uit te stellen per dag. Maar heb soms dagen ertussen dat dat niet lukt en dan blow ik me echt suf. Dus hé mag ook daar wel uit een ander vaatje gaan tappen.. 😅

Maar goed, thats it voor nu ff dan.

Greetz, Raver.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
En bespaar me alsjeblieft de waarschuwingen voor verslaving en gewenning etc. Voor nu is dit de keuze die ik maak. Deze fase gaat uiteindelijk ook weer voorbij.
Klik om te vergroten...

Hier kom ik soms nog wel eens op terug. Was ik me toen echt wel bewust van wat voor keuze ik maakte om benzos te gaan slikken?

Nee.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Hey allemaal.

Nu dag 10 op 25mg.

Ontwenningsverschijnselen zijn vrij heftig. Brainfog; echt moeite met begrijpend lezen bijvoorbeeld of keuzes maken.
Vroeg wakker worden. Angst, nervositeit etc. Nasty benzo afkick.

Volgende stap word een stap kleiner dan 5mg, period.

Probeer er niet teveel mee bezig te zijn en actie te blijven ondernemen maar hé soms vliegt het me zo aan dat ik er niet omheen kan en dan voelt het echt gewoon als "uitzitten". Gelukkig heb ik veel steun aan m'n meisje en anderen om me heen die me erdoorheen trekken.

Lukt me ook niet altijd even goed om tot dingen te komen. Daar waar wiet echt zo'n invloed op heeft. Probeer het blowen zo lang mogelijk uit te stellen per dag. Maar heb soms dagen ertussen dat dat niet lukt en dan blow ik me echt suf. Dus hé mag ook daar wel uit een ander vaatje gaan tappen.. 😅

Maar goed, thats it voor nu ff dan.

Greetz, Raver.
Klik om te vergroten...
Ga het nou eens rustiger aan doen. Je blijft steeds in dezelfde val trappen van te snel willen :)

Trust Heather Ashton 🙏
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Ga het nou eens rustiger aan doen. Je blijft steeds in dezelfde val trappen van te snel willen :)
Klik om te vergroten...

Absoluut! Elke keer als ik daar aan tafel zit hé voel ik me weer t ventje bij wijze van spreken en denk ik ah kan wel.


Relmuis zei:
Het is jouw lijf, doe wat voor jou goed voelt.
Klik om te vergroten...

Mee eens hoor. Ik ben zelf hier de gene alleen die de beslissing heeft genomen. Tuurlijk is alles in overleg met de arts hé, maar ik kom met het voorstel dat ik er wel 5mg vanaf durf te halen. M'n arts is verder vrij gemakkelijk.

Dus no one to blame, only myself. Ff doorbijten nu. :')
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heavy man, kan me voorstellen dat je kneiter wordt van het even 'uitzitten'. Omdat de afkick al zo lang duurt... Lijkt me super lastig en snap ook wel dat je dan veel gaat blowen.

Houd je er wel rekening dat je ook een afkick kunt krijgen als je straks stopt met blowen? Niet om angst te zaaien, maar ff scherp houden lijkt me handig.

Keep it up. Mijn support heb je. Volhouden bro en NOOIT OPGEVEN! ♥️
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb laatst ook 3 weken niet gerookt en eerlijk gezegd merkte ik er niet zoveel van.
1 dag niet zo goed geslapen in combinatie met een Jetlag en een reis van 24 uur.

Voelde me verder helemaal prima✌🏻
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ondanks dat die eerste vijftien dagen na de stapjes steeds zo zwaar zijn trek je jezelf er wel steeds met succes doorheen. Goed bezig!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Absoluut! Elke keer als ik daar aan tafel zit hé voel ik me weer t ventje bij wijze van spreken en denk ik ah kan wel.




Mee eens hoor. Ik ben zelf hier de gene alleen die de beslissing heeft genomen. Tuurlijk is alles in overleg met de arts hé, maar ik kom met het voorstel dat ik er wel 5mg vanaf durf te halen. M'n arts is verder vrij gemakkelijk.

Dus no one to blame, only myself. Ff doorbijten nu. :')
Klik om te vergroten...
PAWS is een ding. En je vergroot de kans erop door te snel te gaan. En als je daar eenmaal in zit is er niks dat je kunt doen om de pijn nog te verzachten :(

Het is geen wedstrijd kerel. Je krijgt de gouden kans om zelf het tempo te mogen bepalen, maak er gebruik van. Wees lief voor je toekomstige ik.

www.benzoinfo.com

Protracted Withdrawal Syndrome (PWS) - Benzodiazepine Information Coalition

What is benzodiazepine protracted withdrawal? Benzodiazepine Protracted Withdrawal Syndrome (PWS) or Post-Acute Withdrawal Syndrome (PAWS) occurs in patients who have withdrawn from benzodiazepines and remain with long-term withdrawal effects. The...
www.benzoinfo.com www.benzoinfo.com
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey allemaal.

Vandaag moeilijk gesprek gehad bij de arts.

De hele situatie uitgelegd; wat ik allemaal voel en merk. Kort samengevat; ik voel me vreselijk, het enige moment dat ik nog kan "genieten" van het leven is als ik 's avonds mijn wietje rook. Alleen zodra ik er 1 rook is elke joint de laatste.

Met alle gevolgen van dien. Psychische problemen, structuur verlies, problematiek bij afbouw benzo's (maakt psychische ontwenning heftiger) en verlies van levenslust.

Mede door mijn suïcidale gedachtes en dat het elke week slechter gaat besloten om mezelf op te laten nemen in een detox. Puur en alleen voor wietgebruik en om weer structuur in me leven aan te brengen. Dus benzo's worden daar niet afgebouwd.

Uiteindelijk is het ook maar het topje van de ijsberg qua mijn leven wat ik hier deel. Dus er speelt wel meer mee; maar goed.

Diazepam dosering blijft voorlopig gelijk. Kan nu geen afbouw erbij hebben.

Voor nu de update

Greetz Raver.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
voel me vreselijk, het enige moment dat ik nog kan "genieten" van het leven is als ik 's avonds mijn wietje rook.
Klik om te vergroten...
Dat is wel echt super sad! 😔

Hopelijk kun je op redelijk kort termijn je weer een beetje normaal voelen en wat meer genieten van kleine dingen.

Heel veel succes en sterkte 💪🏻💪🏻
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Mede door mijn suïcidale gedachtes en dat het elke week slechter gaat besloten om mezelf op te laten nemen in een detox. Puur en alleen voor wietgebruik en om weer structuur in me leven aan te brengen. Dus benzo's worden daar niet afgebouwd.
Klik om te vergroten...
Heel veel sterkte kerel! ♥️
Goede beslissing in mijn ogen, zet hem op 💪🏻.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Succes @Raver wat een moedige stap 💪
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dankjewel allemaal. 🙏

Vandaag nog zwart op wit van mijn arts ontvangen dat het puur en alleen een cannabis detoxificatie is. Diazepam blijft stabiel.

Dat geeft me wel rust. Ik weet hoe die artsen daar soms zijn namelijk haha. Dan doe ik geen 14 dagen over 1 stap maar 14 dagen over de hele 25mg 😵‍💫💀. Dat zie ik niet zo zitten haha.

Detox is wel rookvrij dus zal ook moeten stoppen met roken. Dat vind ik eigenlijk wel een lekkere bijkomstigheid.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Dat vind ik eigenlijk wel een lekkere bijkomstigheid.
Klik om te vergroten...
Pure horror.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Hey,

Geen gehoor is goed gehoor in dit geval. Gaat prima eigenlijk. Ben vorige week dinsdag van 25mg naar 22,5mg gegaan.

'S ochtends 10mg en saconds de rest. Voel me soms wel gespannen, beetje wazig in me hoofd, en slaap wat slechter. Maar kan mezelf er goed doorheen slepen; heb ff een lekkere mindset te pakken. En dat het 10% is van de dosering ipv 17,5% vorige stap scheelt ook wel haha.

Wat betreft blowen. Probeer het zo gecontroleerd mogelijk te doen tot ik ben afgebouwd en dan zie ik weer verder. Dat gaat me redelijk af.
Klik om te vergroten...
Lekker bezig! Rustig aan op deze voet doorgaan en je komt er zeker!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey allemaal.

Nu dag 6 op 20mg. 2,5mg afbouw.

Benzo afkick is aanwezig. Komt ook omdat ik afgelopen weekend te diep in het glaasje heb gekeken. Maar bij lange na nog niet zo heftig als dat het geweest is gelukkig. Vind vooral die extreme vermoeidheid die erbij komt kijken storend en het onvermogen echt te ontspannen. Dit komt overigens wel in golven. Is niet constant aanwezig. Oja en rare sensaties in me lijf. Ineens een warm been, raar gevoel in me handen etc.

A.s maandag zie ik m'n arts weer. Dan zullen de tabletten worden omgezet naar 2mg tabletten voor de verdere afbouw. We zijn er bijna. Volgende stap 20mg naar 18mg.

Greetz.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
RnB_fan zei:
Wat ik er over heb kunnen vinden, zijn dit waarschijnlijk glutamaat'stormen'. Door het tekort aan GABA in je lijf, zijn er bepaalde momenten op de dag dat de glutamaatconcentraties naar verhouding veel hoger worden dan je GABA-concentraties. Een tip hiervoor: koop glycinepoeder en doseer circa 8 à 10 gram. Dit is gewoon een voedingssupplementen, maar tempert glutmaat een beetje. Werkte bij mij heel goed, zonder dat het met je GABA-systeem aan de haal gaat.
Klik om te vergroten...

Laat ik vooropstellen dat ik veel kracht en hoop put uit je post. Thnx daarvoor.

Interessant hoe afkick in zijn werk gaat. Wist wel dat het iets met glutamaat te maken had. Maar ben er nu dus achter dat glutamaat eigenlijk het tegenovergestelde is van GABA.

Op welk moment van de dag nam je die Glycine in? Heb er even wat over gelezen en het is idd veelbelovend. Dus ga dat proberen!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
wat een heftige verloop van dingen maar knap dat je door blijft zetten
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
wat een heftige verloop van dingen maar knap dat je door blijft zetten
Klik om te vergroten...

Benzo afkick is no joke. 🙃

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3839404142...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."