Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
139 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Vandaag met ontslag. Na 2 weken detox en 8 weken klinische opname.

Spannend!
Klik om te vergroten...
De 1 gaat er weer in en de ander komt eruit !

Maar dit heb je maar wel weer mooi volgehouden kerel en ik kan me nog goed de spanning herinneren van de eerste dag weer op vrije voet. Alsof ik andere en nieuwe wereld binnen stapte waar ik alles opnieuw moest gaan leren. Ergens eng maar ook zeer bevrijdend en avondtuurlijk.

De strijd is nog niet gestreden maar ben ervan overtuigd dat jij er gaat komen waar je wil zijn ! Misschien niet het moeilijkste maar zeker het ergste heb je goed achter de rug. Mag je zeker meer dan trots op zijn !

Wens je al het geluk toe en veel succes in de (nieuwe) buitenwereld 🙏
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Vandaag met ontslag. Na 2 weken detox en 8 weken klinische opname.

Spannend!
Klik om te vergroten...
Hoe is het je deze dagen vergaan?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Succes Raver, het begint pas als je weer buiten bent hoop dat je weer wat stappen verder bent en blijf vooral van je af schrijven hier 💪🏽🙏🏽
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Top, kerel! Ik denk echt dat je de beste stap hebt gemaakt door helemaal nuchter te gaan. Complimenten en ga zo door!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Raver, heel veel sterkte en doorzettingsvermogen! Je kan het, maar alle verleidingen zijn weer gevaarlijk aanwezig, dus wees a.u.b. op je hoede. ❤️
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat knap van je! Diep respect. Dag voor dag is de enige manier. Zet 'm op vandaag! :kissingheart:
C
Coffeecup2Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben ook heel benieuwd. Ik denk vaker aan je, dan dat ik nog over je lees…
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe gaat het lieve @Raver ?
C
Coffeecup2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Fantastisch, en wat goed dat je even iets van je laat horen! Ga zo door, fijne zondag !
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat is slaap toch waardevol hé @Alinde !
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Raver wat verrot man. Name & shame? Mag dat hier?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Lukt het om in beweging te blijven? Sporten? Hardlopen? Wandelen? Zwemmen? Dat helpt toch vaak écht wel tegen spanning in je lijf. 😘
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Prima plan. Ik weet hoe vervelend 't is. Heb zelf last gehad van PAWS na een te snelle afbouw. Ik zou zeggen ga met je eigen psychiater mee maar houd de optie op een second opinion ook open als je situatie na een week ofzo niet verbeterd is.

Wat ook nog een optie is: Benzo Buddies. Een forum specifiek over benzo's. Daar zit een heleboel specifieke ervaring.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vandaag heeft m'n psychiater weer contact met me opgenomen. M'n psychiater denkt dat het een paradoxale reactie is op een lichte diazepam intoxicatie. Puur omdat ik het meeste last heb van derealisatie, angsten en prikkelbaarheid. De andere klachten zijn fysieke klachten veroorzaakt door de angsten die ik ervaar.
Volgens hem mag ik maximaal 30mg Diazepam per dag slikken. Teveel Diazepam kan dus ook zorgen voor de klachten die ik beschrijf. Gisteren zo'n 60 a 65mg op. Ik vind het zo kut en moeilijk te geloven..... Maar ik ga zijn advies dan maar opvolgen. Ik zie hem maandag.

Maar volgens hem heeft de xanax en lorazepam geen invloed op de klachten die ik nu ervaar. Ik zou anders direct ontwenning hebben gekregen. Klachten zijn juist begonnen toen ik 50mg diazepam etc ben gaan slikken. Ik kan niet zulke heftige benzo ontwenning hebben als ik ruim 50mg Diazepam slik per dag. Althans ik citeer hier de psychiater. Advies nu van de psychiater is om naar 3 maal 10mg te gaan. Niet meer. Maar echt heel veel beter dan dit zal ik me niet gaan voelen de aankomende week althans psychiater. Dus ik zal hier wel weer alles van me afschrijven 😅

Wat zijn jullie meningen hierover? Geen medisch advies. Pure mening.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
(Triora)
Klik om te vergroten...

Heb ik ook gezeten haha! Maar goed. We gaan het meemaken hoe of wat. Erg anxious zeker!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk dat 't hem wel degelijk zit in de switch, en dat je juist ontwenning krijgt door omlaag te gaan naar 30mg.

Neem nou bijvoorbeeld het afbouwschema in de Ashton Manual voor 3 x 2mg Alprazolam per dag. Dat wordt omgezet naar 120mg Diazepam en niet naar 30mg Diazepam. En ik vertrouw Heather Ashton meer dan wie dan ook als het om Benzo's gaat.

Het lijkt me inderdaad problematisch als mensen langdurig hoge doseringen slikken maar het doel bij jou is juist de afbouw, dus eindig. Heb je naar de reden voor de bovengrens van 30mg gevraagd? Lijkt me sowieso interessant om te weten.

En nog even, voordat het een heel epistel wordt, heb ik zelf ook wel eens eenmalig 50mg Diazepam genomen en ik had behalve dat ik heel veel slaap had echt geen last van derealisatie.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Heb je naar de reden voor de bovengrens van 30mg gevraagd? Lijkt me sowieso interessant om te weten.
Klik om te vergroten...

Zeker weten. Ik ben zelf ook onzeker over zijn uitlatingen. Maar hij zegt dat mijn receptoren al zo verzadigd zijn van dagelijks hoge doseringen diazepam slikken dat ontwenning haast onmogelijk is. Helemaal met 50mg diazepam. Diazepam heeft een stapeleffect. Waardoor er momenteel veel meer dan 50mg Diazepam in m'n bloed/lichaam zit. Veel meer zelfs. Pas na 8 dagen is Diazepam helemaal uit je lijf. Bij stapelen vermoedelijk langer. Daarom denkt de psychiater dat ik door een te hoge concentratie in me lijf last heb van derealisatie. Voor nu ga ik maar zijn advies afwachten en ik neem de ashton manual mee maandag naar het gesprek.
Ben wel een beetje bezorgd van ja WTF moet ik nu geloven....

Daarnaast slikte ik gelukkig geen 6mg Xanax maar 2mg Xanax. Dat heeft echt maximaal 2 weken geduurd. Daarvoor natuurlijk lorazepam.

Ik moet ook zeggen dat de afbouw in de detox het zwaarste was toen ik zo'n 5 a 6 dagen op 0 stond. Dat geeft me ergens wel vertrouwen dat hij gelijk heeft. Ik heb zoveel benzo's in me lijf. De switch zal zeker invloed hebben gehad. Dus ik denk dat het nu een combinatie is van beide. Althans daar moet ik maar op vertrouwen..

Ik ga vooral ervaren gewoon wat er gaat gebeuren als ik zijn advies ga opvolgen. Voor m'n gevoel kan ik nu niet heel veel meer. Als ik Diazepam neem voelt het het eerste half uurtje een beetje kalmerend maar daarna begint de ellende weer.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Prima plan. Ik weet hoe vervelend 't is. Heb zelf last gehad van PAWS na een te snelle afbouw. Ik zou zeggen ga met je eigen psychiater mee maar houd de optie op een second opinion ook open als je situatie na een week ofzo niet verbeterd is.
Klik om te vergroten...

Absoluut man.

Sowieso heb ik binnenkort een intake bij de verslavingszorg. Als de situatie niet verbetert en de psychiater wilt nog niet mee in de ashton manual dan ga ik voor een second opinion.

Sowieso praat ik liever met een verslavingsarts hierover maar voor nu is de situatie niet anders.

Sorry hoor maar staat PAWS voor? Zal wel iets zijn van post .. .. syndrome?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Post Acute Withdrawal Syndrome. Hier ook goede ervaring met verslavingsarts (Triora).
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sterkte kerel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3738394041...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."